|
|
Het is nu 04 jun 2026, 12:42
|
help mijn detector dondert uitelkaar
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: help mijn detector dondert uitelkaar
het materiaal is gewoon hard plastic en dat kan niet tegen een stootje ,waarom geen Polyeste dat kan wel tegen stootje als ik deze dingen al zie word ik al bang dat ze elk moment de geest geven we gaan vaker met 5 man zoeken en dat moet je zeker zorgen dat de deus niet onderaan ligt 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 31 okt 2011, 23:00 |
|
 |
|
Poetsdoek
Geregistreerd: 10 okt 2011, 12:47 Berichten: 742 Woonplaats: Kerkrade
|
ik ben ook zo zo heel kapot vaqn de standaard steel van de deus......en ben me dik het overleggen een anderson steel te pakken voor de deus... maar welke versie heb je van de deus.....ik heb de 2.0 versie met nieuwe versie koptelefoon deze zou wat beter moeten zijn dus ben ik er benieuwd....e andersonsteel komt wel onder de kerstboom te liggen hahaha... ook een goede oplossing de anderson steel...en dan even kijken of je de deus steel nog onder de garantie krijgt zoja dan heb je voortaan reserve steel voor als je op vakantie gaat lekker compact...
groetjes boy
_________________ ''wie niet zoekt........die niet vind.........''
|
| 31 okt 2011, 23:03 |
|
 |
|
Highlander
|
een andere goedkopere oplossing is de steel van een X-terra of whites MXT, maar goed zo als Willem al aangaf de nieuwe versie heeft deze kinderziektes niet meer een dit kan ik alleen maar bevestigen! gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 01 nov 2011, 08:26 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Hallo allemaal, Ik hoor hier allemaal praatjes over de eerste versie of de tweede versie ik persoonlijk vindt dat een detector van 1500 euro dit hellemaal niet mag vertonen, eerste versie of niet (1500 euro blijft 1500 euro toch) "Kinderziekte" kom op zeg je betaald toch ook geen kinderprijs, je betaald een volwassen prijs voor een detector die gewoon niet voldoet aan de eisen van een dagelijks zoekende zoeker. Kijk als de software ergens een steekje laat vallen ( is ook zeker niet leuk) is nog tot daar aan toe, dat zou gewoon nog kunnen gebeuren, maar dat de hardware niet deugt dat kan niet bij een detector in die prijsklasse. Ps ik ben geen deus afkraker echt niet maar als ik dit zo lees allemaal dan zeg ik geef mijn porsie maar aan fikkie. Ik vindt een deus er super strak uit zien en ik heb er ook mee gelopen hij is super licht en presteerd ook goed, maar het is niet de bedoeling dat ie elke maand nog lichter word doordat ie onderdelen verliest David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 01 nov 2011, 09:07 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
ben benieuwd als deze dingen meerdere jaren oud zijn , misschien vallen ze wel uit mekaar,hard plastic word steeds harder met de jaren en daardoor ook brozer 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 nov 2011, 09:14 |
|
 |
|
Highlander
|
......met alle respect deze fase doorloopt bijna elke detector en ja ook de minelab  , de voorloper van de etrac en explorer 2 was de XS, ik hoef denk ik niet te vertellen wat voor problemen hiermee waren  maar ben wel van mening dat men de eerste versie van de deus te snel op de markt hebben gebracht zonder deze door en door te testen ten minste wat het materiaal aangaat, dit heeft XP ook ingezien en vervangt kostenloos de kapotte onderdelen uit de eerste serie. gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 01 nov 2011, 10:32 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1488 Woonplaats: Bunschoten
|
vliegendeschotel schreef: Hallo allemaal, ik persoonlijk vindt dat een detector van 1500 euro dit helemaal niet mag vertonen, eerste versie of niet (1500 euro blijft 1500 euro toch) "Kinderziekte" kom op zeg je betaald toch ook geen kinderprijs, je betaald een volwassen prijs voor een detector die gewoon niet voldoet aan de eisen van een dagelijks zoekende zoeker. David . . . Beste David, Een metaaldetector bouwen vanuit het niets (dus niet voortbouwen op een type wat je al hebt) is geen makkie. Als voorbeeld: XP had een armsteun die ze in de testen flink aan de tand hebben gevoeld. Je kon het ding zelfs 180 graden buigen en er gebeurde niets. Dan denk je toch als leverancier: dat is goed spul. In