Logo
Het is nu 04 jun 2026, 08:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ] 
 Het moet toch niet gekker worden 
Auteur Bericht

Bericht Het moet toch niet gekker worden
Vandaag in de krant gelezen.
Dacht dat 5 Dec al geweest was, maar in Nederland is het hele jaar sinterklaas volgens mij

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 jan 2013, 18:33
Profiel

Bericht Re: Het moet toch niet gekker worden
Niet zo vreemd hoor vind ik. Als land moet je opkomen voor je eigen ingezetenen. Een inkoppertje voor politici in Marokko natuurlijk gaan ze via ambassades erop aandringen om dit vooral niet te doen en deze bezuiniging terug te draaien. Is gewoon geroep voor de buhne. "Kijk eens hoe goed wij opkomen voor uw belang!". Ze weten ook wel dat een poging is zonder enige kans van slagen maar dat maakt niet uit..... Is overigens wel een artikeltje in de telegraaf en dat zegt al genoeg m.i. .... Gewoon voor kennisgeving aannemen. :03

Lykle

05 jan 2013, 18:42
Profiel

Lykle schreef:
Niet zo vreemd hoor vind ik. Als land moet je opkomen voor je eigen ingezetenen. Een inkoppertje voor politici in Marokko natuurlijk gaan ze via ambassades erop aandringen om dit vooral niet te doen en deze bezuiniging terug te draaien. Is gewoon geroep voor de buhne. "Kijk eens hoe goed wij opkomen voor uw belang!". Ze weten ook wel dat een poging is zonder enige kans van slagen maar dat maakt niet uit..... Is overigens wel een artikeltje in de telegraaf en dat zegt al genoeg m.i. .... Gewoon voor kennisgeving aannemen. :03

Lykle

Nee was geen telegraaf, en dat laatste op hopen dan maar

05 jan 2013, 18:45
Profiel

Stond ook in de telegraaf met 611 reacties erop.... en daar doen ze het voor!

Lykle

05 jan 2013, 19:02
Profiel

Bij ons in de stentor

05 jan 2013, 19:07
Profiel

:01 :01 :01

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 jan 2013, 20:01
Profiel WWW
Ach... dat soort dingen kunnen niet verbazen, hun economieen draaien voor een fors gedeelte op geld dat ex-landgenoten mee brengen naar achtergebleven familie. 'K snap de kortingen niet echt, als je hier ervoor gewerkt hebt, zou je de eruit voortvloeiende rechten ook moeten behouden als je in het buitenland zit (net zoals al die Nederlandse pensionado's in Spanje nog van hier hun voordelen pakken).

05 jan 2013, 21:31

Hey Bennie,

Jawel, het wordt nog altijd gekker en gekker!!!

Ik vind ook dat ze de uitkeringen flink moeten korten.
Dat doen ze hier met ons ook!!
Stopzetten zou eigenlijk niet moeten kunnen, maar er is ook nog eens heel veel kindergeld
naar dat soort landen gegaan. :06 :06 :06 :06 :06 :06

In de meeste landen gaat men met 50 jaar met pensioen, of als men 25 jaar aan een stuk gewerkt heeft, zoals ook
bijvoorbeeld in Turkije.

Och ja, als ik eraan denk wordt ik al misselijk. Wij maar werken tot 67 jaar. En als we later
geluk hebben kunnen we mischien, en hopelijk nog een paar jaartjes genieten van onze vrije tijd, als we dan nog lopen kunnen.
Zoeken zal dan mischien al niet meer gaan.

Vele groeten,

John.

06 jan 2013, 11:38
Profiel
En zo gaan we steeds korter door de bocht, dit soort topics lopen altijd fout af !

Even ter correctie: Een heel enkel land heeft 'vroege' pensioenleeftijden, maar dat veranderd al snel. Wereldwijd zit grofweg de helft van de landen ook op 65 - 67, de andere helft kent geen pensioen.
Maar goed, zoals ik al zei: Dit soort 'kort door de bocht', popie-jopie, Geert W.- discussies gaan nergens heen.

