Logo
Het is nu 04 jun 2026, 11:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 stekkenpezers 
Auteur Bericht

Bericht stekkenpezers
vorig jaar met maat veel moeite gedaan voor toestemming mooi perceel omvorming gras naar mais, dus redelijk maagdelijk zoekgebied, gisteren ging de mais eraf en vandaag lopen er al 5 te zwaaien!! *&*%$&@$@$@%&&%^^%☻☻☻☻☻ :pol :pol :pol :pol :lo :lo :lo daar gaan de weekendplannen dus :as :as :as k.t met peren dus!

25 okt 2012, 14:29
Profiel

Bericht Re: stekkenpezers
Zijn toch geen stekkenpezers? Of heb je ze eens meegenomen?

Bedankt voor de determinaties en reacties

Tot ziens

Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.

25 okt 2012, 14:36
Profiel WWW

ook met toestemming neem ik aan?? anders zeg je dat je de eigenaar bent en zegt dat ze moeten opzouten :pol

gr ed :sd

25 okt 2012, 14:37
Profiel
??????????????? STEKKENPEZER,...... ik ben ook ene volgens anderen :06 :06 :06

Ga op plekken zoeken waar iets kan liggen en heb de info via ....hier....internet....andere fora......verhalen van medezoekers :oooo :oooo :oooo :oooo

Volgens mij zijn we hier zoals we allen meelezen STEKKENPEZERS

Zodra iemand iets post ,..gaan we kijken waar heeft ie het gevonden en gaan dan kijken waar presies :04 :04 :03 :03 :03 :01 :01 :01 :01 :01

Mensen we hebben allen één gedachte{hadden voor mij}zoveel mogelijk mooie spullen vinden :ppp :ppp :ppp :ppp

Mijn circeltje is ROND,.. heb mogen vinden waarvan ik eerder droomde..... ga nu alleen voor het plezier en het samenzijn met andere zoekmaten :sd :sd :sd :sd :sd :sd :sd

Edje :uu

25 okt 2012, 15:10

boer inmiddels gebeld, heeft anderen geen toestemming gegeven, dus toch wel beetje lullig voor degenen die het netjes doen, toch? maar om er nu kudde van 5 man vanaf te gaan schoppen, heb je geen piepstok maar knalstok nodig....
Dan maar voor de overgebleven kruimels gaan of weer gaan investeren in nieuwe plek.
't is jammer.

25 okt 2012, 16:23
Profiel

gertimmerzeel schreef:
boer inmiddels gebeld, heeft anderen geen toestemming gegeven, dus toch wel beetje lullig voor degenen die het netjes doen, toch? maar om er nu kudde van 5 man vanaf te gaan schoppen, heb je geen piepstok maar knalstok nodig....
Dan maar voor de overgebleven kruimels gaan of weer gaan investeren in nieuwe plek.
't is jammer.

en dan gaat het dus ook fout, gewoon eraf schoppen ,want daardoor krijgt die boer straks de pest in en is het helemaal klaar voor je

25 okt 2012, 16:25
Profiel
ERELID

Ja Gert het zij zo. :pol

Jij doet het tenminste netjes. :10

Maar het land is geen eigendom van degene die toestemming heeft zeg ik altijd :lo , maar toestemming vragen aan de eigenaar is wel het minste wat men kan doen toch. :10
Het is absoluut geen reclame voor onze hobby om geen toestemming te vragen laat dat duidelijk zijn. :lo
Het is jammer dat dit onderwerp telkens weer opgerakeld moet worden voor mensen die het nog steeds niet begrijpen en maar doen wat ze willen. :yh
Dat soort mensen want zoekers wil ik het niet noemen vinden het kennelijk ook best dat een ander in hun tuin loopt te graven of erger nog in hun woonkamer de vloerbedekking aan gort snijdenzonder dat hij het goed vind.
Ik weet zeker dat er mensen zijn op dit forum die dit gedrag bij zichzelf herkennen en gewoon maar lopen te graven onder het mom van ik wil moet en zal.
Tegen die mensen wil ik zeggen kom bij mij langs en dan mag je iets uit mijn vitrinekast zoeken dan verpest je het in ieder geval niet voor een andere echte zoeker zoals Gert die het netjes regelt. :10
Gert respect en ik neem je wel een keertje mee. :10

Groetjes
Cees

25 okt 2012, 17:03
Profiel
viros schreef:
??????????????? STEKKENPEZER,...... ik ben ook ene volgens anderen :06 :06 :06

