|
|
Het is nu 04 jun 2026, 16:25
|
| Auteur |
Bericht |
|
Misfit
|
 Re: Wat een kl*** weer
Nou ben ik recent voor de derde keer in Spanje geweest binnen 1 jaar, steeds voor een volle week... en de keren dat er geen Paella wordt gegeten is het 1 of ander prutje met dezelfde soort kruiden die Paella naar kots doen ruiken (en smaken). Dieptepunt was toch wel een Spaanse nep-Italiaan die de pasta-saus naar diezelfde muffe zooi liet smaken. Ik heb steeds pech trouwens, iedere Spaanse werkweek volgde steeds op een Italiaanse week... ik ga steeds van de kook-hemel naar de kook-hel. Als ik niet uitkijk zit ik in Spanje uit veiligheid steeds in de MacDonalds... Anyway, 't weer was er wel fantastisch... Lekker droog-warm, goed uit te houden in tegenstelling tot die aanhoudende prut-zomer hier ! 
|
| 15 jul 2012, 21:27 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 15 jul 2012, 21:30 |
|
 |
|
Misfit
|
coinhunter chris schreef: IEDER NADEEL HEEFT ZIJN VOORDEEL  Precies... Zelfs Johan Cruijff hebben ze 'ingepikt' die Spanjolen 
|
| 15 jul 2012, 21:32 |
|
 |
|
Marco
|
toeristen voer Misfit  en je hebt 100% gelijk, niet te eten in een bar of restaurant. waar ben je geweest in spanje ?
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 15 jul 2012, 21:34 |
|
 |
|
Misfit
|
Marco schreef: toeristen voer Misfit  en je hebt 100% gelijk, niet te eten in een bar of restaurant. waar ben je geweest in spanje ? 'T is altijd grofweg hetzelfde rondje dat ik maak: Barcelona - Valencia - Almeria - Toledo - Madrid - Zaragoza - Olot - Barcelona (als ik mazzel heb aan begin of eind 2 uurtjes hangen op 't strand rond Calella, voor de rest hotels, auto & klanten en dus eten in de buurt van hotels of onderweg in dorpjes net van de snelweg af)
|
| 15 jul 2012, 21:39 |
|
 |
|
Marco
|
Dat is een aardig rondje in de auto Toledo. dat was het walhalla voor de zoeker.....ik weet er nog wel een paar leuke stekjes Als je van Madrid naar Zaragoza gaat kom je bij mij pal voor de deur langs  dus als je nog eens een echte paella wilt proeven moet je eens een keer aanbellen..... bitterballen zou ook kunnen 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 15 jul 2012, 22:24 |
|
 |
|
Travis
|
Om toch even te reageren op dit thema, de modale Spanjaard ,net zoals iedere andere Europeaan met de petis niet de schuldige aan deze gecreeerde crisis: een bewuste strategie van het groot-kapitaal is het ,met als enige doel het decimeren van de middenklasse in onze westerse wereld: Die vele duizenden miljarden zijn verdwenen en het is aan onze politiekers(die ook op de loonlijst staan van datzelfde grootkapitaal)om ons te doen geloven dat we eruit komen als we de broeksriem aantrekken; Net zoals alle westerse strijdmachten ook de belangen verdedigen van datzelfde groot-kapitaal waar ook ter wereld;("onze jongens" worden dan natuurlijk gemotiveerd door hun te zeggen dat ze ginds gaan vechten voor onze vrijheid en onze democratische waarden) Nu vragen we ons natuurlijk allemaal af waar dat geld naartoe is; wel ,dat is her-investeerd in die zogezegde boomende landen zoals China,Indie,Brazilie en noem ze maar op,een paradijs op aarde voor het kapitaal en het militair industrieel complex om in die landen te investeren.Er zijn daar immers geen milieu normen,geen vakbonden,kinderarbeid kan er nog en die mensen werken voor een minumumloon Hun dollar daar investeren brengt hun meer op dan hier; Voor wie er meer over wil weten,de crisis bekeken vanuit een andere invalshoek,kan ik de lezingen aanbevelen van de Amerikaanse historicus-politicoloog Michael Parenti. Deze zijn te vinden op youtube; En om een beetje te begrijpen wat men bedoelt met het groot-kapitaal,raad ik aan wat opzoekwerk te doen naar de rijkste familie op aarde ,zijnde de bankiersfamilie de Rothschild. Zo machtig dat zelfs J.P.Morgan(waarvan indertijd werd aangenomen dat het de rijkste man ter wereld was) en de Chase bank,slechts stromannen zijn van voornoemde