|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:41
|
De Minelab CTX top of Flop Thread!
| Auteur |
Bericht |
|
Highlander
|
 De Minelab CTX top of Flop Thread!
Ik zou graag een thread willen openen Minelab CTX 3030 top of FLOP, Op het moment en puur door de informatie politiek ben ik teleurgesteld wat ze op de markt gebracht hebben, ze adverteren sterk met het argument dat ze luisten naar de klant, de meeste klanten vonden de etrac veel te zwaar en wilde een lichtere Etrac, daarvoor komt een walvis in de plaats met 2,34 kg schoon aan de haak met GPS en allerlij andere speeltjes waar volgens mij de meeste niet om gevraagd hebben, natuurlijk speelt de balans een rol maar als jou zoekgebied bergen en dalen bevat heeft die balans ook niet meer veel nut. De prijs vind ik persoonlijk ongekend hoog 2395 euro, als je een goudnugget zoeker bent zul je de mogelijkheid hebben dit te compenseren met je eventuele vondsten bij een zoeker zoals de meesten van ons zal deze vlieger niet opgaan. Maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hem niet in de hand gehad heb en alleen oordeel over de karige informatie van Minelab die mondjesmaat binnen kwam. Dus om een lang verhaal kort te maken, zou ik graag deze thread willen gebruiken om ervaringen positieve als ook negatieve hier te willen plaatsen door gebruikers die hun mening niet zoals ik gebaseerd hebben op de Informatie politiek van Minelab maar hun eigen ervaring in het veld hier willen plaatsen om jullie en mij te overtuigen van het feit dat minelab geen walvis maar een grote witte haai uitgebracht heeft die zijn geld waard is of dat het weggegooid geld was. Groetjes een gedeprimeerde Xp Deusdieeenminelabwildehebben....... Highlander 
_________________ Gr. Highlander
|
| 18 mei 2012, 10:52 |
|
 |
|
Sceatta61
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40 Berichten: 149 Woonplaats: castricum
|
 Re: De Minelab CTX top of Flop Thread!
Highlander toch denk ik dat hij best wel goed verkocht gaat worden ,kijk maar naar de auto of tv ontwikelingen hoe meer toeters en bellen hoe beter iets verkoopt ,en de ctx heeft een hoop toeters en bellen .en eerlijk gezecht zijn er best ook wel leuke en goed te gebruiken nieuwe aspecten ,gps +vondst makeering .lijkt mij wel handig zeker in de archeologie .waterdicht tot 3meter ,vind ik prachtig ( ben al 2 detectoren verloren na een storm op het strand ) ja kopie onder na een golf .  .verder het gewicht dat is echt baalen veel tezwaar .ik ben toch van plan er een te kopen ,en dan zie ik wel ,als het echt tegen valt verkoop ik hem weer .koop hem echter niet in Nederland maar neem hem mee uit zuid Afrika .omgerekend 1900 euro. Groet. Sceatta
|
| 18 mei 2012, 12:13 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
opzich vind ik het wel een leuk ding 2 detectors in een maar de prijs is belachelijk hoog het zogezegde draadloos vind ik een lachertje tja een draadloos kastje maar wil je met een koptelefoon lopen omdat je hiermee toch de betere vondsten pak zit er dus nog steeds een draad aan je koptelefoon pffff maar ik weet niet of daar weer iets op te versieren is maar het etiket draadloos kunnen ze wel laten vervallen vind ik als je al een etrac heb lijkt het me verstandiger als je net zoals ik een blauwe maandag in het water te willen gaan zoeken een losse waterdetector ernaast te kopen maar mischien is shoppen ergens in europa wel goedkoper we zullen het gaan beleven
