|
|
Het is nu 04 jun 2026, 06:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
|
 romeins potje met munten
hallo allemaal dit romeins potje heb ik gevuldt met een aantal denaren, het potje heeft een restoratie ondergaan,en heb ik mogen overnemen van een collega,de denaren zijn vondsten van verschilende plaatsen. grt john
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 jun 2012, 08:33 |
|
 |
|
XpSven
Geregistreerd: 16 apr 2010, 11:13 Berichten: 2016 Woonplaats: Lanaken (Oost-Limburg °België° )
|
 Re: romeins potje met munten
339 gram? 
_________________ I always say: " Who doesn't search, shall find nothing "
|
| 20 jun 2012, 09:19 |
|
 |
|
sjoho
|
|
| 20 jun 2012, 09:51 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Sjoerd zegt het! Prachtig John! Die denarii zijn Dat potje maakt het af... Klasse kerel Groeten, Cyril 
|
| 20 jun 2012, 11:47 |
|
 |
|
Kristof2
|
Hey John, knap seg Grts
|
| 20 jun 2012, 14:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
haja zo kan ik het ook
potje opvullen met zand en er een paar muntjes er bovenop doen
1 ding heb je wel gelijk
muntjes er in doen heb geen zin je kan ze tocht niet zien
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jun 2012, 17:15 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Hey draaitol Ziet er mooi uit Gr Paul
|
| 20 jun 2012, 19:26 |
|
 |
|
ronnymacaroni
Geregistreerd: 03 apr 2011, 11:37 Berichten: 887 Woonplaats: Streken van Brugge ~BELGIE~
|
Wow Hopelijk heb ik dat ooit eens in mijn kast want dit wil ik echt 
_________________ Als het maar oud is!
|
| 20 jun 2012, 20:29 |
|
 |
|
bacchus
|
hoi ik vind het een prachtig romeins potje,en een stukje wat ik hier nog heb zien langs komen. nee niet gevuld met zand,maar met allemaal romeinen ED, ik speel al te veel met zand bedankt voor jullie spontane reactie,s grt john
|
| 21 jun 2012, 21:08 |
|
 |
|
Trash
|
Zeker een mooi potje Jacob, en ook zeker met zand vullen dat ding! Die Romeinen zijn te mooi om niet te zien...  Nogmaals Groeten, Cyril NB Daar waar ik jullie tegenkwam daar heb ik er inmiddels ook vandaan... Romeinen. Moeten we eens samen terug gaan. Altijd goed voor wat leuks. Als de gewassen van het veld zijn... 
|
| 21 jun 2012, 21:26 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Dat ziet er schitterend uit John  een sierstukje in de vitrine  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 21 jun 2012, 22:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
munten zijn top de pot is nog topper 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 jun 2012, 23:05 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Trash schreef: Zeker een mooi potje Jacob, en ook zeker met zand vullen dat ding! Die Romeinen zijn te mooi om niet te zien...  Nogmaals Groeten, Cyril NB Daar waar ik jullie tegenkwam daar heb ik er inmiddels ook vandaan... Romeinen. Moeten we eens samen terug gaan. Altijd goed voor wat leuks. Als de gewassen van het veld zijn...  Jaaa dat kan ik me nog heel goed herinneren ik vond toen die bronzen ring,en daar was jij helemaal niet blij mee,aangezien we op jouw terretorium zaten aardige boer daar trouwens. er ligt echt van romeins middeleeuws tot modern gr paul
|
| 21 jun 2012, 23:10 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
De munten zijn mooi maar die bronzen pot is super ondanks een kleine restauratie. Leuk idee trouwens 
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 22 jun 2012, 16:10 |
|
 |
|
Trash
|
