Logo
Het is nu 03 maart 2026, 19:45

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 En bedankt!!!!!! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: En bedankt!!!!!!
Ik vraag altijd toestemming...sterker nog als ik nergens toestemming kan krijgen neem ik genoegen met een braakliggend terrein of een hoopje stortgrond...dan maar geen akker, maar ik loop gewoon niet met een prettig gevoel zonder toestemming.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

30 sep 2008, 17:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Hoop reacties in de tijd dat ik er even niet was. Vandaag op een akker wezen zoeken zonder toestemming. De boer kwam heel boos op me afgestormt met de woorden; Wat kom jij hier op mijn land doen. Ik zei,dat ik dat zelf wel uitmaak en heb hem een klap met mijn detectorschep gegeven. Hierna vroeg ik de boer of ie nog steeds bezwaar had en hij schreewde het uit, nee nee.....natuurlijk heb ik geen bezwaar. Zo mensen,zo kan het dus ook.

Gewoon de boer neerslaan met je detectorschep en zoeken maar. Gaat het hier straks echt naar toe???? Ik hoop het niet.

Zoeken op een geoogt akkertje zonder toestemming vind ik nog niet zo,n zonde.
Maar zoeken op een ingezaait akkertje is uit den boze, Niet doen mensen!!!
Word je aangesproken op fout gedrag heb dan ten alle tijden respect voor de boer. Het is en blijft zijn land!!!

Niemand is heilig. En we maken allemaal fouten maar ben wel respectvol.

Dagobert

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

30 sep 2008, 17:28

Antwoord met een citaat
En toch zeg ik dat dit per streek echt kan verschillen :07 :07

Ik zoek ook wel zonder toestemming :06 :06 omdat ik weet dat de boer het prima vind :lol: :lol:
Het is zelfs zo, ik was eens in de zomer bij een boer waar ik opperde net te laat te zijn.
De man vroeg : Hoezo te laat????
Ik zei, het is alweer ingezaaid met nieuw gras.
De beste man vertelde mij dat als hij 1 mol op het land zou hebben hij meer schade had dan dat ik honderd putjes ging graven.
Wel eventjes weer dicht natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Het gras komt echt wel op vertelde de boer.
Zelfs nu belt ie als ie weer een stuk land over de kop trekt wat dit jaar veel minder zal zijn door de nieuwe wetgeving betreffende het inzaaien en ploegen van bepaalde grondsoorten.

Als de verstandhouding met de boer/agrarier goed is en als je zo af en toe even wat voor de boer doet, flesje drank, bosje bloemen voor de boerin zal deze echt geen nee tegen je zeggen.

Maar vaak denken andere zoekers dat het een soort vrijgeleide is om ook maar op een paar velden te gaan zoeken omdat er ook door andere zoekers gezocht word.
Deze zoekers kunnen dus de hobby kapotmaken en het zijn deze mensen die onze hobby kapotmaken.
Wat ook een beslissing van de boer is, respecteer deze.
Ook al krijg je een nee op jouw vraag geef hem dan toch nog een halve liter jenever, vanwege de vroegere verleende toestemming.

Wedden dat je alsnog mag zoeken :wink: :wink: :wink:

30 sep 2008, 17:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Wiebren
Dit is wat ik wou zeggen, er zijn gewoon hele gebieden waar geen enkele boer er iets op tegen heeft
meestal is dit onder zoekers wel onderling bekend, ook wij zijn wel eens een boer tegengekomen
waarvan de akker pas was ingezaaid, het was geen probleem, zoek maar, zijn toch maar een paar dubbeltjes
wat je misschien kapot maakt.
Zo, stap weer uit de biechtstoel.
Groetjes
Gerrit

30 sep 2008, 19:15
Profiel

Antwoord met een citaat
yep dat = het wiebren :10

ik heb ook zeer goed contact met de boeren hier

af en toe de stal uitmesten /schapen in,enten / een flesje jenever / taart geven enz.. :07

nu kom ik zelfs op zijn verjaardag ,en mag zoeken wanneer ik wil (niet als het 2 weken ingezaaid is) want dan maak je wel schade :lkj

gr bubba :sd

30 sep 2008, 19:18
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
zo zou het moeten bubb :10 :10 ...ik stop alleen telkens die achterpoten in m`n laarzen...dat vind de boer minder :lol: :lol:

30 sep 2008, 19:22
Profiel

Antwoord met een citaat
Ambianii schreef:
zo zou het moeten bubb :10 :10 ...ik stop alleen telkens die achterpoten in m`n laarzen...dat vind de boer minder :lol: :lol:

:lol: :lol: viespeuk :lol: :lol:

ik heb het ook geprobeerd ,maar de schaap wou niet en brak mijn pink (de boef) :oops: :lkj

gr bubba :07 :07 :07

30 sep 2008, 19:27
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
:07 :07 Volgens mij staat er op youtube wel een geschikt liedje voor jongens als
jullie.... over arjen de herdersjongen. Het liedje heet schape. . . . . . ! :oooo :oooo

30 sep 2008, 20:56
Antwoord met een citaat
Ja ja,iedereen heeft er natuurlijk een mening over. En het is niet altijd bot wat je vangt. Maar als sommige van jullie zo,n goed contact hebben met boeren,zoals ik ook. En een andere zoeker verkloot dat door een grote bek te geven of zijn ingezaaide land te betreden. Denk hij misschien wel dat jij dat bent geweest. Opzouten dus. Boeren houden van een praatje maar hebben een hekel aan gezeur. Ze zijn gauw uitgesproken. En de boer ze wil is wed. Daar ben ik al een hele tijd achter.

Mag ik ergens niet zoeken dan leg ik me er net zo makkelijk bij neer als dat ik wel mag. Maar als ik al 8 jaar ergens kom en krijg dan te horen dat ik niet meer welkom ben ,is toch wat anders. Zeker omdat je er al heel wat leuke vondsten heb gedaan. Die loop ik nu dus mis.

Dagobert

30 sep 2008, 22:59

Antwoord met een citaat
ha DAGO :07

tuurlijk snap ik jou frustratie :wink:

maar wat ook een reden kan zijn ,is dat er te vaak toestemming wordt gevraagd (ja dat kan ook) :07 :07

daar hebben de boeren geen zin in (elke zaterdag 10 man aan de deur) :01

dan gaan ze ook nee zeggen ,om niet elke keer zoveel volk aan de deur te krijgen :lo

tja , elk jaar steeds meer zoekers , en minder velden

maargoed er is nog zat te zoeken/vinden in nederland hoor :10

gr bubba :sd

01 okt 2008, 21:21
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja bubba zo is het wel :10 :10

01 okt 2008, 21:54
Profiel

Antwoord met een citaat
Zolang je nog onder of over de prikkel/schrikdraad door kunt en er niet met schroot geschoten wordt is er niks aan de hand. Met 5 man zoeken is ook een optie, Sta je sterker dan alleen. :lol:

01 okt 2008, 22:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Whahahahahah.....Jullie hebben helemaal gelijk. Er is nog genoeg om te zoeken alleen kost het meer brandstof om ergens te komen.

En ik moet al een heel eind rijden om te zoeken naar Romeins/middeleeuws. Huil.....

Maakt niet uit :lk

Dagobert

01 okt 2008, 23:55

Antwoord met een citaat
:lol:

02 okt 2008, 20:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Zo help je de boer ook nog. Hij is van zijn mestprobleem af en heeft geen werk aan het verwijderen van het gewas/onkruid dus het bijprodukt. Voordeel is ook dat je niet lang hoeft te wachten vuur is erg snel :lol:

03 okt 2008, 14:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2