|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
Ik red gereedschap voor ontwikkelingslanden! Help je mee?
| Auteur |
Bericht |
|
PatrickW
Geregistreerd: 17 apr 2008, 23:04 Berichten: 235 Woonplaats: Amersfoort
|
 Ik red gereedschap voor ontwikkelingslanden! Help je mee?
Hallo forum leden, natuurlijk even gevraagd (aan CC) maar het starten van dit topic was geen probleem! Iedereen heeft toch wel een stuk oud gereedschap welke ligt te verroesten of waar je over struikelt in de garage? Lasklus Nederland is sinds 1-1-2012 officieel inzamelpunt van stichting gered gereedschap en daarnaast repareren wij voor de stichting ingezameld gereedschap d.m.v. las reparaties in onze werkplaats. Om direct maar te starten als goede voornemen voor 2012 starten we op diverse forums een inzameltopic om te kijken of we een mooie eerste inzameling kunnen realiseren. Heb je dus oud (las)gereedschap en wil je dit schenken zodat er in ontwikkelingslanden dankbaar mee gewerkt kan worden? Zet dit dat dan in dit topic en kom bij ons langs in Amersfoort om het officieel in te leveren, je krijgt dan meteen een leuk donatie/info pakketje mee ;) Oud gereedschap naar ons opsturen kan natuurlijk ook! (bedrijfsadres kun je vinden op onze website) en tijdens onze klusritten door Nederland kunnen we e.e.a. in overleg soms ook langs halen. Zet bij beide optie's even jou gift in dit topic zodat we je natuurlijk kunnen bedanken Wij trappen af met een donatie van 3 stalen gereedschap kisten, een doos divers klein handgereedschap welke we bij onze einde jaars schoonmaak hebben verzameld en een kist vol licht gebruikte lashandschoenen. Wat doet stichting geredgereedschap? Sinds 1982 biedt Stichting Gered Gereedschap praktische ontwikkelingshulp door het inzamelen, opknappen en versturen van gereedschap naar ontwikkelingslanden. Met gerecycled handgereedschap, naaimachines en werkplaatsmachines helpt Gered Gereedschap technische scholen en startende ondernemers. Gereedschap dat voor deze doelgroepen niet of nauwelijks in goede kwaliteit en betaalbare prijs voor handen is. Gered Gereedschap biedt concrete hulp aan leerlingen en startende ondernemers in Afrika, Azië en Latijns-Amerika en geeft hen het gereedschap om op eigen kracht verder te gaan. Bovendien draagt Gered Gereedschap, via de inzameling van gereedschap en de organisatie van actief vrijwilligerswerk, bij aan een betrokken en duurzamer samenleving in Nederland. Gereedschap wordt bij diverse inzamelpunten in Nederland verzamelt en op ruim dertig verschillende Gered Gereedschap werkplaatsen gerecycled. Dit werk wordt grotendeels door vrijwilligers gedaan. Zij vormen de drijvende kracht achter Gered Gereedschap. Werkplaatsen en inzamelpunten van Gered Gereedschap worden ondersteunt door het landelijk hoofdkantoor en de centrale werkplaats in Amsterdam waar, naast zeventig vrijwilligers, ook zeven parttime betaalde medewerkers actief zijn. Dankzij de gezamenlijke inzet van velen worden ieder jaar zo’n 100.000 stuks gereedschap en 1.000 naaimachines naar ontwikkelingslanden verstuurd. 
_________________ 16 jaar detector geschiedenis!
Minelab explorer 2 + Tesoro Cibola White's IDX Pro White's classic III White's classic II Micronta 3001
|
| 24 jan 2012, 23:45 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Ik red gereedschap voor ontwikkelingslanden! Help je mee?
hoi Patrick,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, prachtig initiatief om mensen te helpen die ook een kans verdienen in deze wereld waar haat , religie en verkeerd beleid mensen onderdrukken en aan hun lot overlaten. het is top van deze stichting om deze kansarme mensen een hart onder de riem te steken ik heb zeker nog het een en ander hier liggen zoals boormachine,s cirkerzaag e.a dingen en mijn vrouw zegt dat we nog een prima werkende naaimachine hebben waar we niets mee doen.(ze bedoeld niet mij  ) maar er zullen nog wel spulletjes bij komen ik zal het binnenkort meenemen naar Utrecht ,dan kan Johan(bubba) het weer mee naar Amersfoort nemen om het aan jou te overhandigen. grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 jan 2012, 00:19 |
|
 |
|
PatrickW
|
Hey Chris top Johan komt hier regelmatig langs (nu je het zegt, heb hem dit jaar nog niet eens gezien  ) dus dan kan die het meenemen Wanneer kom je naar Utrecht? Doordeweeks? Je mag altijd hier een kop koffie komen doen op de zaak, stuur anders even pb Mvg Patrick
Minelab explorer 2 + Tesoro Cibola White's IDX Pro White's classic III White's classic II Micronta 3001
|
| 25 jan 2012, 00:28 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 25 jan 2012, 10:05 |
|
 |
|
PatrickW
|
Helemaal geen oud gereedschap hier? 
|
| 13 feb 2012, 09:59 |
|
 |
|
Travis
|
Kheb er vorige week de bedrijfsleider bij ons over aangesproken. Ik wacht nog op antwoord
|
| 13 feb 2012, 11:06 |
|
 |
|
PatrickW
|
Top, ben benieuwd, e.e.a. staat ook op andere forums en hier even wat foto's tot nu toe, het gaat de goede kant op 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 feb 2012, 11:32 |
|
 |
|
PatrickW
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 feb 2012, 11:32 |
|
 |
|
Travis
|
Dat ziet er al heel aardig uit Patrick 
|
| 13 feb 2012, 11:50 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
ik heb het aan de school gegeven waar mijn zoon op zit,die houden ook die actie's. en de plaatselijke lagere beroepschool had meer dan 25 ton aan deze stichting geven.het gewicht is natuurlijk de vlakbanken , lintzagen en frasemachine's oude las apperaten. dus patrick dan hoef ik het niet 20 km verderop af te geven.het doel blijft toch hetxzelfde. grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 13 feb 2012, 15:19 |
|
 |
|
PatrickW
|
Het doel is hetzelfde, geen probleem Chris 
|
| 13 feb 2012, 17:07 |
|
 |
|
Travis
|
PW je hebt pb
|
| 17 feb 2012, 11:19 |
|
 |
|
Mat
|
Ha,Jha, Die bovenste bak is van een PTTer geweest. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 17 feb 2012, 13:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|