|
|
Het is nu 04 jun 2026, 07:01
|
| Auteur |
Bericht |
|
Marco
|
 Re: Wat zou jij doen ?
Misfit schreef: Hoezo Paul ? Ik vind de zienswijze van de verzekeraar wel begrijpelijk... ze hebben feitelijk gewoon gelijk. Gr, Paul misschien wel begrijpelijk, maar je voelt je natuurlijk direct voor de 2e keer bestolen. eigenlijk kan de gewone man niet met z`n verzekeing praten zonder advocaten en dan nog..... een verzekering is er niet om jou te helpen......maar een bedrijf dat jou zo weinig mogelijk wil betalen 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 05 dec 2012, 18:48 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Ja, Marco aan echte vriendschap zou ik niet twijfelen 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 05 dec 2012, 20:18 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
Hey Marco,
Pfff. Dat meen je niet. Oh wat shit! Ik dacht eerst dat het een grapje was.
Ik zie altijd alles van 2 kanten. Hij is jouw zoekmaat, en zoekmaten zijn vrienden en ik vertrouw ook al mijn zoekmaten. Net als wat Cointer Chris al eerder vermeldde. Bij hem thuis gaan de munten van hand naar hand. Ook bij mij thuis is het altijd zo geweest dat ik nooit eerder een munt kwijt ben geraakt. Zelfs op detector treffens. Daar had ik eens een hele avond een bakje met enkele denari staan, en aan de eind van de avond zaten ze er allen nog in.
Ik zou helemaal geen munt willen die ik niet zelf gevonden heb!!!!! Krijg je er een cadeau van een zoekmaat, dan is het altijd een leuk en een super gebaar en aandenken van een vriend. Maar een munt jatten dat doen zoekers en vrienden nooit.
Zie het van de andere kant: Jouw vriend die, als ie echt oprecht is, en die munt kwijtraakt. Wat voor een vreselijk en een rot gevoel moet dat niet voor hem zijn!!! Ongelooflijk. Ik hoop dat ie hem goed heeft weggelegd en hem dadelijk weer vind. Voor hem is het ook het ergste wat er is. Ik zou liever een munt van mezelf, dan een van iemand anders kwijtraken!!!! Pfff.
Zou hij de munt toch zelf achtergehouden hebben, wat ikzelf niet verwacht van een zoekmaat, dan kan hij hem ook 10 jaar houden en dan pas op een veiling brengen of op een beurs verkopen. (Zonder dat ie op internet komt te staan).
Het siert je inderdaad dat je naar een oplossing zoekt, en hem niet als dader aanwijst.
Pfff. Dit is een hele moeilijke!!! En zeker ook voor jouw vriend als, ie eerlijk is. Daar moeten we dus zeker niet aan gaan twijfelen.
Marco, ik hoop dat de munt snel terecht komt en weer spoedig bij jou in het bezit is.
Vele groeten,
John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 05 dec 2012, 20:25 |
|
 |
|
Ambianii
|
ik ken het cees,,zoals de waard is...maarja.....helaas ben ik verschillende keren HARD op m`n BEK gegaan...dus;wat is waarheid... mja,de verzekering??...gewooon blijven zoeken kerel 
|
| 05 dec 2012, 22:13 |
|
 |
|
speerpunt
|
Als jullie een echte vriendschap hebben zou je niet aan zijn oprechtheid hoeven te twijfelen.
Groetjes Rob
|
| 05 dec 2012, 22:51 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik vind dit een rare zaak, en ik zal - zonder oordelen op de persoon - uitleggen waarom: Ten 1e, wat Chris ook al aanhaalde: Waarom laat jij de verkoop van zo`n dure munt aan een ander over? Als het nu een veilinghuis was, dan was het een ander verhaal. Ten 2e: Waarom is er vooraf geen duidelijke minimum - maximum prijs afgesproken? Dan had je in ieder geval helder gehad wat de minimum schade was geweest (afgezien van de zgn. emotionele schade) Ten 3: Ik snap niet wat hier in feite moeilijk aan is: als ik in opdracht van een vriend handel, dan ben ik verantwoordelijk voor zijn bezit. Als ik het bezit dan kwijt raak, dan moet ik zorgen voor zgn. schadeloosstelling, dus die discussie lijkt mij overbodig. En als het echte vriendschap is, dan helemaal - of is het terecht dat ik hier - objectief gezien - mijn twijfels bij heb Dan de juridische kant De verzekeringsm`pij - mocht je e.e.a willen opgeven als schade - staat in haar recht om geen enkele schade te vergoeden. In de 1e plaats is het zo dat de munt geen taxatierapport had alvorens hij is kwijt geraakt, en ten 2e heeft jouw vriend de munt verloren. De verzekeraar zal zich vermoedelijk beroepen op onmacht, omdat jij uit vrije wil de munt aan een 3e hebt gegeven. Het is dus totaal onnodig om een eventueel scheef gezicht te trekken naar de verzekeringsm`pij, uiteindelijk is het jouw eigen schuld, hoe bitter het ook is. Tenslotte: Ik oordeel niet - niet persoonlijk, of in dien aard - ik geef enkel mijn mening Succes!
