|
|
Het is nu 21 apr 2026, 17:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
Een eerste keer met de nieuwe CTX in Romeinen land
| Auteur |
Bericht |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7764 Woonplaats: Belgica
|
 Een eerste keer met de nieuwe CTX in Romeinen land
Hoi, Gisteren ben ik voor de eerste x met de nieuwe Minelab wezen zoeken op Romeinse stekken. Nu liep het niet over van de betreedbare akkers, maar heb er toch nog een tweetal weten vinden. Waar een stukje van te betreden was... Nog een beetje geduld denk ik, voordat het geweld weer los barst. Het zoeken deed ik op een stuk akker waar Romeinse bewoning is geweest. Helaas is het beste gedeelte ervan nu nog niet te betreden. Maar ok, mag niet klagen. De detector is vooral erg gebruiksvriendelijk vind ik. De instellingen had ik thuis ingevoerd en ter plaatse was het maar een kwestie van selecteren. In mijn geval heb ik twee extra programmatjes gemaakt; één voor de echte zwaar vervuilde akkers en één voor de akkers die sommigen onder ons wel kennen als de typisch Keltische terreinen. Het maken van zo'n programma is eigenlijk heel eenvoudig. Je kan instellen wat je maar wilt, om het jezelf gemakkelijk te maken tijdens het zoeken! Het veel besproken gewicht is werkelijk totaal geen enkel probleem gebleken. Gisteravond voelde ik niets in mijn arm en nu, een dag later, merk ik ook nergens iets van. Terwijl ik doorgaans de volgende dag last van m'n schouder/bovenarm heb. Niets dus, het zit duidelijk goed met die balancering! Op dat akker, waar ik met de GMP redelijk veel kraakjes en piepjes hoorde, viel de rust me vooral op. Geen bijgeluiden of gekraak.. Een signaal was ook daadwerkelijk een voorwerp. Erg duidelijk ook. Ik vond een minimus, nadat ik een érg duidelijk signaal kreeg. Diepgang is indrukwekkend te noemen, zelfs in de "recovery fast" instelling. De "combined" instelling voor de signalen vind ik persoonlijk de meest aangename. Ijzer geeft een rustige bromtoon (instelbaar) en voor de goede metalen stel je Hz in naargelang je zelf wilt, te verdelen in 4 vakken. Wat me vooral opviel, was het feit dat ik de pinpoint functie regelmatig gebruikte, terwijl ik dat anders nooit gebruik. Het materiaal van de detector... klasse, veel meer valt er voor mij niet over te zeggen. Eindconclusie, na een eerste test: TOP. De detector kost een berg centen, maar je krijgt er een stukje techniek voor terug dat door geen enkel ander merk te evenaren is. Nog niet op afstand. Heb m'n GMP dan ook maar in de kliko gegooid Eindresultaat was een tiental Romeintjes en twee Kelten. Niet gek voor een paar honderd vierkante meter, buiten de concentratie 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 23 jul 2012, 10:44 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6425 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: Een eerste keer met de nieuwe CTX in Romeinen land
hoi, prachtige vondsten. ben benieuwd of die van mij ook mooie resultaten opleverd op romeinse akkers met veel ijzer. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 23 jul 2012, 10:50 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7595 Woonplaats: Deventer
|
Klasse gevonden zeg 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 23 jul 2012, 18:34 |
|
 |
|
Ouwerkerk
ERELID
Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07 Berichten: 1816 Woonplaats: lost ones
|
Goed gevonden in deze tijd Ben wel reuze benieuwd naar de 3030. Al moet ik zeggen dat ik een alternatief heb gevonden. Maar dat komt in de praktijk wel aan uitleg toe Grt Rob
_________________ Lost Ones
|
| 23 jul 2012, 18:39 |
|
 |
|
radiohead
|
Hi folks Het begint allemaal net he! Ben zo naar een aantal akkers gereden waar ze geoogst hadden.. net naast het betreffende akker  Denk dat we binnen twee weken alweer volop ten strijde kunnen trekken, op de meeste plaatsen. Ben één of ander gewas tegen gekomen dat ik eigenlijk niet direct herken... Lijkt wel een soort peul gewas, heel dor en droog, maar vooral ook ondoordringbaar en tamelijk hoog! In volle bloei stond er een gele bloem op.. Geen idee wat het is en vooral; wanneer het van het land gaat 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 23 jul 2012, 21:20 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Volgens mij bedoel je koolzaad Winterkoolzaad wordt gezaaid van half augustus tot begin september en geoogst van begin juli tot en met de derde week van juli. Zomerkoolzaad wordt van maart tot half april gezaaid en geoogst van half augustus tot eind augustus. 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 23 jul 2012, 21:33 |
|
 |
|
nakky
|
|
| 23 jul 2012, 23:07 |
|
 |
|
radiohead
|
Ah, oei, is dat koolzaad?! Dan heb ik jarenlang een ander gewas voor koolzaad aangezien  Zo zie je maar weer.. Er zit dus maar een maand tussen de oogst tijd van het ene soort vergeleken met het andere.. Moeilijk vaststellen welke het is. Weet namelijk niet meer wanneer dat daar ingezaaid is geweest. Maar afgaande van de conditie van het gewas nu, denk ik niet dat het daar nog lang zal moeten staan  Regelmatig langsrijden dus! Veel succes op m'n stekken, Nakky! Je weet, ik ben een Belg. Daarom zoek ik ook altijd in Tongeren. Langs die Romeinse muur om precies te zijn. Ik zie je daar (nee geintje, streng verboden daar natuurlijk  )
Minelab Manticore
|
| 24 jul 2012, 08:37 |
|
 |
|
Misfit
|
Verboden in Tongeren? Amai, dan moet ik toch op zoek naar andere plekken...  En Trier & Xanten, mag ik daar nog wel heen ? 
|
| 24 jul 2012, 09:23 |
|
 |
|
Travis
|
Misfit schreef: Verboden in Tongeren? Amai, dan moet ik toch op zoek naar andere plekken...  En Trier & Xanten, mag ik daar nog wel heen ?  Pompei is toegelaten,Knossos ook
|
| 24 jul 2012, 09:37 |
|
 |
|
radiohead
|
Hahaha ja stel je voor.... Zoekdagje in Pompeï Wat ook praktisch is aan de 3030, is het feit dat ik nu eindelijk kan waden in de Nijl 
Minelab Manticore
|
| 24 jul 2012, 10:21 |
|
 |
|
vickhermsen
|
Mooie muntjes! 
|
| 24 jul 2012, 11:08 |