Volgens mij zijn we hier zoals we allen meelezen STEKKENPEZERS

Hier wil ik me even van distantieren... :Hellup:

*** rest van bericht verwijderd om geen ruzie op te rakelen ***

25 okt 2012, 17:14
:whoea: :whoea: :whoea: :whoea: :whoea: :whoea: :whoea:

25 okt 2012, 18:27

Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt wanneer je keurig je toestemming gevraagd hebt en er een heel stel over die akker lopen te zwaaien die dat niet hebben gedaan.
Dit jaar heb ik daarom afscheid moeten nemen van een van mijn Romeinse zoekstekken. Zoals elk jaar vraag ik netjes of het nog steeds ok is dat ik kom zoeken. Vorige week kreeg ik dus een "nee"te horen. Reden? De boer was het zat dat wanneer hij toestemming gaf er de dagen erna ineens 4, 5 man over de akker liepen die duidelijk niet allemaal toestemming hadden. Ze blokkeerden ook nog eens de weg met hun auto's zodat tractors daar last van hadden.

Vreselijk irritant dit soort lui!

25 okt 2012, 20:11
Profiel

archeonist schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt wanneer je keurig je toestemming gevraagd hebt en er een heel stel over die akker lopen te zwaaien die dat niet hebben gedaan.
Dit jaar heb ik daarom afscheid moeten nemen van een van mijn Romeinse zoekstekken. Zoals elk jaar vraag ik netjes of het nog steeds ok is dat ik kom zoeken. Vorige week kreeg ik dus een "nee"te horen. Reden? De boer was het zat dat wanneer hij toestemming gaf er de dagen erna ineens 4, 5 man over de akker liepen die duidelijk niet allemaal toestemming hadden. Ze blokkeerden ook nog eens de weg met hun auto's zodat tractors daar last van hadden.

en zo gaat het dus ,erafschoppen dus, ze zijn daar illegaal bezig zullen we maar zeggen banden leksteken ,enz,enz fotos maken en op alle fora zetten :goezo: :10

25 okt 2012, 20:40
Profiel
archeonist schreef:

Uhhhh, dit doe ik dus niet!!!!!!!!!
vraag natuurlijk altijd eerst toestemming aan de boer of eigenaar :goezo:

mvg Edje :sd

25 okt 2012, 20:46
Uhuh...

25 okt 2012, 20:54

gertimmerzeel schreef:
't is jammer.

Als ze geen toestemming hebben zal er nog wel wat liggen Gert.
Zonder toestemming zoek je niet zo ontspannen lijkt mij en sla je gauw wat over.

25 okt 2012, 21:52
Profiel

Hallo luitjes,
Dit heb ik ook meegemaakt.
Ik zette mijn auto neer en was in gewone kleding.
Het moment dat ik uit stapte stopte ze met zoeken en kwamen wat nerveus naar mij toe gelopen.
Ik vroeg of ze wisten dat dit een beschermde site was.
Nee mijnheer was het antwoord.
Risico voor jullie jongens.
Ik ben weg gereden maar gingen gewoon door.
Mijn oplossing nu.
Boer een vlaai en twee kratten bier gegeven.
Ik moest koffie komen drinken dus op die 45 bunder zoekt niemand meer.
Krijg veel tips en land van de familie.
Ben nu een nocta sence aan het uit proberen.
Zet hem op de wettelijke bouwvoor diepte en haal nog heel veel er uit.
Ze halen voor mij de rotzooi er uit want als ze terug komen willen ze die niet meer vinden.
Wie niet sterk is moet slim zijn.
Herman

25 okt 2012, 22:09
Profiel

Vlaaien, koffie, bier, jenever... Halve maatregelen heren!

Aanpappen met de dochter des huizes is dé trend voor 2013 :oooo Gaat pa dan nog moeilijk doen, dan zorg je er gewoon voor dat Marieke eventjes niet meer ongesteld wordt, zeg maar :07

Serieus nu: persoonlijk vind ik al die omkoop toestanden maar wat over the top hoor. Als we ons daar mee moeten beginnen bezighouden is het hek definitief van de dam. En als er al eens toevallig een ander op het akker zoekt waar jij ook komt: pech! It's all in the game :10

Het beste dat je doet is er voor zorgen dat je een buffer hebt. Een reserve aan zo veel mogelijk akkers waar je terecht kunt indien je ergens als 2e of 3e aankomt.

