|
|
Het is nu 03 maart 2026, 20:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
XP ADVENTIS (metaaldetector info)
| Auteur |
Bericht |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
 XP ADVENTIS (metaaldetector info)
XP adventis (proff) specificaties zijn: 22.5 cm waterdichte zoekschotel foam handgreep. Frequentie: 4600 Hz. Dubbele discriminatie. All metall stand. Silencer schakelaar. Grondbalance / automatisch of handmatig. Voeding: 8 AA Alkaline batterijen of oplaadbare pack. Hipmount (afneembare kast) prijsindicatie : ong 800 euro (aan de genoemde prijzen in dit topic kunnen GEEN rechten worden ontleend) dit is puur info voor zoekers die info zoeken over wat voor detectors er zoal zijn hier onder kun je jou ervaringen met deze detectors plaatsen gr bubba 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 sep 2008, 20:07 |
|
 |
|
Minelab
|
 Re: XP ADVENTIS (metaaldetector info)
Ik heb zelf een paar jaar met deze detector gezocht. Op zich een leuke detector, maar ik vind wel dat hij een aantal nadelen heeft
- Door zijn lage zoekfrequentie is het een "ijzerpikker" en heeft hij veel last van grond effecten (valse signalen en andere stoorsignalen). Hij heeft wel een behoorlijke diepgang.
- Gelukkig hebben ze van de Adventis een hipmount model gemaakt, als de bedieningskast onder op de armsteun gemonteerd zit is het lastig zoeken met deze detector (voelt erg zwaar aan) Als je hem als hipmount gebruikt heb je daar geen last van.
Wat zeker wel een voordeel is, je kan zo op pad met de detector zonder de gebruiksaanwijzing te lezen. Je stelt alles op de pijltjes in en je kan zo zoeken.
_________________ Met mijn detector in de hand, zoek ik vele uren op het land.
|
| 24 sep 2008, 23:18 |
|
 |
|
Roon
Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:03 Berichten: 156 Woonplaats: Hoensbroek
|
@Minelab,
klopt wat je schrijft, maar de Adventis2 en de ADX 250 zijn echt geen ijzerpikkers meer.Valse signalen ken ik ook niet, echter stroringen bij hoogspanningsmasten is wel een nadeel, maar heeft niets met XP te maken, maar wel met de lage frequentie, dus elk merk met een lage freq. heeft hier last van.
_________________ Groetjes,
Roon
http://www.detectortest.info
|
| 26 sep 2008, 00:04 |
|
 |
|
Minelab
|
Roon schreef: @Minelab,
klopt wat je schrijft, maar de Adventis2 en de ADX 250 zijn echt geen ijzerpikkers meer.Valse signalen ken ik ook niet, echter stroringen bij hoogspanningsmasten is wel een nadeel, maar heeft niets met XP te maken, maar wel met de lage frequentie, dus elk merk met een lage freq. heeft hier last van. Hoi Roon, Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn tussen de Adventis 1 en 2. Ik heb een paar jaar met de eerste Adventis gezocht, ook wel leuke dingen gevonden. Had alleen wel veel last van die storing. Momenteel zoek ik met de Explorer 2. Echt een top detector, zeker met de grote Wot schotel. Alleen blijft het een zware detector. Ik heb dit weekend de E-trac gezien, ook een mooie detector. Ik vind het wel jammer dat Minelab de detectors niet lichter maken. Wel wat aanpassingen op de schotel zodat de balans verdeling beter zou zijn.
_________________ Met mijn detector in de hand, zoek ik vele uren op het land.
|
| 26 sep 2008, 23:04 |
|
 |
|
lucotios
|
één van de nadelen is de gevoeligheid op fibulae, die zijn ronduit slecht
|
| 27 sep 2008, 00:22 |
|
 |
|
Roon
|
@Minelab, ik ben ook benieuwd, maar er is nog niemand geweest met de Adventis2 op de testbaan. Eigenlijk kun je de Adventis vergelijken met de adx 200 en de Adventis2 met de ADX 250 met het enige verschil dat er bij de 200 serie geen grondontstoringsknop op zit. @Luc, klopt, maar dit is inherrent aan de zoekfrequentie, je weet zelf dat hoe hoger de freq. hoe gevoeliger voor de kleine, dunnere voorwerpen. 
