Logo
Het is nu 03 maart 2026, 21:36

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Ik Ben 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Ik Ben
goedenmiddag ik wil me graag even voorstellen.

Ik ben Michael 26 jaar uit enschede
ik zit al een aardige tijd te twijfelen om op zoek te gaan naar bodemvondsten
en nu is het dan zover een metaaldetector die heb ik nog niet zou hier ook graag
wat info voor willen hebben welke ik kan nemen.

wat ik wel heb is een magneet wat 350 kilo kan tillen
en wil graag gaan vissen bij het oude vliegveld twente wel bekend als de klei gaten
nu heeft er jaren trug in de krant hier gestaan dat er explosieven in zouden liggen
door dat er aan het einde van de oorlog hier de duitsers alles hebben gedumpt
betreft de duitsers die zaten hier met een experiment hier zouden de 1e straaljagers komen van de
duitsers nu is mijn vraag mag ik hier vissen er staat geen bord met info of het wel of niet mag

ik hoop dat jullie me kunnen helpen mvg michael

24 sep 2012, 16:39
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik Ben
hoi @ Michael,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

fijn dat je de weg hebt gevonden naar "bodemvondstenwereld' :10 en ik mag je namens 't team dan ook van harte :gf heten.
nu rest me nog te vertellen dat je een een aangename verblijf hier hebt en dat je vooral het plezier van je hobby hier vind :05

magneetvissen en een metaaldetector kun je heel goed combineren :goezo:

grt Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

24 sep 2012, 18:08
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Beste micheal

als eerste welkom op deze fantastische forum :goezo:

over het vissen,als er echt helemaal nergens een bord staat zou ik zeggen gewoon proberen

kijk wel uit dat je geen granaat aan de magneet slaat haha:)

verder wens ik je er alle succes mee

ps: tip over de detector
ik zou zeggen als beginner mischien beginnen met een tesorro
altijd leuk om ermee te zoeken,en mee te leren hoe om te gaan ermee

fijne dag verder

MvG

Auget largiendo
Hij die royaal geeft, vermeerderd.

24 sep 2012, 18:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
lekker gewoon gaan vis

hier mag het niet meer :as

bij jou mag het nog wel

tip hou de boel netjes

veel succes

24 sep 2012, 18:18
Profiel

Antwoord met een citaat
welkom micheal :10

om even op je vraag terug te komen:
kijk de gemeente apv na --> hier staan de aparte verboden
borden lands de kant.
informeer bij de gemeente.

24 sep 2012, 18:18
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
lekker gewoon gaan vis

bij jou mag het nog wel

tip hou de boel netjes

veel succes

hoi Ben welkom op het forum :goezo: ik zelf zou als ik wist dat er veel munitie gedumpt was daar niet gaan magneten

zag net op editie.nl [rtl4] een magneetvisser die het zonodig voor de camera moest doen :pol heeft die verslaggever die het ook ff moest proberen er een duitse granaat eraan hangen mooie reclame weer is straks ook weer overal verboden

wordt tijd dat ze dat achterlijke facebook,twitter en wat je nog meer hebt van die onzin verboden wordt dat is namelijk een groter gevaar voor de volksgezondheid :as :as

gr ed :sd

24 sep 2012, 18:44
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
melpatcindy schreef:
de ed schreef:
lekker gewoon gaan vis

bij jou mag het nog wel

tip hou de boel netjes

veel succes

hoi Ben welkom op het forum :goezo: ik zelf zou als ik wist dat er veel munitie gedumpt was daar niet gaan magneten

zag net op editie.nl [rtl4] een magneetvisser die het zonodig voor de camera moest doen :pol heeft die verslaggever die het ook ff moest proberen er een duitse granaat eraan hangen mooie reclame weer is straks ook weer overal verboden

wordt tijd dat ze dat achterlijke facebook,twitter en wat je nog meer hebt van die onzin verboden wordt dat is namelijk een groter gevaar voor de volksgezondheid :as :as

gr ed :sd

war om sta ik er bij ed
wat heb ik met bommen te maken ed

24 sep 2012, 18:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Michael,
welkom hier. Over het vissen het volgende: je mag overal gewoon vissen tenzij er een apv geldt. Kijk wel uit met oorlogstuig ik hanteer de regel "als er bommen liggen ben ik weg". Ik heb meerdere granaten gevonden en altijd als ik er een van de magneet afhaal is het weer mazzelen als er niets gebeurd. Tuurlijk is het gaaf als je een WOII item anders dan een bom bovenhaalt. Ik ben getuige geweest van een 98K vondst en zelf heb een aantal Nederlandse-leger items boven gevist. Leuk leuk leuk.

