|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:20
|
Mos, 32 gouden microflakes!,en 1 gouden micronugget!
| Auteur |
Bericht |
|
AAM van Schaijk
Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39 Berichten: 79 Woonplaats: Roermond
|
 Mos, 32 gouden microflakes!,en 1 gouden micronugget!
Hallo, zoals beloofd heb ik het zakje mos-zand vandaag uitgepand en jawel hoor Krokdundee had het weer bij het juiste eind, maar liefst 32 microflakes! en tot mijn grote verbazing 1 micronugget, tenminste zo zie ik het goudstukje linksonder op de foto, (foto 2 laat een microflake zien boven in de pan) het is duidelijk 3-dimensionaal en niet plat zoals een flake eruit ziet, ik heb nog 1 zakje gewone aarde te gaan maar dat ga ik pas volgende week uitpannen want ik moet dit alles nog even laten bezinken, zeker die micronugget heeft mijn hart sneller doen slaan, wat een mooi hobby is het goudpannen toch.
Groetjes Toine.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door AAM van Schaijk op 23 jun 2012, 14:52, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 23 jun 2012, 14:01 |
|
 |
|
jeroen V.
|
 Re: Mos, 32 microflakes!,en 1 micronugget!
Prachtig! Ik vraag me af hoeveel mg zoiets nu weegt? Of is dit te weinig om te wegen?
Groeten
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 23 jun 2012, 14:08 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
 Re: Mos, 32 microflakes!,en 1 micronugget!
jeroen V. schreef: Prachtig! Ik vraag me af hoeveel mg zoiets nu weegt? Of is dit te weinig om te wegen?
Groeten Hoi Jeroen, goede vraag,ik ga volgende week toch maar even een weegschaaltje kopen want ik ben ook erg nieuwsgierig aan het worden wat het gewicht van al mijn flakes is, ik heb nu 56 ( inclusief de nugget) flakes, zodra ik het gewicht weet laat ik het hier op het forum wel weten. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Toine.
|
| 23 jun 2012, 14:15 |
|
 |
|
Maurits
|
 Re: Mos, 32 gouden microflakes!,en 1 gouden micronugget!
Het is gewoon wachten op een klapper, een stuk van een gram of zwaarder denk ik.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 23 jun 2012, 16:23 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
Maurits schreef: Het is gewoon wachten op een klapper, een stuk van een gram of zwaarder denk ik. Ja Maurits, als dat effe zou kunnen, heel graag!, we pannen gewoon verder en ik zie nog wel wat er op mijn pad komt. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Toine.
|
| 23 jun 2012, 17:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
KIJK WEL UIT GOUD PANNEN KAN GEVAARLIJK JE KAN JE ER AAN VERTILLEN  MOOI HOOR
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 jun 2012, 17:25 |
|
 |
|
sjoho
|
Toppie. Krijg er steeds meer zin in 
|
| 23 jun 2012, 18:17 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
de ed schreef: KIJK WEL UIT GOUD PANNEN KAN GEVAARLIJK JE KAN JE ER AAN VERTILLEN  MOOI HOOR Hoi Ed, bedankt, zal zorgen dat ik niet door mijn rug ga. Groetjes Toine.
|
| 23 jun 2012, 18:52 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
sjoho schreef: Toppie. Krijg er steeds meer zin in  Dat is toch mooi zo! Groetjes Toine.
|
| 23 jun 2012, 18:54 |
|
 |
|
Ambianii
|
heeel leuk dit!!! en wie ander als gerrit weet deze taal! 
|
| 23 jun 2012, 20:10 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Toine Vergeet die weegschaal voorlopig maar of je moet een laboratorium weegschaal van een tienduizende gram met dichte kast willen kopen van een duizendje of 3-4. Het gewicht van dit goud is het eerste jaar niet van toepassing, gewoon lekker doorpannen. Weet niet of je alleen die metalen pan hebt, zo ja, zou ik kijken dat je een groene of een blauwe plastic pan koopt, hier zie je het goud beter in. Sucses verder en op naar de kilo Groet Gerrit
|
| 23 jun 2012, 20:56 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
krokdundee schreef: Hi Toine Vergeet die weegschaal voorlopig maar of je moet een laboratorium weegschaal van een tienduizende gram met dichte kast willen kopen van een duizendje of 3-4. Het gewicht van dit goud is het eerste jaar niet van toepassing, gewoon lekker doorpannen. Weet niet of je alleen die metalen pan hebt, zo ja, zou ik kijken dat je een groene of een blauwe plastic pan koopt, hier zie je het goud beter in. Sucses verder en op naar de kilo Groet Gerrit Hoi Gerrit, ja daar was ik al bang voor, het zijn tenslotte microflakes, en ja heb alleen de metalen versie maar dan ga ik toch gewoon de groene versie bestellen, alles om het goud beter te zien want het zijn verdomde kleine flakejes,bedankt voor de tip, die tip van jou van het mos was ook heel belonend, en die kilo, daar heb ik nog geen honger naar, kijk meer uit naar mijn eerste grammetje. Groetjes Toine.