Roon
|
| 30 sep 2008, 00:15 |
|
 |
|
mercurius
|
Ik heb zelf een aantal jaren met de adventis 1 gezocht in combinatie met de grotere 27 ? cm schotel. Dit beviel me perfect als alleen dat ik klachten kreeg in mijn schouder en bovenarm. Ik had zin in wat nieuws en dat werd de x-terra 70. Digitaal was niets voor mij en dat maakte plaats voor een gold maxx power. Dit vond ik weer veel te gevoelig en heb hem weer verruild voor een adventis 2 met standaard schotel. Dit bevalt nu weer goed maar je kan hem zo natuurlijk niet vergelijken met de adventis 1 met grote schotel. Ik zoek graag met de 2, natuurlijk minder diepgang dan de 1 met grote schotel maar hij is nog wat gevoeliger op het kleine spul. Bloemknoopjes e.d. En met de standaard schotel is een dagje zoeken geen probleem. Wanneer vind je het meest: Na een uur of 5 zoeken met de grote spoel, na 3 uur krijg je last van je arm, je stopt een keer vaker, kijkt weer een keer pijnlijk rond maar hij gaat 25 % dieper dan de standaard schotel waar je de hele dag vlot mee vooruit kan. Ik denk dat ik het wel weet. Gr. Mercurius
|
| 12 okt 2008, 23:56 |
|
 |
|
Roon
|
Beste Mercurius, heel fijn om te lezen dat je tevreden bent Echter schrijf je dat de 27" zoekschijf 25% dieper gaat, dit is nogal wat, zoek zelf met een ADX 250 die is identiek aan de Adventis, alleen zit er bij mij geen grondontstorings knop op. De 27"zal iets meer diepte hebben dan de standaard schijf, deze is daarentegen weer iets gevoeliger voor kleinere voorwerpen, maar 25% meer diepte haalt die grotere echt niet hoor, mocht je het tegendeel kunnen/willen bewijzen dan maak je mij gelukkig, dan koop ik er ook een 
Roon
|
| 13 okt 2008, 00:29 |
|
 |
|
mercurius
|
Roon schreef: Beste Mercurius, heel fijn om te lezen dat je tevreden bent Echter schrijf je dat de 27" zoekschijf 25% dieper gaat, dit is nogal wat, zoek zelf met een ADX 250 die is identiek aan de Adventis, alleen zit er bij mij geen grondontstorings knop op. De 27"zal iets meer diepte hebben dan de standaard schijf, deze is daarentegen weer iets gevoeliger voor kleinere voorwerpen, maar 25% meer diepte haalt die grotere echt niet hoor, mocht je het tegendeel kunnen/willen bewijzen dan maak je mij gelukkig, dan koop ik er ook een  Dit dacht ik toch in de advertentie gelezen te hebben. Ik zal hem in ieder geval niet 1,2,3 er bij kopen. Groetjes Mercurius
|
| 13 okt 2008, 17:33 |
|
 |
|
Roon
|
Hoi Mercurius, je moet niet altijd de advertenties geloven 
Roon
|
| 13 okt 2008, 19:04 |
|
 |
|
ADVENTIS
Geregistreerd: 29 aug 2010, 15:53 Berichten: 405 Woonplaats: Brugge - West-Vlaanderen , BELGIË
|
Hier heb ik mijn naam aan te danken , hij is echt wel beter dan een gewone middenklasser hoor , heeft een relatief lage frequentie , gaat ook echt wel diep op een zilveren munt enzo , en ik vind de disc veel beter en logischer dan de gmp maar goed , de gmp gaat wel wat dieper op kleine munten , maar volgens mij zijn er bijna geen detectoren die voor die prijs beter presteren!!! 
|
| 26 maart 2011, 14:00 |
|
 |
|
ADVENTIS
Geregistreerd: 29 aug 2010, 15:53 Berichten: 405 Woonplaats: Brugge - West-Vlaanderen , BELGIË
|
@ roon , de adventis is toch een stukje beter dan de 250 hoor , door die ground functie
|
| 26 maart 2011, 14:01 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|