familie,die om begrijpelijke redenen graag op de achtergrond blijft: Ok leuk om te weten is dat diezelfde Rothschild dynastie een monsterlijk fortuin verdiende aan de slag van Waterloo en daardoor de Bank of England in handen kreeg; Het is ook niet toevallig dat sir Evelyn baron de Rothschild,de persoonlijke vriend en adviseur is van de huidige Engelse koningin. De media denken we dan? Wel ,die hebben ze ook in handen,alle grote persagentschappen,tv-zenders en noem het maar op ,behoren ook hun toe:zij bepalen de publieke opinie: Om af te sluiten nog even dit:Juan met de pet in Spanje kan er niks aan doen ,net zo min als alle andere Europeanen die het geslagen gat mogen vullen,het is aan de politiekers om het ons te doen slikken; Het einde van de crisis is in zicht als we nog even doorbijten zegt ons mevrouw Merkel;het gaat de Duitsers voor de wind,er zijn daar minder werkelozen dan elders; wat ze er wel niet bij vertelt is dat er momenteel ongeveer drie miljoen Duitsers wel een job hebben maar het wel moeten doen met 500 euro per maand......nogmaals het bewijs van de doelbewuste aanslag op de middenklasse. Andere Europese landen zullen hun "goede voorbeeld" moeten volgen willen ze uit de crisis geraken ,heet het dan; In ieder geval,ik lust ook wel eens paella,maar tegen een bitterbal of een lekkere schijf pata negra,daar zeg ik ook niet neen tegen
|
| 15 jul 2012, 22:29 |
|
 |
|
Misfit
|
Marco schreef: Dat is een aardig rondje in de auto Toledo. dat was het walhalla voor de zoeker.....ik weet er nog wel een paar leuke stekjes Als je van Madrid naar Zaragoza gaat kom je bij mij pal voor de deur langs  dus als je nog eens een echte paella wilt proeven moet je eens een keer aanbellen..... bitterballen zou ook kunnen  'T is zeker een leuk rondje... het is met m'n Spaanse distributeur een rondje langs de grootste klanten / belangrijkste regio's. Toledo is vast prik, maar heb daar nooit m'n detector bij me. De meeste landen rij ik vanaf huis in eigen auto, dan zit de C-Scope altijd in de achterbak, maar Spanje is net te ver daarvoor. Ik vlieg dus steeds naar Barcelona, huur een autotje, pik m'n distributeur op in Bigues (iets boven Barcelona) & begin aan m'n rondritje slecht eten De rit Madrid - Zaragoza verbaast me altijd erg... je rijd Madrid uit, krijg je een tolpoort... 500 meter verder... nog een tolpoort ! Vervolgens is 't een paar honderd kilometer 'niks'... onbewerkt land, nagenoeg geen akkers, maar grotendeels steen en wild-gras met hier en daar een grote zwarte stier van hout langs de weg  Her en der een benzinestation, en amper een dorpje te vinden tot je halverwege Barcelona de bergjes inrijd. Vanaf daar trouwens een leuk stuk rijden, heuveltje op - heuveltje af, veel bochten, mooie omgeving. Wat moet jij daar in de wildernis trouwens, Marco ? 'K heb trouwens wel het gevoel dat er her-en-der wat te vinden moet zijn daar, ik zie weleens wat overblijfselen van oude huizen & kasteeltjes, en wat heuveltjes waarvan ik me afvraag of dat geen oppida of andere keltische bewoning is geweest.
|
| 15 jul 2012, 22:55 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo het is hier donker
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 15 jul 2012, 23:31 |
|
 |
|
Marco
|
 Toledo stad is verboden gebied tegenwoordig, zelfs het vervoer van een detector is daar verboden  ik zit op ongeveer 3 km van die 2e tolpoort. als je daar door bent zie je na 5 km een grote " tafelberg" aan de rechter kant, een groot keltisch castro/oppidum, vervolgens vele romeinse villas en na 200 km rij je door calatayud en zit je in 1 van de grootste keltische gebieden van spanje. en echt, die hele weg naar Zaragoza stikt van de dorpjes en gehuchten, ook veel compleet verlaten dorpen.maar je moet wel echt van de snelweg... Wat ik daar moet ¿  zoeken natuurlijk  tenminste als ik niet hoef te werken  ik woon hier alweer aardig wat jaartjes en heb nog nooit spijt gehad dat ik ooit vertrokken ben uit NL.