groeten john
|
| 18 mei 2012, 12:37 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Highlander schreef: de meeste klanten vonden de etrac veel te zwaar en wilde een lichtere Etrac, daarvoor komt een walvis in de plaats met 2,34 kg schoon aan de haak met GPS en allerlei andere speeltjes waar volgens mij de meeste niet om gevraagd hebben, natuurlijk speelt de balans een rol maar als jou zoekgebied bergen en dalen bevat heeft die balans ook niet meer veel nut. Maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hem niet in de hand gehad heb en alleen oordeel over de karige informatie van Minelab die mondjesmaat binnen kwam. Dus om een lang verhaal kort te maken, zou ik graag deze thread willen gebruiken om ervaringen positieve als ook negatieve hier te willen plaatsen door gebruikers die hun mening niet zoals ik gebaseerd hebben op de Informatie politiek van Minelab maar hun eigen ervaring in het veld hier willen plaatsen om jullie en mij te overtuigen van het feit dat minelab geen walvis maar een grote witte haai uitgebracht heeft die zijn geld waard is of dat het weggegooid geld was. Highlander  Je baseerd zelf je mening op de informatie politiek van Minelab en vraagt vervolgens om meningen die daar niet op gebaseerd zijn? Download eerst eens de handleiding die sinds vandaag beschikbaar is ( http://www.minelab.nl onder handleidingen) en geef dan je mening nog eens. Die informatie is niet karig kanik je zeggen! Voor wat betreft het gewicht met het zoeken op bergen en dalen heb je gelijk, maar wie zoekt daar (vaak)? Als je dat doet moet je een Tesoro compadre erbij kopen, de juiste tools voor het juiste werk zou ik zeggen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 18 mei 2012, 12:59 |
|
 |
|
Highlander
|
Hi Wilhelm ik kan me alleen maar op de info van minelab concentreren omdat er verder geen info "nog" te verkrijgen is, maar dat wil niet zeggen dat ik alles geloof wat ze er in schrijven ik ben lang genoeg zoeker dat je door bepaalde informatie doorprikt, het gelul dat ze goed naar de zoekers geluisterd hebben is onzin, dan hadden ze wel een lichtere machine gemaakt daar stoorden zich de meesten aan, als je kijkt naar de 3030 t.o.v. de Etrac zie je dat de 3030 veel zwaarder is, veel meer stroom verbruikt dat scheelt ongeveer 4 uur t.o.v. de Etrac, functies heeft die het gros niet gebruikt zoals b.v. GPS, het kleurenscherm is leuk maar de meesten zoeken op audio en last but not least in een recessie tijd voor een detector die voor de hobby gebruikt wordt bijna 2400 euro vragen vind ik meer dan hoog, dit is mijn eigen mening, mocht deze detector door zoekers als erg goed en beter dan de Etrac bevonden worden of beter dan wat dan ook op detectorgebied dan zal ik er in de toekomst wellicht eentje aanschaffen(een gebruikte)maar vooralsnog heeft hij dezelfde diepgang als de Etrac (volgens de minelab testers) alleen een betere id herkenning.
