Zit er hier een expert op 't gebied van wifi/kabel-verbindingen in Windows ??
Ik loop sinds een paar weken steeds tegen een irritant probleem aan met m'n laptop in hotels & mindere mate thuis.
Hoop dat iemand er wat van af weet en mee kan helpen...
Tot een tijdje geleden ging altijd alles soepel, als ik in een hotel kom en ik slinger mijn laptop aan detecteerd de laptop of ik er een kabel van 't hotel in heb gepropt, en zo niet gaat 'ie automatisch op zoek naar wifi-verbindingen.
Ik selecteer dan degene van 't hotel, open Explorer, kreeg dan automatisch de inlog-pagina van het hotel, vul m'n username/passwords in die je bij receptie hebt gekregen, en ik ben online.
Dit gaat al een 5 jaar, gemiddeld 80 a 85 avonden per jaar goed... tot een paar weken geleden in Engeland.
De breedband-verbinding (kabel) wou maar niet werken, en receptie heeft gecheckt met de buren & een eigen laptop op mijn kamer, en die deden het allemaal.
Dus opende ik het "network & sharing centre... zie een kruisje staan bij pc naar modem... klik daarop, en de laptop gaat proberen het probleem op te lossen.
Nou, niet dus... ik ben er die avond ondanks X keer proberen & X keer opnieuw de pc opstarten (koud/warm, met/zonder netwerk-kabel erin) dus niet voor elkaar gekregen, en het na 2 uur proberen opgegeven.
De dagen erna, en later weer thuis zat ik steeds met een wifi-verbinding, en die werkte steeds, maar met hele irritante, steeds terugkerende fout-meldingen / offline gaan / etc etc.
Gisteren had ik ergens weer een kabel-verbinding, ik dacht dat zal dan wel weer niet werken... maar werkte wel, zij het weer met die irritante meldingen.
Onderstaand de screenshots van de dingen die gebeuren, als ik de schermpjes dichtklik & ververs (F5) of 'vernieuwen' kijg ik ze soms opnieuw, maar na 2 of 3 pogingen gaat het doorgaans goed.
Als ik binnen de bepaalde pagina blijf gaat het prima, zelfs als ik er meerdere tab-bladen van open zet... maar als ik naar een nieuwe site ga (al dan niet uit mijn favorieten), begint het riedeltje weer opnieuw !!
Heel irritant dus !

Is er iemand die met bovenstaande verhaal, en onderstaande screenshots weet wat er aan de hand is ??
Jullie hulp wordt zeer op prijs gesteld !