|
| 15 jul 2012, 23:37 |
|
 |
|
Misfit
|
Marco schreef: ik zit op ongeveer 3 km van die 2e tolpoort. als je daar door bent zie je na 5 km een grote " tafelberg" aan de rechter kant, een groot keltisch castro/oppidum, vervolgens vele romeinse villas en na 200 km rij je door calatayud en zit je in 1 van de grootste keltische gebieden van spanje. Ik zweer het je: Ik reed daar, en zeg tegen die distributeur van me "die platte berg daar, volgens mij is dat een Oppidum"... hij kijkt me glazig aan, dus ik leg enthousiast uit wat dat is... niet bekend & eigenlijk niet interessant, want 't was niet in Catalaans gebied  De buurt van Catayud wist ik van dat het 'interessant' is, heb d'r 2 weekjes terug een hapje gegeten (MacDonalds geloof ik  ) en in 'n hotel gezeten... maar geen detector mee & weinig tijd... Komt bij, als je daar woont & je kan uitgebreid gaan prospecteren, dan ga je wel eens wat moois vinden. Als je als toevallige passant gaat zoeken loop je 100 meter naast de hotspot en vind je geen drol Marco schreef: Wat ik daar moet ¿  zoeken natuurlijk  tenminste als ik niet hoef te werken  ik woon hier alweer aardig wat jaartjes en heb nog nooit spijt gehad dat ik ooit vertrokken ben uit NL. 'K wil best weg uit NL, zou zelfs erg handig voor m'n werk zijn & financieel interessant... maar m'n vrouw & kids willen er niks van weten. Wat voor werk doe je daar zo in de woestijn... toch niet werken op dat Repsol-stationnetje dat daar zit ?  Heb d'r verder niks waargenomen... Volgende keer kom ik op de koffie !
|
| 16 jul 2012, 00:02 |
|
 |
|
Marco
|
 nee, ik werk niet bij de repsol...ik ben m´n eigen baas, volgende keer bij de koffie zal laten zien wat we hier doen  want deze draad gaat over het klo.....weer  groet
|
| 16 jul 2012, 00:25 |
|
 |
|
Travis
|
Marco, ji weet het misschien er is een stadje in Spanje waar ze een oude traditie in ere houden; er staat daar een toren waar ze één keer per jaar een levende geit naar beneden gooien; dit zou dan zorgen voor een jaar van voorspoed voor de bewoners
|
| 16 jul 2012, 07:23 |
|
 |
|
wavedancer
|
Ik wist er zelf niks van Saro, Weeral wat bijgeleerd.  Vooral het laatste zinnetje spreekt tot de verbeelding. "Goat Throwing Manganeses de la Polvorosa 24 January Zamora, Castille y Leon An annual tradition in the town of Manganeses de la Polvorosa (a small village in north western Spain), in honour of its patron saint, St. Vincent. It takes place every year, on the fourth Sunday in January. On that day, a group of teenagers from the village set out to round-up and hog-tie one of the local neighbourhood goats. That done, the goat is then carried in a crowded procession to the church at the centre of town, and then up in to the church's bell tower. At this point, the goat is then thrown from the belfry, falling upwards of 15 meters (50 feet), to be caught (hopefully) in a sheet of tarpaulin by the cheering crowd below. According to Manganeses' 890 residents, this ancient ritual has apparently been going on for as long as any of them can remember. Okay, now for those of you that are faint of heart, you'll be relieved to known that the tradition may soon be at an end. In recent years, as you might expect, Animal Rights groups have stepped up in protest of the ceremony. And let's face it: if you were to make a list of the things an animal rights activist is likely to oppose, "tossing bound goats from bell towers" would definitely be ranking right up there toward the top. After one unsuccessful ban in 1992, they redoubled their efforts, leading to the event being officially cancelled in the year 2000, after the town was threatened with a fine of 25,000 Pesetas (roughly $150 US). Reportedly, many of the townspeople were furious at the injunction. And while the town council had no choice but to effect the official ban, the councillors were also quick to note that they "could not be held responsible for the behaviours of the participants in the spectacle..." "But," you may be wondering, "why toss the goat in the first place?" Well, according to local legend, there was once a priest in Manganeses de la Polvorosa, who owned a very special goat. It's said that the good padre would often travel throughout the countryside all around the village, miraculously feeding the poor and the destitute with his goat's milk. One day, however, the beloved goat wandered into the church's belfry... and when the bell rang out for Sunday mass, the frightened goat lept from the tower and went hurtling toward the street below! Luckily, the goat was caught with a blanket and saved. Every year since then, the famous event has been reenacted, in honor of the loving priest and his goat, and to mark the beginning of El Festival de Santo Vincente. Sources also say that there is quite a lot of drinking involved."
