Logo
Het is nu 03 maart 2026, 14:50

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen) 
Auteur Bericht
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen)
FAR BEYOND DRIVEN schreef:
Het schijnt dat je er chinezen mee opgraaft als ze veel spinazie hebben gegeten. Dat geld is diefstal als je het mij vraagt. Tenzij je in afrika twee ons goud per dag opgraaft.

klopt als een zwerende vinger Gerben :07

ik had mijn bedenkingen over deze lomp uitziend (monster) :ls ik ben geen waterzoeker,de gps intersseert me geen reet,kan wel makkelijk zijn voor je eigen databank, wat boeit het kleurenscherpje me

MAAR DAN DE PRIJS :Hellup: TOEN IK DEZE ZAG HAD IK EIGELIJK AL AFSTAND GEDAAN EN EEN KNIPOOG :03 NAAR MIJN LIEVELING 'DE E-TRAC" GEGOOIT :07
wat minelab doet lijkt veel op wat onze regering doet ,ons van ons zwaar verdiend geld ontdoen :as :as :as :as :as

maar de kleine extras hebben me doen besluiten dat ik de CTX wilden hebben,als hij me de dingen kan geven op Keltische/Romeinse sites die mits met de E-track laat liggen maakt dat een groot verschil en hij zou zo terug verdiend zijn :10

MAAR OM EERLIJK TE ZIJN :roll: 8-) ik zag het ook niet zitten om zo veel poen te doneren aan de TCX ,maar ik doe wat vondsten weg , dus eigelijk kost het mij en mijn gezin geen geld , maar de emotionele pijn behoudt ik toch, ik doe toch wat weg wat me heel dierbaar is, maar van de andere kant ik leef nu en iet over 30 jaar toch!!!!

de passie en emotie en de plekken waar ik het vond vergeet never en nooit niet meer , die momenten zal ik altijd bij medragen en koesteren en delen met mijn vrienden. :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol

grt Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

28 mei 2012, 16:54
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen)
Mooie woorden chris! De emoties hebben de werkelijke waarde. En als je het geld kan missen dan kan je iig al je oude stekken weer aflopen.

Ben met name geinteresseerd in de diepgang. Diepgang is goud waard. En een pijnlijke rug :07

28 mei 2012, 16:59
Profiel

Antwoord met een citaat
diepgang zit wel goed, het zelfde als de e-trac :10

ik voorzie zat er veel vondsten te koop komen binnenkort :07 :07 :07

28 mei 2012, 17:13
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
coinhunter chris schreef:
FAR BEYOND DRIVEN schreef:
Het schijnt dat je er chinezen mee opgraaft als ze veel spinazie hebben gegeten. Dat geld is diefstal als je het mij vraagt. Tenzij je in afrika twee ons goud per dag opgraaft.

klopt als een zwerende vinger Gerben :07

ik had mijn bedenkingen over deze lomp uitziend (monster) :ls ik ben geen waterzoeker,de gps intersseert me geen reet,kan wel makkelijk zijn voor je eigen databank, wat boeit het kleurenscherpje me

MAAR DAN DE PRIJS :Hellup: TOEN IK DEZE ZAG HAD IK EIGELIJK AL AFSTAND GEDAAN EN EEN KNIPOOG :03 NAAR MIJN LIEVELING 'DE E-TRAC" GEGOOIT :07
wat minelab doet lijkt veel op wat onze regering doet ,ons van ons zwaar verdiend geld ontdoen :as :as :as :as :as

maar de kleine extras hebben me doen besluiten dat ik de CTX wilden hebben,als hij me de dingen kan geven op Keltische/Romeinse sites die mits met de E-track laat liggen maakt dat een groot verschil en hij zou zo terug verdiend zijn :10

MAAR OM EERLIJK TE ZIJN :roll: 8-) ik zag het ook niet zitten om zo veel poen te doneren aan de TCX ,maar ik doe wat vondsten weg , dus eigelijk kost het mij en mijn gezin geen geld , maar de emotionele pijn behoudt ik toch, ik doe toch wat weg wat me heel dierbaar is, maar van de andere kant ik leef nu en iet over 30 jaar toch!!!!

de passie en emotie en de plekken waar ik het vond vergeet never en nooit niet meer , die momenten zal ik altijd bij medragen en koesteren en delen met mijn vrienden. :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol

grt Chris :03

Zou het ijzer/goed metaal een groot verschil zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe alle E trac bezitters zoeken,
maar zelf gebuik ik helemaal geen disc, dus puur op toon.
Er zijn wat discussies dat conduct beter op vervuilde grond is
dan ferros, maar misschien is dat puur je eigen gevoel.

Kan het helemaal vinden met het gevoel geld klopperij, want wat een geld.
En ik denk dat iemand als jij en de andere ervaren zoekers op Romeins/Keltische sites.
Toch kunnen beamen, dat de diepgang tot op zekere hoogte van minder belang is
puur en alleen om de reden dat er toch niet door het ijzer heen gekeken kan worden.

Vorige week liep er een peleton andere mensen te zoeken op de stek waar ik ook bezig was.
Ik was daar met de E, trac aan het stofzuigen en haalde letterlijk naast de voetsporen
van deze personen de munten weg.
Ik denk dat veel gewonnen kan worden doordeze techniek en niet door deze te dure Minelab.
Wat ik wel jammer vind, want ik zag er naar uit een andere Minelab te kopen, maar niet deze.

Over anderhalve maand loop ik vast naast iemand met de nieuwe Minelab en ik met de E trac
dan kunnen we pas echt testen.

Mvg
Rob

28 mei 2012, 17:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Goedendag medezoekers.

Het was vandaag weer een heerlijk weertje en aangezien ik nu toch
even niet kon zoeken was ik lekker met mijn snor brommertje langs
mijn ingezaaide akkertjes gaan kijken.
Zover niets bijzonders totdat ik een auto geparkeerd zag staan bij een
akker met voor mij twee bekende gezichten :07 ( mij konden ze niet )
Van dit forum, dus ik stop en zeg hallo jullie zijn zeker met de metaaldetector
op stap, ja dat klopt zegt er één en ik kijk hem aan en zeg mij ken je niet hé ?
Nee zegt ie dus ik doe mijn zonnebril af en zegt hij "nu nog niet" :lol: :lol:
Ik zeg ik ben vliegende schotel van het forum toen was het ijs gebroken :10
Het waren dus Johan en Vincent (Bubba en Ramsburg) die de ctx 3030 aan
het uittesten waren :ppp :ppp :ppp dus ik viel met mijn neus in de boter
en vroeg nou dat wil ik wel even zien.
Nou ik kan jullie allemaal mede delen dat het monster dat zo zwaar oogt echt
super licht in de hand is niet normaal dat had ik dus echt totaal niet verwacht.
Hij is veel lichter in mijn hand dan mijn Safari echt ongelooflijk.
Toen hebben we nog even getest hoever het bereik is van de draadloze kop telefoon :07
Dus ik had de koptelefoon op en vincent liep met de ctx bij ons weg en moest ik dus
aangeven of ik nog wat hoorde nou mensen niet normaal dat bereik ruim 51 meter :uu :uu :uu :uu
Verder wou ik nog even tegen chris coinhunter zeggen over dat kleuren schermpje dat
dat verder niet zo belangrijk is toch echt een heel verschil heeft met de E trac want je kon
het schermpje echt goed zien in de zon en bij de E trac van johan moet je toch de detector
enigzins schuin houden.
Hoe het aparaat verder uit de test komt kan ik natuurlijk niets over zeggen want na een uurtje
heb ik hun weer met rust gelaten zodat ze verder konden met testen.
Wel wil ik nog even zegen dat vincent met de E trac van Johan een topper uit de grond haalde
waar ik nog bij was :ppp :ppp :ppp :ppp :ppp :ppp :ppp .
Dit wilde ik jullie toch even mede delen en Johan en vincent leuk jullie een keer tegen het lijf gelopen
te hebben top :10 :10 :10 :10 :10 :10 :10 :10 :10 :10

Gr,

David . . .

28 mei 2012, 17:49
Profiel
Antwoord met een citaat
vliegendeschotel schreef:
Toen hebben we nog even getest hoever het bereik is van de draadloze kop telefoon...
...niet normaal dat bereik ruim 51 meter :uu :uu :uu :uu

Het gebeurt mij knap weinig dat ik wegloop & m'n piepstok zelfstandig verder loopt... alles boven de 2 meter is dus nutteloos :07

'T zit me allemaal wel gescheten zo...
Ik koop over een maandje of wat als reserve-piepstok wel een Deus of E-trac voor 300 euri's, zo rond de tijd dat iedereen z'n stok gaat dumpen om geld bijeen te harken voor zo'n Mijnlap StomStom met ingebouwde zoekplek-verklikker :03

28 mei 2012, 19:18
Beheerder

Antwoord met een citaat
de 51 meter is om aan te geven hoe goed dat ding ontvangt,maar je ken ook je vrouw laten zoeken en jij in een luie stoel met een blonder rakker en een commando geven waneer je een piep hoort zodat ze graven gaat :07

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

28 mei 2012, 19:38
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
Toen hebben we nog even getest hoever het bereik is van de draadloze kop telefoon...

Het gebeurt mij knap weinig dat ik wegloop & m'n piepstok zelfstandig verder loopt... alles boven de 2 meter is dus nutteloos :07

Ja dat begrijp ik maar het geeft wel aan dat het een zeer krachtig signaal is.
Ik heb dit verhaal niet vertelt om die minelab te promoten ofzo want ik kan
hem zoiezo toch niet kopen.
Ik vertel alleen wat ik daar vanmiddag mee maakte meer niet.
En dat ie echt super licht is want dat schijnt niemand te kunnen geloven maar
ik heb hem in mijn handen gehad en dacht dat dat wel interresant zou zijn om even te melden.
Voor de rest je hoeft hem toch niet te kopen ?
Ik ben totaal onafankelijk van iedereen dus ik hoef hier geen reclame te maken voor wie dan ook.

gr,

david . . .

28 mei 2012, 19:39
Profiel

Antwoord met een citaat
ha allen :07

nogmaals ( speciaal voor Marco) feitelijk is de CTX zwaarder dan de E-track , maar door de perfecte balans voelt hij tijdens het zoeken veeeeeeeeeeel lichter.
ik heb ergens op zolder ook nog een Deus staan , en die is zeer licht ,maar voelt tijdens het zoeken ongeveer even als de CTX .
door de goede balans en accu als Contragewicht , zoekt het heerlijk met de CTX en verwacht ik minder klachten bij mijn schouders en rug. :07

verder was ik dus vandaag met vincent ( ramsbrug) op pad .
ik met de E-track en hij met de CTX.
nou , de CTX is zeer helder in het lezen van de metalen ,en de disc is ook wat scherper en duidelijker ( minder twijfel geluidjes)
en zelf bij heeeeeelgroot ijzer , discrimineerd de CTX volledig.

ook een testje gedaan met het bekende muntje op zijn kant.
elke detector heeft er moeite mee of pakt hem niet , en de CTX geeft (een moeilijk weliswaar) piepje , dus pakt hem wel

even voor de duideijkheid:
deE-track is en blijft een topdetector ,en de beste in zijn soort (mijn mening) de CTX is gewoon een doorontwikkelde E-track .
en is waterdicht en beter uitgebalanceerd , en draadloos

verder is de Basis gelijk aan de E-track

M.A.W CTX is naar mijn mening een uitgebreide E-track met wat extra,s

dus blijf je bij de E-track , heb je nog steeds een Topdetector :05

voor de mensen die de CTX te veel geld vinden , er zijn binnenkort bij de dealers ingeruilde E-tracks te koop en doe daar je voordeel mee. :03
want dan heb je een goede detector :10

voor de zoekers die meer en meer willen , en het geld ervoor over hebben, is de CTX een mooie topper :10

gr bubba :sd

28 mei 2012, 19:50
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:

Ja dat begrijp ik maar het geeft wel aan dat het een zeer krachtig signaal is.
Ik heb dit verhaal niet vertelt om die minelab te promoten ofzo want ik kan
hem zoiezo toch niet kopen.
Ik vertel alleen wat ik daar vanmiddag mee maakte meer niet.
En dat ie echt super licht is want dat schijnt niemand te kunnen geloven maar
ik heb hem in mijn handen gehad en dacht dat dat wel interresant zou zijn om even te melden.
Voor de rest je hoeft hem toch niet te kopen ?
Ik ben totaal onafankelijk van iedereen dus ik hoef hier geen reclame te maken voor wie dan ook.

gr,

david . . .

ha David :07

was idd leuk om jou te ontmoeten. :10 :10
ook jij hebt de detector gevoeld en gezien, dus jij weet waar je over praat :03

Misfit , doet aleen maar mee om te klagen , en ik denk dat hij de CTX nog niet eens in het echt gezien heeft .......maargoed....zo gaat dat he :lol:

28 mei 2012, 19:59
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
bubba schreef:
Misfit , doet aleen maar mee om te klagen , en ik denk dat hij de CTX nog niet eens in het echt gezien heeft .......maargoed....zo gaat dat he :lol:

'T is maar om te plagen hoor, bubba ! :07

Ik merk het wel als ik over een tijdje naast Radiohead op de akker loop, die heeft er 1 besteld.
Als 'ie super blijkt te zijn zal ik dat gerust zeggen... kopen mag ik 'm toch niet van m'n moeder :ppp

28 mei 2012, 21:07

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
bubba schreef:

Ik merk het wel als ik over een tijdje naast Radiohead op de akker loop, die heeft er 1 besteld.
Als 'ie super blijkt te zijn zal ik dat gerust zeggen... kopen mag ik 'm toch niet van m'n moeder :ppp

ha Misfit ( plaaggeest) :lol: :10

ook de CTX = geen wonderdetector ( als ik in mijn eerdere verslag al vermelde) , maar is het een vooruitgang daar gaat het om :03

de eerste indrukken zijn goed , maar het is nog veel te vroeg om een kompleet beeld te geven :yh

wel kan ik zeggen dat ik een minelab-fan ben , want tot nog toe heeft minelab mij nog nooit teleurgesteld. :lo :07
het zijn degelijke detectors , met andere technieken dan andere merken

prijzig zijn ze wel , maargoed kwaliteit heeft zijn ....en niemand is verplicht om te kopen :03

ik kan alleen mijn bevindingen tonen hier , meer niet
conclusies moet een ieder voor zichzelf nemen :10

28 mei 2012, 21:20
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
@ Bubba:

Als jouw Déus toch op zolder ligt, wat wil je er voor hebben :07

Gr,

Pat

29 mei 2012, 08:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
@ Bubba:

Als jouw Déus toch op zolder ligt, wat wil je er voor hebben :07

Gr,

Pat

doe ik (nog) niet weg Hoth :07

ik wacht totdat hij onder de noemer antiek valt, en dan schenk ik hem aan een detector-museum :lol:

of als mijn zoon een keer mee wilt zoeken , dan kan hij hem gebruiken :03 ( om hem te pesten) :lol:

29 mei 2012, 21:25
Profiel WWW
Moderator

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
bubba schreef:

Ik denk dat Misfit niet durft toe te geven dat ie ´m niet kan betalen... :whoea:

30 mei 2012, 00:38
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
kimball schreef:
Ik denk dat Misfit niet durft toe te geven dat ie ´m niet kan betalen... :whoea:

Mevrouw Misfit zorgt dat ik een Gerard Joling-stemmetje krijg & voortaan via een rietje eet als ik met zo'n ding thuiskom :Hellup:

30 mei 2012, 00:50
Moderator

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
kimball schreef:

Mevrouw Misfit zorgt dat ik een Gerard Joling-stemmetje krijg & voortaan via een rietje eet als ik met zo'n ding thuiskom :Hellup:

Dus je hebt je vrouw en je moeder tegen je ...

Je vrouw kun je misschien nog veel sex beloven maar je moeder :Censuur:

30 mei 2012, 01:00
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Normaliter deed mevrouw Hoth nooit moeilijk bij de aanschaf van een nieuwe detector.
Dat is met deze investering wel anders :Censuur:

Dus ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing.

Welke dat is, dat horen jullie mogelijk vandaag :07

30 mei 2012, 09:17
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
Normaliter deed mevrouw Hoth nooit moeilijk bij de aanschaf van een nieuwe detector.
Dat is met deze investering wel anders :Censuur:

Dus ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing.

Welke dat is, dat horen jullie mogelijk vandaag :07

heb jou verslagen gelezen :07

ik was nogal terughoudend in mijn verslagen , omdat de detector net uit is en er nog veel getest moet worden om .... conclusie te komen.
en ik wil niemand gek maken , als een detector net uit is :03

maargoed , ik kan niet zeggen dat jij overdrijft over de CTX , hoewel een veldtest op romeins mij meer waard is dan thuistesten :05

ik krijg hem aankomende week binnen , en dan ga ik hele dagen/weken testen om tot een eindverslag te komen :10

begrijp mij niet verkeerd , want ook ik ben zeer positief over de eerste testen die ik deed :05

02 jun 2012, 21:54
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Filmpje ctx3030 vs dEUS
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P5dAKc66B8

Gr. Highlander

03 jun 2012, 00:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Jammer dat ze bij de munt/ijzertest de munt maar van 1 kant benaderen en de zwaaisnelheid is nou ook niet erg groot, verder zag het er goed uit. ik begrijp nu ook waarom de meeste Minelab eigenaars zo wazig uit hun ogen kijken, al die valse panfluit geluiden kunnen niet goed zijn voor je gestel.

03 jun 2012, 09:32
Profiel

Antwoord met een citaat
@ Bubba:

Zoals ik schreef is het een snelle test, gedaan in huis.

Ik ben erg enthousiast, maar ik kan pas een echt oordeel geven als we een paar zoekuren op romeinse bodem verder zijn.

Gr,

Patrick

03 jun 2012, 10:18
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
@ Bubba:

Zoals ik schreef is het een snelle test, gedaan in huis.

Ik ben erg enthousiast, maar ik kan pas een echt oordeel geven als we een paar zoekuren op romeinse bodem verder zijn.

Gr,

Patrick

:10 :10 :10

03 jun 2012, 21:48
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3