|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:54
|
| Auteur |
Bericht |
|
Ceesou
ERELID
|
 Re: de boswachter
Even voor de goede orde Ambi, Misfit is een Rotterdammer en wel van Zuid Er kwam op mij ook een jager naar me toe met zijn geweer dicht toen ik wilde gaan zoeken op een graanakker afgelopen zomer. Ik ging toen heel demonstratief staan met mijn handen omhoog en vroeg heel vriendelijk doch indringend of hij zijn geweer open wilde doen. Toevallig heb ik zelf een tijdje kleiduiven geschoten en les 1 is geweer open wanneer je niet schiet en/of ermee loopt. Na een kort en indringend gesprek over hoe het werkt met het hanteren van een hagelgeweer ging hij weg en dat heeft mij op die akker 2 denariussen opgeleverd. Ik hou ook van wild (erg lekker) en dus van mij mogen ze best jagen hoor en als dat samen gaat met onze hobby en wetgeving over jagen heb ik er geen moeite mee. groetjes Cees.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 01 dec 2012, 01:23 |
|
 |
|
Misfit
|
Dat klopt... maar 'k woon al 10 jaar in West-Friesland, waar Ambi dus stiekum vandaan komt, voordat hij (onbegrijpelijk) richting Limboland opschoof  Ceesou schreef: Toevallig heb ik zelf een tijdje kleiduiven geschoten en les 1 is Vorig jaar in Chicago mocht ik ook even kleiduif-schieten (zie foto onder). De man in 't gele t-shirt was niet te spreken over mijn schot-kunsten (ik schoot 7 of 8 uit 25, hij 24 uit 25)... maar een uurtje later bij normaal kaliber opgelegd schoot ik 'm er op m'n sloffen af (UZI kende ik uit dienst)... Maffe figuren die Amerikanen trouwens, op die schietbaan stonden naast ons 'mannen' van de zogenaamde Militia... er is me uitgelegd dat dat de militaire tak is van de Ku Klux Klan (en zo weird kwamen ze ook over, de helft was skinhead, de rest red-neck) 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 dec 2012, 01:44 |
|
 |
|
Pepino
|
Beetje jammer dit inderdaad. Ook erg kinderachtig vind ik.
Ik heb het er nooit zo mee dat jagen. Zogenaamd de populaties in stand houden, zeer lachwekkend...
|
| 01 dec 2012, 02:12 |
|
 |
|
Travis
|
.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 dec 2012, 08:24 |
|
 |
|
vogel
Geregistreerd: 01 jan 2009, 15:16 Berichten: 101 Woonplaats: Bij Utrecht
|
Misfit schreef: Dat klopt... maar 'k woon al 10 jaar in West-Friesland, waar Ambi dus stiekum vandaan komt, voordat hij (onbegrijpelijk) richting Limboland opschoof  Ceesou schreef: Toevallig heb ik zelf een tijdje kleiduiven geschoten en les 1 is Vorig jaar in Chicago mocht ik ook even kleiduif-schieten (zie foto onder). De man in 't gele t-shirt was niet te spreken over mijn schot-kunsten (ik schoot 7 of 8 uit 25, hij 24 uit 25)... maar een uurtje later bij normaal kaliber opgelegd schoot ik 'm er op m'n sloffen af (UZI kende ik uit dienst)... Maffe figuren die Amerikanen trouwens, op die schietbaan stonden naast ons 'mannen' van de zogenaamde Militia... er is me uitgelegd dat dat de militaire tak is van de Ku Klux Klan (en zo weird kwamen ze ook over, de helft was skinhead, de rest red-neck)  Jij hebt anders ook niets te klagen als ik je foto zo bekijk.....("maar als ik 'oermannen' als jij met hun penis-verlenging aan de schouder")....... Je schoudert anders prima, kom jij ook maar....eerst wat vlees voor de BBQ als toetje nog een gouden rijder...... gr Vogel
|
| 01 dec 2012, 10:06 |
|
 |
|
melpatcindy
|
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
Laatst bijgewerkt door melpatcindy op 01 dec 2012, 20:42, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 01 dec 2012, 16:03 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
vogel schreef: Ik zit werkelijk met gekromde tenen jullie commentaar te lezen over jagers... Ik ben buiten metaaldetector zoeker ook jager met een veld waar meerdere maisvelden in liggen. Als ik jullie commentaar zo lees zullen jullie wel vegetariers zijn, maar iets zegt mij dat dat wel mee zal vallen omdat er vast nog stukjes vlees tussen jullie tanden van de Mac Donalds zitten...... Vegetariers zijn namelijk wel de mensen waar ik respect voor kan hebben en die mij ook nog eens mogen aanspreken om wat ik doe! Ik zou overigens totaal geen moeite hebben als er zoekers in "mijn" jachtveld zouden zoeken, maar als ik zou willen jagen op zo n leeg maisveld zou ik wel de zoeker vragen om de volgende dag terug te komen omdat ik inderdaad van alles moet regelen voor zo n jacht. De jacht is in Nederland gewoon bij wet geregeld en goed ook, dus de opmerking: "en als er aan denk hoe de jacht in spanje gaat begin ik al rood aan te lopen wat een hufters hier.. " is dus werkelijk idioot, Nederland is het wildrijkste land van Europa waar men nou eens niet alles kapot schiet zoals dat in zuid europese landen helaas vaak wel gaat! Ik zal niet ontkennen dat er onder jagers absoluut blaaskaken tussen zitten maar zo zuinig jullie zijn op een goed veld zijn zij dat ook! Er komt natuurlijk weer van alles over me heen, over hoe zielig en patserig en kleine plassertje enz enz, maar leer nou eens dat al het vlees wat je in je kop steekt toch echt voor jou dood gemaakt is!!! Ik haal het liever zelf uit het veld om het zelf te slachten en te eten.....dat zou voor elke vleeseter trouwens een verplichting moeten zijn!! Met vriendelijke jagers/zoekers grootste lichtelaaiersgroet Vogel
NB: ik betaal niets voor de jacht maar help mee bij de boeren.....
nee hoor vogel ik slacht zelf runderen , herten, konijnen,hazen, fazanten, varkens, zwijnen, etc etc.ik been ze uit,en maak ze kant en klaar. en ik eet elke dag vlees  . ik zeg ook niet dat alle jagers slecht zijn. jagers die " voor hun plezier" jagen zijn vaak door en door rot. de nederlandse wet is dan wel goed in elkaar gezet, maar de overheid is er niet constant bij om te waken hoe zij handelen.  helaas zijn er toch een grote groep jagers die hun eigen wet handhaven,terwijl zij niet bevoegd zijn. P.s laat iedereen wel even op hun taalgebruik letten in deze topic. discuseren mag,maar hou het netjes.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 01 dec 2012, 16:34 |
|
 |
|
vogel
Geregistreerd: 01 jan 2009, 15:16 Berichten: 101 Woonplaats: Bij Utrecht
|
Kijk Pinkeltje, daar kan ik wat mee....... eindelijk een genuanceerd stukje commentaar.... (Als ik met een te gestrekt been of een te negatief commentaar kwam, sorry daarvoor)
Gr Vogel
|
| 01 dec 2012, 19:04 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
 ................................................................. Dat soort gasten verdienen een heel klein tikkie met het scheppie 
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 01 dec 2012, 20:34 |
|
 |
|
Ambianii
|
hahahaha...top niels... 
|
| 01 dec 2012, 21:01 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 885 Woonplaats: Voerendaal
|
Dit gelezen hebbende komt het er uiteindelijk op neer dat de toon de muziek maakt. De meeste mensen zijn redelijk. Sommigen niet. Ieder zijn hobby, prima. Jagen mag, zoeken ook. Het probleem met praatjesmakers en blaaskaken is dat hun methode soms werkt maar soms ook niet. Sommige mensen laten zich intimideren. Sommige mensen niet........ Conclusie: Toon maakt muziek. Ik heet geen Toon. 
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 02 dec 2012, 08:14 |
|
 |
|
Frenk Laurens
Geregistreerd: 02 maart 2011, 19:33 Berichten: 201 Woonplaats: landgraaf
|
Aardvark schreef. Aardvark schreef: Dit gelezen hebbende komt het er uiteindelijk op neer dat de toon de muziek maakt. De meeste mensen zijn redelijk. Sommigen niet. Ieder zijn hobby, prima. Jagen mag, zoeken ook. Het probleem met praatjesmakers en blaaskaken is dat hun methode soms werkt maar soms ook niet. Sommige mensen laten zich intimideren. Sommige mensen niet........ Conclusie: Toon maakt muziek. Ik heet geen Toon.  Nee jij heet Robbiebuul 
_________________ mensen houden liever een varken als huisdier dan een bloemkool als kamerplant.
|
| 02 dec 2012, 16:59 |
|
 |
|
Marco
|
vogel schreef: dus de opmerking: "en als er aan denk hoe de jacht in spanje gaat begin ik al rood aan te lopen wat een hufters hier.. " is dus werkelijk idioot, Nederland is het wildrijkste land van Europa waar men nou eens niet alles kapot schiet zoals dat in zuid europese landen helaas vaak wel gaat! Ik blij dat je het dan toch met me eens bent Vogel!!! nog maar een keer lezen wat ik dus schreef ciao 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 02 dec 2012, 17:47 |
|
 |
|
bennie
|
je hebt er eikelbijters bij. maar was het een jachtopziener of boswachter 
|
| 02 dec 2012, 19:09 |
|
 |
|
ronald
|
Klote jagers... Mvg.Ronald
|
| 02 dec 2012, 23:55 |
|
 |
|
Travis
|
Dus kort samengevat: De boswachter met kleine penis die zich voor jager uitgeeft is vegetarier en stuurt zoekers van de akkers terwijl hij ongevraagd geschoten wild in de kofferbak van de zoeker gooit. Of hij konijn met pruimen lust is voorlopig nog een raadsel.
grt Travis
|
| 03 dec 2012, 10:39 |
|
|