|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:45
|
| Auteur |
Bericht |
|
Misfit
|
 Re: CS6MXI
|
| 29 feb 2012, 13:14 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Top Misfit, Thanks! Heb jij m al?
@chiel78: Als je een mid-tone voor bijv. ALU wilt moet je idd je discriminatie flink wat hoger zetten om dit met disc. volume te kunnen bewerkstelligen. Ik heb dit in mijn eerdere berichtgevingen niet duidelijk vermeld nog. Mijn ervaring is inmiddels echter wel dat als wanneer je de discriminatie te hoog zet je toch wel degelijk klein non-ferro verliest (boven de 3 al). Ik heb dit dus al meerdere keren uitgetest. Wellicht kun je dit zelf ook ns testen met kleine frutsels? Bij cokes kun je met de C6 al met disc. op 2 en met disc.volum opdraaiend een mooie bijkraak genereren en verlies je nagenoeg niks (ALU blijft dan wel ook hoge toon geven). Op een echt cokes terrein is dit erg prettig!
gr. Zwaaijunk
|
| 29 feb 2012, 15:41 |
|
 |
|
Misfit
|
zwaaijunk schreef: Top Misfit, Thanks! Heb jij m al? Dat gaat niet lang meer duren hoop ik. De Lobo staat te koop... en ik moet even kijken wanneer ik voor werk in Tjechie moet zijn (cash afgerekend in Tjechische Kronen scheelt veel geld). Mijn White's Prizm III back-up gaat tegelijkertijd omgewisseld worden voor een tweedehands simpele Tesoro... Wat betreft je opmerking naar Chiel78: Nou had ik juist begrepen dat je niets gaat missen als je bij deze detector de disc open schroeft. Omdat je de 3-toon instelling kan gebruiken, en volume onafhankelijk instelt (iron & disk) zou je in principe alle 3 de tonen moeten horen doorkomen. De vraag is natuurlijk wel of die kleine frutsels op de hoge toon meekomen, of op de mid & lage 'niet graven' tonen. Naar ik kan beoordelen (van Duitse & Engelse fora) was de meest gebruikte instelling sens (zo vol mogelijk) open, disc op 4 of 5, en beide flink volumes genoeg open om alles binnen te krijgen... Met die instellingen zouden alle materialen er nog moeten zijn, en ook 't dieptebereik onaangetast. Valt me wel op dat echt iedereen met de grondbalans op auto loopt... er wordt wel gezegd "moet ik nog eens mee gaan spelen", maar het schijnt vooralsnog de resultaten weinig negatief te beinvloeden.
|
| 29 feb 2012, 17:25 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
@Misfit
Ja, de keren dat ik het heb uitgeprobeerd op zelf begraven signalen gingen de goede non-ferro frutsels op de mid-tone zitten (dus niet graven als je alu op die manier wilt herkennen). Ik kreeg het althans niet voor elkaar om ze hoog te laten klinken. Ik heb dit meerdere keren uitgeprobeerd, soms komt er wel wat heel kleins met een hoge toon door maar dat was als het object dicht aan de oppervlakte lag. Wat dieper liggende (kleine) signalen worden steeds doffer van toon met midtones voor alu.
Wat betreft de auto ground is dit echt wel de stand als je op wat meer vervuilde akkers loopt, je moet pas gaan pompen als je op schone grond gaat lopen. Ik probeerde het pompen al een paar keer op vervuild terrein maar kreeg toen steeds van die verslik-geluiden tussendoor. Je krijgt m dus niet heel erg goed stabiel met manual ground op vervuild terrein. Het is een gevoelige jongen die CS6MX (gelukkig). Alvast feli voor wanneer je de C6 hebt aangeschaft, ga je geen spijt van krijgen! Slim dat van Tsjechie......had ik eerder moeten weten. Kun je daar geen TDK draadloze koptelefoon voor me aanschaffen...hahaha
groeten Zwaaijunk
|
| 29 feb 2012, 20:49 |
|
 |
|
Misfit
|
zwaaijunk schreef: Kun je daar geen TDK draadloze koptelefoon voor me aanschaffen...hahaha Nergens voor nodig... die kan je hierzo voor EUR 82 bestellen: http://www.redcoon.nl/B293011-TDK-WR700 ... d=bestlistHet Engelse Tesco (zoiets als Albert Heyn bij ons) heeft 'm nog goedkoper: http://direct.tesco.com/q/R.211-6451.aspxIk moet binnenkort nog wel naar Engeland, dus dat zal 'm voor mij wel gaan worden ;) Trouwens, ook te krijgen bij Amazon.co.uk, voor GBP 66 gratis thuisbezorgd...
Laatst bijgewerkt door Misfit op 29 feb 2012, 21:48, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 29 feb 2012, 21:36 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Sapperloot dat scheelt de helft!!!!!! Goed gevonden Misfit.  Ik ga m gelijk bestellen. gr. Zwaaijunk
|
| 29 feb 2012, 21:46 |
|
 |
|
Misfit
|
zwaaijunk schreef: Ik ga m gelijk bestellen Mooi, dan ben jij gelijk proefkonijn voor deze (mij onbekende) webshop ;) Laat je 't effe weten als 'ie goed ontvangen is ? Heb op een Engels forum gelezen dat die TDK perfect samenwerkt met de C-Scope, en op MBF gelezen dat het zendertje makkelijk met een klittebandje onder de kast blijft hangen (en dan de batterijtjes nog makkelijk wissellen ook)
|
| 29 feb 2012, 22:15 |
|
 |
|
Archief1
|
ik dank jullie allen voor de goeie tips. misschien is het beter om de alu ook op hoge toon te houden,tenzij je echt op veel alu terecht komt dus echt vervuilde akkers dan een midden toon brengen. @zwaai ik heb me c.scope met deus steel er op gezet. 
|
| 01 maart 2012, 00:56 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 01 maart 2012, 13:57 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 01 maart 2012, 15:33 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Voor meerdere opleukingen van de CS6MX en de geboorte van de DEUSCS6 van Chiel78 zie de afdeling zelfbouw
gr zwaaijunk
|
| 01 maart 2012, 21:52 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Citaat: Mooi, dan ben jij gelijk proefkonijn voor deze (mij onbekende) webshop ;) Laat je 't effe weten als 'ie goed ontvangen is ? @misfit: De TDK is in bestelling, met een dag of 4 moet ie binnen zijn. Ik laat het weten als ie binnen is. Ik snap echt geen snars van het enorme prijsverschil! gr Zwaaijunk
|
| 01 maart 2012, 21:55 |
|
 |
|
Misfit
|
zwaaijunk schreef: @misfit: De TDK is in bestelling, met een dag of 4 moet ie binnen zijn. Ik laat het weten als ie binnen is. Ik snap echt geen snars van het enorme prijsverschil! gr Zwaaijunk Ik zal je het nog erger vertellen... ik las online dat 'ie eerder maar EUR 50 koste, maar dat 'ie toen in no-time overal uitverkocht was. Daarna is 'ie toen overal flink duurder geworden ;) Uit ervaring: productie-technisch kost zo'n ding plm 20 euro (uitgaande van productie in Azie), de rest is marge tussen importeur en handelaar.
|
| 01 maart 2012, 23:25 |
|
 |
|
Highlander
|
|
| 02 maart 2012, 08:41 |
|
 |
|
Misfit
|
Highlander schreef: bij amazon.de kost hij 82 euro(daar heb ik hem gekocht), ik weet niet wat de verzending kost vanuit Engeland en hoe het zit met de garantie? Die 50 euri's van eerder was ook in Nederland... amazon.de lijkt me een goede keus ivm dichterbij dan Engeland, het prijsverschil is ook minimaal met Engeland. Ik moet zelf binnenkort naar Engeland, dan loop ik wel een Tesco binnen voor zo'n ding. Wat betreft garantie: De verkoper is de eerste-lijns garantie-verlener... als die zijn taak niet op zich neemt is de fabrikant verplicht de fabrieks-garantie op zich te nemen. PS, we verklooien zo wel een beetje de CS6MXi topic... misschien kan iemand dit afsplitsen ofzo ? ;)
|
| 02 maart 2012, 12:17 |
|
 |
|
Misfit
|
De import-kosten zijn rond de 6%, dat maakt niet het grote verschil. Het verschil zit hem in 1-staps of 2-staps distributie.
In het land van de fabrikant (XP in Frankrijk, C.Scope in Engeland, Tesoro in USA etc.) levert de fabriek rechtstreeks aan de dealer, en liggen de prijzen op X. In andere landen zit er vaak 1 distributeur die met marge aan dealers doorlevert, dus komt de prijs op 'X = marge' te liggen. In sommige landen zijn er niet veel dealers, of koopt men in ieder geval 'af fabriek', en houd men de prijzen iets lager...
Anyway: De dealers kunnen er niks aan doen, en ik denk dat er iets voor te zeggen is voor de meesten om gewoon lokaal te kopen ivm garantie & service (da's ook wat waard). Aan de andere kant, als je bereid bent verder weg te gaan en ervoor kiest bij problemen eventueel wat meer kosten voor transport op je te nemen kan je eens wat verder kijken. Als ik heel eerder ben, ik misgun geen enkele goede dealer business, maar de importeur met een exclusief contract schuift dozen door zonder daar veel aan toe te voegen... dat zou van mij er wel tussenuit mogen (oftewel, iedere dealer rechtstreeks bij de fabriek laten afnemen).
|
| 03 maart 2012, 01:13 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Morgen, De laatste paar dagen steeds even na het werk en tussen het drukke gezinsleven door wat gepield met de CS6MX. Ik ben definitief zeer blij met deze machine en hij zal mijn assortiment niet meer verlaten!!  Sowieso is balans van de machine met de bed.kast nu achter de armsteun echt 10x beter. Het is natuurlijk wel een beetje een persoonlijke voorkeur maar het maakt de boel echt aanzienlijk lichter  . Een 'dingetje' is wel dat gebleken is dat wanneer je op terreinen loopt waar het bijvoorbeeld bezaaid ligt met ijzer en je loopt met ijzervolume op 10 en je geen koptelefoon draagt dat sommige 'verslik'-geluiden erg in de buurt komen van goede signalen  . Met koptelefoon op kun je op audio het verschil dan vele malen beter interpreteren. Zoekers die de CS6MX voor het eerst en zonder koptelefoon gebruiken zullen daar nog wel even de kriegel van krijgen ben ik bang. Dus....zoeken met koptelefoon is met de CS6MX een must als je het audio voor ijzer helemaal openhoudt (denk ik  ). Het probleem is uiteraard een stuk minder als je ijzer 'stil' maakt en op wat minder vervuild terrein is het al helemaal geen probleem zonder koptelefoon. Afgelopen zondagmiddag nog even met twee nieuwsgierige zoekers (Deus in goldmax stand en verder standaard settings) wat met de CS6 geklooit op geploegd akkertje met redelijk wat vervuiling. Hier en daar weer wat maagdelijke signaaltjes opgezocht waarbij toch weer 1 keer een herbegraven loodfrutsel naast ijzer duidelijk met een hoog signaal weergegeven werd door de CS6 terwijl de Deus slechts ijzergekraak gaf. Dat was dan in 1 bepaalde positie rondom het signaal, in andere posities pakte de Deus het signaal wel weer op (CS6 in alle posities rond het signaal). Al met al toch wel weer een positieve bevinding  . Ik heb begrepen dat er inmiddels een behoorlijke wachtlijst voor de CS6MX is ontstaan maar dat er ook in NL toch al redelijk wat van verkocht zijn: ik ben dus erg geïnteresseerd in de ervaringen van anderen. Ook ben ik nieuwsgierig naar de kleine 8'' concentrische schotel . Ik heb daar inmiddels zwaar interesse in gekregen. Ik geloof dat detector.be al wel wat had getest met deze kleine schotel? En dat de bevindingen niet zo goed waren? Of was dat nog met de test met die CS6 die niet goed was? Ben dus nieuwsgierig of iemand deze schotel reeds in bezit heeft! @Misfit: kreeg berichtje van Redcoon dat de TDK momenteel is uitverkocht en dat er gelukkig maar een kleine vertraging was hoor: een FUCKING maand dus, heb daar behoorlijk de sch..t van  Maar zal wel goedkomen hoop ik. Tot zover, gr. Zwaaijunk
|
| 06 maart 2012, 11:07 |
|
 |
|
Highlander
|
"8'' concentrische schotel" Hi Zwaaitje kun je weer kauwen? De kleine schotel is volgens veel gebruikers erg goed te gebruiken op het strand, in tegenstelling tot zijn grote broer geeft hij bierdopjes niet in het munten bereik weer  dus makkelijk eruit te filteren. Ik wilde de kast ook achterop zetten maar wacht hier toch nog eventjes mee, ik vind persoonlijk dat het vinden van objecten onder de standaard schotel toch nog wat oefening vergt, en ik ben eventueel van plan de grote schotel aan te schaffen als deze eind van de maand uitkomt ik denk dat dan het pin-pointing een must gaat worden gr. highlander
|
| 06 maart 2012, 11:38 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Ha Highlander, ja sinds een dag of twee kan ik weer kauwen en ben ik weer knap ook  . Als ik nou de kleine schotel koop en jij de grote kunnen we mooi eens uitwisselen.  Ik zag dat je de Deus wegdoet, schappelijk prijsje wel. Momenteel is mijn Deus ook maar back-up geworden hahaha. Zullen diepe gaten gaan worden met de grote schotel! Ben benieuwd groeten Zwaaijunk zonder pillen
|
| 07 maart 2012, 16:02 |
|
 |
|
Highlander
|
hi Zwaai, ik ben toch tot de conclusie gekomen de deus te houden, maar ga nu eerst een tijdje zoeken met de Cscope, is goed ik geef wel een seintje wanneer ik hem heb, dit zal alleen nog wel even duren ik geloof dat hij eind van de maand uitkomt Ben ook benieuwd gr. Highlander
|
| 07 maart 2012, 16:49 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi mannen ik lees het met plezier groeten Zwaaijunk zonder pillen en met pillen gr de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 maart 2012, 19:20 |
|
 |
|
Misfit
|
Nou, de CS6MXi is besteld en gaat morgen op transport van Tjechie naar Holland... Kosten inclusief transport & verplaatsen control-box naar achter de armsteun: EUR 530 Nou de TDK koptelefoon nog, en we kunnen eindelijk hi-tech op jacht 
|
| 08 maart 2012, 15:11 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Misfit schreef: Nou, de CS6MXi is besteld en gaat morgen op transport van Tjechie naar Holland... Kosten inclusief transport & verplaatsen control-box naar achter de armsteun: EUR 530 Nou de TDK koptelefoon nog, en we kunnen eindelijk hi-tech op jacht  Heel veel succes ermee en hou ons op de hoogte van je bevindingen over deze machine 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 08 maart 2012, 15:49 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Top Misfit: ben nu ook erg benieuwd naar jouw bevindingen als je M binnen hebt! Maar potsiedories wat een mooi prijsje heb jij kunnen organiseren.  Je gaat nu toch niet vertellen dat je daar dan ook nog ns een kleine schijf met ondersteel bij krijgt? In ieder geval goeie aankoop ook al is ie dan mischien mooi Tsjechies roze  . We moesten ook maar ns op jacht gaan naar een mooie regenhoes. Ik geloof dat dr wel voor de cs3mx hoezen in omloop zijn, die past wellicht ook prima op de C6? Iemand al zo'n ding? Of heeft iemand wellicht een ander passend idee/alternatief? gr. Zwaaijunk met helaas net toch weer een roze pilletje op 
|
| 08 maart 2012, 20:15 |
|
 |
|
Misfit
|
zwaaijunk schreef: potsiedories wat een mooi prijsje heb jij kunnen organiseren.  Je gaat nu toch niet vertellen dat je daar dan ook nog ns een kleine schijf met ondersteel bij krijgt? In ieder geval goeie aankoop ook al is ie dan mischien mooi Tsjechies roze  . Nope, zonder die kleine schijf erbij... maar die zou ik toch nooit gebruiken (ik zoek eigenlijk nooit op stort, en de normale schijf schijnt te voldoen voor vervuilde akkers). Het mooie prijsje komt van: http://www.lovecpokladu.cz/'K heb via C.Scope gecheckt of ze OK zijn, en vervolgens niet in euro's maar in Tjechische Kronen betaald. Ze spreken goed Engels trouwens, reageren vlot & correct op e-mails... Van mij mag 'ie in roze komen trouwens, is 'ie makkelijk te herkennen tussen anderen als je met vrienden op stap bent 'K weet nog niet of 't een regenhoesje haal... Ik zoek nooit tijdens regen (wordt m'n haar nat ;) ), en bij druppels zoek ik de auto op Misschien tape ik gewoon de speaker dicht, ik zoek toch altijd met koptelefoon. Langs de knoppen zal toch weinig water komen ?
|
| 08 maart 2012, 21:43 |
|
|