|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Luik/ Brûlé van 16 sols of 2/3 aidant (ERNST VAN BEIEREN 1581-1612)
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
 Luik/ Brûlé van 16 sols of 2/3 aidant (ERNST VAN BEIEREN 1581-1612)
hoi daarzo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, vanmorgen zoeken geweest met bacchus & frenk en dit lekker voor de warmte uit hier een muntje van wat ik niet precies weet waar de roots ervan liggen ,maar ik ga voor een Oord (Liard) ik zie dat er veel aan is gesnoeit,kijk een beetje op of dat bij brons lonend was bijzonderheden:het muntje verkeerd niet in top conditie, maar ik wou toch graag weten wat de naam van het beestje is grt coinhunter chris-kerkrade 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 28 mei 2012, 21:45 |
|
 |
|
bacchus
Geregistreerd: 01 maart 2009, 11:04 Berichten: 3002 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: zal wel een Oord zijn ?
appart muntje chris. 2de foto staat denk ik ondersteboven. het was heerlijk vertoeven op een van de laatste vrije akkertjes. bacchus. 
_________________ Vulpem pilum mutat, non mores
|
| 28 mei 2012, 21:53 |
|
 |
|
Ambianii
|
he kerel...leuke munt man...je hebt `m op de kop...die paal die je ziet is van luik geloof ik...mooie munten zijn dit hoor 
|
| 28 mei 2012, 21:59 |
|
 |
|
claro
|
Hoi Chris, Denk dat dit hem is:
ERNST VAN BEIEREN 1581-1612 - MUNTPLAATS LUIK LUI.28: Brûlé van 16 sols of 2/3 aidant (koper)(de Chestret 552 - Dengis 962)
VOORZIJDE : Met bonnet gekroond en gevierendeeld wapenschild waarbij de bonnet de binnenrand doorbreekt. In kwartier 1 en 4 het wapen van Palatinat (leeuw) en in kwartier 2 en 3 het wapen van Beieren (ruiten).
TEKST: ERNEST. BA. DVX. EP. LE. DVX. B. C. LOS (of variant). Dit is voluit: Ernestus de Bavaria episcopus Leodiensis dux Bullonensis comes lossensis. Dit betekent: Ernestus van Beieren, bisschop van Luik, hertog van Bouillon, graaf van Loon.
KEERZIJDE: Het perron van Luik geplaatst binnen een parelrand, aan weerszijden XVI - SOVS (16 sols).
TEKST: AVDIATVR. ALTERA. PARS. 1584. (of variant). Dit betekent: men moet ook de tegenpartij horen (hoor en wederhoor).
Bron:http://www.duiten.nl/
|
| 28 mei 2012, 22:28 |
|
 |
|
claro
|
Krijg het plaatje er niet goed bijgeplaatst, ligt aan mij (ben hier onhandig in) Groet,
Rob
|
| 28 mei 2012, 22:30 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
wil je het berichtje direct van internet linken of van mijn afbeeldingen op je pc dit bericht kan nadien verwijderd worden
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 29 mei 2012, 00:00 |
|
 |
|
claro
|
Chris, Ik had hem als afbeelding op mijn pc. Ik probeer nog eens 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 mei 2012, 12:31 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
hoi @ claro,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zo het gelukt verder wil ik je bedanken voor deze prachtige determinatie en het plaatje wat erbij hoord grt Chris 
|
| 29 mei 2012, 14:51 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|