|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:09
|
Muntschat van Dagobert op een rijtje
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Re: Muntschat van Dagobert op een rijtje
Michel schreef: Ik vraag dat van dat potje omdat door die munten, het potje kan gedateerd worden en dat is interessant. Zijn die stukjes werkelijk zo klein ?? Michel  Potje is al gedetemineerd Michel. 1555 tot 1598. Of het kleine stukjes zijn? Ja sommige wel maar er zitten ook grotere bij. Het was geen hele pot zo groot als een emmer of zo. Een potje van zo,n 15cm doorsnee op het dikste stuk. En de helft mist van dat potje dus het zou goed kunnen dat het potje gehalfveerd is?? Met nog munten erin!!! Dagobert
|
| 24 sep 2008, 17:13 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 24 sep 2008, 17:16 |
|
 |
|
mercurius
|
Mag ik vragen of dit van een akker of een stort komt? (ps De droom van iedere zoeker)
|
| 24 sep 2008, 17:51 |
|
 |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
Ooooch mijn hart. Misschien een rare vraag maar op welk soort terrein heb je dit gevonden. mvg Danny.
|
| 24 sep 2008, 17:56 |
|
 |
|
thijs
|
hele mooie vondst dago
hier heb je eerst alleen van kunnen dromen, nu was het zover je tijd is gekomen om deze munten te vinden!
van harte nog met deze fantasie vondst
groet thijs
|
| 24 sep 2008, 18:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 sep 2008, 19:29 |
|
 |
|
metalmaster
|
@dagobert:Het potje is blauw en wit geglazuurd zeg je. Is dit steengoed?
|
| 24 sep 2008, 20:22 |
|
 |
|
Michel
|
Wel ja, dat is de reden waarom ik zoveel vragen stel over die pot. Als het steengoed zou zijn (waaraan ik twijfel), is het interessant te weten waar hij gemaakt is en daarvoor moeten er eerst fotos te zien zijn van de scherven of de bodem van de pot. Michel 
|
| 24 sep 2008, 20:43 |
|
 |
|
indian
Geregistreerd: 11 sep 2008, 20:53 Berichten: 558 Woonplaats: Hardenberg
|
HOLY MOZES wat mooi  , deze vondst past goed bij je :(nick) Naam, oom Dagobert. grt, indian.......ugh
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 24 sep 2008, 20:49 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 24 sep 2008, 20:50 |
|
 |
|
dagobert
|
Beste medezoekers, Allereerst bedankt voor de vele reacties. En ook veel vragen. 2002 was het jaar van de mkz(gekkenkoeienziekte). Uit respect gingen detectorhobbyisten(ik ook) niet het erf van een boer op om besmetting te voorkomen. Ik had nog een mooie optie om ergens anders te zoeken. Een vriend van mijn vader had een garage in de Naarden vesting. Deze garage was al een tijd afgebroken. Nu was het alleen maar wachten tot de boel werd uitgegraven. Toen dit gebeurde ging ik daar naar toe om te gaan piepen. Toen ik daar aankwam zag ik allemaal mannen in witte pakken lopen. De grond was zwaar vervuild  . Ik mocht er dus niet zoeken. Balen als een stekker natuurlijk,en droop dus maar af. Ik dacht bij mezelf;Ik ga naar het park waar ik al meerdere duiten en andere rommeltjes had gevonden,maar veel verwachte ik er niet meer. Maar je moet toch wat he?!?! In dat park aangekomen ben ik mijn nieuwe lobo maar is gaan uit proberen. Het enige wat ik vond waren kleine stukjes bierblik splinters die door de grasmaaier alle kanten waren geschoten. Op een gegeven moment gaf mijn lobo een signaal waar mijn oren niet zo goed tegen kunnen. Ik dacht; Dat zal de bodem wel zijn van dat versplinterde bier blikje. Schep ik de grond,en ja hoor. Een rond voorwerp rolde uit de grond die door mijn schep omhoog werd gedwongen. Kut! Dacht ik. En pakte het bodempje op.  Dit is geen bodempje van een bier blikje?!? Dit is de grootste munt die ik ooit uit de grond heb gepiept!!! Gelukkig was ik al een aantal jaren aan het zoeken dus haalde de schotel nogmaals over dezelfde plek.  