Highlander
|
| 18 mei 2012, 13:20 |
|
 |
|
Poetsdoek
Geregistreerd: 10 okt 2011, 12:47 Berichten: 742 Woonplaats: Kerkrade
|
Wilhelm schreef: Highlander schreef: de meeste klanten vonden de etrac veel te zwaar en wilde een lichtere Etrac, daarvoor komt een walvis in de plaats met 2,34 kg schoon aan de haak met GPS en allerlei andere speeltjes waar volgens mij de meeste niet om gevraagd hebben, natuurlijk speelt de balans een rol maar als jou zoekgebied bergen en dalen bevat heeft die balans ook niet meer veel nut. Maar ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hem niet in de hand gehad heb en alleen oordeel over de karige informatie van Minelab die mondjesmaat binnen kwam. Dus om een lang verhaal kort te maken, zou ik graag deze thread willen gebruiken om ervaringen positieve als ook negatieve hier te willen plaatsen door gebruikers die hun mening niet zoals ik gebaseerd hebben op de Informatie politiek van Minelab maar hun eigen ervaring in het veld hier willen plaatsen om jullie en mij te overtuigen van het feit dat minelab geen walvis maar een grote witte haai uitgebracht heeft die zijn geld waard is of dat het weggegooid geld was. Highlander  Je baseerd zelf je mening op de informatie politiek van Minelab en vraagt vervolgens om meningen die daar niet op gebaseerd zijn? Download eerst eens de handleiding die sinds vandaag beschikbaar is ( http://www.minelab.nl onder handleidingen) en geef dan je mening nog eens. Die informatie is niet karig kan ik je zeggen! Voor wat betreft het gewicht met het zoeken op bergen en dalen heb je gelijk, maar wie zoekt daar (vaak)? Als je dat doet moet je een Tesoro compadre erbij kopen, de juiste tools voor het juiste werk zou ik zeggen. Nou.....hier in limburg zit je vaak op bergen en dalen he Wilhelm.....dus dat moet je gelijk al schrappen......... Jruss dr boy
_________________ ''wie niet zoekt........die niet vind.........''
|
| 18 mei 2012, 13:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik vind weer top Highlander dit als hij goed is hoef je niet bang te zijn wilhelm en aan alles zit een voor en nadelen aan ook aan deze md dus komt het wel goed en ja niet iedereen kan zo md betalen dus die vallen al af en een deel koopt hem in het buiten land en een deel kopen bij jou dat blijf je altijd houden het zal heus wel een topper zijn mag ook wel voor dat geld veel succes mannen gr de ed  proost op de nieuw md 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 18 mei 2012, 14:28 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Poetsdoek schreef: Nou.....hier in limburg zit je vaak op bergen en dalen he Wilhelm.....dus dat moet je gelijk al schrappen.........
Jruss dr boy Ik denk niet dat dat de bergen en dalen zijn die bedoelt worden. Hoopjes stortgrond praten we over denk ik. De heuvels in Limburg zijn wat minder steil lijkt me dus dat moet zeker lukken met een uitgebalanceerde detector...
|
| 18 mei 2012, 16:14 |
|
 |
|
Pelgrim
|
Ik begrijp Highlander wel, en deel zijn mening volkomen. Toen ik hoorde dat er die countdown was was ik echt in de veronderstelling dat ze met een verbeterde versie van de etrac zouden komen. Bijna iedereen vind het een topmachine en ook bijna iedereen heeft een gemeenschappelijke klacht, en dat is dat hij te zwaar is. Ik was al bezig om foto's te maken voor de verkoop van de etrac, maar bij het zien en het krijgen van de minimale informatie was ik redelijk teleurgesteld. Ik had op iets anders gehoopt. De prijs is ook voor mij reden om te zeggen: no thanks. Het gaat gaat niet om kunnen betalen maar willen betalen. In geen 2300 jaar. Wat is de visie van Minelab in deze, ik vraag het mij af?! Sterk