ALFABOY schreef: Trash schreef: Zeker een mooi potje Jacob, en ook zeker met zand vullen dat ding! Die Romeinen zijn te mooi om niet te zien...  Nogmaals Groeten, Cyril NB Daar waar ik jullie tegenkwam daar heb ik er inmiddels ook vandaan... Romeinen. Moeten we eens samen terug gaan. Altijd goed voor wat leuks. Als de gewassen van het veld zijn...  Jaaa dat kan ik me nog heel goed herinneren ik vond toen die bronzen ring,en daar was jij helemaal niet blij mee,aangezien we op jouw terretorium zaten aardige boer daar trouwens. er ligt echt van romeins middeleeuws tot modern gr paul Paul, gast, breek me de bek niet open kerel... Begin je weer over dat territorium. Ja ik had m'n eigen kop wel eens willen zien, omdat ik er net 's ochtends nog was geweest. Dat territorium kwam van de sms die ik daarop van Felice kreeg: ''Enne hebben die wieksers van Kerkrade je territorium leeggebaggerd?'' Stom toeval dat ie collega van je bleek te zijn. Ik denk niet in termen van territorium op zoekersgebied! Dat spul is van niemand, en als je de gelukkige bent die het vindt, is het je van harte gegund! Ik heb trouwens net toestemming van een boer gekregen op een ander interessant veld, waarin een villacomplex ligt. Hij zegt rond 10 juli als het weer meezit gaat de gerst eraf. Dan gaan jullie maar eens mee... Wordt ook eens tijd. Maar Paul als je wat vindt, sla ik je met de schep in je nek! Groeten, Cyril 
|
| 22 jun 2012, 16:44 |
|
 |
|
bacchus
|
Trash schreef: ALFABOY schreef: Trash schreef: Zeker een mooi potje Jacob, en ook zeker met zand vullen dat ding! Die Romeinen zijn te mooi om niet te zien...  Nogmaals Groeten, Cyril NB Daar waar ik jullie tegenkwam daar heb ik er inmiddels ook vandaan... Romeinen. Moeten we eens samen terug gaan. Altijd goed voor wat leuks. Als de gewassen van het veld zijn...  Jaaa dat kan ik me nog heel goed herinneren ik vond toen die bronzen ring,en daar was jij helemaal niet blij mee,aangezien we op jouw terretorium zaten aardige boer daar trouwens. er ligt echt van romeins middeleeuws tot modern gr paul Paul, gast, breek me de bek niet open kerel... Begin je weer over dat territorium. Ja ik had m'n eigen kop wel eens willen zien, omdat ik er net 's ochtends nog was geweest. Dat territorium kwam van de sms die ik daarop van Felice kreeg: ''Enne hebben die wieksers van Kerkrade je territorium leeggebaggerd?'' Stom toeval dat ie collega van je bleek te zijn. Ik denk niet in termen van territorium op zoekersgebied! Dat spul is van niemand, en als je de gelukkige bent die het vindt, is het je van harte gegund! Ik heb trouwens net toestemming van een boer gekregen op een ander interessant veld, waarin een villacomplex ligt. Hij zegt rond 10 juli als het weer meezit gaat de gerst eraf. Dan gaan jullie maar eens mee... Wordt ook eens tijd. Maar Paul als je wat vindt, sla ik je met de schep in je nek! Groeten, Cyril  (Ik denk niet in termen van territorium op zoekersgebied! Dat spul is van niemand), daar ben ik het helemaal mee eens. wie zoek, die vind,waar maak mij niks uit,en klemen neeeeeeeeeeee alleeen wat ik gevonden heb maar geen zand maar het potje ben ik zeer blij mee,bedankt colega dat ik het mocht overnemen van je. ik wilde dit jullie laten zien, een prachtige vondt uit het buurland duitsland grt john
Laatst bijgewerkt door bacchus op 22 jun 2012, 19:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 22 jun 2012, 18:15 |
|
 |
|
Frenk Laurens
Geregistreerd: 02 maart 2011, 19:33 Berichten: 201 Woonplaats: landgraaf
|
Hallo John. wat een pracht.  . heb je mijn telnr nog.  . grt Frenk  .
_________________ mensen houden liever een varken als huisdier dan een bloemkool als kamerplant.
|
| 22 jun 2012, 18:58 |
|
 |
|
bacchus
|
hallo allemaal deze week naar de foto,s kijken van het thermen musea in Heerlen ook hier staat dit brons potje afgebeeld met deksel zie foto grt John
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 dec 2012, 23:15 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3666 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Moooooooiiiii Edd
|
| 24 dec 2012, 23:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 19 berichten ] |
|