|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:14
|
| Auteur |
Bericht |
|
woesel
|
 Re: boeksluiting - ca:1400
dank je Travis.
|
| 23 jan 2012, 18:42 |
|
 |
|
Travis
|
woesel schreef: dank je Travis. Kmoet erbij zeggen ,we hebben jou en jouw kennis gemist hier.......... 
|
| 23 jan 2012, 18:44 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
kimball schreef: Dit is toch gewoon een boeksluiting?
Je hebt ze ook zonder scharniertje.
Groet, Stef zelfde bron als van jou , en deze noemen ze riemtongen staan er tig op maargoed , welles nietes is ook weer niet nodig toch uiteindelijk is het de bedoeling dat wij samen tot een sluitende determinatie komen , want daar leert iedereen van gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 23 jan 2012, 22:45 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 23 jan 2012, 23:31 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
wat mij wel opvalt is dat bij boeksluitingen zoals afgebeeld.allemaal scharnierend zijn. de vondst van alphen is massief. maar zoek ik naar riemtongen met haaksluiting, kom ik ze weer nergens tegen. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 24 jan 2012, 17:05 |
|
 |
|
woesel
|
a.u.b
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 jan 2012, 17:33 |
|
 |
|
pinkeltje
|
helemaal klasse woesel. top gevonden 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 24 jan 2012, 18:01 |
|
 |
|
woesel
|
pinkeltje schreef: helemaal klasse woesel. top gevonden  Het is voor mij makkelijk zoeken hoor, ik heb een map boekbeslagen Staat genoeg aan voorbeelden in Deze is ook leuk
|
| 24 jan 2012, 18:09 |
|
 |
|
pinkeltje
|
mooie foto woesel. mocht je ooit deze "mappen "willen delen. 
|
| 24 jan 2012, 18:28 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
bubba schreef: kimball schreef: Dit is toch gewoon een boeksluiting?
Je hebt ze ook zonder scharniertje.
Groet, Stef zelfde bron als van jou , en deze noemen ze riemtongen staan er tig op maargoed , welles nietes is ook weer niet nodig toch uiteindelijk is het de bedoeling dat wij samen tot een sluitende determinatie komen , want daar leert iedereen van gr bubba  Bubba, je hebt natuurlijk ook gelijk... het zijn in feite riemtongen.(riemuiteinden) Maar ik denk dat de plaatjes van Woesel duidelijk aangeven dat de gaatjes weldegelijk een functie hebben. In het verleden zullen ze vaak als riemtongen zijn gedetermineerd omdat er misschien vondsten zijn gedaan van een stukje riem met zo'n uiteinde. Dan is het niet te zien dat het van een boek afkomstig is... Er is natuurlijk altijd nog een mogelijkheid van een dubbele functie. Groet, Stef 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 24 jan 2012, 18:53 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Woesel mooi voorbeeld Kimball , daar was ik gisteren ook over aan het denken het boek wat Woesel laat zien , heeft in feite een Riem als sluitband en gezien boeken nogal schaars waren in de middeleeuwen , en er toch veel van die riemsluitingen gevonden worden (met scharnier en zonder en in vele maten en typen) denk ik ook dat het voor beide doeleinde gebruikt werd. waar de riemsluiting van Alphen voor gebruikt is zullen we nooit zeker weten interessant threads zijn dit op deze manier gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 24 jan 2012, 21:35 |
|
|