|
|
Het is nu 21 apr 2026, 20:39
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
9, 10 en 11 augustus Romeins ontmaagding
| Auteur |
Bericht |
|
jeroen V.
|
 9, 10 en 11 augustus Romeins ontmaagding
De afgelopen 3 dagen ben ik nog eens intensief gaan zoeken. Vermits bij ons enkel maisvelden en aardappelen te vinden zijn moest ik me dus een eindje verplaatsen. Iets wat ik meestal tot het minimum beperk. Waar kon ik naar toe. Tja simpel, ergens waar graan staat want dat gaat er af. Maar als ik dan toch moet rijden dan maar ineens met een doel. En dit doel was op romeinen tocht te gaan. Heb de afgelopen 2 jaar een 500-tal romeinse plaatsen in geheel vlaanderen en grensgebied nederland aangeduid in google. Dus nu was het kiezen. Ik dacht, ach laat ik zo dicht mogelijk bij huis beginnen en dan stilaan afzakken. Dus begonnen in de eigen provincie (9 en 10 augustus). Enkele mooie graanveldjes. Helaas nada noppes niets romeins, zelfs geen scherfje. Ook bijna geen enkel signaal. Dag 1: musketkogels 3 knoopjes 2 muntjes, leopold cent en onbekende bikkel onderdeel lamp mooie horlogesleutel 2 keer silex Bijlage: Herschaalde kopie van P8122309.jpg Dag 2: musketkogels loodje stuk versierd heft tapkraan (mijn allereerste  ) mooie oord viersierde paardenbel (stuk) zilveren sixpence 1924, deze munt kwam gelig uit de grond, ik kon de datum lezen en ik dacht aan zo'n alminium-legering munt die rond die periodes ook voorkomen. Thuis even met de tandenborstel er over en er kwam zilver onderuit. Dan maar in citroen en opwrijven met een handdoek. De munt is nog in mooie staat, helaas op de beeldzijde wat krassen. Bijlage: Herschaalde kopie van P8122313.jpg Dag 3 volgt in een volgende post hieronder.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.
Bedankt voor de determinaties en reacties
Tot ziens
Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.
|
| 12 aug 2012, 14:19 |
|
 |
|
jeroen V.
|
 Re: 9, 10 en 11 augustus Romeins ontmaagding
Dag 3 dan maar naar Limburg (België) Daar een hele dag wat veldjes bezocht, op nagenoeg alle veldjes lag nog stro te drogen, op de ene al wat compacter dan op de andere. Dus vele veldjes waren niet echt zoekbaar. Wel wat rondgekeken voor scherven, veel dakpanfragmenten gezien, maar weinig signalen. In totaal: Stuk vingerhoed 3 hangertjes 3 knopen Beslag Ufo Duivenring 3 muntjes Gietsel van musketkogel (??) nog een ufo Bijlage: Herschaalde kopie van P8122322.jpg En verder heb ik op 1 veldje enkele mooie scherven gevonden, de eerste Romeinse vondsten die in eigen collectie kunnen komen Bijlage: Herschaalde kopie van P8122323.jpg Jammer genoeg een ondermaats resultaat voor een totaal van 3 dagen +-8 uur per dag zoeken. Ik had op zijn minst gehoopt 1 romeins muntje bij te hebben, maar helaas. Of alles is afgezocht (??) of ik ben een slechte zoeker 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Tot ziens
|
| 12 aug 2012, 14:25 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
9, 10 en 11 augustus Romeins ontmaagding is al tijd goed man
mooi spul weer
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 aug 2012, 14:28 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Alles is afgezocht, nee man je moet gewoon op een hotspot lopen ze zijn er wel nog maar heel spaarzaam ikzelf heb hier(lees kerkrade en omg) 200 uur moeten lopen voor mijn 1ste sleetse romein,
Gr Paul
|
| 12 aug 2012, 14:33 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11171 Woonplaats: Maastricht
|
Goed man Jeroen, het enthousiasme is er! Knap dat je zo je best doet, ikzelf vind hetzelfde de laatste tijd. Soms heb je geluk en vind je ineens een paar mooie dingen achter elkaar. 7 vette, 7 magere jaren. Geluk is bij het zoeken een super a-statistisch gegeven. Je kunt 't niet afdwingen aleen je rete (en relaxe) best doen. Komt wel goed met jou denk ik... Hoop dat je ervan genoten hebt. Toch leuke dingen gevonden... Groeten, Cyril 
|
| 12 aug 2012, 17:19 |
|
 |
|
Maurits
|
De grote TS scherf die heeft hoogstwaarschijnlijk fijne kwarts aan de binnenzijde?
