|
|
Het is nu 04 jun 2026, 12:42
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
johwie
Geregistreerd: 04 okt 2012, 23:33 Berichten: 178 Woonplaats: Naarden
|
 Schoonmaak tips??
Hee hallo ik vroeg me af hoe mensen hun gevonden spullen schoon maken is er iets waar je bijv: munten goed kan schoonmaken? Groetjes johwie
_________________ Nieuwe website link http://www.mijnbodemvondsten.tk
|
| 23 dec 2012, 23:40 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
 Re: Schoonmaak tips??
Kijk eens in de rubriek schoonmaken en restaureren Je hebt voor elk soort metaal wel een aparte soort schoonmaken, -zuurvrije vaseline is in de meeste gevallen goed, munt inwrijven, paar maanden laten staan, met een tandenstoker eraan krabben, herhalen tot hij schoon is -elektrolyse, alleen doen bij gevallen die je niet schoonkrijgt met vaseline ofzo -citroenzuur, voor zilveren munten, enzenzenz Gewoon die rubriek doorlezen, barst van de nuttige tips 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 23 dec 2012, 23:51 |
|
 |
|
johwie
|
Smits schreef: Kijk eens in de rubriek schoonmaken en restaureren Je hebt voor elk soort metaal wel een aparte soort schoonmaken, -zuurvrije vaseline is in de meeste gevallen goed, munt inwrijven, paar maanden laten staan, met een tandenstoker eraan krabben, herhalen tot hij schoon is -elektrolyse, alleen doen bij gevallen die je niet schoonkrijgt met vaseline ofzo -citroenzuur, voor zilveren munten, enzenzenz Gewoon die rubriek doorlezen, barst van de nuttige tips  Thanks
|
| 24 dec 2012, 00:01 |
|
 |
|
johwie
|
johwie schreef: Smits schreef: Kijk eens in de rubriek schoonmaken en restaureren Je hebt voor elk soort metaal wel een aparte soort schoonmaken, -zuurvrije vaseline is in de meeste gevallen goed, munt inwrijven, paar maanden laten staan, met een tandenstoker eraan krabben, herhalen tot hij schoon is -elektrolyse, alleen doen bij gevallen die je niet schoonkrijgt met vaseline ofzo -citroenzuur, voor zilveren munten, enzenzenz Gewoon die rubriek doorlezen, barst van de nuttige tips  Thanks , Alleen citroenzuur bij zilver?
|
| 30 dec 2012, 21:02 |
|
 |
|
Hans1971
|
of electrolyse. Maar gewoon wat citroensap is ook goed. Kan je ook nog wat verdunnen met water. Heeft je moeder vast wel in de keuken. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 30 dec 2012, 21:25 |
|
 |
|
johwie
|
Hans1971 schreef: of electrolyse. Maar gewoon wat citroensap is ook goed. Kan je ook nog wat verdunnen met water. Heeft je moeder vast wel in de keuken.  Heb al in gedaan ja maar wat is electroyse xd
|
| 30 dec 2012, 22:49 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 30 dec 2012, 23:31 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5401 Woonplaats: silvolde
|
Amoniak ...daar een poosje inleggen ...dan zachtjes schoon poetsen .
|
| 30 dec 2012, 23:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|