Logo
Het is nu 04 jun 2026, 00:02

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 Metaaldetector kopen in Engeland 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Metaaldetector kopen in Engeland
Wie heeft daar ervaring mee? In Engelse webwinkels kan je geen dekkie kopen en laten verschepen. Voor de zaak koop ik soms spullen in de Uk dat kan dan ook niet via een webshop omdat die (software) niet om kan gaan met de verschillende valuta.

03 sep 2011, 20:05
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metaaldetector kopen in Engeland
:07 invoerkosten / service / opsturen bij kaduuk etc :01

ik koop ze liever in hollandia :07

03 sep 2011, 21:25
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
400 euro goedkoper...i take my kansen hee!

03 sep 2011, 21:52
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Geen probleem daar kopen, ik heb mijn wolf ook uit Engeland gehaald, 10 pound extra voor het verschepen.
Vanuit Engeland betaal je geen invoerkosten dus .........

Enne dat garantieverhaal klopt niet helemaal, je krijgt de garantie van het merk detector en niet van een dealer.
Het is zelfs zo dat als de detector kapot gaat je deze bij een Nederlandse dealer gewoon ter reparatie kunt afgeven.
Deze mag hiervoor geen kosten in rekening brengen als een reparatie onder de garantie valt.

04 sep 2011, 11:14
Profiel

Antwoord met een citaat
Kijk dat is info waar ik iets mee kan...dank Wiebren.

04 sep 2011, 18:53
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
ik ben aan het kijken naar een c scope en deze scheelt 200 euro in engeland. Weten jullie een gode webwinkel uit de UK die opstuurt naar nederland?

16 mei 2013, 07:26
Profiel

Antwoord met een citaat
de meeste webwinkels doen dit wel,alleen zit er een groot verschil in het hanteren van verzendkosten.

16 mei 2013, 08:22
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Voor de Engelandvaarders: vraag of een handelaar die op een rally staat de detector meeneemt, je betaald cash en neemt de detector dan in de bus mee naar huis :07

17 mei 2013, 09:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Wiebren schreef:
Geen probleem daar kopen, ik heb mijn wolf ook uit Engeland gehaald, 10 pound extra voor het verschepen.
Vanuit Engeland betaal je geen invoerkosten dus .........

Enne dat garantieverhaal klopt niet helemaal, je krijgt de garantie van het merk detector en niet van een dealer.
Het is zelfs zo dat als de detector kapot gaat je deze bij een Nederlandse dealer gewoon ter reparatie kunt afgeven.
Deze mag hiervoor geen kosten in rekening brengen als een reparatie onder de garantie valt.

Als ik de dealer was , zou ik je retour sturen als je hem daar kan kopen kan je ook daar je garantie claimen, je wil voor een koopje gaan, waarom zadel je dan een nederlandse dealer op met jou ellende als het niet goed is , wees dan ook een kerel en regel het daar waar je het gekocht hebt.

http://www.waterzoekers.nl

20 mei 2013, 17:58
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
@Roy:

Je slaat met jou reactie de plank flink mis, de fabrikanten hebben het zo geregeld, en van deze internationale service kan iedereen die een detector bij een dealer koopt gebruikmaken, ongeacht waar de detector gekocht is.

Gr, Hoth

20 mei 2013, 18:37
Profiel

Antwoord met een citaat
ik denk dat Roy de plank niet mis slaat ,maar zelfs de spijker op zijn kop slaat :05 :07

Dealers zitten volgens mij echt niet te wachten op detectors die kapot zijn , terwijl deze niet bij hun is gekocht. :01

p.s voor niets kun je overal werken :03

gr bubba :sd

20 mei 2013, 20:26
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
bubba schreef:
ik denk dat Roy de plank niet mis slaat ,maar zelfs de spijker op zijn kop slaat :05 :07

Dealers zitten volgens mij echt niet te wachten op detectors die kapot zijn , terwijl deze niet bij hun is gekocht. :01

p.s voor niets kun je overal werken :03

Hoi,
ik denk toch dat het zo als bij garantie op autos geregeld is,
dat de hersteller gewoon de gemaakte kosten kan declareren bij de fabrikant,
of sla ik nou ik de plank mis :06 :lol:

Gr Paul

20 mei 2013, 20:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Wellicht kan Wilhelm hier antwoord op geven :idea:

wij hebben allemaal onze meningen hier over ,maar Wilhelm is Dealer dus.......... kan zeggen hoe het echt zit :05

bij deze geef ik Wilhelm de Hamer :lol: :lol:

20 mei 2013, 20:40
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
We moeten onderscheid maken tussen moreel verantwoord en rechtsgeldigheid.

Als bijv. Minelab internationale garantie geeft op een detector en dit afdekt middels importeurs en dealers dan valt een koper niets te verwijten en kan men hem op geen enkele wijze hierop aanspreken.

