|
|
Het is nu 21 apr 2026, 19:07
|
Klein geluk bij een dubbel ongeluk...
| Auteur |
Bericht |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11171 Woonplaats: Maastricht
|
 Klein geluk bij een dubbel ongeluk...
Zaterdagavond nadat de kinderen in bed lagen even lekker twee uurtjes wezen zoeken in een bos dat vroeger tot het landgoed van een kasteel hoorde. Tegen de schemering, en zonder veel gevonden te hebben, weer huiswaarts op de fiets. Ik verplaats me op een racefiets en heb de gewoonte om altijd keihard te gaan. Omdat ik net een nieuwe detector heb en deze niet in mijn tas wil proppen met het gevaar de kabel te plooien, voerde ik deze in een stuk met me mee met mijn linkse hand, de spade aan het frame getaped. Ik kom de bocht om geknald en daar bleek tussen het meterhoge gras in de berm een verkeerspaal te zijn omgeplooid. Ik moest uitwijken, maar dat lukte niet meer en ging werkelijk keihard onderuit. De volgende seconde ging in slow-motion... Ik wilde de val niet breken met mijn nieuwe machine en bleef dus met rechts aan het stuur... Ik zag dat mijn pinkkootje onder het stuur zat daar waar de klap ging komen, maar het was al te laat... De volledige bovenkant van mijn pink inclusief nagel is gewoon van het kootje gesmeerd. Bij het zien van de schade aan mijn pink kotstmisselijk en tegen flauwvallen aan het zaakje met tissue op zijn plaats gehouden en naar huis gefietst. Onder invloed van adrenaline komt op zo'n moment een echte survival reactie naar boven die je de kracht geeft te doen wat moet gebeuren. Thuis aangekomen ben ik flauw gevallen en met de auto daarna naar de EHBO, de chirurg heeft later alles weer op zijn plek gezet en de nagel terug in zijn bed geplaatst. Nee, ik ben geen held en heb liggen kreunen als een klein meisje... Geluk bij een ongeluk... Ik heb vrij deze week en waarschijnlijk ook de volgende. Ik verrek wel van de pijn en het is maar afwachten hoe de pink gaat reageren. Maar ja, stiekem wel relaxed want ik kan helemaal niet bewegen met die hand. Dus ik word lekker verzorgd hier... Morgen lekker de vitrine eens schoonmaken en herinrichten. Zo meteen lekker douchen... ik wordt gewassen. Mijn nieuwe detector in twee stukken gebroken en doet het niet meer... Mijn nieuwe machine ligt in puin en het voelt als een gebroken hart. Maar ik kan de tijd niet terug draaien. Rustig genezen nu en de dealer maar eens bellen en hopen dat hij hem kan repareren. Misschien de verzekering ook maar bellen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Verder kan ik niks doen nu, dus kan ik er maar net zo goed van genieten... Een beetje een one million dollar wound. Een kogel in je bips die je weghaalt van het front. O ja, mijn baas die was ook niet zo blij...  Maar die snapte het gelukkig wel... Vele groeten, (van een verminkte) Cyril
|
| 04 jun 2012, 13:53 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Klein geluk bij een dubbel ongeluk...
Nou das een heel verhaal Cyril ja een ongeluk zit in een klein hoekje,het had met een beetje pech ook slechter kunnen aflopen, nou van deze kant veel beterschap gewenst grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 04 jun 2012, 14:25 |
|
 |
|
Highlander
|
_________________ Gr. Highlander
|
| 04 jun 2012, 14:27 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Sjesus, wat een verhaal Cyril, dat had ook heel anders kunnen aflopen.
Van harte beterschap gewenst en veel succes bij de verzekering.
Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 04 jun 2012, 14:35 |
|
 |
|
Travis
|
Djeezes Cyriel dat is balen jongen,wat een verhaal!! Zie je wel hoe rap het allemaal kan gaan. Word maar snel weer de oude en zoals je zei...laat je maar verwennen  Wens je in ieder geval een spoedig herstel en een goede afloop wat die verzekering betreft. Travis
|
| 04 jun 2012, 14:41 |
|
 |
|
Trash
|
Het is de GoldenMask Highlander... Ik kan wel janken. Maar dat komt wel goed, ook al kost het wat centen... Dat ding wordt gerepareerd. Dank jullie wel heren voor de fije woorden! Het had idd erger kunnen zijn. Het zet je wel aan het denken. Het is zo gebeurd, en soms ben je zelf de Sjaak! Merci... Groeten, Cyril
|
| 04 jun 2012, 14:56 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 884 Woonplaats: Voerendaal
|
Da's mooi kloten, Trash. Dat zijn van die momentjes dat je alles in slow-motion ziet. Heel veel beterschap gewenst.
Grt Aardvark
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 04 jun 2012, 15:20 |
|
 |
|
Ambianii
|
oh man oh man....da`s ff naaaadje!! ik wens je veel beterschap met pinkeltje  ...en dat met die detector...verzekeringswerk maken...gebruik je gezond verstand,dit is klote anders! Als je niet weet hoe,stuur je me maar een pbtje groeten en beterschap,rich 
|
| 04 jun 2012, 15:28 |
|
 |
|
Adbas
|
beterschap cyril, het kan altijd erger maar daar heb je ff weinig aan. het scheelt maar 1 letter, maar beter je pink dan....... grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 04 jun 2012, 15:47 |
|
 |
|
Misfit
|
Iiieeeeeeeuuuuwwww !!! Doet alleen al pijn om te lezen !
