Logo
Het is nu 04 jun 2026, 17:50

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 Asielhond Digger! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Asielhond Digger!
Tsja dan zit je te surfen op het internet en kom je een asielhond tegen.
De stafford kan met katten en kids, maar toen haar baas bemerkte dat de pup doof was heeft hij haar afgestaan aan het asiel...het werd te moeilijk denk ik om dat beest goed op te voeden! Van de negen maanden die ze oud is heeft ze er vijf in het asiel gezeten. Doe vooral geen moeite om er extra tijd in te steken...als je kind doof is sta je het toch ook niet af. Gemene wereld!

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

16 sep 2011, 21:58
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Asielhond Digger!
Ik zie net dat de hond een nieuw tehuis heeft gevonden...gelukkig maar!
Dat kan ook niet anders als je de karakterbeschrijving leest:

Beschrijving: Digger is een DOVE hond die een baas zoekt die met gebarentaal de hond wil opvoeden , Digger moet nog veel leren, is lief, speels, gaat goed met kinderen, al is ze wel onbesuist en springt ze tegen ze op, gaat goed met honden en katten. Ze heeft een voorliefde om te struinen op akkers en gaat graag mee magneet vissen. Heeft heel veel energie die ze kwijt moet kunnen. Digger kan nog niet alleen thuis zijn omdat ze onzeker is als ze alleen gelaten wordt. Digger zwemt graag.
Intern registratienummer: 11925
Beharing: kort
Geboren: 29-10-2010
Geholpen?: niet

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

16 sep 2011, 22:16
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ja en dan maar hopen dat de mensen goed weten waar ze aan beginnen, anders komt ie weer terug in het asiel met een extra trauma.
Gun de hond natuurlijk het beste, maar heb zelf honden en weet wat het is als je hond je niet kan horen word echt geen makie voor de beste mensen het is en blijft een terier.
Groeten,
David

16 sep 2011, 22:25
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
eind goed al goed

16 sep 2011, 22:28
Profiel

Antwoord met een citaat
David, ik heb ook meerdere honden gehad, waaronder een hele moeilijke boerboel die wij gebarentaal hebben geleerd. Wij zijn gaan kijken bij deze hond en wat bleek? Klik. Wij hebben de gok genomen en deze hond is sinds vanmiddag bij ons in huis. Iedereen heeft het ons afgeraden maar deze spetter verdiend een kans. Ik ben het met je eens dat het geen makkie word maar so far so good. Maar wat een watje zeg de katten hebben haar mand al in bezit genomen. Heb je nog tips voor ons ivm doofheid staan we daar voor open.
Terriërs zijn moeilijk vanwege hun vasthouden karakter daar sla je de spijker wel op de kop man...er zal een hoop tijd in gaan zitten maar ik geloof in een goede afloop, een wijze zoeker zei ooit tegen mij "je moet ook een beetje mazzel hebben".

16 sep 2011, 22:37
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
sucses met de hond mischien kan je hier iets verder mee komen dovehonden forum
iedere tip is er een

http://sierra.messageboard.nl/9278/index.php

groeten john

16 sep 2011, 22:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Dank JohnB heb me daar al geregistreerd, alleen weigert de beheerder daar om een of andere reden mijn aanmelding goed te keuren. Is ook niet zo'n heel actief forum als ik het zo bekijk.
We staan ingeschreven bij een hondenschool en zullen daar trouwe bezoekers zijn.
Het kan niet zo zijn dat een hond die (op de oren na) volkomen gezond is tot eenzame opsluiting wordt veroordeeld alleen om zijn handicap.

16 sep 2011, 22:53
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Maurits schreef:
David, ik heb ook meerdere honden gehad, waaronder een hele moeilijke boerboel die wij gebarentaal hebben geleerd. Wij zijn gaan kijken bij deze hond en wat bleek? Klik. Wij hebben de gok genomen en deze hond is sinds vanmiddag bij ons in huis. Iedereen heeft het ons afgeraden maar deze spetter verdiend een kans. Ik ben het met je eens dat het geen makkie word maar so far so good. Maar wat een watje zeg de katten hebben haar mand al in bezit genomen. Heb je nog tips voor ons ivm doofheid staan we daar voor open.
Terriërs zijn moeilijk vanwege hun vasthouden karakter daar sla je de spijker wel op de kop man...er zal een hoop tijd in gaan zitten maar ik geloof in een goede afloop, een wijze zoeker zei ooit tegen mij "je moet ook een beetje mazzel hebben".

