| Auteur |
Bericht |
|
vliegendeschotel
|
 Ongelooflijk !!!!
Mijn maatje had een tijdje geleden de stouten schoenen aangetrokken en had een heuse Baron aangeschreven of hij toestemming kon krijgen om bij een kasteel te mogen zoeken. Ik denk nou daar horen we vast niets meer van tot vandaag We hebben zapperdeflap toestemming gekregen om rond het kasteel en tuinen te mogen zoeken mits we de strakke gazonnetjes met rust laten, ik viel van mijn stoel en heb de brief wel 6 X gelezen Maar het staat er echt En Natuurlijk de magneet mee voor het grachtje hahaha ongelooflijk dit. Dus nu gaan we voor volgende week of die week daarop een afspraak maken en ik ga jullie op de hoogte houden. ( dit word smulle ) Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 28 feb 2012, 21:22 |
|
 |
|
Maurits
|
 Re: Ongelooflijk !!!!
Leuk om te lezen dit...laat wel de barones met rust he?! Hopen op mooie vondsten...kasteelgracht is altijd de moeite waard.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 28 feb 2012, 21:24 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 28 feb 2012, 21:26 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
mooi man. hoe oud is dat kasteel
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 28 feb 2012, 21:27 |
|
 |
|
Vinner
Geregistreerd: 29 jul 2010, 21:13 Berichten: 362 Woonplaats: srɛɪ̯fʋɛɪ̯zə
|
"brutale" mensen hebben de halve wereld ;) Goede actie, hoop dat er wat uit komt! 
|
| 28 feb 2012, 21:27 |
|
 |
|
pinpoint
Moderator en erelid
Geregistreerd: 21 dec 2008, 12:33 Berichten: 4020 Woonplaats: Liemers
|
Ieders droom Zoeken rond een kasteel Toch geen luchtkasteel Grt , Pinpoint
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ COGITO , ERGO SUM
|
| 28 feb 2012, 21:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 28 feb 2012, 21:46 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
heel goed bedacht David dat kan wel eens interessante vondsen opleveren succes daar gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 28 feb 2012, 21:48 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 28 feb 2012, 21:51 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Toch niet deze?
Haha, succes man!!!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 28 feb 2012, 21:56 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Maurits schreef: Leuk om te lezen dit...laat wel de barones met rust he?! Hopen op mooie vondsten...kasteelgracht is altijd de moeite waard. Hahahah volgens mij is ze 500 dus ja die laat ik wel met rust Ik hoop het ook er is in iedergeval nog nooit gezocht, officieel dan (stiekem weet ik niet) Gr, David . . .
|
| 28 feb 2012, 21:57 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
pinkeltje schreef: mooi man. hoe oud is dat kasteel Hey Pinkeltje, De eerste vermelding was een versterkte boederij omstreeks 900. Toen kwamen er versterkte muren en bijgebouwen tussen 1300 en 1400. Gr, David . . .
|
| 28 feb 2012, 22:00 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Vinner schreef: "brutale" mensen hebben de halve wereld ;) Goede actie, hoop dat er wat uit komt!  Hoop ik ook Zal toch wel iets vandaan komen ? Gr, David . . .
|
| 28 feb 2012, 22:01 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
pinpoint schreef: Ieders droom Zoeken rond een kasteel Toch geen luchtkasteel Grt , Pinpoint Zeker een droom Maar nu ééntje die uitkomt echt bevat het eigenlijk nog steeds niet . Gr, David . . .
|
| 28 feb 2012, 22:03 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Zeker weten Ed Ik wil daar wel vaker terug kunnen komen. Bedankt man Gr, david . . .
|
| 28 feb 2012, 22:04 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Bubba en Bertoninus bedankt mannen Ik heb zo'n gevoel dat het wel goed zal komen met de vondsten Gr, david . . .
|
| 28 feb 2012, 22:06 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Madelinus schreef: Toch niet deze?
Haha, succes man!!! Verrek hij lijkt er wel op Nee pieter dat is hem niet Hahaha bedankt man Gr, David . . .
|
| 28 feb 2012, 22:08 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Mooi man David! Dat wordt een avontuurtje daar, Succes! Je kunt zelfs een gazon redelijk ongeschonden afzoeken. Mooi vierkantje uitsteken en alles op een keukendoek leggen, daarna eerst de drek terug en dan het plugje. Even aanstampen en vooruit met de geit. Maar eerst even aanpappen met de baron! Nogmaals veel succes... Groeten, Cyril
|
| 28 feb 2012, 22:50 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Ok mensen, aanstaande zaterdag gaan we er heen Afspraak staat Hoop dat het weer ook nog mee zit dan is het dubbel pret Ik meld me na zaterdag en hoop dat we een hoop uit de klei hebben getrokken. Gr, David . . .
|
| 08 maart 2012, 14:13 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Heeel veeeeel succes  en ik hoop dat je droom die uitgekomen is nu ook mooie vondsten op gaat leveren Ik wacht met spanning af wat je gaat plaatsen de komende tijd groetjes Cees
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 08 maart 2012, 14:50 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Bedankt Cees Ja nu zeker hopen dat er wat uit te trekken valt, maar alleen al de locatie dat lijkt me zo vet dus mocht ik nou niets vinden dan is het toch een dag die ik nooit meer vergeet. Maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Gr, David . . .
|
| 08 maart 2012, 20:43 |
|
 |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3001 Woonplaats: Kerkrade
|
ik had ook eens zoiets. zoeken in de directe omgeving van een 13de eeuws kasteel. je voelt hem al aankomen,ik dacht ook dat ik daar een megavondst zou doen,of in ieder geval iets uit die tijd. maar niets was minder waar,ik vond alleen maar muntjes en spullen die niet ouder waren dan de WOII. maar toen kreeg ik een best goede piep,een vriend van me was mee gegaan omdat hij daar in de buurt woont. ik graaf en zie een gedeelte van een op het eerste gezicht oud gouden kruis. de adrenaline schoot door mijn lijf en ik riep al tegen mijn vriend goud,goud,en ook nog oud. toen ik het kruis eruit haalde bleek het een alluminium kruis te zijn met een gevefd goudlaagje.  ben toen maar snel naar huis gegaan om een paar biertjes te nemen op de grote teleurstelling. maar ik hoop natuurlijk voor jou dat je daar heel veel oude, en vooral prachtige vondsten naar boven tovert. bacchus. 
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 08 maart 2012, 20:54 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Niet veel soeps helaas We waren met goede moet vetrokken en onderweg had ik al natuurlijk al een monsterschat gevonden. Nou éénmaal aangekomen was het uitzicht werkelijk super, Kon niet wachten om de detector aan te knallen  ( het gevoel alleen al onbeschrijfelijk) We hebben een paar uurtjes gezocht en eigenlijk niets bijzonders gevonden, Tijdens het zoeken verwijderden we steeds verder van het kasteel totdat we 3 collega zoekers tegen kwamen waar we mee ingesprek kwamen. En ik moet zeggen echt super gasten top Die jongens vonden het super dat wij helemaal uit Utrecht kwamen om daar onze hobby uit te voeren En op een gegeven moment zeiden ze als we zin hadden om mee te gaan naar eenstek van hun, ze zeiden letterlijk als jullie helemaal uit Utrecht gekomen zijn moeten jullie zeker daar ook geweest zijn.  echt super. Nou wij mee na een aantal kilometers gereden hebben kwamen we echt op een pracht locatie uit We werden een beetje wegwijs gemaakt van waar wel al het één en ander gevonden was en waar niet, echt ongelooflijk die boys. Nou daar gingen we dan grote velden super uitzicht ronddom. en naar de eerste 10 meter kwam het eerste muntje al onder mijn schotel en eigenlijk ging dat zo'n beetje door tot het einde. Ik had onder anderen een zilver ringetje, boekbeslagje (dacht eerst een fibel  ), muntjes die ik nog even moet schrobben  en een aantal knoopjes waaronder ééntje die ik pas nog op ons forum tegen gekomen was. Ik zal straks nog even het één en ander plaatsen . Grt, David . . .
|
| 11 maart 2012, 13:54 |
|
 |
|
ronald
|
Mooi man, val je toch van het een in het ander Dat is het mooie van het zoeken. Ronald
|
| 11 maart 2012, 14:06 |
|
 |
|
bennie
|
Zonde dat er niets bij dat kasteel lag, toch weer een ervaring rijker en niet ieder1 kan zeggen dat ie in een kasteeltuin gezocht heeft.
|
| 11 maart 2012, 14:08 |
|
|