Logo
Het is nu 04 jun 2026, 20:14

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 boze boer 
Auteur Bericht
Moderator

Bericht boze boer
Vanmiddag kwam er een boze boer op mij af :evil: :evil:

profiteurs waren wij !!!!!!!!!!

Ben op hem afgestapt ...waarom hij zo gek deed ... :zwaarrd:

ik moest hem vragen om te zoeken :evil: ik antwoorden hoe ik het

moest weten van wie het land was :?: :?:

ik ben wel netjes gebleven ...maar ik maakte mij wel groot :shock: :shock: en weg was hij :sd :sd :sd

29 okt 2011, 22:43
Profiel

Bericht Re: boze boer
Iemand uit jou plaats heeft het jaren geleden een beetje verziekt :evil:
Hij ging s'nachts op pad om grote gaten te graven in een weide met paarden, vroeg nooit om toestemming en groef in elke tuin..........

Sommige boeren zijn niet zo makkelijk maar als je het uitlegt, valt het vaak best wel mee.

29 okt 2011, 23:20
Profiel

tja je moet wel toestemming vragen he. anders verkloot je het niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest. dat kost soms veel tijd maar het hoort er wel bij. :01
bovendien zoekt het wel een stuk relaxter als je toestemming hebt...

29 okt 2011, 23:22
Profiel

sjoho schreef:
tja je moet wel toestemming vragen he. anders verkloot je het niet alleen voor jezelf maar ook voor de rest. dat kost soms veel tijd maar het hoort er wel bij. :01
bovendien zoekt het wel een stuk relaxter als je toestemming hebt...

idem

gr john

29 okt 2011, 23:39
Profiel

yep beetje jouw eigen fout koudi

29 okt 2011, 23:48
Profiel
Moderator

Jawel ,

weet ik wel :oops:

maar het is bijna onmogelijk als je een akker ziet , om op dat moment rond te gaan rijden , en overal aan te bellen , van wie die akker is .. dan ben je zo een uur kwijt ... ik heb nooit nare ervaringen gehad :goezo:

maar om gelijk te gaan schelden van profiteurs :dwerg: :dwerg:

dan knapt er bij mij ook wat hoor ..

respect naar elkaar toe is veel mooier toch ?

30 okt 2011, 00:50
Profiel

ach als hier een gek me tuin gaat om spitten ga ik niet schelden hoor

mvg hans

30 okt 2011, 01:05
Profiel

koudi schreef:
Jawel ,

maar het is bijna onmogelijk als je een akker ziet , om op dat moment rond te gaan rijden , en overal aan te bellen , van wie die akker is .. dan ben je zo een uur kwijt ... ik heb nooit nare ervaringen gehad :goezo:

hoi koudi
een uurtje valt wel mee hoor je bent er soms heeeel wat langer mee bezig er staat altijd wel een boerderij in de nabijheid van de akker waar je wil zoeken en die kan je wel meer vertellen over de eigenaar en daar moet je soms weer voor rijden ,nooit gaan zoeken zonder toestemming[kan je goed problemen mee krijgen] ,maar dat weet je nu ook wel :10 :03

gr ed :sd

30 okt 2011, 11:20
Profiel

Toestemming regelen is indd tijdrovend!

Toch gaan wij nooit zoeken zonder toestemming. Ook al zouden we er veel extra voor moeten rijden.

En tja, als een boer NEE zegt. Is zijn goede recht, zoeken we gewoon verder... heb dat vrijdag nog gehad op een mega intressante stek

Groeten

30 okt 2011, 12:06
Profiel

melpatcindy schreef:
koudi schreef:
Jawel ,

hoi koudi
een uurtje valt wel mee hoor je bent er soms heeeel wat langer mee bezig er staat altijd wel een boerderij in de nabijheid van de akker waar je wil zoeken en die kan je wel meer vertellen over de eigenaar en daar moet je soms weer voor rijden ,nooit gaan zoeken zonder toestemming[kan je goed problemen mee krijgen] ,maar dat weet je nu ook wel :10 :03

gr ed :sd

Dat hoort ook bij de hobby koudi, is niet het leukste maar zoekt wel fijner als dat je de hele tijd over je schouder moet kijken.

