|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:21
|
Spannende vooraankondiging op Minelab-website
| Auteur |
Bericht |
|
dirkdezoeker
Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59 Berichten: 146 Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
|
 Re: Spannende vooraankondiging op Minelab-website
2kg340 tss 2375 en 2700 € grt Dirk
_________________ groeten Dirk zoek met ACE 250/AT Pro
|
| 04 mei 2012, 07:35 |
|
 |
|
Highlander
|
mooie beeld:-), bron minelabowners.com highlander
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Gr. Highlander
|
| 04 mei 2012, 07:56 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Meer plaatjes op http://www.minelab.nlHier zal ik vandaag ook de site steeds aanvullen...
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 04 mei 2012, 08:19 |
|
 |
|
Highlander
|
....als ik eerlijk mag zijn vallen mij volgende punten een beetje tegen: -in eerste instantie had ik een lichtgewicht verwacht maar bij een gewicht van 2.3 Kg is hij dat niet. -hij is niet compleet wireless de koptelefoon zit aan een kastje maar ik moet eerlijkheidhalver zeggen dat dit ook voordelen met zich mee brengt doordat je nu elk gewenste koptelefoon eraan kunt hangen -de prijs van 2395 vind ik meer dan happig ook al weet ik niet wat de detector precies kan! -het enige wat mijn negatieve smaak wat kan verdoezelen is het FBS 2 systeem ik hoop dat dit revolutionair zal zijn.
Ik persoonlijk maak altijd een vergelijking met het innovatiefste wat er op dit moment te verkrijgen is, in mijn ogen is dat eigenlijk de XP Deus, zoekeigenschappen TOP, gewicht TOP, Wireless TOP, prijs goed!! nogmaals dit zijn de eerste gedachten die ik heb bij de nieuwe minelab CTX 3030, wellicht dat het systeem FBS2 een positiever beeld voor mij zal geven.
gr. highlander
|
| 04 mei 2012, 08:35 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Highlander schreef: ....als ik eerlijk mag zijn vallen mij volgende punten een beetje tegen: -in eerste instantie had ik een lichtgewicht verwacht maar bij een gewicht van 2.3 Kg is hij dat niet. -hij is niet compleet wireless de koptelefoon zit aan een kastje maar ik moet eerlijkheidhalver zeggen dat dit ook voordelen met zich mee brengt doordat je nu elk gewenste koptelefoon eraan kunt hangen -de prijs van 2395 vind ik meer dan happig ook al weet ik niet wat de detector precies kan! -het enige wat mijn negatieve smaak wat kan verdoezelen is het FBS 2 systeem ik hoop dat dit revolutionair zal zijn.
Ik persoonlijk maak altijd een vergelijking met het innovatiefste wat er op dit moment te verkrijgen is, in mijn ogen is dat eigenlijk de XP Deus, zoekeigenschappen TOP, gewicht TOP, Wireless TOP, prijs goed!! nogmaals dit zijn de eerste gedachten die ik heb bij de nieuwe minelab CTX 3030, wellicht dat het systeem FBS2 een positiever beeld voor mij zal geven.
gr. highlander Hi Highlander, --Gewicht zegt niet zoveel, het gaat om balans! En het schijnt dat de CTX3030 prima in de hand ligt. Gezien de unit die aan de achterkant hangt (batterij/accu + ??) moet dat ook wel want dat werkt prima als een contragewicht. -- Zodra je de techniek in de koptelefoon stopt moet je die hoofdtelefoon gebruiken en bij een lege accu zit je zonder. Daarnaast kan het best zo zijn dat dit kastje in staat is om ook de signalen op te vangen als de detector zich onder water bevind. Iets wat bij de Deus bijvoorbeeld niet kan. -- De prijs is inderdaad hoog waardoor veel mensen zullen afhaken. Maar zoals je zegt kun je daar niet veel van zeggen als je niet weet wat het ding kan. Alle waar is naar zijn geld zullen we maar zeggen. -- Voor FBS2 is er een patent en Minelab kennende zal dit wel weer goed verzorgt zijn!