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 12 aug 2012, 17:47 |
|
 |
|
Maurits
|
Sorry Jeroen ik was te voorbarig deze : viewtopic.php?f=209&t=40255gemist.
_________________ Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.
|
| 12 aug 2012, 17:49 |
|
 |
|
Kristof2
|
Toch goed Jeroen Ik ben ook al 1,5jaar op zoek naar iets romeins in Limburg maar krijg ook nix gevonden. Zal ooit wel komen en anders word het eens tijd om de zuidelijke grens over te steken. We blijven erin geloven Grtn
|
| 12 aug 2012, 22:53 |
|
 |
|
jeroen V.
|
de ed schreef: 9, 10 en 11 augustus Romeins ontmaagding is al tijd goed man
mooi spul weer Bedankt ed!
Tot ziens
|
| 15 aug 2012, 10:47 |
|
 |
|
jeroen V.
|
ALFABOY schreef: Alles is afgezocht, nee man je moet gewoon op een hotspot lopen ze zijn er wel nog maar heel spaarzaam ikzelf heb hier(lees kerkrade en omg) 200 uur moeten lopen voor mijn 1ste sleetse romein,
Gr Paul Bedankt Alfaboy! Voor mij is het een heel eind rijden om nu vrije velden te vinden, en dan hoop ik op zijn minst het aantal vondsten dat ik hier vind te evenaren, en liefst dingen die ik hier niet kan vinden. Maar helaas Achja ik heb prachtige streken verkend waarvan ik niet wist dat ze bestonden, en dat uiteindelijk relatief dicht bij huis, terwijl je vakanties altijd ver weg doorbrengt. Ik keek me de ogen uit mijn kop van de prachtige oude huizen in mooie landschappen en dat gaf ook flink wat voldoening! 
Tot ziens
|
| 15 aug 2012, 10:49 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Trash schreef: Goed man Jeroen, het enthousiasme is er! Knap dat je zo je best doet, ikzelf vind hetzelfde de laatste tijd. Soms heb je geluk en vind je ineens een paar mooie dingen achter elkaar. 7 vette, 7 magere jaren. Geluk is bij het zoeken een super a-statistisch gegeven. Je kunt 't niet afdwingen aleen je rete (en relaxe) best doen. Komt wel goed met jou denk ik... Hoop dat je ervan genoten hebt. Toch leuke dingen gevonden... Groeten, Cyril  Ik heb 7 magere jaren gehad, komen dan nu de 7 vette Ach soms heb je geluk dat je erover loopt, soms niet, als je veel zoekt vind je ook meer, en weet je meer goede akkers, ik zoek weinig, en meestal vlak bij huis zeer kort op velden waar niets ligt. Maar toch mag ik niet klagen hoor, ik amuseer me 
Tot ziens
|
| 15 aug 2012, 10:53 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Goed gezien Maus! 
Tot ziens
|
| 15 aug 2012, 10:53 |
|
 |
|
jeroen V.
|
Kristof2 schreef: Toch goed Jeroen Ik ben ook al 1,5jaar op zoek naar iets romeins in Limburg maar krijg ook nix gevonden. Zal ooit wel komen en anders word het eens tijd om de zuidelijke grens over te steken. We blijven erin geloven Grtn Klopt Kristof, en vinden we geen romeins dan vinden we binnenkort misschien middeleeuws, wat ik nog liever zou vinden 
Tot ziens
|
| 15 aug 2012, 10:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|