geloven in eigen kunnen en toch iets maken waar we niet om vroegen? Henri Ford kwam ook in het begin met een auto waar ze niet om vroegen volgens mij en kijk eens naar de gevolgen. Minelab heeft ook goudzoekmachines, ook erg duur van rond de € 5.000,-. Maar door de Goldrush worden die in bepaalde delen vd wereld vet verkocht. Zou deze detector ook gelanceerd zijn voor een doelgroep die met name die niet op Nederland is gericht? Dat deze detector zwaar is maar een goede balans zou hebben vind ik voor mij niet meteen goedgepraat. De Etrac heeft toch ook geen slechte balans, maar de algemene klacht van dat hij te zwaar is, staat als een huis. Je ziet dat computers e.d. met de jaren steeds meer kunnen en ook goedkoper worden. Bij detectors (in het algemeen) blijven ze hoog. Het lijkt net of de prijs geen invloed heeft op vraag en aanbod. Het maakt niet uit wat de koersen doen etc, de prijs blijft jaren lang het zelfde...€ 1500,- euri. Worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden. Maar goed, die nieuwe detector wordt straks eind mei met veel getrommel op de markt gezet. Ik ben benieuwd wat het gaat worden! Top of flop!? Leuke thread in iedergeval. Maar dat ik me nu moet haasten om cart blanche die nieuwe topper in huis te moet halen, of dat ik hem nu al moet gaan reserveren Ik denk dat velen de prijs gewoon te hoog vinden. Allemaal toeters en bellen waar we niet om gevraagd hebben. Als de prijs nu € 1.000,- lager was geweest dan was het misschien anders. Dan probeer je het en kijk je hoe het bevalt. Groeten Pelgrim 
Laatst bijgewerkt door Pelgrim op 18 mei 2012, 20:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 18 mei 2012, 18:40 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Minelab heeft duidelijk een high end metaaldetector op de markt gebracht. Dus alleen voor diegenen die het maximale eruit willen halen en voor diegenen die zowel op het land als in het water willen zoeken. Als hij 1500 euro had gekost dan kunnen ze stoppen met de productie van de E-Trac. Je hoeft ook geen Porsche te kopen toch? Dan kun je wel klagen dat die Porsche zo duur is maar er is blijkbaar een markt voor Porsches... (en het zijn mooie auto's. Of zijn ze mooi omdat we ze niet kunnen betalen?  ) Metaaldetectors met computers vergelijken is niet echt een optie vind ik. Van computers worden er miljarden verkocht waardoor de prijs drastisch kan dalen en er ontzettend veel mensen in de R&D kunnen werken. Voor een metaaldetector is de markt wel een heel stukje kleiner, waardoor het 3-4 jaar duurt voordat de R&D kosten eruit zijn en er voldoende winst is behaald. Stel je voor dat zo'n nieuwe metaaldetector flopt, dan zitten ze met een mooie kostenpost! Vandaar dat er vaak voortgeborduurd wordt op vorige types en uitvoeringen. Kijk naar het rijtje: Explorer XS - Explorer II - Explorer SE - Explorer SE Prof - E-Trac Het blijft me overigens verbazen hoeveel mensen er een mening hebben terwijl nog niemand er één in handen heeft gehad! Gelukkig heb ik er volgende week één! 
|
| 18 mei 2012, 19:09 |
|
 |
|
Highlander
|
Wilhelm je hoeft hem niet in de hand gehad te hebben om te zeggen dat ik geen kleurenbeeldscherm GPS of een zwaargewicht wil hebben dat geld zeker ook voor de prijs, maar dat is mijn eigen mening wellicht dat anderen hier anders over denken? Highlander
|
| 18 mei 2012, 19:25 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Wat mij opvalt is dat ze er ook erg negatief over zijn op het Minelab owners forum: http://www.minelabowners.com/forum/f179 ... 0-a-21960/
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 18 mei 2012, 19:36 |
|
 |
|
Misfit
|
Wilhelm schreef: Voor een metaaldetector is de markt wel een heel stukje kleiner, waardoor het 3-4 jaar duurt voordat de R&D kosten eruit zijn en er voldoende winst is behaald. Stel je voor dat zo'n nieuwe metaaldetector flopt, dan zitten ze met een mooie kostenpost! Vandaar dat er vaak voortgeborduurd wordt op vorige types en uitvoeringen. Kijk naar het rijtje: Explorer XS - Explorer II - Explorer SE - Explorer SE Prof - E-Trac Daar ben ik het niet mee eens. Je investeerd als bedrijf in je 'state of the art' model, opdat na verloop van tijd de techniek die je ontwikkeld hebt bruikbaar is voor je 'middle of the road' werk, terwijl je je top-model van tijd tot tijd herdefinieerd. Om bij het voorbeeld van de auto's te blijven: Merken investeren in de Formule 1 om vondsten later in productie-auto's te verwerken, en bouwen luxe optie's in high-end modellen die later gemeengoed worden. uit de Formule 1 komen bvb de veiligheids-optie's als ABS en de top onder de schijf-remmen, uit de luxe Mercedessen van de jaren 70/80 kwamen gadgets als als electrisch bedienbare ramen & airco's die nu standaard zijn voor bijna iedere productie-auto. Dat er door-ontwikkeld wordt op een model (het rijtje Explorer wat je noemt) klopt zeker, de VW Golf loopt al 30+ jaar geloof ik... Dat laat onverlet dat er een bepaald verband moet zijn tussen de goedkoperen en de duurdere series. Ik denk dat 'men' nu op fora een beetje argwanend kijkt naar de nieuwe Minelab omdat het verband een beetje zoek lijkt. De E-trac & de Deus (en waarschijnlijk ook de White's V3i) zijn 'state of the art', de vraag is nu wat deze Minelab ruim de helft duurder maakt dan die modellen, terwijl het lijkt alsof hij misschien niet de helft 'meer' levert... is het die meerprijs wel waardig ? Zoals je al zegt: Eerst maar eens wat mensen die er 1 hebben getest, ik denk dat iedereen benieuwd is wat jij er volgende week van gaat vinden ! Vooralsnog snap ik de negatieve gedachte's wel... het is heel veel geld 
|
| 18 mei 2012, 19:43 |
|
 |
|
Octavianvs
|
na het zien van alle youtube filmpjes wel daar wil ik echt geen dag mee zwaaien. zo'n lomp geval. Ik krijg al arm-krampen door er naar te kijken. Volgens mij is hij ontworpen door schwarzenegger ofzo grtn
|
| 18 mei 2012, 22:16 |
|
 |
|
detector.be
|
Volgens mij is deze detector echt niet ontworpen voor de europeesche markt. Omwille van die paar detectors die ze hier verkopen gaan ze echt niet zoveel betalen aan ontwikkeling. Deze detector gaat hoofdzakelijk naar de afrikaanse markt om goud te zoeken. Dit is dus mijn mening.
|
| 18 mei 2012, 22:51 |
|
 |
|
radiohead
|
Als antwoord van Minelab op de kritiek:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 19 mei 2012, 00:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
wat veel gezeik over een metaaldector ,niemand is toch verplicht om hem te kopen toch als je een stater vind heb je poen al terug verdiend als je ergonomisch niet geschikt bent omdat deze CTX te tillen moet je niet zeuren dat hij te zwaar is eerst zeuren als je hem in je klauwen heb gehad kun je niet zwemmen moet je hem ook niet kopen ,of zet er buitenboord motor op ik weet niet of ik deze machine ooit koop , maar is hij nog beter dan E-track zou ik misschien toch een poging doen ,maar eigelijk wat moet ik met dat deze machine als ik geen waterzoeker ben  dus laat ik niet mijn bezwaren maken als ik niet hoor waar de klepel hangt als hij niet goed is zal hij snel vergeten worden 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 mei 2012, 00:49 |
|
 |
|
Travis
|
|
| 19 mei 2012, 10:16 |
|
 |
|
Wilhelm
|
