|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:55
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
2 uur duiken, 3 duikers, 64 lionfish
| Auteur |
Bericht |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
 2 uur duiken, 3 duikers, 64 lionfish
gisteren onze best gedaan om de lionfish plaag een beetje in te dammen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 21 mei 2012, 22:14 |
|
 |
|
Misfit
|
 Re: 2 uur duiken, 3 duikers, 64 lionfish
Hoi Maco, 'K Google-de even op Lionfish, en vond deze links: > http://www.meetcuracao.com/2010/01/12/d ... n-die-vis/> http://www.rnw.nl/caribiana/article/bes ... oor-koraalIs dat de reden dat jullie 'm wegvangen ? Gr, Paul
|
| 21 mei 2012, 22:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha de duivel vis
is wel een mooie vis
hij is al heel lang bekent
als je er gewoon van afblijft is er niks aan de hand
als het een plaag is is er wat anders aan de hand de mens zal wel weer de oorzaak zijn
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 mei 2012, 22:36 |
|
 |
|
Mako
|
lieve ED de lionfish behoort niet tot onze fauna, hij wordt dus ook niet herkend als een dreiging, eet alles wat voor zijn bek komt, is giftig, vrouwtje legt iedere paar dagen bijna 90duizend eitjes, die niet zoals andere vissen, op 1 plek worden bewaart, nee deze eitjes drijven naar de oppervlakte en worden door de wind en stoming verspreid, zijn waarschijnlijk na een storm, ergen in de jaren negentig de zee in gespoeld en ze zijn zo beetje al overal in het caribische gebied te vinden, we moeten leren ze te eten, dan kunnen we misschien hun aantal controleren, ze zijn een plaag en doordat ze alles eten, is het rif leeg, en toeristen komen niet om een leeg rif te bekijken, dus blijven ze weg, en verdien we niets meer, en zit ik zonder werk, daarom vang ik ze 
|
| 21 mei 2012, 23:01 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
lieve Mako
ja dat ze gifige zijn is al heel lang bekent
nou als je ze kan eten is het tocht goed
of dit helpt zo weet ik niet mag je er wel meer vangen
ja 1 ding wat je schrijf snap ik niet
ergen in de jaren negentig de zee in gespoeld wat bedoel je hier mee die vis leeft al in de zee hoe kan dat de ei jes in zee spoelen
hier in nederland sterfen we van de xesoten je moets is weten hoe veel nieuwe soorten hier leven hooren hier ook niet thuis die zijn vaak met balast zee water mee gekomen we hebben 10 soorten kreeften die hier ook de fauna bedriegen komt altijd mensen oorzaakt
|
| 21 mei 2012, 23:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
maro ik lees net in het stukje van paul dat er 6 zijn ontsnapt dus tocht weer een fout ven de mens zo als ik al zij dan zeg ik veel succes met de strijd 
|
| 21 mei 2012, 23:40 |
|
 |
|
Mako
|
ja Ed ze zeggen dat na de orkaan Andrew in de jaren negentig, aquariums met lion fish, de zee zijn ingespoeld, er zijn websites die de lion fish tracken, en je ziet daar dat ze steeds verder verspreiden, de kleintjes maak ik meteen dood, de grote gaan mee naar huis, ze hebben 11giftige stekels op hun rug, en 7 bij hun anus, het gif doet echt veel pijn, gelukkig sterft het protein snel, vooral als je de plek waar je gestoken bent onder warm water houd, dus als je in de hand gestoken bent, gewoon erover heen plassen 
|
| 22 mei 2012, 12:29 |
|
 |
|
Vince100
Geregistreerd: 22 maart 2011, 12:04 Berichten: 311 Woonplaats: Betuwe
|
Interessant verhaal en een moeilijk probleem. In de eerste helft van de jaren '90 heb ik een aantal jaren in Indonesië vertoefd, en me er o.a ook bezig gehouden met bescherming van het koraal. Dit deden we dmv voorlichtings campagnes bij visserij communities waar destructieve vismethodes in zwang geraakt waren. (vissen dmv bommen, cyanide, sharfinning) Jaren later nog een paar maal terug geweest en de achteruitgang van de riffen was om te huilen. Op sommige plaatsen zag ik koraalriffen welke 20 jaar geleden in een superconditie verkeerden, maar nu wel een dood maanlandschap leken met hier en daar een visje en een stukje koraal. Hoop dat het daar bij jou nooit zover komt, je hebt iig het voordeel dat het toerisme zo belangrijk is en men er dus geld voor over heeft voor bescherming. Veel succes!
Ps: Laat dit onderwater liefhebbers er niet van weerhouden eens in Indonesié te gaan duiken of snorkelen, er zijn daar nog steeds prachtige en zo goed als onaangetaste riffen! (Maar wel veel minder dan 18-22 jaar geleden)
_________________ Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.
|
| 22 mei 2012, 14:36 |
|
 |
|
Maurits
|
Boeiend verhaal wel. Het lijkt mij moeilijk te geloven dat zes vissen die in zee spoelen voor zoveel nageslacht kunnen zorgen. Begrijpelijk dat ze weg worden gevangen ik hoop dat het lukt om een hele populatie weg te vangen en als ze in de pan belanden snijd het mes aan twee kanten. In Nederland word sinds een jaar of vijftien door een select groepje vissers op meerval gevist (mag niet) veel van deze vissers zijn lid van de meervalstudiegroep Nederland een club die de meerval een warm hart toe dragen en zelfs zo ver wilden gaan om meervallen uit de Ebro (Spanje) hier uit te zetten. Het toenmalige VROM stak daar een stokje voor omdat het "fauna vervalsing" zou zijn. Afgelopen week zijn er wel een aantal steuren uitgezet in de Nederlandse rivieren. Dat kan dus wel... http://nos.nl/video/371446-steuren-uitg ... erdam.html
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 22 mei 2012, 19:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|