|
| 24 jun 2012, 01:11 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
Ambianii schreef: heeel leuk dit!!! en wie ander als gerrit weet deze taal!  Hallo, inderdaad, Gerrit is de expert die me met zijn wijze raad bij staat in mijn goudpan avontuur. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Toine.
|
| 24 jun 2012, 01:15 |
|
 |
|
kersje
|
Hey heb deze week een weegschaaltje gekocht op ebay voor 13€, werkt fantastisch en weegt tot op 0.01 gr hier de http://www.benl.ebay.be/itm/30069776633 ... 1497.l2649Ben waarschijnlijk zijn enigste klant tot hiertoe die er goud spul op legt ipv het groene Heb je voor je nieuwe pan ook al eens gezien naar zo'n hex pan ? lijkt me enorm interessant 't kriebelt een beetje om ze te kopen 
|
| 24 jun 2012, 02:44 |
|
 |
|
archeonist
|
Hoi Toine, weet je heel zeker dat het goud is wat je hebt gevonden en geen pyriet? ik heb dat zelf in het begin een tijdje gehand dat ik dacht dat ik gouden bergen aan het delven was terwijl ik pyriet (fools gold) aan het verzamelen was. Pas na oefening samen met een ervaren zoeker vond ik de goud flakes zo als op de foto. Deze zijn tot zo'n 3 mm groot.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 24 jun 2012, 06:41 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Archeonist Weet bijna zeker dat het goud is, de reden is, dat ik zelf al een paar keer in de maas heb gewassen en er geen pyrit in het concentraat aanwezig was. In microvorm vond ik hoofdzakelijk, magnetit, hematit en af en toe granaat en quartz. Het varieert van plaats tot plaats of er pyrit in het concentraat aanwezig is, de meeste plekken waar ik gezocht heb was dit niet het geval en was het altijd magnetit. Het meeste goud wat ik zelf gevonden heb, was in Disentis-Muster op de camping Fontanivas in Zwitserland. Hier is pyrit het hoofd mineraal, als je hier een halve dag gesluist had, was de hele sluisbox bruin/rood van de pyrit En het uitwassen met een tot de rand gevulde pan met pyrit is niet echt leuk. In het napfgebied, ook in Zwitserland zijn de blacksands alleen magnetit. In de zijbeken van de mosel is het ook magnetit, net als de beken in de ardennen. Groetjes Gerrit
|
| 24 jun 2012, 08:47 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
archeonist schreef: Hoi Toine, weet je heel zeker dat het goud is wat je hebt gevonden en geen pyriet? ik heb dat zelf in het begin een tijdje gehand dat ik dacht dat ik gouden bergen aan het delven was terwijl ik pyriet (fools gold) aan het verzamelen was. Pas na oefening samen met een ervaren zoeker vond ik de goud flakes zo als op de foto. Deze zijn tot zo'n 3 mm groot. Hallo, ben er overtuigd van dat het goud is en geen pyriet, ik heb ook eens mineralen verzameld en daar zat ook pyriet bij, de glans en vorm is toch heel anders dan goud als je ze samen onder een vergrootglas bekijkt, ter controle heb ik al een paar keer een tandestoker genomen en daarmee op de goudflake gedrukt en zo over een harde plastic ondergrond getrokken, dan krijg je een prachtige gouden streep, het enigste nadeel is dat je dat je goudflake kost want ze zijn namelijk flinter dun. Groetjes Toine.
|
| 24 jun 2012, 12:02 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
kersje schreef: Hey heb deze week een weegschaaltje gekocht op ebay voor 13€, werkt fantastisch en weegt tot op 0.01 gr hier de http://www.benl.ebay.be/itm/30069776633 ... 1497.l2649Ben waarschijnlijk zijn enigste klant tot hiertoe die er goud spul op legt ipv het groene Heb je voor je nieuwe pan ook al eens gezien naar zo'n hex pan ? lijkt me enorm interessant 't kriebelt een beetje om ze te kopen  Hallo, een hex pan is mij onbekend ga die effe googelen. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Toine. Hallo, heb de Hex pan gezien op youtube, heel interessant, bedankt voor de tip. Groetjes toine.
|
| 24 jun 2012, 12:26 |
|
 |
|
louwrens
|
Ga zo door toine!!
