Logo
Het is nu 04 maart 2026, 13:49

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 NIEUWE MAGNEET STEK GEVONDEN!!!!! 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht NIEUWE MAGNEET STEK GEVONDEN!!!!!
Vanavond ben ik weggeweest met de Ed. Afgelopen weekeinde ben ik een eind gaan rijden op zoek naar een stek om de detector uit te laten. Stomtoevallig kom ik in een plaats terecht waar een burg over een rivier ligt. De brug word geflankeerd door mooie oude statige huizen met trapgevels. De brug ligt ook nog in een lange bocht in de rivier. De locale historici hechten veel waarde aan hun erfgoed zo blijkt uit een groot bord waar bedragen staan voor het overzetten van vee en mensen. Een replica van een oude prijslijst op het bord leert mij dat het overzetten van een varken of schaap in 1148 een x bedrag kost een gehoornd dier was iets duurder en voor paarden moest men de hoofdprijs betalen. De overzet is in 1500 vervangen door een brug die beide oevers tussen twee handelsplaatsen verbond.

Dit ziet er goed uit zeg bedenk ik mij. Thuis gekomen doe ik mijn huiswerk. Wikkipedia brengt rap nog meer info. Na enige pb wissels en telefoontjes is De Ed (weer eens te laat) vanavond bij mij. We besluiten om gelijk weg te gaan zo gespannen zijn we. Onderweg grap ik nog tegen De Ed "hee Ed als het weer eens niets word niet boos worden he?!" Ed vat het luchtig op en we zijn al blij met een beetje zon vanavond.

We komen aan bij de stek en vergapen ons aan de mooie panden die aan het water staan. Je ziet aan alles dat hier in het verleden het een en ander is gebeurd en verhandeld. Zenuwachtig doe ik mijn eerste worp...ik voel hoe de magneet volloopt. Ik had gelijk, de magneet zit vol met ijzer nadat ik de eerste worp heb binnen gehaald. Een goede stek denk ik beslist! De Ed pakt in de vijfde worp een grote kanonskogel ik moet het doen na een paar minuten met een email reclamebord die ik spontaan weggeef aan een locale toeschouwer. Uiteraard pak ik die oude vertrouwde gulden alsook een paar vermaledijde euro centen en natuurlijk gesmede spijkers!

Ed en ik zijn vol goede moed en weten het zeker...DIT IS EEN TOP STEK!
Om een lang zoekverhaal kort te maken: Na twee uur zij we kapot en doornat van het gooien en besluiten te stoppen. We leggen alle vondsten bij elkaar en maken de balans op.
De kanonskogel blijkt een holle versierde bal te zijn (sierhek?) en ik moet het doen met een gulden en zeventien euro cent. Kortom het was weer k*t!

Maar met Ed op stap is geen straf...dat dan weer wel!

25 jun 2012, 23:33
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE MAGNEET STEK GEVONDEN!!!!!
:goezo: :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: Ik vind het moedig dat jullie toch weer op pad gaan voor een nieuwe stek Maurits.
Maar wat je zegt over Ed dat het geen straf is om met hem op pad te gaan,ben ik het niet eens.Hij had weer eens een grote chocolademunt voor mij verstopt.Deze vond ik vandaag in een grote kluit bij de opgraving.Ik dacht nog.....daar komt een fibulae :pol :pol :pol :pol :pol :pol :dwerg: :lo

26 jun 2012, 00:12
Profiel

Antwoord met een citaat
Hahahaha, Maurits wat een grappig verhaal! :oooo :oooo

26 jun 2012, 08:22
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi verhaal. :10
Ik dacht echt tot aan de laatste zin dat jullie op een topstek zaten :whoea:
Heel herkenbare situatie voor mij trouwens.

26 jun 2012, 10:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Herkenbaar verhaal Maurits. Maar emaille borden weggeven, is dat verstandig? Die dingen brengen vaak meer op dan de meeste bodemvondsten :01

26 jun 2012, 11:14
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
Mooi verhaal broer :10
Bij ons in de familie geven we bijna alles weg he :07

26 jun 2012, 11:32
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
hannibal schreef:
:goezo: :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: Ik vind het moedig dat jullie toch weer op pad gaan voor een nieuwe stek Maurits.
Maar wat je zegt over Ed dat het geen straf is om met hem op pad te gaan,ben ik het niet eens.Hij had weer eens een grote chocolademunt voor mij verstopt.Deze vond ik vandaag in een grote kluit bij de opgraving.Ik dacht nog.....daar komt een fibulae :pol :pol :pol :pol :pol :pol :dwerg: :lo

o je heb hem welgevonden

ik dacht die kraan heeft hem de diepen in he gooit

26 jun 2012, 17:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Inderdaad zeer herkenbaar, 2 weken geleden in Zwolle in de uitgebaggerde stadsgracht geweest en ook geen ene moer.
Te diep gebaggerd volgens de omwonenden, dus alles is weggegraven.
Wel nog een tentoonstelling volgende maand van baggervondsten in Zwolle.

26 jun 2012, 21:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]