|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
Keltisch / romeins kledingsluiting ( fragment)
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Keltisch / romeins kledingsluiting ( fragment)
een gezellige avond met bodemvonstenwereld,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, hier een voorwerp waar ik nooit van overtuigd ben geweest wat het nu precies was/is geweest afmeting: 18 mm lang , diameter:14 mm , taps toelopend aar 1 mm. metaal;brons. bijzonderheden:op een andere forum ooit een lange discussie wat het nu was,men kwam daar tot de conclussie dat het om een ruiterspoor zou gaan jaren later op ons forum:iemand nu vele jaren later een andere suggestie grt coinhunter chris-kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 24 jan 2012, 21:42 |
|
 |
|
bux
Geregistreerd: 18 maart 2009, 18:45 Berichten: 83 Woonplaats: Stein
|
 Re: ruiterspoor of toch iets anders?
hoi Chris leuke vondst,  viel me in dat ik een paar jaar terug ook ongeveer zoiets gevonden heb deze afmetig is 26 mm totale lengte en breedste punt 24 mm maar weet tot op heden niet was het is gr
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 jan 2012, 21:56 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
haarnaald misschien 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 24 jan 2012, 22:01 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
vond dit wel het is volgens mij het plaatje links onder Nietknopf, massiv. Halbkugelig gewölbter Kopf mit zentraler Vertiefung und vertikaler Rippung sitzt auf rundstabigem Dorn. - Römermuseum Augst. Zuweisung ist nicht sicher.
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 24 jan 2012, 22:13 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Zoiets had ik ook gevonden , ben toch benieuwd  . gr.joppie.
|
| 24 jan 2012, 23:29 |
|
 |
|
JOHANP
|
Die laatste lijkt me een prik van een romeins prikspoor. Zoiets heb ik ook en hier heb ik ooit over gelezen dat dit een prik is.
|
| 26 jan 2012, 17:37 |
|
 |
|
Mat
|
zo iets? Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 28 jan 2012, 21:24 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
ik denk dat je aardig goed zit Mat  , maar wat zijn het ? , haarnaalden ?. gr.joppie.
|
| 28 jan 2012, 22:14 |
|
 |
|
Mat
|
joppie schreef: ik denk dat je aardig goed zit Mat  , maar wat zijn het ? , haarnaalden ?. gr.joppie. Yeo, vergeten erbij te zetten. Gr mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 28 jan 2012, 22:21 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hallo ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, bedankt voor het meedenken top match Mat ik ben helemaal overtuigd ik neem aan dat het Romeins nogmaals bedankt voor deze ufo op te lossen en dat na 6 jaar grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 28 jan 2012, 22:48 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 Re: ruiterspoor of toch iets anders?/Romeinse haarnaald.
onderdeel van een keltische kledingsluiting nu nog een ref zoeken ter onderbouwing gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 18 mei 2012, 20:22 |
|
 |
|
Marco
|
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 18 mei 2012, 20:35 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Ik denk dat Johan gelijk heeft die knop van Bux is van een bronstijd haarnaald mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 18 mei 2012, 20:53 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
zoiets bubba ?[/quote] yep , dat bedoel ik die lijken er ook sterk op maar vind deze een aardige match gr bubba gr bubba
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 18 mei 2012, 21:05 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ bubba,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zo dat is een vette determinatie zeg toen ik de referentie zag , wist ik meteen dat het de goede was hoewel ik moet bekennde dat ik eerst dacht dat de ref. van Mat helemaal de goede was ,dus Mat alsnog mijn dank voor de gedanen moeite hoor zo zie je maar dat het goed was om nog eens te gaan spuren naar een ref.,ook klopt de site Keltisch/Romeins ,ik heb vaker van die niet allerdaagse dingetjes gevonden vanwaar het zeer moeilijk is om er referentiemateriaal van te vinden,weet je nog die slapende hond die je meteen herkende toen je bij thuis was en nu deze Keltische kledingsluiting goezo: ik wil via deze weg nog eens hartelijk bedankt voor je bijdragen en de tijd die je erin steekt grt Chris ps Johan,dan kun je in een tijd de titel aanpassen 
|
| 21 mei 2012, 21:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: zoiets bubba ? yep , dat bedoel ik die lijken er ook sterk op maar vind deze een aardige match gr bubba gr bubba[/quote] ja dat is ze broer bubba 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 mei 2012, 22:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|