Algemene vraag: Moet een apv aangegeven worden door een bord of wah? :06 :yh

24 sep 2012, 18:55
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
bedankt voor alle tips

hier is het artikel heb meteen gekeken

http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... vissen.xml

ik denk dat ik maar eerst is ervaring op ga doen met een lichtere magneet in een normale vijver of het kanaal

24 sep 2012, 18:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Citaat:
Een gevaarlijke hobby dus.

Verjaardag in vieren (slag) Haren is pas link...

Niet teveel aan de grote klok hangen als je oorlogstuig vind...

24 sep 2012, 19:05
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
het is gevaarlijk idd en vooral omdat hier niet veel mensen actief zijn met metaaldetectors en ook is pas het terrein vrijgegeven

hier wat fotos

de vijvers
Afbeelding

de bunkers
Afbeelding

dit is het enigste bord wat er staat
Afbeelding

http://www.enschede.nl/repository/01401/

Laatst bijgewerkt door michenschede op 24 sep 2012, 19:17, in totaal 1 keer bewerkt

24 sep 2012, 19:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Goede vangst!

24 sep 2012, 19:16
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
In principe is het niet verboden op deze plek, gewoon proberen en je vooral zo positief mogelijk opstellen. Neem een extra vuilniszak mee voor alle rommel die je opvist en zorg dat de kant zo netjes blijft. Zelf heb ik eigenlijk bijna elke keer met magneten wel politie, politie te water of stadswachten langs, ik vertel ze altijd dat ik oud ijzer uit het water aan het vissen ben en uiteindelijk is altijd alles goed. Een lichtere magneet om mee te beginnen lijkt me niet nodig, hoe zwaarder hoe beter denk ik, ik zou gewoon lekker met je eigen zware magneet beginnen.

Om te beginnen zou ik zelf kiezen voor water dat in ieder geval licht stroomt en waar wat scheepvaart is, dan ligt er over het algemeen het minste slib op de bodem en is haal je makkelijker ijzer van de bodem. Plekken waar havens hebben gelegen, fabrieken en (land)huizen langs het water hebben gestaan zijn vaak een goede plek voor iedere voorwerpen.

24 sep 2012, 20:48
Profiel

Antwoord met een citaat
Smulders Kleigaten ken ik wel, ik kom zelf uit Hengelo. (nog niet voorgesteld) :09
Dit verhaal kan ik me ook nog herinneren van een jaar of 10 terug:

Gepantserde kraan speurt naar bommen in kleigaten Smulders
LONNEKER - Bij de kleigaten van Smulders worden komende week opnieuw verkennende onderzoeken gedaan naar de aanwezigheid van explosieven op de bodem van de drie vijvers.

Dat gebeurde voorgaande jaren al vaker, nadat in 2002 niets vermoedende vissers de schrik van hun leven kregen toen een, volgens deskundigen, anti-tankmijn op de vijverbodem ontplofte.

Volgens dezelfde deskundigen zouden de bodems van de drie vijvers wel eens bezaaid kunnen liggen met explosieven. Komende maandag wordt alles opnieuw in gereedheid gebracht voor een nieuwe onderzoeksronde, wederom door experts van de Vriezenveense firma Leemans Speciaalwerken. Dat gebeurt omdat sinds het vorige onderzoek bij de gemeente verschillende meldingen binnenkwamen van voorbijgangers die granaten en ander wapentuig hadden ontdekt onder het wateroppervlak van de vijvers.

Een gepantserde kraan op een ponton gaat de vijverbodems afgraven. Zodra oude munitie of anderssoortige explosieven naar boven worden gehaald, worden ze schoon gespoten en vervolgens ter plekke tot ontploffing gebracht. ‘De opzet van deze verkennende onderzoeken is het verkrijgen van inzicht in welke soorten explosieven er nu nog in de kleigaten van Smulders liggen’, stelt gemeentewoordvoerder Harco Zwaan. De planning van het vervolgonderzoek naar de aanwezigheid van explosieven geeft aan dat deze operatie de hele komende week duurt. ‘Maar misschien zijn ze wel eerder klaar, of is juist meer tijd nodig.’

Aan de hand van de resultaten, wordt in samenspraak met de experts een plan van aanpak opgesteld dat medio januari klaar moet zijn. In dat plan worden eventuele vervolgmaatregelen aangekondigd. Intussen is wel zeker dat complete sanering van het gebied niet aan de orde is. Evenals de voorgaande keren, stelt de gemeente overdag weer een veiligheidsgebied in van driehonderd meter rond de onderzoeksplek. Daar mag dagelijks tussen 07 en 17 uur niemand komen. Ook zijn de wegen in de veiligheidszone afgesloten: de Oude Deventerweg tussen de Oldenzaalsestraat en de Beuvinkweg en de Bergweg tussen Prins Bernhardpark en huisnummer 300.

14 okt 2012, 21:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]