Hi Chris, Ik denk dat het probleem is dat iedereen hem wil maar niet kan (cq wil) betalen. Tenslotte is het een nieuwe Minelab en die brengen geen rommel op de markt is de laatste 10 jaar wel gebleken. Het grote probleem is de prijs. Als hij € 500,00 kostte dan zouden heel veel mensen hem kopen Nu hij onbereikbaar is voor veel mensen (te duur) gaan ze hem afkraken zonder hem in handen te hebben gehad. Het maakt dus dan niet meer uit wat de machine kan, men moet een reden vinden om hem niet te hoeven kopen/willen. Toen er nog weinig bekend was, behalve onder andere het gewicht werd hij daar helemaal op afgekraakt. Dan kun je praten als Brugman dat het om de balans gaat en niet om het gewicht dat helpt niks Mensen praten altijd naar zichzelf toe. Vergelijk het met een auto: als men die net nieuw heeft dan prijst men hem de hemel in, dat hij zoveel handige foefjes heeft en lekker rijdt etc. Op het moment dat je een andere wilt dan komen de mindere dingen op de proppen: ja de stoelen zitten eigenlijk niet zo goed op lange ritten en het verbruik is wel wat hoog etc etc. Het is mensen eigen om argumenten te vinden om dingen wel of niet te (hoeven) doen. Mensen die het geld ervoor (over) hebben kopen hem toch wel en die komen vanzelf met de test resultaten op de proppen. Dat gebeurde met de E-Trac ook. We zullen zien wat dan de meningen zijn... Ik zie in ieder geval uit naar volgende week als ik hem voor het eerst in handen mag hebben. Ik ga de hele dag zoeken dat staat vast. En aan het eind van de dag vertel ik op het forum dat hij zwaar is en duur 
|
| 19 mei 2012, 10:19 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, ik zou zeggen kopen. heb je er geen geld voor liggen laten. ik vind hem wel goed uitzien kwa model voordelen en of nadelen we zien wel. investeringen zijn eenmaal duur en moeten op den duur er uit gehaald worden. logisch dat is bij elk product. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 19 mei 2012, 10:27 |
|
 |
|
Pelgrim
|
Wilhelm schreef: Hi Chris, Ik denk dat het probleem is dat iedereen hem wil maar niet kan betalen. Tenslotte is het een nieuwe Minelab en die brengen geen rommel op de markt is de laatste 10 jaar wel gebleken. Het grote probleem is de prijs. Als hij € 500,00 kostte dan zouden heel veel mensen hem kopen Nu hij onbereikbaar is voor veel mensen (te duur) gaan ze hem afkraken zonder hem in handen te hebben gehad. Het maakt dus dan niet meer uit wat de machine kan, men moet een reden vinden om hem niet te hoeven kopen/willen. Toen er nog weinig bekend was, behalve onder andere het gewicht werd hij daar helemaal op afgekraakt. Dan kun je praten als Brugman dat het om de balans gaat en niet om het gewicht dat helpt niks Mensen praten altijd naar zichzelf toe. Vergelijk het met een auto: als men die net nieuw heeft dan prijst men hem de hemel in, dat hij zoveel handige foefjes heeft en lekker rijdt etc. Op het moment dat je een andere wilt dan komen de mindere dingen op de proppen: ja de stoelen zitten eigenlijk niet zo goed op lange ritten en het verbruik is wel wat hoog etc etc. Het is mensen eigen om argumenten te vinden om dingen wel of niet te (hoeven) doen. Mensen die het geld ervoor (over) hebben kopen hem toch wel en die komen vanzelf met de test resultaten op de proppen. Dat gebeurde met de E-Trac ook. We zullen zien wat dan de meningen zijn... Ik zie in ieder geval uit naar volgende week als ik hem voor het eerst in handen mag hebben. Ik ga de hele dag zoeken dat staat vast. En aan het eind van de dag vertel ik op het forum dat hij zwaar is en duur  Ik denk dat het probleem is dat iedereen hem wil maar niet kan betalen.Dat denk ik niet Willem: er is een verschil tussen kunnen en willen betalen.. Nu hij onbereikbaar is voor veel mensen (te duur) gaan ze hem afkraken zonder hem in handen te hebben gehad.Ik denk dat er het gewoon kritische tegengeluiden zijn. Mensen praten altijd naar zichzelf toe.Daar zit iets in Ik zie in ieder geval uit naar volgende week als ik hem voor het eerst in handen mag hebben. Ik ga de hele dag zoeken dat staat vastBen benieuwd, zou wel van de partij willen zijn  maar ik wacht het ook rustig af. Mvg Pelgrim