|
| 04 mei 2012, 08:42 |
|
 |
|
Highlander
|
dank jewel voor de info Wilhelm  , we zullen denk ik moeten afwachten toch blijft voor mij de prijs het grootste struikelblok het FBS2 systeem moet wel zo goed zijn om de prijs te rechtvaardigen zoals gezegt we wachten af. gr, highlander
|
| 04 mei 2012, 09:09 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Dat hij goed in de hand ligt heb ik uit de eerste hand van iemand die ermee gezocht heeft. En bovendien: vrouwen kunnen er ook mee zoeken (alhoewel ze wel een rugzak heeft voor het contra gewicht)  : Mooi he, die plaatjes voor de fabrikant van zoekers zonder een schep... 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 04 mei 2012, 09:11 |
|
 |
|
Hoth
|
De resultaten zijn voor mij van doorslag of ik er eentje koop of niet.
Maar zo op het eerste gezicht ben ik een beetje teleurgesteld, ik had iets anders verwacht.
Ik persoonlijk zit niet op een kleurenscherm, gps en waterdichtheid te wachten. En deze '' features'' maken deze detector natuurlijk duurder.
We zullen zien.
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 04 mei 2012, 09:19 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Uiteraard zijn er bij de high end detectors altijd opties die veel mensen niet gebruiken. Denk bij de E-Trac aan de mogelijkheid om zelf discriminatie patronen te maken met een kleine, middelgrote en grote cursor. Wie gebruikt dat regelmatig? Hooguit één keer om eens te kijken hoe dat werkt. Waterdicht maken drijft de prijs omhoog. Toch zijn er veel mensen die graag de FBS techniek zullen zien in een onderwater detector! We zullen nog even moeten wachten tot 11 mei voordat er meer specificaties naar buiten komen. Tot die tijd blijft het gissen denk ik. Ik heb er in ieder geval een aantal besteld en zodra hij binnen is ben ik op pad! 
|
| 04 mei 2012, 09:27 |
|
 |
|
Hoth
|
@ Wilhelm:
Ik ben het met je eens, dat een fabrikant die iets nieuws ontwikkeld niet meteen kan rekenen op een grote schare gebruikers. In dat opzicht is Minelab wel een zgn. innovation leader, en daarvoor heb ik respect.
Ik ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn, hou ons op de hoogte!
Gr,
Patrick
|
| 04 mei 2012, 09:38 |
|
 |
|
bobo
|
|
| 04 mei 2012, 10:01 |
|
 |
|
Octavianvs
|
een gps en een kleurentelevisie heb ik al en het is weeral zo'n zware duivel ik wacht wel op de minelab rapier 
|
| 04 mei 2012, 11:08 |
|
 |
|
Highlander
|
interessante gedachtengang op het Minelabforum:
Never mind the colour screen, wireless audio, GPS or the mapping, these are all features which easily fit in that slime control box...
Like everyone noted what stands out is the large battery case and large battery = large power supply = large power consumption = PI
What if the CTX3030 combines VLF with PI technology?
quote from Bruce Candys US Patent 8063777 of November 22, 2011 ------------------------------------------------------------------ [...] where the operator is able to [...] select different waveforms [...] examples [...] being time-domain, square-wave, sine wave [...]
if I'm not mistaken, then...
time-domain .....means PI technology square-wave ....means multi-frequency technology sine wave ........means VLF technology
I don't know if above mentioned patent is the one for the CTX3030, but it would explain the large battery, and as waterproofing would allow salt water detecting a machine which can be switched to PI if needed would be better suited...
Back on land you could switch it back to Multi-frequency for relic hunting, or single VLF, and/or, PI for Gold Prospecting...
Just a thought
--Eddy C.
|
| 04 mei 2012, 11:26 |
|
 |
|
Hoth
|
Dan word het verhaal anders:
PI in combinatie met VLF - dat interesseert me.