Ben wel benieuwd hoe veel uren deze hobby kost in de week?!
Een goeje hobby is goud waard!! Toch!!
Vr gr louwrens
|
| 24 jun 2012, 22:28 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
louwrens schreef: Ga zo door toine!!
Ben wel benieuwd hoe veel uren deze hobby kost in de week?!
Een goeje hobby is goud waard!! Toch!!
Vr gr louwrens Hoi Louwrens, gezien ik nu inmiddels zo ongeveer een 3 kwartier tot 1 uur over 1 pan doe, dat omdat je anders teveel van die microflakes over het hoofd ziet, kost het me inclusief reistijd naar mijn vindplaats en daar pannen, en inclusief het pannen thuis, plus natuurlijk het fotograferen ( door een vergrootglas en een 20 foto`s later waarvan er dan mischien 2 scherp genoeg en gefocust zijn voor dit forum) zo`n 18 tot 20 uur per week, maar dan heb je ook wat om te laten zien, en inderdaad deze hobby is letterlijk goud waard! Bedankt voor je reaktie. groetjes Toine.
Laatst bijgewerkt door AAM van Schaijk op 25 jun 2012, 02:38, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 25 jun 2012, 01:59 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
sjoho schreef: Toppie. Krijg er steeds meer zin in  Hoi sjoho, dat is goed om te horen, ga het maar eens proberen, en vind je dan ook nog goud,dan kan je niet meer stoppen. Bedankt voor je reaktie. groetjes Toine.
|
| 25 jun 2012, 02:06 |
|
 |
|
louwrens
|
Hej toine!
18 tot 20 per week is netjes.
Je bent er gauw elke dag even mee bezig!
Vooral als je de zoek plaats naast de deur hebt.. (in nl) Hoe ver moet je ongeveer rijden?
Gr louwrens
|
| 27 jun 2012, 21:30 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
louwrens schreef: Hej toine!
18 tot 20 per week is netjes.
Je bent er gauw elke dag even mee bezig!
Vooral als je de zoek plaats naast de deur hebt.. (in nl) Hoe ver moet je ongeveer rijden?
Gr louwrens Hoi Louwrens , inderdaad soms 1 uurtje per dag dan weer 3 en dan weer eens 2 uur, is heel verschillend, en mijn reistijd bedraagt ongeveer 30 minuten voordat ik bij mijn vindplaats ben. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Toine.
|
| 28 jun 2012, 02:20 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Toine 3 kwartier tot een uur is wel heel lang voor een pan uit te wassen. Het uitwassen is een kwestie van vertrouwen hebben en geen angst hebben dat er iets ontglipt. Goud is het zwaarste element in je pan en zal ook binnen 3 tot 6 keer flink heen en weer halen van je pan al op de bodem van je pan zijn, zo klein als het ook is. Heeft het wassen je iemand geleerd of heb je alles van youtube filmpjes ? Groet Gerrit
|
| 28 jun 2012, 07:56 |
|
 |
|
AAM van Schaijk
|
krokdundee schreef: Hi Toine 3 kwartier tot een uur is wel heel lang voor een pan uit te wassen. Het uitwassen is een kwestie van vertrouwen hebben en geen angst hebben dat er iets ontglipt. Goud is het zwaarste element in je pan en zal ook binnen 3 tot 6 keer flink heen en weer halen van je pan al op de bodem van je pan zijn, zo klein als het ook is. Heeft het wassen je iemand geleerd of heb je alles van youtube filmpjes ? Groet Gerrit Hoi Gerrit, ja mischien ben ik ook wel te bang dat ik iets over het hoofd zie, en zelfs op youtube doen ze er niet zolang over als ik, ik neem je advies ter harte en zal mijn pantijd verkorten, hou ik weer wat meer tijd over,zal mijn vrouw leuk vinden Groetjes Toine.
|
| 28 jun 2012, 12:00 |
|
|