Beterschap, die detector komt wel... Als je vinger het maar weer gaat doen !
|
| 04 jun 2012, 15:50 |
|
 |
|
paul
|
Hey Trash, Beterschap gewenst en laat je maar lekker verwennen. Groetjes Paul 
|
| 04 jun 2012, 15:53 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Zoooo man man dat is niet zo mooi man Zo vraag je zelf wel eens af hoe krijg ik dat voorelkaar. Volgende keer toch een versnellinkje lager fietsen kerel als je met je piepstok op stap bent. Nou laat je maar lekker in de watten leggen en zorg maar dat je snel weer op de been bent. Veel beterschap gewenst en hopen dat je pink snel geneest. Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 04 jun 2012, 15:56 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
beterschap gewenst het had slechter kunnen aflopen zoals ik het lees een hand sturen andere hand vol en dan niet goed de bocht kunnen nemen
gr john
|
| 04 jun 2012, 16:28 |
|
 |
|
devoon
|
Oh Trash, oh Trash. Als amateurcoureur hoor je te weten dat je racefiets geen karretje is om van alles te transporteren en dat je lelijke duikelingen kunt maken, ook zonder bagage . Maar ik mag je niet kapittelen want ik heb zelf ook een paar van die ongewilde noodlandingen gemaakt op mijn karretje  .Heb nog altijd wat naweeen van een hersendoorelkaarrammeling. Ik hoop dat je snel weer mag opknappen en geen nare gevolgen overhoud.  . Sterkte en groeten van Peeter
|
| 04 jun 2012, 16:44 |
|
 |
|
Nandus
Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:22 Berichten: 1651 Woonplaats: Noord-holland
|
Beterschap kerel  . Dat is effe balen. Hoop dat het weer helemaal goed komt met die pink van je. Gr,,, Nandus
|
| 04 jun 2012, 16:48 |
|
 |
|
MDgek
|
beterschap, ik weet uit ervaring wat voor gevoel dat is als een topje er "af is gesmeerd". Met de MD komt het wel goed, eerst zelf opknappen 
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 04 jun 2012, 16:52 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Hey Cyril, ik hoorde het gister al van Felice, tjonge jonge wat een schuiver heb je gemaakt, vind het knap dat je het nog tot thuis hebt gehaald,en daar omgepoeiert bent, heb stiekum toch ff moeten lachen(sorry  ) Kerel van harte beterschap Gr Paul
|
| 04 jun 2012, 17:03 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Oei dat is klote zeg en mijn maag draaide een beetje bij dat pinkverhaal. Kan me voorstellen dat dit pijn deed. Sterkte man 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 04 jun 2012, 17:04 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
Hey Cyril,wat een verhaal zeg  beterschap ermee, en die MD komt wel goed de pink is belangrijker En wat die verkeerspaal aangaat,ik zou de gemeente aansprakelijk stellen die paal is van hun en ligt over hun fietspad. Jouw baas kan ze ook aansprakelijk stellen voor de gemiste productiviteit,en jou MD en de schade aan de fiets 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 04 jun 2012, 17:14 |
|
 |
|
Trash
|
 Wat een aandacht... Ik lijk m'n schoonmoeder wel Dank je heren, dat wel  Jullie zijn top! Vele groeten, Cyril
|
| 04 jun 2012, 17:25 |
|
 |
|
dirkdezoeker
Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59 Berichten: 146 Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
|
wij uit het noorden hebben altijd geluk let maar op: als men armen en benen verliest zegt men hij heeft geluk hij is toch niet dood als iemand doodgereden werd zegt men hij heeft gelukkig niet afgezien jij hebt geluk dat je je pink niet kwijt bent maar ik kan me inbeelden dat je verd.... veel pijn gehad hebt spoedig volledig herstel groeten Dirk
_________________ groeten Dirk zoek met ACE 250/AT Pro
|
| 04 jun 2012, 17:43 |
|
 |
|
hagar1958
Geregistreerd: 22 okt 2010, 19:03 Berichten: 957 Woonplaats: Tongeren
|
hey Cyril , dit is nu eens een triestige zaak , pink beschadigd en voorlopig niet meer kunnen zoeken , maar zoals ik lees wordt je toch lekker verwend en gewassen. maar binnenkort als alles goed genezen is kun je terug de velden op en dan maar opnieuw bovenpiepen maar eerst detector laten maken en zeker de gemeente eens een bezoekje brengen en zeker de verzekering want die moeten er maar voor opdraaien , je betaalt toch tenslotte genoeg. dus hopelijk een snelle en goede beterschap gewenst. met vriendelijke groeten Eddy. 
|
| 04 jun 2012, 18:02 |
|
 |
|
Marc
Geregistreerd: 30 nov 2009, 21:21 Berichten: 554 Woonplaats: Houthalen
|
soms zit een ongeluk in en klein hoekje(bochtje) maar goed dat er medicijnmannen zijn... FF een paar weken xtra verlof, tijd om de vitrine te poetsen en om je eens lekker te laten verzorgen/verwennen beterschap
Marc
_________________ Ferrum Perditum Apparebit- verloren metaal zal boven komen-
|
| 04 jun 2012, 20:41 |
|
 |
|
Trash
|
Thankx mannen Groeten, Cyril
|
| 04 jun 2012, 21:14 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 04 jun 2012, 21:31 |
|
|