06 jan 2013, 11:57

Vind nu zelf wel dat wanneer je je hele fitte bestaan gewerkt heb. Je toch wel zelf mag bepalen of je je al dan niet onder een palmboom gaat vestigen. Of je nu je roots in Marokko, Polen,...,... hebt of niet. Tgaat er maar om dat je je bijdrage wel al geleverd hebt (in ruime mate) aan de Nederlandse overheid en hun uitspattingen. Over België zal ik maar gewoon zwijgen zeker :07

Feit is wel dat je een uitkering krijgt, terwijl je nog fit for the job bent, en je vertrekt met de eeuuhh ...zuiderzon.. dan mogen ze dat wel inkorten/stopzetten wat mij betreft.

Klopt trouwens dat in verschrikkelijk veel landen een pensioentje zoals wij ze kennen niet bepaald vanzelfsprekend is. Je werkt daar gewoon tot je niet meer kan en tegen die tijd nemen de jongeren in je familie de financiele zorg van je over. Maar beeld je daar niet te veel bij in. Veel meer dan onderdak, in de vaak veredelde hutjes, en wat rijst/yam is dat niet hoor. Een "senioren cruise" hoef je niet van te dromen..
Toch zie je in veel landen dat er wél formules bestaan voor de +/- werkende burger om wat aan pensioen sparen te doen. Maar ja, als je in een land werkt waar het gemiddelde dagloon 1.5 dollar is, wat kan je dan aan pensioen verwachten he.. Of, hoeveel zou je effectief opzij gelegd kunnen hebben na pakweg 40 jaar gewerkt te hebben..

Voor de grap zou ik wel eens willen weten in welke landen ik zelf belastingen afgedragen heb. Of, beter gezegd; in mijn naam belastingen zijn betaald..

Maar zoals Misfit zegt: dit wordt ruzieeee :07

Minelab Manticore

06 jan 2013, 12:29
Profiel
Niets aan toe te voegen Radiohead. :10
Alhoewel.......even het onderwerp wat opentrekken mss.
Wat te denken dan van de mensen(zowel allochtoon als autochtoon) die in hun fitte
periode die bijdrage aan de maatschappij niet leverden omwille van een kosten/batenanalyse die ze voor zichzelf maakten?
Ik denk dat die mensen toch ook een pensioenuitkering willen als ze die gezegende leeftijd bereiken.
grt
Travis

06 jan 2013, 13:03

Da's allemaal geregeld Travis! Kheb me onlangs nog laten vertellen door ene dak ken van de ABVV dat dat allemaal in kanen en kruiken is voor die gasten!

Die betalen ook "loonbelasting" enzo he :07 . Al wordt dat weer geregeld door de RVA of zoiets.. Kweet het niet precies meer..

Minelab Manticore

06 jan 2013, 13:12
Profiel

Jullie hebben het alleen over pensioenen,maar het gaat ook om uitkeringen van arbeidsongeschikt ( niet meewerken bij herkeuring) en kinderbijslag waar veel mee gefraudeerd wordt.
Ik vind ook recht is recht, maar fraude moet streng aangepakt zo hier ook in Nederland zelf.

06 jan 2013, 15:04
Profiel

Travis schreef:
Niets aan toe te voegen Radiohead. :10
Alhoewel.......even het onderwerp wat opentrekken mss.
Wat te denken dan van de mensen(zowel allochtoon als autochtoon) die in hun fitte
periode die bijdrage aan de maatschappij niet leverden omwille van een kosten/batenanalyse die ze voor zichzelf maakten?
Ik denk dat die mensen toch ook een pensioenuitkering willen als ze die gezegende leeftijd bereiken.
grt
Travis

Deze mensen krijgen toch alleen AOW,als ze geen pensioen opgebouwd hebben?

De aanhouder vindt!

06 jan 2013, 19:24
Profiel

Toch zou ik eens graag willen weten hoelang de meesten van hen hier gewerkt hebben.

Zal beslist niet lang zijn geweest.

Maar o.k. Ik stop er ook maar mee. Ik erger me groen en geel aan alles.
Ik ben trouwens een GW aanhanger.

Vele groeten,

John.

06 jan 2013, 20:27
Profiel
Jvlivs schreef:
Toch zou ik eens graag willen weten hoelang de meesten van hen hier gewerkt hebben.
Zal beslist niet lang zijn geweest.

Maar o.k. Ik stop er ook maar mee. Ik erger me groen en geel aan alles.
Ik ben trouwens een GW aanhanger.

Da's op zich heel simpel, je krijgt nml. pensioen naar ratio van de jaren dat men gewerkt heeft.
Dus, men krijgt waar men voor gewerkt heeft, en meer niet...

De reden dat ik GW aanhaalde was trouwens dat me opvalt dat z'n aanhangers gauwer scheef beginnen te kijken als het woord allochtoon valt.
Zou het iets te maken hebben met de topics waar deze meneer doorgaans alleen over wilt praten (terwijl 'ie zelf met een allochtoon is getrouwd).

06 jan 2013, 21:04

Misfit schreef:

De reden dat ik GW aanhaalde was trouwens dat me opvalt dat z'n aanhangers gauwer scheef beginnen te kijken als het woord allochtoon valt.
Zou het iets te maken hebben met de topics waar deze meneer doorgaans alleen over wilt praten (terwijl 'ie zelf met een allochtoon is getrouwd).

het tegendeel is ook waar als er een kritieke noot valt jullie als linkse rakkers altijd direct in de gordijnen hangen en ieder die het niet met jullie eens is meestal voor racist uitmaken.

06 jan 2013, 21:37
Profiel

zo , dat was weer gezellig :07

we gaan weer forummen :03

gr bubba :sd

06 jan 2013, 21:42
Profiel WWW
bennie schreef:
Misfit schreef:
het tegendeel is ook waar als er een kritieke noot valt jullie als linkse rakkers altijd direct in de gordijnen hangen en ieder die het niet met jullie eens is meestal voor racist uitmaken

Ik ben geen linkse rakker... 'k zit ergens tussen humanist, anarchist & links in (in die volgorde).

Het is zo dat er te vaak direct 'rascistisch' geroepen wordt, aan de andere kant... sommige groepen willen ook op een gegeven moment over weinig anders meer discussieren dan die 'enge allochtonen'. Zo'n eenzijdige belichting vind ik 'fout.
GW is daar een extreem voorbeeld van, die man wil alleen maar populistisch in z'n eigen straatje lullen (net als bvb Marianne Thieme bij alles het Grote Dierenleed tevoorschijn trekt, dat vind ik net zo suf).

06 jan 2013, 21:45

Ik ben in ieder geval geen racist.

Zolang ze zich aanpassen, en zich aan alle regels en wetten, normen en waarden houden,
vind ik alles o.k..

Vele groeten,

G.W.

06 jan 2013, 21:51
Profiel

genoeg zo o.k :07 :01

06 jan 2013, 21:55
Profiel WWW

bubba schreef:
genoeg zo o.k :07 :01

Joa meester.

Jenog is jenog. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :goezo: :goezo:

We gaan weer forumme. Maar mooie avatar heb ik nu he.
Is toch mooier dan die aureus. :goezo: :goezo: :goezo: :goezo:

Vele groetjes,

John.

06 jan 2013, 21:58
Profiel
ForumJoker

doe er maar een slotje op

06 jan 2013, 21:59
Profiel

de ed schreef:
doe er maar een slotje op

Mee eens.
Maar ik ging er sowieso niet meer verder op in.

We gaan weer forummen.

Groetjes,

John.

06 jan 2013, 22:02
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 24 berichten ]