Nog meer signaal!!!! De rest hoef ik niet te vertellen,dat raden jullie al. Ik sprong geen gat in de lucht maar drie gaten tegelijk  Ik heb staan  Als een klein kind. En ben daarna snel naar huis gegaan om het grote nieuws aan mijn vrouw en zoontje te vertellen. Ik ben er nog altijd heel erg blij mee. De geldwaarde is te verwaarlozen omdat deze munten niet zo heel veel waard zijn. Maar de muntschat waarde is voor mij onbetaalbaar. De munten zaten in een geinplodeeld potje op zo,n 20cm diep. Hoe de muntschat daar terecht kwam heb ik zo mijn filosofie over. Waarschijnlijk hebben ze in die tijd stadsafval gestort om het park vruchtbaar te maken voor gras en bomen/struiken. Dit park werd namelijk al honderden jaren als uitje gebruikt. Picknicken,wandelen,luieren,enz... Het potje is niet van steengoed maar van witte klei met een glazuurlaag(blauw/wit). Nogmaals bedankt voor de reacties. En ik hoop dat jullie ook een schatvondst mogen doen. Dan is het ook niet zo erg als je weken achter elkaar niets vind. Want je hebt immers die schatvondst gedaan. Dit maakt een heel hoop goed,voor jaren!!!!!! Dagobert
|
| 24 sep 2008, 22:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 24 sep 2008, 23:07 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 24 sep 2008, 23:28 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 25 sep 2008, 00:21 |
|
 |
|
bennie
|
|
| 25 sep 2008, 23:03 |
|
 |
|
dagobert
|
Nogmaals bedankt mannen voor de spontane reacties. Het lijk mij dat dit de droom is van elke zoeker. Onthoud dan 1 ding. De meeste dromen zijn bedrog.
Voor mij is een droom uit gekomen en om heel eerlijk te zijn. Ik droom elke dag van een nog mooiere muntschat. Er is nog veel land waar nog nooit gezocht is,want eerlijk is eerlijk. Op de geijkte plekken maak je minder kans van slagen.
Toeval en geluk zorgen er ook voor dat je thuis komt met iets unieks. Het is net de staatsloterij. De meeste keren win je niets en dan opeens hebby een dikke prijs.
Dagobert
|
| 26 sep 2008, 12:47 |
|
 |
|
leonardo
Geregistreerd: 04 mei 2008, 20:50 Berichten: 1108 Woonplaats: Hoogeveen.
|
Ja net een kraslot,jij hebt het juiste vakje losgekrabt. 
|
| 26 sep 2008, 18:29 |
|
 |
|
bennie
|
Zal er mijne ook inslingeren 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 sep 2008, 18:32 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ha BENNIE jou muntschat verdiend een eigen thread gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 26 sep 2008, 18:53 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
dago jij bent echt schatrijk  ,wat een vondst man  ,ga gelijk piepen morgen  . felies met deze vondst en groeten,joppie.
|
| 26 sep 2008, 19:22 |
|
 |
|
dagobert
|
joppie schreef: dago jij bent echt schatrijk  ,wat een vondst man  ,ga gelijk piepen morgen  . felies met deze vondst en groeten,joppie. En gelijk heb je. Als ik a die mooie vondsten zie hier op het forum heb ik ook gelijk zin om te zoeken. Dagobert Morgen weer op Guusgeluk zijn nieuwe stek. Alles is daar vlak gemaakt voor het in zaaien. We/ik verwachten nog wel het een en ander te vinden. Dagobert
|
| 26 sep 2008, 21:36 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ dagobert,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, dat is waanzinnig en niet meer normaal  dat is een droom van elke zoekers om eens in het leven zo,n muntschat te vinden je schrik je de tierelieres als je een munt,twee,drie een heel potje ziet verschijnen ook bedankt dat je moeite nam om ze allemaal enkel onder elkaar te zeten,toppie kerel grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 26 sep 2008, 22:41 |
|
 |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 27 sep 2008, 07:43 |
|
 |
|
dagobert
|
bennie schreef: Zal er mijne ook inslingeren  Dus jij bent ook al zo,n mazzelpik. Wat voor een munten zijn het?? En hoe en wat heb je ze gevonden?? Ben heel benieuwd? Dagobert
|
| 27 sep 2008, 09:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 27 sep 2008, 12:18 |