|
| 19 mei 2012, 11:12 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
tis net wat willem zegt minelab zal geen kneus op de markt gooien het is een detector die gewoonweg voor een bepaalde groep zoekers is gemaakt dit is mischien jammer om dat de meeste minelab bezitters een geheel andere detector hadden verwacht in iedergeval een lichter ipv zwaarder dan de etrac wat ik lees is dat de prestatie gelijk is aan de etrac maar ik heb pas 2 x op andere fora een verslag gelezen dus de info over de prestatie is nog maar miniem we moeten gewoonweg wachten tot hij op de markt is gebracht voor er een oordeel geveld kan worden het is gewoon een foute stategie geweest om zo vroeg de detector aan tekondigen zonder dat er veeel meer informatie beschikbaar was over de prestaties ik vind het een leuk ding beetje buiten me begroting helaas maar ik hoef hem ook niet persee nu te hebben ik wacht wel af en dan zie ik wel of ik me etrac inruil ervoor of dat ik gewoon lekker door blijf zoeken ermee de tijd zal het leren
gr john
|
| 19 mei 2012, 11:19 |
|
 |
|
radiohead
|
Wat wel een feit is, is dat deze detectors niet goed zijn voor mijn minderwaardigheids complex. Met mijn goldmaxx power 
Minelab Manticore
|
| 19 mei 2012, 11:57 |
|
 |
|
Misfit
|
Wilhelm schreef: Ik denk dat het probleem is dat iedereen hem wil maar niet kan betalen Met alle respect Wilhelm, maar ik vind dit een aanmatigende opmerking die eigenlijk niet door de beugel kan... 'K kan me meer van die stokken veroorloven dan jij er ooit gaat verkopen, en dat zal voor meerderen die hier kritisch zijn gelden  Feit blijft dat er nu eenmaal erg weinig echte brood-zoekers zijn, voor de rest is 't een hobby waarbij de kosten moeten passen in de andere dingen waar je geld aan uit kan geven, er moet een bepaalde balans zijn. Moet je een een sloot geld uitgeven aan een piepstok waar je met je hele gezin van op vakantie kan ? Het antwoord zou ja kunnen zijn als deze piepstok alle andere piepstokken volkomen weg blaast... en jij weet net zo goed als ieder ander dat dat niet het geval gaat zijn. Wie bvb met een Deus, E-Trac, GMP etc loopt, en een goede zoek-techniek heeft (!!!) gaat op de akker gewoon 99% eruit trekken dat onder de schotel komt... 'T is niet alsof deze piepstok ineens 8mm barbaartjes op 1 meter eruit trekt zonder risico dat je ooit voor niks graaft Deze nieuwe Minelab levert ingebouwde gadgets waar veel zoekers niets aan hebben (bvb GPS, water-zoeken, way-points, draadloos, kleuren-scherm), mede omdat sommigen al andere/betere optie's daarvoor hebben (app's op een smartphones, 'n waterdetector die nog dieper gaat dan 3 meter ook, TDK koptelefoon), en dat tegen een flink zwaarder gewicht (E-trac wordt geregeld al als te zwaar betiteld) & een mega-prijs. Ik ga niemand uitlachen die zo'n CTX koopt (hooguit grappend vragen of 'ie ook Donkey Kong erop speelt), en wie het er voor over heeft, succes ermee... maar ga niet roepen dat men kritisch is omdat ze het niet kan betalen. Ik begrijp volkomen dat je in detectors handelt, en dat een gedeelte van de Minelab-filosofie ook marketing is... maar wij roepen toch ook niet dat jij een sloeber bent omdat je niet in een Bugatti Veyron rijd ? 
|
| 19 mei 2012, 18:16 |
|
 |
|
Travis
|
|
| 19 mei 2012, 18:25 |
|
|