|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
waterrat
|
 kortzwaard??
hallo, deze eruitgevist. deze vorm zag ik al eens als gebruik van een zwaard. weet echter niet meer waar ik het zag. kunnen jullie helpen???
thx mvg rat
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 dec 2012, 18:06 |
|
 |
|
wavedancer
|
 Re: kortzwaard??
Ook een stuk van een middeleeuws stokwapen??
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 07 dec 2012, 18:23 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 dit zou hem kunnen zijn, denkelijk een kapmes maar er staan geen afmetingen bij (tis maar een ingeving van mij) http://www.sabels.net/index.php?option= ... &Itemid=18
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 08 dec 2012, 14:26 |
|
 |
|
wavedancer
|
Jimmy, kan je wat meer detailfoto 's posten aub? Is er ergens een duidelijk breukvlak zichtbaar? Waar is de scherpe en de botte kant? Misschien ook even googelen op "voulge", "glaive", "bardiche", "lochaber axe" en "medieval pool arms". Je bent dan wel de rest van de avond zoet.  Een Europees zwaard met die vorm is mij niet bekend, maar het kan altijd. Gr. Wave.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Quidquid latine dictum sit, altum viditur. Homo sapiens non urinat in ventum.
|
| 08 dec 2012, 20:39 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
Heel moeilijk om het zo te zeggen .. eigenlijk moet je zoiets in je handen hebben het blad heeft ook wel overeen komsten met een Rad Hauwer  van vorm dan ...  ingeving .. meedenken helpt . Alle optie,s open houden toch ? Maar ik twijvel niet aan wavedancer hoor ... maar of er een match in zit 
|
| 08 dec 2012, 21:02 |
|
 |
|
wavedancer
|
koudi schreef: Heel moeilijk om het zo te zeggen .. eigenlijk moet je zoiets in je handen hebben het blad heeft ook wel overeen komsten met een Rad Hauwer  van vorm dan ...  ingeving .. meedenken helpt . Alle optie,s open houden toch ? Maar ik twijvel niet aan wavedancer hoor ... maar of er een match in zit  Je zou het inderdaad in je handen moeten hebben Koudi. Maar misschien kan Jimmy nog één en ander toelichten. Een Rad Hauer is toch weer net anders, niet? (net zoals mijn voorbeelden trouwens) Zijn er meerdere lengtes in die Rad Hauers. Ik heb weet van 2 verschillende lengtes. (36 en 38 cm., heft inbegrepen) Dit stuk is 36 cm. lang. Nog even de foto 's afwachten zeker. Gr. Wave.
|
| 08 dec 2012, 21:29 |
|
 |
|
waterrat
|
hallo, er is een breukvlak te zien onderaan aan het heft, en een aan de bottekant bovenaan. de snijkant is het kromme deel van het itum. het meet 36cm, brredste kant is 7,5cm
bedankt alvast!!
grtz rat
|
| 10 dec 2012, 17:50 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|