Frankrijk gingen zoekers het bos in en om zich tegen de muggen te beschermen smeerden zij zich in met DEET. Toen de armsteun hiermee in contact kwam bleek hij daartegen niet bestand. Gevolg: XP moest samen met de leverancier om de tafel om een andere plastic te vinden die even sterk was maar wel tegen DEET kon. Daarop werden alle armsteunen gratis vervangen. De moraal: je kunt je nog zo goed voorbereiden, in de praktijk komt er altijd wel wat boven water als je iets vanuit het niets opbouwd. Dat noemen ze kinderziektes en dat komt bijna altijd voor Toen Minelab met de Explorer op de markt kwam in 1999 scheurde het plastic van het huis bij de klem, zaten sommige knoppen te dicht bij de steel en gingen schroefjes roesten. En Minelab is toch geen kleine firma! Konden ze geen RVS schroefjes gebruiken dan XP is een merk wat slechts 10 jaar bestaat en ze hebben het lef om met een volledig nieuw concept te komen wat alle grote merken het nakijken geeft (voorlopig). Kom op man, geef ze wat credits in plaats van ze af te kraken Je krijgt voor je 1500 euro een fantastische machine en ALS er wat mee is kost je dat geen euro extra Als je dat niet wilt, koop dan nooit meer een eerste versie van een detector van welk merk dan ook, dan heb je die "problemen" niet 
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 02 nov 2011, 19:12 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Wilhelm schreef: Beste David, Een metaaldetector bouwen vanuit het niets (dus niet voortbouwen op een type wat je al hebt) is geen makkie. Als voorbeeld: XP had een armsteun die ze in de testen flink aan de tand hebben gevoeld. Je kon het ding zelfs 180 graden buigen en er gebeurde niets. Dan denk je toch als leverancier: dat is goed spul. In Frankrijk gingen zoekers het bos in en om zich tegen de muggen te beschermen smeerden zij zich in met DEET. Toen de armsteun hiermee in contact kwam bleek hij daartegen niet bestand. Gevolg: XP moest samen met de leverancier om de tafel om een andere plastic te vinden die even sterk was maar wel tegen DEET kon. Daarop werden alle armsteunen gratis vervangen. De moraal: je kunt je nog zo goed voorbereiden, in de praktijk komt er altijd wel wat boven water als je iets vanuit het niets opbouwd. Dat noemen ze kinderziektes en dat komt bijna altijd voor Toen Minelab met de Explorer op de markt kwam in 1999 scheurde het plastic van het huis bij de klem, zaten sommige knoppen te dicht bij de steel en gingen schroefjes roesten. En Minelab is toch geen kleine firma! Konden ze geen RVS schroefjes gebruiken dan XP is een merk wat slechts 10 jaar bestaat en ze hebben het lef om met een volledig nieuw concept te komen wat alle grote merken het nakijken geeft (voorlopig). Kom op man, geef ze wat credits in plaats van ze af te kraken Je krijgt voor je 1500 euro een fantastische machine en ALS er wat mee is kost je dat geen euro extra Als je dat niet wilt, koop dan nooit meer een eerste versie van een detector van welk merk dan ook, dan heb je die "problemen" niet  Beste wilhelm, Ik had ook totaal niet de intentie om de xp af te kraken wilhelm (echt niet) Mocht dat zo zijn over gekomen bij deze mijn excuses, maar dat had ik in mijn verhaaltje al verteld dat ik de deus niet wou afkraken. Dus ik zal het nu even anders proberen te formuleren. Maar ik vindt gewoon dat een metaal detector in deze prijs klasse gewoon niet DIE mankementen mag vertonen, en dan maakt het echt niet uit of het nu een minelab,xp,white's of wat dan ook is. Dus in het algemeen een metaal detector van 1500 euro mag gewoon niet uitelkaar vallen punt. En dat vindt ik nu dus ook zo vervelend dat als iemand die met een minelab zoekt (ik dus) dat ik dan gelijk word aangevallen door xp zoekers . ( waarom) Het ging hier over de deus en niet over de minelab want ook ik heb problemen gehad met mijn minelab en ook een topic over gestart, en toen was er niets aan de hand want ik zoek zelf met die detector snap je wat ik bedoel ? En ik zoek ook nog niet heel lang dus ik ben echt niet merk gebonden, ik kan nog steeds links om of rechts om Dus wilhelm ik ben geen diehard minelab zoeker, ik bezit er wel 1 maar ook een tesoro en wellicht ook nog wel een deus in de toekomst en wil ook nog een onderwater detector, maar ik houd het wel allemaal in de gaten. Mvg, David . . .
|
| 02 nov 2011, 21:39 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
ik heb ook een Deus , en na een maand of 6 in mijn bezit , is hij nog steeds in absolute NIEUWSTAAT ik heb een manier gevonden om hem ook zo te houden gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 nov 2011, 21:44 |
|
 |
|
Maurits
|
Nieuw spel...'Oud Hollandsch detector werpen'....
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 02 nov 2011, 21:46 |
|
 |
|
sjoho
|
Bubba, even doorzetten en met de instellingen spelen en er is niets mis mee hoor. Behalve dan het zwakke materiaal, maar dat is straks ook opgelost. Mijn zoontje van 8 kan er zelfs prima mee zoeken, dankzij het lichte gewicht en het gemak.
|
| 02 nov 2011, 21:54 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Highlander schreef: ......met alle respect deze fase doorloopt bijna elke detector en ja ook de minelab  , de voorloper van de etrac en explorer 2 was de XS, ik hoef denk ik niet te vertellen wat voor problemen hiermee waren  maar ben wel van mening dat men de eerste versie van de deus te snel op de markt hebben gebracht zonder deze door en door te testen ten minste wat het materiaal aangaat, dit heeft XP ook ingezien en vervangt kostenloos de kapotte onderdelen uit de eerste serie. gr. highlander Hi Highlander, Dit bedoel ik nou natuurlijk loopt elke detector deze face ( ook een minelab  ) maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat je een top prijs vraagt voor je metaaldetector (de deus in dit geval ) en dat ie niet voldoet en als een een E track uitelkaar valt zal je mij precies het zelfde horen zeggen, kan gewoon niet op dit niveau. Topprijs = Topdetector punt. En anders doe dan net als met auto's het tweede model of derde etc etc is altijd duurder dan het eerste, waarom ? omdat dan de meeste kinderziektes zijn opgelost ( simpel ) Maar de deus kwam met dit super aantrekkelijk en goed presterende en lichte detector op de markt, maar wel gelijk qua prijs in het topsigment, had daar dan nog wat ruimte over gelaten. Maar dat is persoonlijk hé. Want ik ben ook nog steeds van mening (op dat Niveau zit ik nog) dat het geen reet uit maakt met wat voor detector je zoekt, je moet toch net over dat muntje wandelen doe je dat niet dan vindt je ook niets met wat voor detector je ook zoekt Kom je op velden waar veel gezocht word door semi profs ja dan kan ik me voor stellen dat de ene detector zich zeker kan onderscheiden van een ander, Maar daar ben ik persoonlijk nog lang niet. David . . .
|
| 02 nov 2011, 22:01 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
sjoho schreef: Bubba, even doorzetten en met de instellingen spelen en er is niets mis mee hoor. Behalve dan het zwakke materiaal, maar dat is straks ook opgelost. Mijn zoontje van 8 kan er zelfs prima mee zoeken, dankzij het lichte gewicht en het gemak. ha Sjoho ik ben uitgespeeld met de instellingen , en gebruik weer exclusief mijn vertrouwde E-Tracker ik vertrouw 100% op mijn E-Tracker en dat vertrouwen in je detector is een must tijdens het zoeken. ik wil het best nog eens proberen als iemand mij de juiste instellingen kan geven om op romeinse site,s te kunnen zoeken waar zeer veel ijzer ligt , en je tussen dat ijzer toch het goede metaal er uit kan piepen. zonder (ook) al het ijzer te vinden gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 02 nov 2011, 22:01 |
|
|