|
|
Het is nu 04 jun 2026, 05:51
|
| Auteur |
Bericht |
|
Marco
|
 Wat zou jij doen ?
ik heb de afgelopen jaren best veel gevonden. en veel kilometers gemaakt met de auto dus dacht ik laat ik eens een mooie munt verkopen om wat onkosten terug te krijgen mijn zoek maat weet best wel veel van dat wereldje en kon hier en daar wel eens rondvragen of er intresse was ik heb hem mijn munt meegegeven en er was inderdaad veel intresse voor. ik zou hem 10% van de opbrengst geven Tot op een gegeven moment hij helemaal in paniek naar mij toe kwam met het bericht dat hij de munt was kwijt geraakt. gestolen of verloren hij weet het niet.... ssssh*tttt denk je dan echt wel even. en nu ? wat zou jij doen ¿¿¿ in iedergeval lekker verder zoeken 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 04 dec 2012, 16:55 |
|
 |
|
Misfit
|
 Re: Wat zou jij doen ?
http://www.honkbalknuppeltekoop.nl  Maar iets serieuzer, stel dat ik die vriend zou zijn... zou ik 90% van de ter verwachten verkoop-prijs ophoesten, het is namenlijk mijn schuld. Vervolgens zou ik proberen het bij m'n verzekering proberen aan te melden (ik zou dan nml. 'schade' veroorzaakt hebben). Het lijkt mij heel normaal als jij dat zo bij je 'vriend' aankaart...
|
| 04 dec 2012, 17:06 |
|
 |
|
Ambianii
|
idd verder gaan,maar.....tjee,ik had hier thuis een munt van een goeie zoekmaat liggen een tijdje geleden,ik ging ermee om alsof ze van een ander was! Maw,raar verhaal Marco...crisis daar toch?...ik kan niet oordelen,enkel mijn onderbuik heeft rare kriebetjes. Suc6 man! 
|
| 04 dec 2012, 17:07 |
|
 |
|
Marco
|
Misfit schreef: http://www.honkbalknuppeltekoop.nl  Maar iets serieuzer, stel dat ik die vriend zou zijn... zou ik 90% van de ter verwachten verkoop-prijs ophoesten, het is namenlijk mijn schuld. Vervolgens zou ik proberen het bij m'n verzekering proberen aan te melden (ik zou dan nml. 'schade' veroorzaakt hebben). Het lijkt mij heel normaal als jij dat zo bij je 'vriend' aankaart...  honkbalknuppel...... ik klik er nog op ook van de verzekering is een goede tip dat zal ik zeker even aankaarten daar had ik zelf nog niet aangedacht maar zal waarschijnlik ook niet eenvoudig zijn.
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 04 dec 2012, 17:21 |
|
 |
|
Marco
|
Ambianii schreef: idd verder gaan,maar.....tjee,ik had hier thuis een munt van een goeie zoekmaat liggen een tijdje geleden,ik ging ermee om alsof ze van een ander was! Maw,raar verhaal Marco...crisis daar toch?...ik kan niet oordelen,enkel mijn onderbuik heeft rare kriebetjes. Suc6 man!  Het is inderdaad crisis maar m`n hoofd wil (nog) niet met het onderbuik gevoel mee hij heeft wel aangeboden om voor het verlies op te draaien maar persoonlijk denk ik dat dat niks wordt want we hebben flinke aanbiedingen gehad. en het is ondertussen al even geleden.
|
| 04 dec 2012, 17:27 |
|
 |
|
Forbes
Geregistreerd: 09 jun 2012, 12:43 Berichten: 1616 Woonplaats: Friesland
|
Indien je een foto van de munt hebt kun je een mail sturen naar taxatie@mpo.nl ,die kan je een waarde van de munt geven en dat kan je helpen als je de verzekering inlicht.
_________________ Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.
>>>> Golden Mask 4 <<<<
|
| 04 dec 2012, 17:36 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Marco,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Zou wel denken dat er iets anders aan de hand is,maar ik ben niet in de positie om te oordelen over je "vriend"? ,weet ook niet of de vriendschap echt hecht is.Waarom zou zijn verhaal niet kloppen en hoe was zijn reactie toen hij zijn verschrikkelijke ondekking aan je verkondige,als het een vriend is moet je hem beter kennen denk ik en de situatie van leedvermaak of comedie herkennen van zijn kant. Was het een "dure munt" en als dat zo is ,waarom deed je er zelf geen moeite voor om de munt aan de man te brengen ? Maar dat alles in nu niet relevant ,als de schade meevalt kan en moet het een leer voor je zijn geweest,maar de teleurstelling blijft uiteraard Verder wens ik je een sprankeltje hoop toe zodat hij mogelijk toch nog onverwachts opduikt. Ik zou je een tip mee geven en die is, als je het niet vertrouwd is het aan te raden toch om verkoopsite's en die van handelaren in de gaten te houden de komende tijd!!!. Tenslotte zou ik de volgenden keer als het zich weer voordoet een foto van de munt meegeven als hij in die wereld bekent is om te munt te verkopen ,heeft iemand dan interesse en meer informatie nodig kan hij nog altijd contact met jou opnemen. Ja is en blijft shit!!!! zo,n nare ervaring,maar het belangrijkste is dat je nu gewaarschuwd bent om dit in de toekomst te voorkomen, want voorkomen is beter dan genezen  . Zoek ze en vind ze,ga lekker door met deze fantastische hobby grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 04 dec 2012, 17:54 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Ik zou hem zat voeren,en de vraag nog eens stellen hoe hij de munt kwijt is geraakt Tja het blijft een raar verhaal,ik weet natuurlijk niet hoe goed jij je maat kent, ikzelf heb door de jaren heen geleerd dat ik (bijna) niemand meer iets leen of te leen geef, ik heb er ook teveel 'leergeld' voor moeten betalen,en vaak krijg je ook nog wrijving door jou goede daad. Gr Paul
|
| 04 dec 2012, 17:58 |
|
 |
|
Marco
|
Hallo Forbes, bedankt voor je aanbod mocht het nodig zijn zal ik je een foto toezenden
@ Chris
Het is m`n zoekmaat. we gaan samen overal naar toe ik heb een auto en (delen die onkosten), hij weet veel plaatsen. dankzij mij vond hij een romeins zwaard, dankzij hem vond ik gouden munten om maar een paardingen te noemen en tot op de dag van vandaag gaan we gewoon elke week nog samen op pad. maar het begint te kriebelen als je begrijpt wat ik bedoel.
en ja, het is inderdaad een dure munt. en zelf heb ik weinig kijk op de handel vandaar dat ik hem zelf niet wilde verkopen + dat ik ook nog hem blij kon maken met 10% het is ondertussen al een maand of 5 geleden en heb mezelf al suf gezocht op internet/veiling sites met 0 resultaat.
@ Paul
raar verhaal of niet, totdat het tegendeel bewezen is moet ik het maar geloven, en je hebt gelijk dat je niet zomaar iets meer aan iemand mee kan geven, er kan immers van alles gebeuren en bewijs dan maar eens dat je maat een object van jou had/heeft.
|
| 04 dec 2012, 18:30 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Marco Mij is ongeveer het zelfde gebeurd met een gouden solidus van Zeno, alleen ik had die munt in een gekke bui gekocht. Het gebeurde op een zoekdag, hij had hem te koop liggen in een vitrine doos met deksel, tot hij me kwam vertellen dat de munt was gestolen. Heb er nooit een seconde aan getwijfeld, dat hij er iets mee te maken had, hij bood me gelijk het bedrag te vergoeden wat ik dus niet heb aanvaard tot op de dag van vandaag, hij hoeft niet de dupe te worden van een of andere vuile dief. Een echte vriend, zal dit nooit doen !! Groet Gerrit
|
| 04 dec 2012, 18:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wat een rare vraag marco ik ken jou vriend niet dus kan ik er niks over zeggen veel succes Marco gr de ed 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 dec 2012, 19:03 |
|
 |
|
hardtail
|
moeilijke situatie marco. ik zou de foto van de desbetreffende munt hier op het forum zetten, er zijn een hoop ogen op dit forum wie weet duik tie ooit ergens boven. tis maar een tip
_________________ wie een kuil graaft voor een ander ?!......heeft zelf geen metaaldetector !!
|
| 04 dec 2012, 19:12 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
hooi fooks,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, iedereen die bij me thuis is geweest weet dat ik vaak de spullen op mijn bureau heb liggen in de keuken,in de keuken zal je wel denken  ja in de keuken die is zo groot dat ik er hoekje heb met mijn pc ,boeken en munten en voorwerpen die er tijdje blijven liggen tot ik ze weer eens keer opberg daar liggen ook vaak duurdere stukken bij,maar tot nu toe is nog niets ontvreemd en er komen ook mensen bij thuis als ik weg ben,neen niet de "neger"  maar vrienden/dinnen van mijn kinderen en vrouw die kijken dan ook naar het spul wat op mijn bureau ligt.maar op heden is nog niets ontvreemd gelukkig. de hele dure spullen liggen in een bankkluisje op de bank.grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 04 dec 2012, 19:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
wat is je pin code chris zoekers pikken niet van elkaar
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 dec 2012, 19:55 |
|
 |
|
bacchus
|
|
| 04 dec 2012, 20:14 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
krokdundee schreef: Hi Marco Mij is ongeveer het zelfde gebeurd met een gouden solidus van Zeno, alleen ik had die munt in een gekke bui gekocht. Het gebeurde op een zoekdag, hij had hem te koop liggen in een vitrine doos met deksel, tot hij me kwam vertellen dat de munt was gestolen. Heb er nooit een seconde aan getwijfeld, dat hij er iets mee te maken had, hij bood me gelijk het bedrag te vergoeden wat ik dus niet heb aanvaard tot op de dag van vandaag, hij hoeft niet de dupe te worden van een of andere vuile dief. Een echte vriend, zal dit nooit doen !! Groet Gerrit Klopt Gerrit ik ken dat hele verhaal  kan die man niets aan doen hij wilde jou helpen en wat Marco betreft,ik heb met je te doen,geloeiend wat erg grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 04 dec 2012, 20:59 |
|
 |
|
Ambianii
|
Toch siert het Marco te zeggen dat hij een oplossing zoekt en geen DADER!...toppie Marco...ik heb weer een paar gouden voor je besteld...alles komt goed! 
|
| 04 dec 2012, 21:21 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Ik hoop dat jouw zoekmaat niet op ons forum zit , ik zou me toch bijzonder ongemakkelijk voelen  . gr.joppie.
|
| 04 dec 2012, 21:34 |
|
 |
|
Marco
|
Ambianii schreef: Toch siert het Marco te zeggen dat hij een oplossing zoekt en geen DADER!...toppie Marco...ik heb weer een paar gouden voor je besteld...alles komt goed!  Ach, als het echt nodig is kan ik wel zeggen van: ik heb hem gratis gevonden en wat maakt het uit als ik hem ook weer gratis kwijt raak maar wil graag zekerheid en alle opties proberen voor het zover is waar worden ze afgeleverd ambii ? 
|
| 04 dec 2012, 21:35 |
|
 |
|
Marco
|
joppie schreef: Ik hoop dat jouw zoekmaat niet op ons forum zit , ik zou me toch bijzonder ongemakkelijk voelen  . gr.joppie. zit niet op een forum joppie. ik beschuldig ook niemand trouwens, ik vroeg alleen maar naar mogelijkheden voor een oplossing. Misfit gaf al een goede tip
|
| 04 dec 2012, 21:43 |
|
 |
|
Marco
|
krokdundee schreef: Hi Marco Mij is ongeveer het zelfde gebeurd met een gouden solidus van Zeno, alleen ik had die munt in een gekke bui gekocht. Het gebeurde op een zoekdag, hij had hem te koop liggen in een vitrine doos met deksel, tot hij me kwam vertellen dat de munt was gestolen. Heb er nooit een seconde aan getwijfeld, dat hij er iets mee te maken had, hij bood me gelijk het bedrag te vergoeden wat ik dus niet heb aanvaard tot op de dag van vandaag, hij hoeft niet de dupe te worden van een of andere vuile dief. Een echte vriend, zal dit nooit doen !! Groet Gerrit ja dat is ook zoiets, wat een rotstreek van degene die hem gejat heeft... waarschijnlijk ook nooit weer wat van gehoord ?
|
| 04 dec 2012, 21:47 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 04 dec 2012, 22:39 |
|
 |
|
alphen
Geregistreerd: 23 jun 2008, 23:46 Berichten: 3098 Woonplaats: Alphen a/d rijn
|
Een vervelende situatie voor jou en je maat, Marco. Misschien kan je maat wel wat moois van hemzelf verkopen dan is het leed gedeeld. Verzekeringen betalen tegenwoordig toch slecht uit. Bij mij zijn bij een inbraak een aantal munten verdwenen, waaronder de munt van mijn avatar. Er kwam een mannetje van de verzekering langs, die me vroeg waar de munten vandaan kwamen, gevonden op de stort hier zei ik. Nou dan betalen we de helft maar uit want de gemeente Alphen is voor de helft eigenaar. Dat was zijn eerste vraag en antwoord. Grt Alphen.
|
| 05 dec 2012, 01:20 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
alphen schreef: Een vervelende situatie voor jou en je maat, Marco. Misschien kan je maat wel wat moois van hemzelf verkopen dan is het leed gedeeld. Verzekeringen betalen tegenwoordig toch slecht uit. Bij mij zijn bij een inbraak een aantal munten verdwenen, waaronder de munt van mijn avatar. Er kwam een mannetje van de verzekering langs, die me vroeg waar de munten vandaan kwamen, gevonden op de stort hier zei ik. Nou dan betalen we de helft maar uit want de gemeente Alphen is voor de helft eigenaar. Dat was zijn eerste vraag en antwoord. Grt Alphen. Tjonge jonge weer een duidelijk voorbeeld dat verzekeraars de oplichters zijn, ik kan me hier heel kwaad om maken,heb het zelf ook al meegemaakt, innen geen probleem,uitkeren ho maar, Ze doen dit gewoon doelbewust omdat ze weten dat de 'kleine man' meestal toch geen rechtzaak gaat beginnen omdat zij een hele lange adem hebben, Gr Paul
|
| 05 dec 2012, 17:40 |
|
 |
|
Misfit
|
Hoezo Paul ? Ik vind de zienswijze van de verzekeraar wel begrijpelijk... ze hebben feitelijk gewoon gelijk. Gr, Paul
|
| 05 dec 2012, 17:50 |
|
|