|
|
|
|
|
|
Het is nu 04 jun 2026, 12:59
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Octavianvs
|
 oud Koper inleveren
Ik vroeg me af, Hoe sorteren jullie je "koperachtigen" wanner je deze naar de ijzerboer brengt? Gewoon rood koper & geel koper ? Heb hier nmlk. nog een goeie honderd kilo om uit te sorteren mvg oct
|
| 11 jul 2012, 14:45 |
|
 |
|
Hard2find
Geregistreerd: 11 jun 2012, 13:17 Berichten: 28 Woonplaats: Geleen
|
 Re: oud Koper inleveren
Meestal neem ik gewoon alles mee en helpen ze me daar met sorteren. Heb in het verleden ook wel eens vanalles gescheiden, maar dan kwamen ze er alsnog naast staan om alles te controleren. Werd nog alles 1 voor 1 in de handen genomen en bekeken. Toen heb ik gezegd of het ook mogelijk was om gewoon alles mee te nemen en ter plekke te sorteren...; was geen enkel probleem! Doorgaans wordt wel gesorteerd op rood en geel koper 
|
| 11 jul 2012, 14:56 |
|
 |
|
Josvandebos
|
Octavianvs schreef: Ik vroeg me af, Hoe sorteren jullie je "koperachtigen" wanner je deze naar de ijzerboer brengt? Gewoon rood koper & geel koper ? Heb hier nmlk. nog een goeie honderd kilo om uit te sorteren mvg oct met een koperzeef doe ik dat meestal ofwel met de hand, en aangezien ik ook boer ben plant ik de kleine stukjes koper weer in de grond zodat er grote koperplanten groeien en ik die dan weer kan oogsten een beetje nadenken hé octa!
|
| 11 jul 2012, 15:02 |
|
 |
|
dolfijn1985
|
Jos vandeBos schreef[/quote] met een koperzeef doe ik dat meestal ofwel met de hand, en aangezien ik ook boer ben plant ik de kleine stukjes koper weer in de grond zodat er grote koperplanten groeien en ik die dan weer kan oogsten een beetje nadenken hé octa![/quote] Plant je je koperplanten naast je geldbomen Jos? 
|
| 11 jul 2012, 16:05 |
|
 |
|
john b
Geregistreerd: 03 aug 2009, 22:26 Berichten: 1268 Woonplaats: schalkwijk (houten)
|
hoi uitsorteren levert het meest op rood staat rond de 5 euro geel/messing ongeveer 3.20 je kan natuurlijk eerst ff bellen wat gemengt staat en of het dan de moeite voor je is om te gaan sorteren
gr john
|
| 11 jul 2012, 17:16 |
|
 |
|
Josvandebos
|
Citaat: Plant je je koperplanten naast je geldbomen Jos?  nee hoor, voor m'n geldbomen heb ik een apart veld hoor 
|
| 11 jul 2012, 18:44 |
|
 |
|
Octavianvs
|
bdankt jongens !
|
| 11 jul 2012, 21:29 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7095 Woonplaats: Silversun
|
hoi Oct. Koperen leidingen ontdoen van soldeer resten en messing fittingen ,schoon koper leverd echt meer op Zeker niet gemengt weg brengen want dan ben je een dief van je eigen porto Lever zo veel mogenlijk schoon in ( b.v. alle schroefen uit branders geizer onderdelen .......) krijg je de beste prijs Ik doe dit nu al zo'n jaar of 15 en op deze wijze werkt het het best ,trouwens electradraad ondoen van de mantel is heeeeel intresant leverd goed geld op ( hand gepeld noemen ze dat ) succes en de gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 11 jul 2012, 21:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
not schreef: hoi Oct. Koperen leidingen ontdoen van soldeer resten en messing fittingen ,schoon koper leverd echt meer op Zeker niet gemengt weg brengen want dan ben je een dief van je eigen porto Lever zo veel mogenlijk schoon in ( b.v. alle schroefen uit branders geizer onderdelen .......) krijg je de beste prijs Ik doe dit nu al zo'n jaar of 15 en op deze wijze werkt het het best ,trouwens electradraad ondoen van de mantel is heeeeel intresant leverd goed geld op ( hand gepeld noemen ze dat ) succes en de gr Niels. klopt als een bus http://www.steeldeal.nl/metalen/#c303
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 jul 2012, 23:37 |
|
 |
|
Octavianvs
|
top link maar hoe zit het met brons, hoort dat ook bij geel koper? want daar zie ik geen verschil in hoewel de legering anders is Ter plaatse de inimini kleine schilfers metaal uitsorteren lijkt mij geen goed gedacht 
|
| 12 jul 2012, 11:34 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|