30 okt 2011, 12:07
Profiel

Nou ken wel eens dat die boos is ja....maar ik vraag meestal ook geen toestemming....en al vaker gehad dat de boer het veld opkwam en dan netjes mijn verhaal gedaan en dan had de boer er MEESTAL geen probleem mee......dit is wel af te raden in duitsland haha tenminste dat is mijn ervaring....kwam ook een boze boer en gelijk was die aan het flippen.....had ik hem eens gevraagt of die ook zo tegen zijn vrouw doet....maja daar trok die zich niet veel van aan....ben toen achter hem aangelopen en het veld af gegaan.....vervolgens maakte die een foto van mijn auto met kenteken waarop ik als actie naar hem toe loopte en zijn gsmpje afpakte....en toen werd die nog bozer....heb toen zelf de foto gelijk verwijderd en zijn mobieltje terug gegeven.....waarop het mopperend wegliep hehehehe die gekke boeren af en toe....

30 okt 2011, 12:29
Profiel

Ik zou er ok niet van houden als ze ongevraagt in mijn tuin kwamen rommelen.
Want sommige zoekers maker er echt wel een bende van :pol :pol :pol :pol :pol :pol

30 okt 2011, 12:51
Profiel
Moderator

:evil: :evil:

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

30 okt 2011, 13:05
Profiel
Moderator

Natuurlijk hebben ze gelijk ... maar als je een akkertje ziet , wil je gelijk beginnen :oooo :oooo

Natuurlijk de beste weg is om het te vragen :goezo: :goezo:

30 okt 2011, 13:07
Profiel

Het heeft nog meer voordelen om toestemming te vragen. Het kan je meer zoekplekken opleveren en goede tips. Je kunt peilen of ie zoeken op gras geen probleem vindt en als je toestemming hebt bij de ene boer krijg je makkelijker toestemming bij de boer ernaast. Het heeft mij bovendien ook al diverse voorwerpen opgeleverd zoals munten, aardewerk en zelfs een bronzen grape, zomaar gekregen van een boer :oooo

30 okt 2011, 13:13
Profiel

sjoho schreef:
Het heeft nog meer voordelen om toestemming te vragen. Het kan je meer zoekplekken opleveren en goede tips. Je kunt peilen of ie zoeken op gras geen probleem vindt en als je toestemming hebt bij de ene boer krijg je makkelijker toestemming bij de boer ernaast. Het heeft mij bovendien ook al diverse voorwerpen opgeleverd zoals munten, aardewerk en zelfs een bronzen grape, zomaar gekregen van een boer :oooo

Zo ben ik inderdaad ook wel aan goede stekken en tips van de boer gekomen

30 okt 2011, 13:14
Profiel
ik sluit me bij sciroccog60/hans aan :07

30 okt 2011, 14:56
ERELID

Tja, ik begrijp die boer wel en dan nog verontwaardigd reageren wanneer je wordt aangesproken ook al is de boer kwaad dan heb je het niet begrepen. :lo
Moet die boer dan met twee woorden spreken of met alsjeblieft vragen wat je aan het doen ben kom op.
Het klinkt een beetje als ik rij na het tanken zonder te betalen weg en ja dat er slachtoffers vallen omdat ik niet wil stoppen daar kan ik niets aan doen.

Wanneer er iemand in mijn tuin ongevraagd gaat lopen spitten krijgt ie niet eens de kans om wat te zeggen en laat staan dat ie mijn mobiel kan afpakken. :pol

Ik ben klaar met zoekers die het voor anderen aan het verpesten zijn. Ben in de Betuwe een mooi veld kwijt door dit soort mannen, terwijl ik er al jaren loop zonder problemen. :dwerg:

Hou je aan de regels en als het om een fibel gaat nou stuur dan even een pb dan kan je die van mij ook wel krijgen bij wijze van spreken. :10

Misschien zet ik het wat scherp neer, maar het is wel hoe ik erover denk.

Zoeken is ook zoeken naar de eigenaar van het land en niet anders. Het hoort er allemaal bij :10

groetjes :sd
Cees

30 okt 2011, 17:45
Profiel
Moderator

respect Cees

helemaal gelijk :uu :uu

30 okt 2011, 17:52
Profiel

Ceesou schreef:
Tja, ik begrijp die boer wel en dan nog verontwaardigd reageren wanneer je wordt aangesproken ook al is de boer kwaad dan heb je het niet begrepen. :lo
Moet die boer dan met twee woorden spreken of met alsjeblieft vragen wat je aan het doen ben kom op.
Het klinkt een beetje als ik rij na het tanken zonder te betalen weg en ja dat er slachtoffers vallen omdat ik niet wil stoppen daar kan ik niets aan doen.

Wanneer er iemand in mijn tuin ongevraagd gaat lopen spitten krijgt ie niet eens de kans om wat te zeggen en laat staan dat ie mijn mobiel kan afpakken. :pol

Ik ben klaar met zoekers die het voor anderen aan het verpesten zijn. Ben in de Betuwe een mooi veld kwijt door dit soort mannen, terwijl ik er al jaren loop zonder problemen. :dwerg:

Hou je aan de regels en als het om een fibel gaat nou stuur dan even een pb dan kan je die van mij ook wel krijgen bij wijze van spreken. :10

Misschien zet ik het wat scherp neer, maar het is wel hoe ik erover denk.

Zoeken is ook zoeken naar de eigenaar van het land en niet anders. Het hoort er allemaal bij :10

groetjes :sd
Cees

Als beginnend zoeker is dit niet alleen verhelderend maar ook mi de enige manier invulling te geven aan deze leuke hobby. Beter kan het niet verwoord worden Cees. :goezo: Ik ken je niet maar ik hou wel van dat directe. En bovendien: het loopt relaxter als je weet dat de boer er geen problemen mee heeft.
Groet,
Rob

30 okt 2011, 20:18
Profiel

kom op genoeg velden in duitsland waar ik zo opga en nooit problemen laast kwam de boer zelfs langs op de fiets hij stopt en kwam even gezellig praten en vroeg of ik als wat moois had gevonden......en gelijk mn vondsten laten zien want had toen net een 3stuber gevonden een zilveren en die wou ik natuurlijk pronken.....en zo nooit problemen duss....en verppest niks...........
wat ik ermee wil zeggen is dat we allemaal mensen zijn en normaal kunnen praten....

30 okt 2011, 21:18
Profiel

Poetsdoek, je zoekt nog niet zo heel lang, een maand of 4 toch? Misschien heb je nu vooral goede ervaringen gehad, maar als je weggestuurd wordt baal je misschien, zeker als het een goede stek is. We hebben hier allemaal de ervaring dat mensen die geen toestemming vragen het verpesten voor anderen. Dat boeren ons wegsturen terwijl we ergens soms al jaren zochten, omdat anderen ongevraagd hebben lopen graven. Ik ben zelf een gebied kwijt geraakt omdat iemand zonder toestemming bij de boer een groot gat had gegraven. Hij wil nu niemand meer op zijn land, al zocht ik er al jaren met toestemming :04

30 okt 2011, 21:30
Profiel

ja kan het me goed voorstellen wel.....vooral als ik sommige verhalen hoor van zoekers die al langer zoeken als mij....van mensen die vuil achterlaten of gaten openlaten en dergelijke....
moet wel zeggen dat ik hier in nl wel stukken makkelijker een boer ken achterhalen als in duitsland waar ik veel zoek....vandaar dan misschien ook mijn verkeerde instelling en toch wat meer moeite doen vervolgens....

30 okt 2011, 21:45
Profiel

Poetsdoek schreef:
Nou ken wel eens dat die boos is ja....maar ik vraag meestal ook geen toestemming....en al vaker gehad dat de boer het veld opkwam en dan netjes mijn verhaal gedaan en dan had de boer er MEESTAL geen probleem mee......dit is wel af te raden in duitsland haha tenminste dat is mijn ervaring....kwam ook een boze boer en gelijk was die aan het flippen.....had ik hem eens gevraagt of die ook zo tegen zijn vrouw doet....maja daar trok die zich niet veel van aan....ben toen achter hem aangelopen en het veld af gegaan.....vervolgens maakte die een foto van mijn auto met kenteken waarop ik als actie naar hem toe loopte en zijn gsmpje afpakte....en toen werd die nog bozer....heb toen zelf de foto gelijk verwijderd en zijn mobieltje terug gegeven.....waarop het mopperend wegliep hehehehe die gekke boeren af en toe....

jij bent dus gewoon een asociale zoeker had je bij mij moeten flikken ten eerste kom die boer terecht naar je toe en dan zijn mobieltje afpakken ook nog ? bij mij was je inderdaad een poetsdoek geworden ik had je er gewoon afgeschopt figuur zonde dat er op dit forum zulke eikels :10 lid zijn :pol :pol :pol

geen gr ed

Laatst bijgewerkt door melpatcindy op 30 okt 2011, 21:53, in totaal 1 keer bewerkt

30 okt 2011, 21:47
Profiel

Ed we kunnen ze beter bekeren dan wegjagen :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje:

:07

30 okt 2011, 21:50
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende