|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
Frankrijk: @ Camping Le Chercheur d'Or
| Auteur |
Bericht |
|
Boyd98
|
 Frankrijk: @ Camping Le Chercheur d'Or
Ik ga deze zomer (over 3 weken) naar Frankrijk en dan naar de rivier de Garden op de camping Le Chercheur d'Or, ik hoorde dat dat een goudzoekersplek is, ik heb echt geen idee wat ik nodig heb, zou iemand mij mischien kunnen vertellen wat ik precies allemaal nodig heb en waar ik het kan kopen. Kan iemand mij ook vertellen op welke plekken in rivieren ik het best kan ga zoeken en of ik ergens moet graven of hakken ofzo? Ik heb echt GEEN idee.
Groet, Boyd Baltus (13)
|
| 09 jul 2012, 22:51 |
|
 |
|
melpatcindy
|
 Re: Pannen in Frankrijk HULP NODIG!!!
je moet hier ff rondkijken viewforum.php?f=336 gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 09 jul 2012, 22:58 |
|
 |
|
Boyd98
|
Had ik al gedaan maar kom er nog niet helemaal uit
|
| 09 jul 2012, 23:00 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Hoi Boyd, Het riviertje heet de Gardon, op deze camping http://www.camping-chercheur-dor.fr/ wordt een cursus goudpannen georganiseerd, het gereedschap wordt beschikbaar gesteld. (Goudpan, schep en buisje voor de gepande goudstof...) Uiteraard kan je in de receptie van deze camping ook alle gereedschappen kopen Ikzelf ben 2 jaar geleden op deze camping geweest. Op ons forum vindt je diverse topics over het goudpannen, de moeite van het lezen waard. Groeten, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 09 jul 2012, 23:02 |
|
 |
|
archeonist
|
Je bedoelt het riviertje genaamd le Gardon op camping d'Or? Ik ben daar jaren geleden geweest. Zorg dat je een lange schroevendraaier bij je hebt. De bodem bestaat uit platte stenen met spleten. In die spleten zit het goud, je moet flink wroeten met de schroevendraaier om het eruit te halen. Zorg dat je je goudpan er onder houdt en was het goud uit.
|
| 09 jul 2012, 23:38 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Boyd Zou beginnen in Nederland een goudwaspan te kopen, je zou contact kunnen opnemen met Wilhelm van midholland detectors. Denk dat je de pan ook locaal kan kopen maar ik zou het er niet op wagen. Kan wel weer een verhaal vertellen over het hoe en waar, maar ik zou de youtube filmpjes van dave mc cracken bekijken. Deze goede man zal met zijn filmpjes je goed op weg helpen over het hoe en waar en tevens hoe je het beste kan pannen. Sucses in Frankrijk. Groet Gerrit
|
| 09 jul 2012, 23:43 |
|
 |
|
Boyd98
|
Ramsburg,
Is het zeker dat je daar bij de receptie goudpannen kunt kopen?? niet dat ik staks in Frankrijk sta en er is niks xD
|
| 10 jul 2012, 08:38 |
|
 |
|
Travis
|
Hier alle hulp en info kerel viewtopic.php?f=173&t=38207Kijk maar eens naar Ceesou,hoeveel goud hij nu vindt; hij heeft nu een zwembad ,een mercedes en plaats voor een pony!
Laatst bijgewerkt door Travis op 10 jul 2012, 10:16, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 10 jul 2012, 08:41 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Boyd Kijk eens op deze site, http://www.goudzoekendoejezo.com/ hier vind je alles op het gebied van goud zoeken. Zelf zou ik een groene of blauwe kunstof pan kopen en geen metalen. Groet Gerrit
|
| 10 jul 2012, 08:48 |
|
 |
|
Thuur
|
Heb hier http://www.westcoastdetecting.com/new/producten.php?id=23&sub=67 een set gekocht, goedkoopste voor wat je krijgt voor je geld wat ik kon vinden iig. Je moet wel via mail bestellen en geld overmaken op hun rekening, binnen paar dagen in huis. Mvg Thuur
|
| 11 jul 2012, 22:41 |
|
 |
|
Ramsbrug
Beheerder
|
Boyd98 schreef: Ramsburg,
Is het zeker dat je daar bij de receptie goudpannen kunt kopen?? niet dat ik staks in Frankrijk sta en er is niks xD Toen ik hier 2 jaar terug was, kon je alles wat je nodig had kopen! Groeten en succes, Vincent 
_________________ Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen...... Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.
