|
|
Het is nu 21 apr 2026, 14:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jack2304
|
 engeland
Hallo allemaal, Ik ga in augustus met een maat van mij 3 dagen naar engeland. we gaan starten in dover,dit word onze eerste keer. ik hoor allerlei verhalen over wel of geen toestemming van eigenaren van grond. Ik had graag tips wat wel en vooral wat mag en wat mag niet,en misschien dat iemand ons een start kan geven qua zoekstek. We hebben een b&b geboekt dichtbij canterbury. alles is welkom.
|
| 14 mei 2012, 20:43 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
 Re: engeland
jack2304 schreef: Hallo allemaal, Ik ga in augustus met een maat van mij 3 dagen naar engeland. we gaan starten in dover,dit word onze eerste keer. ik hoor allerlei verhalen over wel of geen toestemming van eigenaren van grond. Ik had graag tips wat wel en vooral wat mag en wat mag niet,en misschien dat iemand ons een start kan geven qua zoekstek. We hebben een b&b geboekt dichtbij canterbury. alles is welkom. Stuur maar eens een PB naar viros,die weet t wel 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 14 mei 2012, 21:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja die weet het zeker wel
en hij gaat met de bus raar en zonder boot
veel succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 14 mei 2012, 21:19 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Lijkt me ook top Laat je wel even weten wat jullie daar uit de klei trekken ? Veel succes in iedergeval Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 14 mei 2012, 21:29 |
|
 |
|
Kristof2
|
Hey Jack, ik ben vorig jaar ook geweest me 2 maten en voor ons viel het eigenlijk tegen. Wij zaten in Sandwich(ook Canterbury) en kregen nergens toestemming We hebben daar 1,5dag geweest en na de 25ste keer NO te hebben gehoord zijn we onze spullen gaan halen en terug richting oversteek gereden. Heb me laatst eens ingelogd op een Engels forum om te horen hoe het kwam dat wij daar geen toestemming kregen en of het waar is of niet wetek ni maar naar het schijnt krijg je moeilijk toestemming omgeving Canterbury. Zelfs zoekers van daar zouden moeilijk toestemming krijgen. We gaan in september terug maar ditmaal naar de rally met oa VIROS. Dan zijn we toch zeker dat we kunnen zoeken. Toch succes gewenst Grts
|
| 14 mei 2012, 21:32 |
|
 |
|
bobo
|
Je kan beter een b&b farm zoeken en van te voren vragen of je ook mag zoeken want inderdaad zomaar op de bonnefooi gaan loopt uit op een teleurstelling en ga niet zomaar een akker op want al denk je dat niemand je ziet het is daar zo bekend dat er mensen op een akker lopen en ben je het haasje.
|
| 15 mei 2012, 09:13 |
|
 |
|
jack2304
|
Ik geloof dat het allemaal nog niet zo gemakkelijk word ,ik meende dat het allemaal wel meeviel daar. Ik heb intussen wat gezocht op internet,naar het schijnt kun je rechts en links op de weg van dover naar canterbury (maar wel buiten canterbury blijven) heel goed zoeken en zitten er daar best leuke akkertjes tussen. B&B is geen probleem die zijn er genoeg in die regio. Ik denk dat we toch gewoon gaan proberen om s'morgens heel vroeg van een uur of 5 tot een uur of 12 te gaan zoeken,en als we dan weg moeten dan maar gewoon netjes blijven en vertrekken. Ik hoop gewoon dat het niet uit de hand loopt met die farmers daar.....wat hebben wij dan toch relaxte boeren,ik zoek al 25 jaar en ben in nederland 2 keer van een akker gestuurd.... Ik zal viros eens een P.b sturen.
|
| 15 mei 2012, 18:20 |
|
 |
|
jack2304
|
Of is het misschien beter om in frankrijk te blijven in plaats van dat kanaaltje over te steken..??? Iemand daar ervaringen mee of regio's waar te zoeken?? pfff nou word het lastig...
|
| 15 mei 2012, 19:03 |
|
 |
|
bobo
|
Niet zomaar land opgaan !daar krijg je gedonder van of een schot hagel in je kont..... kijk eens op http://www.farmstay.co.uk/ en mail er een paar
|
| 15 mei 2012, 19:08 |
|
 |
|
Misfit
|
'K heb meer mazzel gehad in die buurt... ik kreeg wel 'gewoon' toestemming van de boer (die op de akker bezig was), de vondsten waren niet gruwelijk mooi (wat hele kleine onleesbare late romeintjes en modern penny-werk), maar van de 3 keer vragen mocht het 2 keer. Was ook Kent trouwens, noordelijk in Engeland is mijn ervaring dat je makkelijker toestemming krijgt, maar daar heb ik ook nagenoeg niets gevonden omdat ik er (ivm tijdgebrek) mider interessante akkers kon vinden...
|
| 15 mei 2012, 19:48 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1488 Woonplaats: Bunschoten
|
Lees mijn artikel in de DDA over "Zoeken in Engeland" en kijk eens op mijn website www.detector.nl onder de knop Buitenland. Ik kom al 10 jaar minimaal 2 keer per jaar in Engeland dus ik denk dat ik wel een beetje "ervaringsdeskundige" ben ondertussen Dat artikel kan ik je wel als PDF mailen als je de DDA niet hebt. 
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 15 mei 2012, 22:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|