Dit betekent nl.:
Ongekende diepgang en geen last meer van mineralisatie of ijzermaskering….
|
| 04 mei 2012, 11:55 |
|
 |
|
dennisch9944
Geregistreerd: 28 maart 2011, 13:11 Berichten: 994 Woonplaats: Vrijhoeve , Noord-Brabant
|
Mooi ding die CTX 3030 , alleen die prijs ... Ik blijf maar bij mijn oude tejon, werkt nog prima gr dennis
_________________ Zoekt met Minelab Vanquish 540 en XP DEUS
|
| 04 mei 2012, 12:08 |
|
 |
|
paul
|
Wilhelm schreef: Uiteraard zijn er bij de high end detectors altijd opties die veel mensen niet gebruiken. Denk bij de E-Trac aan de mogelijkheid om zelf discriminatie patronen te maken met een kleine, middelgrote en grote cursor. Wie gebruikt dat regelmatig? Hooguit één keer om eens te kijken hoe dat werkt. Waterdicht maken drijft de prijs omhoog. Toch zijn er veel mensen die graag de FBS techniek zullen zien in een onderwater detector! We zullen nog even moeten wachten tot 11 mei voordat er meer specificaties naar buiten komen. Tot die tijd blijft het gissen denk ik. Ik heb er in ieder geval een aantal besteld en zodra hij binnen is ben ik op pad!  Hoi Wilhelm, Kan je geen workshop organiseren????? om de mogelijkheden te demonstreren? Dan ben ik de eerste die zich aanmeld. Groetjes een zeer nieuwsgierige Paul
|
| 04 mei 2012, 12:23 |
|
 |
|
Wilhelm
|
paul schreef: Hoi Wilhelm,
Kan je geen workshop organiseren????? om de mogelijkheden te demonstreren?
Dan ben ik de eerste die zich aanmeld.
Groetjes een zeer nieuwsgierige Paul @Paul, Organiseren is niet zo'n punt maar dan moet je de machine wel hebben! Tot op heden komt er maar weinig naar buiten, alleen mooie foto's 11 mei weten we technisch denk ik meer en ik hoop binnenkort een handleiding te krijgen. En dan is het wachten op eind mei... 2 mei: teller op de website 4 mei: foto's 11 mei: meer info (technisch?) 28 mei: CTX3030 op de markt Ze weten het bij minelab marketing technisch wel zo te doen dat iedereen erover gaat praten 
|
| 04 mei 2012, 12:28 |
|
 |
|
lampie
|
Als ik een beste prijs krijg voor mijn e-trac denk ik dat ik er wel een wil (kan bijna niet wachten) gr lambert
_________________ YOU NEVER KNOW Minelab ctx 3030 the best that man can get
|
| 04 mei 2012, 16:29 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Ik denk dat er wel wat meer mensen zijn die hun E-Trac kwijt willen, daardoor zal de (inruil) prijs wel gaan dalen. Ik heb nu al redelijk wat bestellingen binnen terwijl niemand weet wat de CTX3030 kan... Dus hoe eerder je de E-Trac kwijt kunt hoe beter het is lijkt me.
|
| 04 mei 2012, 16:37 |
|
 |
|
hapjes
Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28 Berichten: 591 Woonplaats: heerde
|
Kon het niet laten heb er 1 gereserveerd ben ruze benieuwd  . Groet Joop
|
| 04 mei 2012, 16:40 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Let op: voor forum leden geldt bij MidHolland: 5% korting Scheelt toch weer € 120,00 
|
| 04 mei 2012, 16:49 |
|
 |
|
jeep
|
Mooi verkocht gr jeep
|
| 04 mei 2012, 17:00 |
|
 |
|
Highlander
|
de prijzen in de states:
Just got a quote for the cost of a CTX3030 here in the States.
CTX3030 without the wireless module = $2299 (£1421.47) CTX3030 with the wireless module = $2499 (£1546.13) Wireless module = $250 (£154.65)
I had one without the wireless module set aside for me from a dealer. They should have them by 28 May. Dont need the wireless right now. WOOOOO HOOOOO! Can't wait!!
Pete
|
| 04 mei 2012, 17:03 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Hij ziet er wel spectaculair uit,ben wel benieuwd naar zijn prestaties  .............en die prijs liegt er trouwens ook niet om zeg 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 04 mei 2012, 17:48 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|