|
| 12 jul 2012, 22:50 |
|
 |
|
Boyd98
|
Ik zag op youtube een filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=TpgTiPmmtGE) over een portable sluicebox, mij leek het ook leuk om dat ook te maken alleen heb ik geen idee waar ik die buizen kan kopen, ben al in 2 bouwmarkten geweest maar daar verkopen ze ze alleen heel smal, weet iemand waar je ze kan kopen?? Ik heb op internet gekeken maar daar zijn ze ook heel smal...
|
| 20 jul 2012, 18:36 |
|
 |
|
Boyd98
|
Ben twee weken op de goudzoekcamping du Chercheur D'or geweest en nu ben ik nog 4 dagen wat noordelijker, op de camping 3 keer les gehad van een meneer en van andere ervaren zoekers, ook Nog van een meneer die een sluiceboxje n Zwitserland had nagebouwd (was niet helemaal gelukt) gekregen omdat hij weer weg ging, ff naar de bouwmarkt geweest, stukkie rubberribbelspul gehaald, erin geklemd, in de rivier gelegd en spoelen maar! En met resultaat.... Na twee weken zo'n 50 stukjes goud!!!
P.S. Heb nog gefilmd en foto's gemaakt, die volgen nog over n weekje!
|
| 14 aug 2012, 23:07 |
|
 |
|
Thuur
|
Ben zelf ook 8 dagen op camping Chercheur D'or geweest erg toffe camping en erg leuke rivier  Volgend jaar weer naar die camping maar dan met koelkast naast me tent! Ben zelf 3 middagen bezig geweest met goud zoeken en het is echt erg verslavend (hoe plaats ik foto's? Waarschijnlijk forum doorzoeken....) Voor volgend jaar ga ik me eigen gereedschap maken om die rivier leeg te trekken. Ook nog 10 km verderop richting nerts oid geweest om goud te zoeken.. mooi plekje met misschien meer goud dan bij de camping, wel bijna onder een steen van 1000 kg gekomen in het water.. Gelijk geleerd dat je niet uren onder een dikke steen moet blijven graven, uiteindelijk valt hij om.. zorg dat je dan niet tot je aan je nek zit te graven in het water onder een 1000kg steen Heb nu alweer zin om naar Frankrijk te gaan 
|
| 15 aug 2012, 00:07 |
|
 |
|
Thuur
|
|
| 15 aug 2012, 00:20 |
|
 |
|
Thuur
|
|
| 15 aug 2012, 00:23 |
|
 |
|
Thuur
|
Nog een tip voor mensen die naar deze camping gaat, koop/bestel de goudpan hier in nederland of belgië. 25 euro voor een pan die te koop is bij de receptie is gewoon duur. Voor dat geld heb je er hier een goede pan een schep en een bak bier Het is gewoon héél verleidelijk om zo'n pan daar te kopen als je eenmaal de goudzoek cursus heb gedaan.. Wel mooi om te zien hoe iedereen werd aangestoken door zelf goud te vinden met pannen die ze te leen kregen... En vervolgens mochten ze al het goudzoek materiaal inleveren 
|
| 15 aug 2012, 00:44 |
|
 |
|
goudzoekerwillem
|
hey iedereen
ik ben deze zomer ook op camping du chercheur d`or geweest echt een super tijd alleen niet de juiste spullen om daar goud te zoeken maar snel franse mensen leren kennen met wel de juiste spullen en dan vind je van alles volgend jaar zeker nog een x terug met de juiste spullen en info dan gaat het zeker goed komen
gr willem
|
| 13 sep 2012, 00:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
O gelukkig ik dacht dat je auto stuk was
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 sep 2012, 12:40 |
|
 |
|
john kuipers
|
Kun je het gevonden goud ook overal te koop aanbieden of zijn er beperkingen?
|
| 03 maart 2014, 23:46 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|