Heel veel s6 ermee jullie :10 ,kleine tip benader haar altijd van voren door haar handicap kan ze schrikken als je haar onverwachts benadert (en van schrik van haar afhappen).Tis wel een terriër he en geen chiwawa :goezo:
En in het algemeen zijn de honden niet moeilijk maar zijn/haar baasjes die er niet mee om kunnen gaan,en sommige rassen helemaal verkeerd inschatten.
gr peter

16 sep 2011, 22:54
Profiel

Antwoord met een citaat
Gaat helemaal goed komen met dit beesje. Top. :goezo:

Faber quisque fortunae suae

16 sep 2011, 22:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Maurits schreef:

Hi maurits, ik had even niet in de gaten dat jij zelf de hond in huis hebt genomen :oops:
En als ik nu lees dat jullie een zuid afrikaanse boerboel gebarentaal hebben geleerd wie ben ik dan om te denken dat jullie niet weten wat jullie doen :07
Wat een tophond een boerboel echt waar wij hebben naar het overlijden van onze bordeaux dog ook overwogen om een boerboel aan te schaffen maar we hebben nog een kruising hier rond huppelen ( jackrussel/stafford) en die is nu 15 jaar en hebben besloten om te w8ten tot zij er niet meer is.
Tuurlijk verdiend iedere hond een kans en helemaal zo'n droppie van een stafford heerlijke beesten zijn dat, maar je moet ze wel aanpakken en dat zal je ongetwijfeld wel weten :07
En tja met doven honden heb ik zelf nog geen ervaring en ik zeg erbij nog want die ouwe hier begint nu wel stokdoof te worden hahaha maar die is te oud om nog gebarentaal te leren :oooo
Ik hou zoiezo van dit soort honden (stafford/pitbull/napolitano etc etc)
en ik zeg altijd er word geen hond vals geboren ze worden vals gemaakt en wat dat betreft klopt het je moet gewoon ook wat geluk hebben met een hond, maar vindt het super cool dat jullie dit aandurven petje af want er komt zeker een stukie werk bij kijkken maar echt top.
Groeten
David . .

16 sep 2011, 23:05
Profiel

Antwoord met een citaat
Als je voor een hond kiest, neem je deze voor het leven. Tenminste....zo hebben wij dat altijd gedaan. Ook onze hond had in z'n tweede levensjaar al drie baasjes gehad voordat wij hem uit het asiel haalde. Tot nu toe hebben we er alleen maar dankbaarheid voor terug gekregen. Het siert jullie dat deze mooie hond een plek in het gezin krijgt en ik hoop van harte dat het helemaal goed komt. Als ik z'n koppie bekijk, komt dat wel goed Maus :10 :10 :10
Grt, Addie :07 .

16 sep 2011, 23:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Maurits

Wat geweldig om te lezen dat die prachtige hond een goede kans krijgt in jullie gezin...wens jullie heel veel geluk met haar.
Ik ben zelf vrijwilligster in het dierenasiel en ik weet hoe dankbaar en blij de dieren zijn als ze uitgekozen worden om in een gezin geplaatst te worden..
Echt top !! :10 :oooo

groetjes Sylvia ( vrouw van Lucky Nero)

17 sep 2011, 12:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Dank allemaal. Ze is nu de tweede dag hier en ik moet wel lachen om het dier...ze is nog pup en alles moet nog geleerd worden. Een wijze les heeft ze inmiddels geleerd nl: kroos kan je niet op lopen...koppie onder.

17 sep 2011, 15:52
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Maurits schreef:
Dank allemaal. Ze is nu de tweede dag hier en ik moet wel lachen om het dier...ze is nog pup en alles moet nog geleerd worden. Een wijze les heeft ze inmiddels geleerd nl: kroos kan je niet op lopen...koppie onder.

:lol: :lol: :lol: Klinkt als een erg gezellige hond :10 Succes ermee :10

17 sep 2011, 16:05
Profiel

Antwoord met een citaat
Top dat jullie dat gedaan hebben Maus en Hes, wij wensen jullie veel succes maar vooral veeel plezier van en met deze kanjer :goezo: :goezo: :10

17 sep 2011, 17:17
Profiel

Antwoord met een citaat
prachtbeest :oooo

Maus en Hester en de Kids :uu :10

bij jullie zal hij een mooi leven krijgen hoor :05

ik heb er alle vertrouwen in :goezo:

gr bubba :sd

17 sep 2011, 20:48
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Prachtig Maus, weet zeker dat ie bij jullie in het gezin een toptijd tegemoet gaat. Ben benieuwd naar het beesje, neem die Digger maar gauw eens mee met de magneet. :10

17 sep 2011, 20:54
Profiel

Antwoord met een citaat
Geinig koppie heeft ie :10 :10 :10 Van harte met deze aanwinst :sd Zal mogelijk iets lastiger zijn om te communiseren, je hoeft in ieder geval niet te schreeuwen zoals veel honden bezitters doen :pol :pol :pol Zelf ook honden gehad waaronder een terrier, super beest. Heb nu geen hond helaas, vind het helemaal niks als ze niet los mogen....

Geniet er maar van komt helemaal goed :oooo

18 sep 2011, 20:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]