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 06 dec 2012, 09:48 |
|
 |
|
Marco
|
Er is niks raars aan deze zaak mensen  we zoeken gewoon een oplossing. niemand wordt hier beschuldigt van diefstal or whatever.... Hoth schreef: Ik vind dit een rare zaak, en ik zal - zonder oordelen op de persoon - uitleggen waarom:
Ten 1e, wat Chris ook al aanhaalde:
Waarom laat jij de verkoop van zo`n dure munt aan een ander over? Als het nu een veilinghuis was, dan was het een ander verhaal. Dat heb ik al eerder uitgelegt. ik zit niet in de koop en verkoop wereld + ik gaf hem de mogelijkheid om 10% van de opbrengst te houden. leuke deal toch ?? Hoth schreef: Waarom is er vooraf geen duidelijke minimum - maximum prijs afgesproken? Dan had je in ieder geval helder gehad wat de minimum schade was geweest (afgezien van de zgn. emotionele schade)
Dat was inderdaad beter geweest maar niet gebeurd. hij zou gewoon het maximale eruit proberen te halen.....leergeld dus ? Hoth schreef: Ik snap niet wat hier in feite moeilijk aan is: als ik in opdracht van een vriend handel, dan ben ik verantwoordelijk voor zijn bezit. Als ik het bezit dan kwijt raak, dan moet ik zorgen voor zgn. schadeloosstelling, dus die discussie lijkt mij overbodig. En als het echte vriendschap is, dan helemaal - of is het terecht dat ik hier - objectief gezien - mijn twijfels bij heb nou wil ik hier niet over bedragen praten maar ik dacht dat de munt X$ waard was. hij zij volgens mij wel 10x zoveel en dat klopte  dat vind ik wel netjes dus.. Hoth schreef: Dan de juridische kant De verzekeringsm`pij - mocht je e.e.a willen opgeven als schade - staat in haar recht om geen enkele schade te vergoeden. In de 1e plaats is het zo dat de munt geen taxatierapport had alvorens hij is kwijt geraakt, en ten 2e heeft jouw vriend de munt verloren. De verzekeraar zal zich vermoedelijk beroepen op onmacht, omdat jij uit vrije wil de munt aan een 3e hebt gegeven. Het is dus totaal onnodig om een eventueel scheef gezicht te trekken naar de verzekeringsm`pij, uiteindelijk is het jouw eigen schuld, hoe bitter het ook is. We weten ook wel dat het niet mee zal vallen via een verzekering. het kan uiteindelijk wel je eigen schuld zijn maar daar hebben we vaak een verzekeing voor toch ? je moet het proberen! Hoth schreef: Tenslotte: Ik oordeel niet - niet persoonlijk, of in dien aard - ik geef enkel mijn mening Succes! nogmaals, niemand wordt hier beschuldigt van diefstal or whatever.... daar zou deze discussie niet over moeten gaan groet 
_________________ ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ No me moleste mosquito
|
| 06 dec 2012, 12:24 |
|
 |
|
frenk
ERELID
|
coinhunter chris schreef: hooi fooks,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, iedereen die bij me thuis is geweest weet dat ik vaak de spullen op mijn bureau heb liggen in de keuken,in de keuken zal je wel denken  ja in de keuken die is zo groot dat ik er hoekje heb met mijn pc ,boeken en munten en voorwerpen die er tijdje blijven liggen tot ik ze weer eens keer opberg daar liggen ook vaak duurdere stukken bij,maar tot nu toe is nog niets ontvreemd en er komen ook mensen bij thuis als ik weg ben,neen niet de "neger"  maar vrienden/dinnen van mijn kinderen en vrouw die kijken dan ook naar het spul wat op mijn bureau ligt.maar op heden is nog niets ontvreemd gelukkig. de hele dure spullen liggen in een bankkluisje op de bank.grt Chris  hhhaaa klopt cris maar kijk maar uit met die negerrrrrrrrrrrrrrrrrrr 
_________________ Gezocht hondenpenningen Franse en Duitse regiments knopen gezocht
|
| 06 dec 2012, 13:41 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7095 Woonplaats: Silversun
|
Vergeten & gewoon door zoeken Marco gewoon een ongelukje vriendschap boven alles gr Niels.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 07 dec 2012, 13:51 |
|
 |
|
bacchus
|
macro haal je vriend op, en ga een stukje toeren,laat horen dat hij nog een kans van je krijgt om de waarheid te vertellen,liegt hij nog steeds, knap hem dan op grt john
|
| 07 dec 2012, 15:08 |
|
 |
|
Marco
|
 ja lekker gezocht vanddaag hoor, oplossing is nabij groet
|
| 07 dec 2012, 18:44 |
|
 |
|
Hans1971
|
Voordeel van de twijfel, vriendschap gaat boven alles zoals Niels al schreef. Vergeten en weer doorgaan Volgende keer doe je het weer anders 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 dec 2012, 21:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Marco schreef: :oooo ja lekker gezocht vanddaag hoor, oplossing is nabij groet mooi de zon schijnt weer
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 dec 2012, 22:12 |
|
|