|
|
Het is nu 04 jun 2026, 11:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bertellen
Geregistreerd: 14 apr 2009, 21:52 Berichten: 550 Woonplaats: Voerendaal
|
 Verzoek
Hallo medezoekers, vandaag ben ik voor het eerst met mijn vrouw naar het thermenmuseum in Heerlen geweest. Geweldig wat zij daar hebben. Nu is het zo dat ik nog meer gefascineerd ben geraakt m.b.t. alles wat met de romeinen heeft te maken, met name bedoel ik dan hun gebruiksvoorwerpen zoals glas, fibulae enz. Daarnaast is het zo dat ik bijna 3 jaar zoek en tot voor kort ( dankzij Coinhunter Chris ) mijn eerste romeins heb mogen vinden in de vorm van een slotpin. Ik ben niet vaak in de gelegenheid om mee te mogen naar de juiste zoekplekken waar toch met regelmaat romeins wordt gevonden. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die iets van romeins hebben liggen en daar ( erg onwaarschijnlijk ) niet zo veel mee hebben en het eventueel aan mij kwijt zouden willen. Het zal absoluut NOOIT verkocht worden, ik zou zo graag wat romeinse dingen in mijn vitrine hebben liggen. Ik hoor het wel, of niet natuurlijk. Graag vraag ik jullie begrip voor mijn vraag.
Met vriendelijke groeten Bert.
_________________ http://coindigger.webs.com
|
| 04 sep 2011, 15:38 |
|
 |
|
Mat
|
 Re: Verzoek
Hoi Bertellen, Gewoon doorgaan met zoeken, dan komen de Romeinse vondsten ook wel en natuurlijk wat voorwerk doen. Er is een spreuk KEN JE STREEK daar doen we het voor en is niks leuker als je vondsten uit je eigen streek komen. Hier in de omtrek zijn wel degeleijk nog veel zoekplaatsen waar je zoiets kan vinden. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 04 sep 2011, 15:57 |
|
 |
|
zandhaas
|
en als het alleen voor het mooie is is vondsten uit het oosten ook nog een optie (soms nep, maar whatever, staat toch wel mooi). zijn regelmatig overal te koop voor leuke prijsjes. fibels, muntjes, armbanden, enz.
ik koop zelf overigens niet (en krijgen hoeft voor mij ook niet). ik ben érg blij met die paar schaarse simpele romeinse dingen die ik zelf heb gevonden en tot mijn toppers behoren. dat speciale gevoel van "zelf gevonden in mijn eigen regio" kun je niet krijgen/kopen.
|
| 05 sep 2011, 11:24 |
|
 |
|
bertellen
|
Daar hoop ik natuurlijk ook nog steeds op zandhaas, en het zal ook wel ooit gaan gebeuren, maar je weet maar nooit of er mensen zijn die misschien iets af willen staan, wat ikzelf misschien nooit zal vinden zoals bijvoorbeeld een mooie romeinse ring of haarnaald, of medicinale gebruiksvoorwerpen of mooi glas etc. Hoop doet leven nietwaar. Groetjes Bert
|
| 05 sep 2011, 11:38 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Gewoon doorgaan met zoeken 24 uren lang zo als mat het zegt niet kopen of krijgen gewoon zelf vinden veel mooier 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 sep 2011, 18:26 |
|
 |
|
lua
Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:58 Berichten: 1940 Woonplaats: LUALAND
|
|
| 05 sep 2011, 23:33 |
|
 |
|
bertellen
|
Nee Lua ik word hier zeker niet kwaad om kerel, en ik zal zeker doorgaan met zoeken, dat neemt niet weg dat als je een begin hebt met bijvoorbeeld een mooie fibula of haarnaald of sleuteltje of whatever het plezier niet minder word maar zelfs ( tenminste bij mij ) een extra stimulans geeft om vol te blijven houden met zoeken. Groetjes Bert
|
| 06 sep 2011, 08:43 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
stuur effe een P.B met jou adres gegevens Bert gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 08 sep 2011, 21:57 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
bertellen schreef: Nee Lua ik word hier zeker niet kwaad om kerel, en ik zal zeker doorgaan met zoeken, dat neemt niet weg dat als je een begin hebt met bijvoorbeeld een mooie fibula of haarnaald of sleuteltje of whatever het plezier niet minder word maar zelfs ( tenminste bij mij ) een extra stimulans geeft om vol te blijven houden met zoeken. Groetjes Bert En daar ben ik het helemaal mee eens . Groeten David .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 08 sep 2011, 22:23 |
|
 |
|
bertellen
|
Dank voor je begrip David. Groetjes Bert