Logo
Het is nu 05 maart 2026, 01:03

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Zit er hier een expert op 't gebied van wifi/kabel-verbindingen in Windows ?? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Zit er hier een expert op 't gebied van wifi/kabel-verbindingen in Windows ??
Ik loop sinds een paar weken steeds tegen een irritant probleem aan met m'n laptop in hotels & mindere mate thuis.
Hoop dat iemand er wat van af weet en mee kan helpen...

Tot een tijdje geleden ging altijd alles soepel, als ik in een hotel kom en ik slinger mijn laptop aan detecteerd de laptop of ik er een kabel van 't hotel in heb gepropt, en zo niet gaat 'ie automatisch op zoek naar wifi-verbindingen.
Ik selecteer dan degene van 't hotel, open Explorer, kreeg dan automatisch de inlog-pagina van het hotel, vul m'n username/passwords in die je bij receptie hebt gekregen, en ik ben online.
Dit gaat al een 5 jaar, gemiddeld 80 a 85 avonden per jaar goed... tot een paar weken geleden in Engeland.

De breedband-verbinding (kabel) wou maar niet werken, en receptie heeft gecheckt met de buren & een eigen laptop op mijn kamer, en die deden het allemaal.
Dus opende ik het "network & sharing centre... zie een kruisje staan bij pc naar modem... klik daarop, en de laptop gaat proberen het probleem op te lossen.
Nou, niet dus... ik ben er die avond ondanks X keer proberen & X keer opnieuw de pc opstarten (koud/warm, met/zonder netwerk-kabel erin) dus niet voor elkaar gekregen, en het na 2 uur proberen opgegeven.

De dagen erna, en later weer thuis zat ik steeds met een wifi-verbinding, en die werkte steeds, maar met hele irritante, steeds terugkerende fout-meldingen / offline gaan / etc etc.
Gisteren had ik ergens weer een kabel-verbinding, ik dacht dat zal dan wel weer niet werken... maar werkte wel, zij het weer met die irritante meldingen.
Onderstaand de screenshots van de dingen die gebeuren, als ik de schermpjes dichtklik & ververs (F5) of 'vernieuwen' kijg ik ze soms opnieuw, maar na 2 of 3 pogingen gaat het doorgaans goed.
Als ik binnen de bepaalde pagina blijf gaat het prima, zelfs als ik er meerdere tab-bladen van open zet... maar als ik naar een nieuwe site ga (al dan niet uit mijn favorieten), begint het riedeltje weer opnieuw !!

Heel irritant dus ! :DOOD: Is er iemand die met bovenstaande verhaal, en onderstaande screenshots weet wat er aan de hand is ??
Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld ! :oooo

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

07 jun 2012, 02:41

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zit er hier een expert op 't gebied van wifi/kabel-verbindingen in Windows ??
Welke windows heb je draaien ? ik denk 7 klopt dat ?

Gr,

David . . .

07 jun 2012, 09:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zit er hier een expert op 't gebied van wifi/kabel-verbindingen in Windows ??
Probeer dit eens :

Ga naar Mijn computer> Configuratiescherm> modems.
Controleer de juiste modem is geïnstalleerd. Zo niet dan verwijder modem> herstart de computer> opnieuw installeren modem.
Als je nog steeds het zelfde probleem heeft> ga naar configuratiescherm> netwerken> verwijderen dial-up adapter en TCP / IP> herstart de computer
Ga terug naar Configuratiescherm> opnieuw installeren dial-up adapter en TCP / IP. Kortom : de modem verwijderen,pc opnieuw opstarten,wachten tot Windows "nieuwe "hardware herkent.

Gr,

david . . .

07 jun 2012, 09:46
Profiel
Antwoord met een citaat
Dank voor het meedenken ! :10

Ik draai inderdaad Windows 7 (Pro)... Vanavond, in het volgende hotel (dit is vanaf de telefoon) zal ik de tips in praktijk brengen :Hellup:

Gr,
Paul - Misfit

07 jun 2012, 10:40

Antwoord met een citaat
Ik hoop dat dat het is .
Schoon je ook regelmatig je cookies op ?
Zitten nog wel eens vervelende bij.

Gr,

David . . .

07 jun 2012, 12:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Daar ligt het zeker niet aan... Ik volg een vaste Mantra iedere avond als ik in 'n hotel zit:
- verbinding verbreken
- schijfopruiming
- afsluiten
Zowiezo, mijn instelling in Explorer is: "alle cookies etc. verwijderen bij dichtklikken", en bij dat soort 'vreemde' verbindingen werk ik alleen in een incognito-scherm (meestal Explorer; soms Google Chrome als die sneller werkt bij de betreffende modum).
Computers blijven vreemde dingen :yh

07 jun 2012, 12:43
Antwoord met een citaat
Probleem is verholpen !!
Bij de dail-up connection stond het vinkje op 'dail when connection is not available', en nu op 'never dail' :03
Dank jullia allemaal voor de hulp, ook per PB :10

08 jun 2012, 10:28
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Misfit schreef:
Probleem is verholpen !!
Bij de dail-up connection stond het vinkje op 'dail when connection is not available', en nu op 'never dail' :03
Dank jullia allemaal voor de hulp, ook per PB :10

JA MOOI Paul :oooo :oooo :oooo :oooo :10

:sd :sd :sd :sd :sd :sd

kijk dat is net als zoeken vind het maar is :10

gr de ed

08 jun 2012, 12:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]