|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:43
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
chobbit
Geregistreerd: 18 apr 2008, 16:40 Berichten: 216 Woonplaats: Noordwijk ZH
|
 Hellup
Goedenavond medezoekers.
ik zit met een bepaalde situatie en vraag me af wat jullie in mijn geval zouden doen.
Toen ik laatst terugkwam van vakantie kwam ik tot de ontdekking dat ze op een van mijn zoekstekkies zijn begonnen met de aanleg van een bos. Hier was al langer sprake van maar nu zijn ze dus echt begonnen, voor mij erg interessant want ik heb op dit veldje al mooie dingetjes mogen vinden en het eerste stadium was het graven van verschillende sloten.
Ik er dus snel op af gewapend met detector, maar de vondsten vielen helaas wat tegen. Wel kwam ik in het veen wat toch van een meter of 3 diep kwam een potscherfje tegen en door de ervaring die ik heb opgedaan op een opgraving van het ADC (dankzij bubba) voor de vakantie zag ik dat het hier gaat om een zeer oude scherf (brons/ijzertijd). Volgens mij is dit vrij ongewoon in dit gebied (in de buurt van rotterdam) en wat ik mij nu dan ook afvraag is of ik deze vondst zal melden bij de lokale archeologen?
Het gaat om een klein fragmentje aardewerk van zo 3 bij 3 centimeter. Ik heb echter al eerder contact opgenomen met deze dienst om te vragen of ik op een bepaald terrein mocht zoeken en werd hier eigenlijk afgesnauwd dat zoeken met een MD verboden was en dat ik dat dus ook niet in mijn hoofd moest halen. Waar ik dus bang voor ben is dat wanneer ik deze vondst doorgeef ik weer een snauw krijg en vervolgens dus niet meer op mijn favoriete veldje (wat naast dit veldje lig) zal mogen zoeken.
Ik vraag me af wat jullie in dit geval zouden doen en wellicht kunnen jullie me vertellen of dit soort vondsten inderdaad vrij zeldzaam zijn in de buurt van rotterdam?
mvg robin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Explorer SE Whites Prizm II
|
| 30 sep 2008, 21:36 |
|
 |
|
Ambianii
|
 Re: Hellup
aanmelden kan nooit kwaad heb ik geleerd... gewoon doen,daar help je mee!
Mvg Ambianii
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 sep 2008, 22:50 |
|
 |
|
Defixio
|
Hoi Robin, tsja archeologen en detector amateurs zullen nooit vrienden worden. De scherf zowieso aanmelden! Of bij de stadsarcheoloog danwel provinciaal archeoloog. Stribbelen deze beide tegen stap naar de AWN bij jou in de buurt. Over omgeving Rotterdam en steentijd/bornstijd bewoning: http://64.233.183.104/search?q=cache:aq ... cd=1&gl=nl Oh ja deze ontdekking van de Vlaardingencultuur is te danken aan een 16 jarige amateurarcheoloog, zie ook Westerheem juni 2008 als je wilt scan ik het stuk en mail ik het je. Gr M.
|
| 30 sep 2008, 22:59 |
|
 |
|
chobbit
Geregistreerd: 18 apr 2008, 16:40 Berichten: 216 Woonplaats: Noordwijk ZH
|
oke bedankt voor de tips...ik zal eens een mailtje sturen naar BOOR met de mededeling dat ik deze scherf heb gevonden en of ze deze zouden willen zien/info over de exacte locatie willen hebben. Landelijk formulier lijkt mij niet nodig voor zo'n scherf of wel?
_________________ Explorer SE Whites Prizm II
|
| 30 sep 2008, 23:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|