Sterker nog: stel ik woon in Australië, koop daar een detector en verhuis daarna naar Nederland.
Detector stuk en de dealer hier wil me niet helpen omdat hij daar niet op zit te wachten?!

Ik dacht het niet :-)

20 mei 2013, 21:27
Profiel

Antwoord met een citaat
Natuurlijk zit ik niet te springen om mensen die alleen maar met hun ellende bij mij komen :whoea:
Stel je voor dat iedereen in het buitenland koopt en alleen met hun reparaties bij mij komen, dan kan ik snel de tent sluiten! :Censuur:

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet help.
Wel is het zo dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn. Je kunt hem dus net zo gemakkelijk zelf opsturen naar de fabrikant.
Kosten voor opsturen naar Minelab in Ierland zijn bijvoorbeeld € 25,00

Als de detector bij mij is gekocht dan wil het voorkomen dat ik (Als Service Telt) wel de verzendkosten betaal.
Dat is dan weer één van de voordelen van kopen in Nederland (althans bij MidHolland).

Soms zou je wel willen dat men ook laat blijken dat men de service goed vindt (de goeden daargelaten natuurlijk).
Zo heb ik eens iemand geholpen die in de buurt aan het zoeken was en problemen kreeg met zijn detector. Hij belde of hij kon langskomen.
Dat kon en onder het genot van een kopje koffie heb ik zijn detector kunnen maken (gratis) waarna hij weer lekker de zoekdag kon afmaken.
Een dankjewel kon er niet af...

Het lijkt een beetje op de determinaties op dit forum: experts stoppen er soms uren in maar een bedankje : ho maar! :mad:

Gelukkig zijn er ook velen die (via dit forum) wel hun dankbaarheid tonen en dat maakt dan weer een hoop goed :goezo:

20 mei 2013, 22:36
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Wilhelm schreef:
Natuurlijk zit ik niet te springen om mensen die alleen maar met hun ellende bij mij komen :whoea:
Stel je voor dat iedereen in het buitenland koopt en alleen met hun reparaties bij mij komen, dan kan ik snel de tent sluiten! :Censuur:

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet help.
Wel is het zo dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn. Je kunt hem dus net zo gemakkelijk zelf opsturen naar de fabrikant.
Kosten voor opsturen naar Minelab in Ierland zijn bijvoorbeeld € 25,00

Als de detector bij mij is gekocht dan wil het voorkomen dat ik (Als Service Telt) wel de verzendkosten betaal.
Dat is dan weer één van de voordelen van kopen in Nederland (althans bij MidHolland).

Soms zou je wel willen dat men ook laat blijken dat men de service goed vindt (de goeden daargelaten natuurlijk).
Zo heb ik eens iemand geholpen die in de buurt aan het zoeken was en problemen kreeg met zijn detector. Hij belde of hij kon langskomen.
Dat kon en onder het genot van een kopje koffie heb ik zijn detector kunnen maken (gratis) waarna hij weer lekker de zoekdag kon afmaken.
Een dankjewel kon er niet af...

Het lijkt een beetje op de determinaties op dit forum: experts stoppen er soms uren in maar een bedankje : ho maar! :mad:

Gelukkig zijn er ook velen die (via dit forum) wel hun dankbaarheid tonen en dat maakt dan weer een hoop goed :goezo:

boeren hou je altijd

21 mei 2013, 00:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Wilhelm , geeft het juist weer, draai het eens om , wat zou je erzelf van vinden als het op die manier gaat, voor een dubbeltje op de eerste rang en bij problemen een ander er mee opzadelen, natuurlijk is het mij bekend dat de garantie zo in elkaar zit, maar ik zou dit niet op deze manier doen, er doen zich mogelijkheden zat voor om via via een detector te kopen en een ieder moet dat ook voor zichzelf weten, maar verwacht dan niet dat een ander hard gaat lopen voor je .

En als je gaat verhuizen lijkt het me een heel ander verhaal en dat heeft dan ook niks mee te maken.

Laten we blij zijn dat we dealers hebben die ons in raad en daad bij kunnen staan , en die als er problemen zijn ze voor ons op pakken, moeten we dan altijd zo goedkoop mogelijk uit zijn. Service is wat waard lijkt me

http://www.waterzoekers.nl

21 mei 2013, 00:14
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
@ Roy:

Ik begrijp je reactie, alleen deze is emotioneel geredeneerd vanuit jouw eigen waarden en normen.

Als iemand een detector in het buitenland koopt en deze in Nederland ter reparatie aan wil bieden dan is dat rationeel, want " omdat het kan èn mag " treft de koper geen enkele blaam.

Laten we dat absoluut niet met elkaar verwarren!

Inzake de service van Midholland - Wilhelm Bos kan ik kort zijn: :00

21 mei 2013, 06:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]