Echte stekkenpezers zijn weer een andere story. Die mogen ze wat mij betreft ... Tja dat is niet netjes op een publiek forum :03

Minelab Manticore

25 okt 2012, 22:25
Profiel

Je kunt er ook gewoon bij gaan lopen

25 okt 2012, 22:30
Profiel

Stekkenpezers leuk woord had het nog niet gehoord ,maar ik vind wel dat je die lui er af mag of moet stuuren .
Al was het alleen maar om op goede voet met de boer te blijven.meestal als je verteld dat de boer het niet wil zonder toesteming zijn ze weg ,gaan ze dan nog niet waarschuw je de boer ,doe je niks heb jij de smoor in ,en die lullo,s alle pret .

25 okt 2012, 22:42
Profiel

Weet je ik lees altijd hier op site het is je gegund etc etc maar volgens mij diep van binnen
word er heeeel weinig aan iemand gegund :03 ( zal niet voor iedereen gelden maar ....)
Neem een voorbeeld ik als beginnende zoeker ( +/_ 4 jaar nu ) maak me echt niet druk
als iemand ook op die stek loopt sterker nog ik vertel ook gewoon op welke stekken ik het
één het ander gevonden heb aan andere zoekers die ik wel eens tegen kom lekker belangrijk
het gaat toch om de hobby of niet soms !!!!
Als hun iets vinden waar ik bij ben dan ben ik oprecht blij voor hem/haar ppffff kom op mannen.
Ik zeg altijd als je wat moois vindt dan is het je echt gegund want je moet er toch echt zelf overheen lopen.
Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd even netjes moet vragen of je daar kan zoeken is dat ok dan mogen
er van mij meerdere lopen hoor daar zal ik nooit een traan om laten integendeel juist.
Wat ik ook erg merk dat er heel veel afgunst is onder bepaalde zoekers, ik vraag me echt af waarom ? we
hebben toch allemaal dezelfde hobby.
Zo denk ik er in iedergeval over, voor de rest mischien tot ziens op een zelfde akker :07 :07 :07

Gr,
David . . .

25 okt 2012, 22:42
Profiel

met stekkenpezers heb ik het ook gehad.
heb al mensen meegenomen naar goede akkers,omdat ik een beetje medelijden had met ze.ze hadden nog nooit iets fatsoenlijks gevonden.
op de akker gaan zoeken en ze vinden een bv een mooie munt of arthefact.de dag erna hoor je dat ze daar alleen zijn gaan zoeken,of soms zelfs met anderen.
dat noem ik nou stekkenpezers.
ze hadden ook bv mij effe kunnen bellen of ik mee ging naar die akker,maar nee.vlug stiekem alleen gaan en dan maar hopen dat ze een topper pakken.
gelukkig is mijn ervaring dat deze mensen op de eerste plaats niet kunnen zoeken.en op de 2de plaats ook nog zo stom als het achterste van een varken zijn.
en op de derde plaats laten sommige ook nog de rotzooi op de akker liggen die ze drinken of vreten.
oh ja,daarbij komt ook nog dat ze de gaten openlaten.
van mij mogen deze figuren de t.r.ng genieten.
doe eens wat moeite en zoek je eigen zoekstekken man.

bacchus. :sd

26 okt 2012, 06:37
Profiel
viros schreef:

Zijt gij die Viros die 's nachts de keltische munten van Paul Kurfs is gaan rippen?

26 okt 2012, 09:41
dat is hem

26 okt 2012, 10:14

Dat heb ik ook gedaan. Ik werd alleen wakker en stond bij de buren in hun tuin te spitten :Censuur:

Bedankt voor de determinaties en reacties

Tot ziens

Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.

26 okt 2012, 10:15
Profiel WWW

Gert denk maar zo,een akker is niet meteen leeg hoor,daar is wel meer voor nodig,
ik ken een akker waar 100derden zoniet 1000den zoekers gedurende 20 jaar gelopen hebben,deze is nu ver leeg maar er komen nog steeds,zei het niet veel,vondsten vanaf.
Dus maak je niet druk en ga er gewoon zoeken,als het voor jou bestemd was ligt het er gewoon nog.

Gr Paul :sd

PS heb ook wel eens stekken gepeest,ga dit verder niet toe lichten,is uitgepraat met diegene.

26 okt 2012, 11:52
Profiel
Travis schreef:
viros schreef:

Zijt gij die Viros die 's nachts de keltische munten van Paul Kurfs is gaan rippen?

:06 :06 :06 heb toen samen met Paul gezocht en Ambianii :10
Hier in Nederland hoef ik niet s'nachts te zoeken heb op de meeste plaatsen toestemming :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein:

26 okt 2012, 13:00
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende