|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:23
|
| Auteur |
Bericht |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 885 Woonplaats: Voerendaal
|
 High tech shit (CTX)
Wat vinden jullie nou van die nieuwe Minelab ctx3030. Ziet er prachtig uit, zal het ook wel prachtig doen maar wees eerlijk; hebben we dat nog nodig en waar houdt het op. Ik zeg maar zo; Als het er ligt en je hebt je huiswerk gedaan dan vind je het toch wel, al doe je er een paar seizoenen over. 2300 euro vind ik gewoon belachelijk veel geld voor een metaaldetector. Hoeveel dieper gaat ie dan en wil je wel zo diep graven. Wat vind je er meer mee. Ik zoek met de Explorer SE pro en met de GMP. Ik vind het wel goed zo....... Wat vinden jullie er van? Grt Aardvark
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
Laatst bijgewerkt door Aardvark op 11 mei 2012, 21:47, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 11 mei 2012, 18:37 |
|
 |
|
archeonist
|
 Re: High tech shit
Aardvark, 2300 euro is uiteraard een idioot bedrag vind ik persoonlijk. De 1500 euro voor mijn e-trac vind ik echt de max hoor.
|
| 11 mei 2012, 19:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja wat ik er van vind gewoon niet kopen als je geen geld heb en als je hem te duur vind ook niet kopen en als je hem niet wilt ook niet kopen dan en als jij hem wel wilt maar je vrouw niet  koop hem maar niet want dan mag je niet meer thuis komen wil je hem wel hebben kopen koop hem dan wil je hem wel hebben maar je hebt geen geld koop hem maaar niet maakt mijn niet uit hoor aardvarken het is met alles zo de 1 koopt een eend en de ander top auto op een krot en de ander een bungalow
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 mei 2012, 19:57 |
|
 |
|
Travis
|
 ed
|
| 11 mei 2012, 20:07 |
|
 |
|
Dax
ERELID
|
Aardvark schreef: Wat vinden jullie nou van die nieuwe Minelab ctx30. Ziet er prachtig uit, zal het ook wel prachtig doen maar wees eerlijk; hebben we dat nog nodig en waar houdt het op. Ik zeg maar zo; Als het er ligt en je hebt je huiswerk gedaan dan vind je het toch wel, al doe je er een paar seizoenen over. 2300 euro vind ik gewoon belachelijk veel geld voor een metaaldetector. Hoeveel dieper gaat ie dan en wil je wel zodiep graven. Wat vind je er meer mee. Ik zoek met de Explorer SE pro en met de GMP. Ik vind het wel goed zo....... Wat vinden jullie er van? Grt Aardvark Helemaal mee eens  ...voor 50 euro kan ik mijn E-trac voorzien van een GPS-tracker  , de rest zuip ik wel op 
|
| 11 mei 2012, 20:20 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
ach ik zeg maar zo,wat je niet vindt zal je ook niet missen.
nee zolang ik nog voldoende vindt met mijn tweede handse XPgpv4,ben ik tevreden.ik ga echt geen hightec machine kopen. ook met die hichtec Md laat je genoeg liggen........
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 mei 2012, 20:26 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Aardvark schreef: Wat vinden jullie nou van die nieuwe Minelab ctx30. Ziet er prachtig uit, zal het ook wel prachtig doen maar wees eerlijk; hebben we dat nog nodig en waar houdt het op. Ik zeg maar zo; Als het er ligt en je hebt je huiswerk gedaan dan vind je het toch wel, al doe je er een paar seizoenen over. 2300 euro vind ik gewoon belachelijk veel geld voor een metaaldetector. Hoeveel dieper gaat ie dan en wil je wel zodiep graven. Wat vind je er meer mee. Ik zoek met de Explorer SE pro en met de GMP. Ik vind het wel goed zo....... Wat vinden jullie er van? Grt Aardvark Hoe kan je er nou al iets van vinden als er nog maar zo weinig informatie beschikbaar is? Ik heb een E-Trac voor op het land (€1500,00) en een Excalibur (ook €1500,00) voor in het water. Deze detector kan beiden, dat is goedkoper dan €3000,00 Bovendien is de discriminatie totaal anders dan elke andere machine die op de markt is. Twee vondsten onder de schotel? Beide vondsten worden weergegeven. Vondst onder een ijzeren vondst? Geen probleem voor deze machine, in tegenstelling tot heel veel andere machine's. Dus dat veldje wat vergeven is van de (Romeinse) spijkers kan ik gwoon weer op en ik haal er weer toppers uit.... Natuurlijk kan ik met een handheld GPS ook tracks en waypoints maken, maar die vergeet ik nog wel eens mee te nemen, nu heb je alles bij je in één machine. Bovendien is het voor in het water zoeken wel erg gemakkelijk: nu kun je echt zien waar je loopt en gelopen hebt, orienteren in het water en baantjes trekken valt daar niet mee! Natuurlijk zijn er veel opties die je nooit nodig zult hebben, maar dat heb je ook met de Explorers/ E-Trac. Ik denk dat deze machine een komplete all-rounder is die echt overal inzetbaar is en echt elke vondst die onder de schotel komt laat zien. Ijzer in een bepaalde kleur en andere vondsten in andere kleuren. Waarschijnlijk is dit de eerste metaaldetector die geen maskering meer kent. Alleen dat al is veel waard lijkt me... wordt vervolgt...
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 11 mei 2012, 20:34 |
|
 |
|
Ambianii
|
okay wilhelm ...doe me er dan maar 1...krijg je wel; een explorer ll, een laser en een splinternieuwe excalibur retour groetjes rich/ambianii
|
| 11 mei 2012, 20:44 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
de ed schreef: ja wat ik er van vind gewoon niet kopen als je geen geld heb en als je hem te duur vind ook niet kopen en als je hem niet wilt ook niet kopen dan en als jij hem wel wilt maar je vrouw niet  koop hem maar niet want dan mag je niet meer thuis komen wil je hem wel hebben kopen koop hem dan wil je hem wel hebben maar je hebt geen geld koop hem maaar niet maakt mijn niet uit hoor aardvarken het is met alles zo de 1 koopt een eend en de ander top auto op een krot en de ander een bungalow Whoeaaa  Ik kom niet meer bij hier 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 11 mei 2012, 21:04 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Ben al benieuwd met wat voor opties en gadgets ze het volgende model uitrusten! Dat gaat wat worden Ieder z'n ding zeker? 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 11 mei 2012, 21:09 |
|
 |
|
Maurits
|
Citaat: Ben al benieuwd met wat voor opties en gadgets ze het volgende model uitrusten! ASR ABS 
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 11 mei 2012, 22:33 |
|
 |
|
Wilhelm
|
radiohead schreef: Ben al benieuwd met wat voor opties en gadgets ze het volgende model uitrusten! Dat gaat wat worden Ieder z'n ding zeker?  Het volgende model komt pas over 3 tot 4 jaar uit. Dan zijn er ongetwijfeld weer andere (nieuwe?) technieken beschikbaar of betaalbaar geworden. Minelab kennende wordt dat weer leuk maar eerst maar eens even deze jongen leren kennen lijkt me!
|
| 11 mei 2012, 22:41 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik denk zelf, na er wat over nagedacht te hebben, dat deze machine de Euro 2000 niet zal overschrijden. En als de nieuwe techniek inzake de ijzer maskering goed uitpakt, dan zullen ze het wellicht ook in de mid-range toepassen ( E-Trac, Safari ). We wachten af 
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 11 mei 2012, 22:48 |
|
 |
|
radiohead
|
@ Wilhelm: Zou er ondertussen bv niet een "update" voor de E-track kunnen komen? Bv met die FBS2 techniek? Of zouden ze de moeite niet nemen en gelijk een nieuw model uitbrengen 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 11 mei 2012, 22:49 |
|
 |
|
Wilhelm
|
radiohead schreef: @ Wilhelm: Zou er ondertussen bv niet een "update" voor de E-track kunnen komen? Bv met die FBS2 techniek? Of zouden ze de moeite niet nemen en gelijk een nieuw model uitbrengen  Ik heb geen idee. Zoals altijd laat Minelab weinig tot niets horen over nieuwe ontwikkelingen. De CTX 3030 staat qua prijs een stuk af van de E-Trac en zie ik dan ook niet als een vervanger hiervan. Het is een extra tak aan de boom die Minelab heet en de E-Trac zal niet verdwijnen zoals de E-Trac de Explorers deed verdwijnen naar mijn idee. Maar je weet het nooit met Minelab 
|
| 11 mei 2012, 22:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Wilhelm schreef: Aardvark schreef: Wat vinden jullie nou van die nieuwe Minelab ctx30. Ziet er prachtig uit, zal het ook wel prachtig doen maar wees eerlijk; hebben we dat nog nodig en waar houdt het op. Ik zeg maar zo; Als het er ligt en je hebt je huiswerk gedaan dan vind je het toch wel, al doe je er een paar seizoenen over. 2300 euro vind ik gewoon belachelijk veel geld voor een metaaldetector. Hoeveel dieper gaat ie dan en wil je wel zodiep graven. Wat vind je er meer mee. Ik zoek met de Explorer SE pro en met de GMP. Ik vind het wel goed zo....... Wat vinden jullie er van? Grt Aardvark Hoe kan je er nou al iets van vinden als er nog maar zo weinig informatie beschikbaar is? Ik heb een E-Trac voor op het land (€1500,00) en een Excalibur (ook €1500,00) voor in het water. Deze detector kan beiden, dat is goedkoper dan €3000,00 Bovendien is de discriminatie totaal anders dan elke andere machine die op de markt is. Twee vondsten onder de schotel? Beide vondsten worden weergegeven. Vondst onder een ijzeren vondst? Geen probleem voor deze machine, in tegenstelling tot heel veel andere machine's. Dus dat veldje wat vergeven is van de (Romeinse) spijkers kan ik gwoon weer op en ik haal er weer toppers uit.... Natuurlijk kan ik met een handheld GPS ook tracks en waypoints maken, maar die vergeet ik nog wel eens mee te nemen, nu heb je alles bij je in één machine. Bovendien is het voor in het water zoeken wel erg gemakkelijk: nu kun je echt zien waar je loopt en gelopen hebt, orienteren in het water en baantjes trekken valt daar niet mee! Natuurlijk zijn er veel opties die je nooit nodig zult hebben, maar dat heb je ook met de Explorers/ E-Trac. Ik denk dat deze machine een komplete all-rounder is die echt overal inzetbaar is en echt elke vondst die onder de schotel komt laat zien. Ijzer in een bepaalde kleur en andere vondsten in andere kleuren. Waarschijnlijk is dit de eerste metaaldetector die geen maskering meer kent. Alleen dat al is veel waard lijkt me... wordt vervolgt... ja zo is het 1 ding snap ik nog steets niet waar om men zich druk maakt om de prijs je koopt hem of je koopt hem niet zo simpel is het 1 ding hebben ze gemeen de E-track en die nieuwe md je moet ze alle 2 aan zetten 
|
| 11 mei 2012, 23:05 |
|
 |
|
Travis
|
Ed onze forumfilosoof zegt het goed Degene die het zich kan veroorloven maakt zich niet druk om de prijs. De anderen.....veel geluk bij de staatsloterij 
|
| 12 mei 2012, 07:54 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 mei 2012, 15:08 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 12 mei 2012, 16:03 |
|
 |
|
radiohead
|
Hahahaha 
Minelab Manticore
|
| 12 mei 2012, 16:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha ed jij hebt geld zat 
|
| 12 mei 2012, 16:52 |
|
 |
|
Misfit
|
Travis schreef: Degene die het zich kan veroorloven maakt zich niet druk om de prijs Hier kan ik niet in mee... Het heeft niets te maken met veroorloven, maar alles met het er voor over hebben. 'T is een beetje net als toen XP met de Deus kwam, was die heel erg veel beter dan de GMP ? Aan het eind van 't liedje blijken velen 'gewoon' met hun Deus in het GMP-standje te zijn gaan lopen, en de vondsten zijn niet (aantoonbaar) mega-veel groter of interessanter dan de GMP of andere gekende goede detectoren. Deus was een 'geil' apparaat om te zien, licht, hi-tech, X optie's die de meesten nooit gebruiken, dus hij verkocht (en verkoopt nog steeds). Deze nieuwe Minelab zal heus 'beter' zijn dan de E-trac... maar zal je ineens met 3 keer zoveel van een akker aflopen dan een ander die naast je loopt ?? Waarschijnlijk niet schokkend heel veel meer. Veel van de prijs is marketing, de wetenschap die fabrikanten hebben dat een x percentage van de klanten het er toch voor over heeft om met het nieuwste-van-het-nieuwste te lopen (net zo goed als er mensen bij voorinschrijving een iPad kopen zonder te weten of 't wat is). Zoals het gezegde terecht is: Een goede zoeker vind meer met een goedkope detector dan een slechte zoeker met een top-detector Ga ik 'm kopen, zelfs als hij mega-goed blijkt te zijn ? Nee, ik hoef m'n brood niet te verdienen met piepen, van het prijs-verschil ga ik in de zomervakantie liever met het gezin iedere dag uit eten ipv zelf koken op een primusje 
|
| 12 mei 2012, 20:32 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
je kunt het ook anders zien vind ik een hobby mag geld kosten , (zeker als je er zoveel uren in stopt) kijk maar eens naar hobby-vissers , wat een beetje prof: hengel wel niet kost minelab is ook zeer prof: dus tja dat heeft zo zijn prijskaartje en weet je wat nou zo mooi is tis geen verplichting om hem te kopen tis uit vrije wil gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 mei 2012, 21:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo is het jullie doen maar wat jullie willen je koopt hem of niet zo simpel is het mens maken het voor zig zelf zo moelijk niet doen mensen gewoon blijven lachen  met groot tanden
|
| 12 mei 2012, 21:26 |
|
 |
|
radiohead
|
bubba schreef: wat een beetje prof: hengel wel niet kost
Ja dat kan je wel zeggen! Ging van de week met m'n jongste twee kids een hengeltje halen, om in de weekends gezellig een visje te vangen... Jeeeee, toen ik die prijzen zag!!! 500 Euro is helemaal niets meer Gelukkig stonden er nog ergens achterin de zaak, hengels verstopt voor een Eurotje of 20... Vader kwam er weer eens goed vanaf Maar ok da's wel wat offtopic, sorry.
Minelab Manticore
|
| 12 mei 2012, 21:28 |
|
|