|
|
Het is nu 21 apr 2026, 19:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
 Twee uurtjes zoeken
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 06 sep 2012, 20:54 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
 Re: Twee uurtjes zoeken
Ja dat zijn de betere piepmomenten ga morgen ook nog eens,gvd te weinig tijd helaas Gr Paul
|
| 06 sep 2012, 21:25 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
Yep, dat is een mooie Koudi! 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 06 sep 2012, 21:57 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
dat C.H zegelloodje is mooi. die heb ik nog niet eerder gezien. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 09 sep 2012, 16:09 |
|
 |
|
Anoniem
|
Koudi, ik heb je foto even gebruikt, sorry, maar die loden omcirkelde kogel; hoe oud is die, had gisteren eenzelfde? en dat andere rood omcirkelde ding, heb je daar een grotere foto van, heb hem namelijk zelf ook viewtopic.php?f=208&t=40869 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 sep 2012, 16:26 |
|
 |
|
koudi
Moderator
|
Smits , Voor determinatie van loden kogels moeten we echter naar het kaliber kijken, en kunnen we spreken van een licht of zwaar geweer. Lichte geweren rekenen we alle ronde kogels met een kaliber tussen 13 mm en 15 mm. Voor zware geweren , zoals musketten, werd een groter kaliber gebruikt. Maar ook hier bestaat veel variatie in. Alle kogels met een kaliber van 17 tot 35 mm rekenen we tot de musketkogels. Het licht voor de hand om te veronderstellen dat er altijd strijd moet zijn geleverd op plaatsen waar we dergelijke kogels vinden, maar is niet altijd waar! Vroeger was het bezit van vuurwapens heel gewoon. Ongetwijfeld heeft toen menigeen zich bekwaamd in het schieten door veel te oefenen. Overal kende men schutterijen. Er werden ook vuurwapens voor de jacht gebruikt. Bij grotere vondsten van zwaar kaliber kogels, zou men strijd geleverd kunnen hebben. Volgens mij is die loden kogel van een snider geweer . http://www.twolefthands.nl/zwart%20krui ... 0kruit.htm
|
| 09 sep 2012, 18:50 |
|
 |
|
koudi
Moderator
|
Volgens mij gewoon een drukknoopje of zo ... 
|
| 09 sep 2012, 18:59 |
|
 |
|
Anoniem
|
koudi schreef: Smits , Voor determinatie van loden kogels moeten we echter naar het kaliber kijken, en kunnen we spreken van een licht of zwaar geweer. Lichte geweren rekenen we alle ronde kogels met een kaliber tussen 13 mm en 15 mm. Voor zware geweren , zoals musketten, werd een groter kaliber gebruikt. Maar ook hier bestaat veel variatie in. Alle kogels met een kaliber van 17 tot 35 mm rekenen we tot de musketkogels. Het licht voor de hand om te veronderstellen dat er altijd strijd moet zijn geleverd op plaatsen waar we dergelijke kogels vinden, maar is niet altijd waar! Vroeger was het bezit van vuurwapens heel gewoon. Ongetwijfeld heeft toen menigeen zich bekwaamd in het schieten door veel te oefenen. Overal kende men schutterijen. Er werden ook vuurwapens voor de jacht gebruikt. Bij grotere vondsten van zwaar kaliber kogels, zou men strijd geleverd kunnen hebben. Volgens mij is die loden kogel van een snider geweer . http://www.twolefthands.nl/zwart%20krui ... 0kruit.htmBedankt Koudi! 
|
| 09 sep 2012, 19:59 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|