| Auteur |
Bericht |
|
melanie
|
 scherven wie kan/wil me helpen?
ik heb deze scherven gevonden en zou graag willen weten of er een site of iets is, hoe ik aarde werk kan onderschijden van tijd. de bassis van onbewerkt aardewerk begin ik door te krijgen maar bewerkt weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken.
gr melanie
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ben niet blond! ben dislext
|
| 10 jul 2012, 22:27 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
 Re: scherven wie kan/wil me helpen?
Ik verwacht dat zeker 80% van je vondsten uit de 17de eeuw komt. Mogelijk toemaakdek maar historische bewoning is zeker ook mogelijk. Komt het uit een bewoningskern of vanaf akkerpercelen? Grote kans op metaalvondsten!
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 10 jul 2012, 23:43 |
|
 |
|
melanie
|
Bedankt voor je reactie! Ik was met jvrhollandia mee dus dat de grond goed was wist ik, Maar vind het te makkelijk om alles te vragen en wil het zelf uitzoeken, zo zal ik het ook beter ondhouden. En er zaten idd leuke vondsten tussen.
|
| 11 jul 2012, 10:28 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
deze verplaatst naar dagvondsten. als je een determinatie wilt,moet je van elk voorwerp afzonderlijk een foto maken. deze kun je dan plaatsen in determinatiehoek --> niet metalen vondsten ( http://bodemvondstenwereld.nl/viewforum.php?f=209 ) hier wordt dan een determinatie gegeven als iemand het herkend. waarna het voorwerp verplaatst wordt naar de juiste rubriek met de aangepaste titel.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 jul 2012, 15:44 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
De pijpenkopjes op de foto zijn 17e eeuws, ca 1640 zeg maar. Bij de scherven zie ik ook vnl. 17e eeuws. De 2 glazen 'stammen' zijn 18e eeuws. Ik ben benieuwd of de muntjes nog te dateren zijn.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 11 jul 2012, 23:45 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
melanie schreef: Bedankt voor je reactie! Ik was met jvrhollandia mee dus dat de grond goed was wist ik, Maar vind het te makkelijk om alles te vragen en wil het zelf uitzoeken, zo zal ik het ook beter ondhouden. En er zaten idd leuke vondsten tussen. ik zou zeggen ,koop dan een boek over aardewerk gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 jul 2012, 19:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
bubba schreef: melanie schreef: Bedankt voor je reactie! Ik was met jvrhollandia mee dus dat de grond goed was wist ik, Maar vind het te makkelijk om alles te vragen en wil het zelf uitzoeken, zo zal ik het ook beter ondhouden. En er zaten idd leuke vondsten tussen. ik zou zeggen ,koop dan een boek over aardewerk gr bubba  raar hoor je gaat met jaco om jaco weetalllesvan schreven hij heeft zelf les gehad van frits kleinhuis 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 jul 2012, 19:56 |
|
 |
|
melanie
|
zo als ik al eerder zij ed wil de weg weten via internet waar kan ik beginnen jaco doet alles via boeken:) maaar dit ga ik weg halen wand en halen wand ben al heel veel wijzer
|
| 12 jul 2012, 20:30 |
|
 |
|
melanie
|
ja leuk :) hoe kan ik het weg halen :PPP
|
| 12 jul 2012, 20:33 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Sorry, maar waarom weghalen Melanie 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 12 jul 2012, 20:35 |
|
 |
|
melanie
|
om dat ik me vraag al heb!
|
| 12 jul 2012, 20:37 |
|
 |
|
melanie
|
me andwoord al heb :P
|
| 12 jul 2012, 20:38 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3867 Woonplaats: Noordgouwe
|
Nee, niet weghalen, want dan kunnen we niet meer genieten van die scherven 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 12 jul 2012, 20:40 |
|
 |
|
melanie
|
hihh is nou niet echt een mooi plaatje kan wel mooie fotos maken en ergens anders plaatsen :P
|
| 12 jul 2012, 20:42 |
|
 |
|
Travis
|
Ceesou schreef: Sorry, maar waarom weghalen Melanie  ze zijn stuk cees 
|
| 12 jul 2012, 21:03 |
|
 |
|
melanie
|
|
| 12 jul 2012, 21:05 |
|
 |
|
Travis
|
vwala se nen tuub colle tout komt goed das goei deze 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 jul 2012, 21:09 |
|
 |
|
melanie
|
Travis schreef: vwala se nen tuub colle tout komt goed das goei deze  kom je me helpen dan ben kleurenblind 
|
| 12 jul 2012, 21:42 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11171 Woonplaats: Maastricht
|
 Melanie... Volgens mij ben je echt een vrouw he? De foto's zijn niet mooi... Laat staan joh. Kunnen we misschien nog wat leren. Ben zelf al jaren bezig met het trachten te dateren van aardewerk, en ken er nog steeds niet echt wat van. Dat heeft tijd nodig. En aan de info komen we door dit soort zwik van jou oa. Groeten, Cyril 
|
| 12 jul 2012, 22:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
melanie schreef: zo als ik al eerder zij ed wil de weg weten via internet waar kan ik beginnen jaco doet alles via boeken:) maaar dit ga ik weg halen wand en halen wand ben al heel veel wijzer ha mooi dat wijs ben geworden het kan duur altijd even voor dat je wijs word 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 jul 2012, 22:59 |
|
 |
|
Travis
|
alles gewoon samen plakken niet naar kleur kijken zo gemengd is mooi komt goed 
|
| 13 jul 2012, 10:05 |
|
 |
|
melanie
|
Trash schreef: :lol:  Melanie... Volgens mij ben je echt een vrouw he? De foto's zijn niet mooi... Laat staan joh. Kunnen we misschien nog wat leren. Ben zelf al jaren bezig met het trachten te dateren van aardewerk, en ken er nog steeds niet echt wat van. Dat heeft tijd nodig. En aan de info komen we door dit soort zwik van jou oa. Groeten, Cyril  JULLIE ZIJN ECHT ERG! schaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam  , maar ik moet zeggen met de fotos gaat het al iets beter al zeg ik het zelf 
|
| 14 jul 2012, 13:23 |
|
 |
|
Travis
|
melanie schreef: Trash schreef: :lol:  Melanie... Volgens mij ben je echt een vrouw he? De foto's zijn niet mooi... Laat staan joh. Kunnen we misschien nog wat leren. Ben zelf al jaren bezig met het trachten te dateren van aardewerk, en ken er nog steeds niet echt wat van. Dat heeft tijd nodig. En aan de info komen we door dit soort zwik van jou oa. Groeten, Cyril  JULLIE ZIJN ECHT ERG! schaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam  , maar ik moet zeggen met de fotos gaat het al iets beter al zeg ik het zelf  
|
| 14 jul 2012, 15:10 |
|
|