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 16 jul 2012, 09:51 |
|
 |
|
Travis
|
Zie je wel dat het bestaat Wave ik vroeg al aan verschillende Spanjaarden maar die lachten ermee thx Wave
|
| 16 jul 2012, 12:14 |
|
 |
|
Marco
|
Travis schreef: Marco, ji weet het misschien er is een stadje in Spanje waar ze een oude traditie in ere houden; er staat daar een toren waar ze één keer per jaar een levende geit naar beneden gooien; dit zou dan zorgen voor een jaar van voorspoed voor de bewoners ongelofelijk he..... brandstapels zijn ondertussen wel helemaal afgeschaft hier 
|
| 16 jul 2012, 12:54 |
|
 |
|
Travis
|
Ja Marco, dan is de "la tomatina" veel plezanter dat zou ik eens willen meemaken daar 
|
| 16 jul 2012, 13:10 |
|
 |
|
Marco
|
 29 aug. travis http://www.latomatinatours.com/maar heb dan toch liever wat regen 
|
| 16 jul 2012, 13:24 |
|
 |
|
Hard2find
Geregistreerd: 11 jun 2012, 13:17 Berichten: 28 Woonplaats: Geleen
|
Boh, ik word ook echt gek van dit weer! Wilde echt graag gaan zoeken afgelopen weekend, maar ik ben ook weer niet zo'n die hard dat ik door weer en wind ga banjeren. Ben zelfs meer een 'goed weer' zoeker. Beetje regen en ik loop al richting de auto  !
|
| 16 jul 2012, 14:09 |
|
 |
|
Travis
|
Marco schreef: Travis schreef: Marco, ji weet het misschien er is een stadje in Spanje waar ze een oude traditie in ere houden; er staat daar een toren waar ze één keer per jaar een levende geit naar beneden gooien; dit zou dan zorgen voor een jaar van voorspoed voor de bewoners ongelofelijk he..... brandstapels zijn ondertussen wel helemaal afgeschaft hier  Tja Marco, als ik die tekst van Wave goed begrepen heb,wil men ook deze traditie gaan verbieden door toedoen van dierenrechten activisten.Hoe ver ga je nu natuurlijk als activist(lees vaak vegetarier/veganist) Zo hoorde ik de frontman van GAIA(Belgische dierenrechtenorganisatie en zelf vegetarier)op TV vertellen dat zijn hond(huisdier)geen vlees te eten krijgt maar enkel groen spul.Stel ik me dan toch wel vragen bij waar die mensen mee bezig zijn. Het is trouwens antropologisch bewezen dat de mens,doorheen zijn vele tien-of honderdtallen duizenden jaren van ontwikkeling,het nooit gehaald zou hebben zonder dierlijke eiwitten op zijn menu. En wat dat geitengooien of stierenvechten betreft,dat behoort tot het cultuurpatrimonium van die mensen en dat mag wat mij betreft zo blijven.
|
| 16 jul 2012, 15:36 |
|
 |
|
Misfit
|
Travis schreef: En wat dat geitengooien of stierenvechten betreft,dat behoort tot het cultuurpatrimonium van die mensen en dat mag wat mij betreft zo blijven. Tja...In Nazi-Duitsland was joden afslachten cultuurgoed, de Papoea's deden koppensneller tot aan WW II... zo kan ik nog wel even verder filosoferen  Niet alles wat men 'normaal' is moet je zomaar laten, als wat Eskimo's een zeehondje afknuppellen heb ik daar geen probleem mee want die wonen nog steeds in die vrieskou... maar als ze nou zo nodig nertsjes moeten fokken & vergassen omdat moeders graag een bontjasje wil om door de Kalverstraat te paraderen, dan vraag ik me af of dat nou zo nodig is. Laten we beginnen met de meest decadente vormen overbodig verklaren, dan zien we daarna wel verder...
|
| 16 jul 2012, 16:07 |
|
 |
|
Travis
|
Mensen om ideologische redenen ombrengen is van een andere orde dan dieren doden om te eten; het bewijs van hun idiotie hebben ze daarmee dubbel en dik bewezen die extremisten,of ze nu links of rechts zijn fanatisme doet mensen de gekste dingen en dat gaat van genocide tot het willen veranderen van een carnivoor naar een herbivoor; dat laatste is grappig als het niet zo triestig was; we zouden ons beter bezighouden als mens,met over hoe we met mekaar omgaan ipv te beginnen brullen als we 1 keer per jaar een geit van een toren gooien; de geschiedenis leert ons helaas dat we er nog altijd niets uit geleerd hebben; Leuk trouwens zo'n discussie in komkommertijd 
|
| 16 jul 2012, 16:27 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 16 jul 2012, 19:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
weet je marco
bij jullie verdamt het en trek het zo naar nederland
en dan val het hier
hou even die troep bij je
wel je
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 16 jul 2012, 21:23 |
|
 |
|
Marco
|
de ed schreef: weet je marco
bij jullie verdamt het en trek het zo naar nederland
en dan val het hier
hou even die troep bij je
wel je  ik kan er niks aan doen Ed 
|
| 17 jul 2012, 17:00 |
|
|