|
|
Het is nu 04 jun 2026, 03:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
 vraagje
beste collegas
graag zou ik jullie mening willen horen over deze ring
wil deze kopen maar zit met een twijfel
is die echt of nep? eigenaar vraagt er 450 euro voor
MvG
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
Laatst bijgewerkt door zoekverslaafde op 05 feb 2013, 19:13, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 05 feb 2013, 18:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: vraagje
hoe zo wel je die kopen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 feb 2013, 18:42 |
|
 |
|
zoekverslaafde
|
hoi ed ja wil hem inderdaad overnemen
maar ik twijfel erover
dus d8 beter even navraag doen,voor ik weer de put inga haha
MvG
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 05 feb 2013, 18:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zoekverslaafde schreef: hoi ed ja wil hem inderdaad overnemen
maar ik twijfel erover
dus d8 beter even navraag doen,voor ik weer de put inga haha
MvG ja ik weet een hoop maar dat weet ik net niet van een foto blijf moelijk legt er ook aan hoe veel je moet betalen dus kijk uit veel succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 05 feb 2013, 18:50 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi Robin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, als deze echt is zou het een koopje zijn maar ik kan er niet over oordelen vanaf mijn pc gezien ik zou ermee wachten en iemnad inschakelen die er 100 % verstand van heeft,deze ring is te mooi om voor het door jou genoemde bedrag te kopen  kijk eens op de onderstaan link; http://www.google.nl/search?hl=nl&tbo=d ... B785%3B600grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 05 feb 2013, 20:17 |
|
 |
|
Latinitas
|
Hoewel het altijd lastig blijft om de originaliteit op grond van foto`s te bepalen, zal ik toch eens een poging doen. Ik begin bij de advertentie van de aanbieder die ik inmiddels hier gevonden heb. De ring lijkt me inderdaad naar Romeinse styl en ook de hypothese van rode carneool lijkt me correct. Omdat ik niet veel verstand heb van sieraden, kan ik de datering evenals de rest echter niet betrouwbaar beoordelen. Hoewel de oppervlakte van het goud op grond van de foto`s lastig beoordeeld kan worden, heb ik toch het idee dat die te mooi is. Bij zijn overige aanbod, zoals dit ding, krijg ik een slecht gevoel. Als ik iets koop, wil ik er zeker van zijn dat het echt is. Een artefactje hebben, maar ondertussen zijn authenticiteit in twijfel trekken is immers alles behalve prettig. Voor de zekerheid zou ik hem niet gekocht hebben, ook al hoeft de ring niet per se een vervalsing te zijn, maar het zou me niets verbazen.
_________________ Verba autem velut guttae taciturnae cadunt et recantant in sonitu silentii
|
| 05 feb 2013, 20:54 |
|
 |
|
Herman Bos
|
Hallo zoekverslaafde, Voor dat ik hem kocht zou ik hem zeker willen zien. Maar kijk eens op deze Engelse site wat ze daar voor vondsten vragen. Ik vind de prijs erg hoog. Herman http://www.antiquesnavigator.com/index.php
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 05 feb 2013, 21:38 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
450 is een "koopje" mocht het idd om een originele, gouden Romeinse ring gaan Ik zal eerst is even bij de verkoper gaan informeren hoe hij hieraan komt 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 05 feb 2013, 22:07 |
|
 |
|
zoekverslaafde
|
hoi allen thnx voor de reacties http://www.timelineauctions.com/lot/roman-gold-ring-with-galloping-horse-intaglio-gemstone/755/hier staat een soort gelijke sold for 1300 dollar estimate:(schatten)400-600 euro nu komt het bedrag wel in de buurd MvG
|
| 05 feb 2013, 22:35 |
|
 |
|
Hans1971
|
Weet het niet. Het is lastig om te zien, maar hij lijkt mij te mooi. Ik zie geen slijtagesporen. Wat je wel zou verwachten bij goud. Goud is immers zacht. Vraag me ook af of het wel goud is. Als je hem zou willen kopen, dan zou ik vragen of ik langs zou mogen komen om te kijken. Bekijk hem dan goed onder een loep. Mag je niet komen, dan weet je genoeg,
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 05 feb 2013, 23:49 |
|
 |
|
zoekverslaafde
|
beste hans
ik vroeg de verkoper gister of ik langs kon komen
was voor hem geen enkel probleem
normaal als iemand iets fakes verkoopt wilt die niemand aan huis hebben
MvG
|
| 06 feb 2013, 12:22 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Qua vorm zeker Romeins, maar of het een echte is? Advies kijk deze ring goed na op soldeer en reparatiezaken. Als je een goudtester hebt testen die ring en is ie minder dan 22 kt niet doen dan heb je echt een neppert te pakken Bij een slecht gevoel bij de verkoper niet doen en vrolijk verder sparen of wat nog leuker is zoeken na zo'n topper. De prijs bij een echte lijkt mij aanzienlijk hoger liggen dus kijk uit. deze die ik laat zien is een zilveren variant groetjes Cees Bijlage: Nieuwe afbeelding (19).jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 06 feb 2013, 18:39 |
|
 |
|
zoekverslaafde
|
beste
bedankt voor je reactie
ik heb gevraagd of ik hem kon komen ophalen
en hoe hij er aan kwam
hij vertelde mij,is geen enkel probleem de deurr staat open voor liefhebbers
hoe hij er aan kwam:gekocht op een romeinse beurs afgelopen jaar
ik denk dat ik de gok tog maar ga wagen
mijn twijfel voor 100% echt is meer dan twijfel voor 100% nep
de verkoper komt mij rustig en gastvrij over
MvG
|
| 06 feb 2013, 19:00 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
zoekverslaafde schreef: beste
bedankt voor je reactie
ik heb gevraagd of ik hem kon komen ophalen
en hoe hij er aan kwam
hij vertelde mij,is geen enkel probleem de deurr staat open voor liefhebbers
hoe hij er aan kwam:gekocht op een romeinse beurs afgelopen jaar
ik denk dat ik de gok tog maar ga wagen
mijn twijfel voor 100% echt is meer dan twijfel voor 100% nep
de verkoper komt mij rustig en gastvrij over
MvG Testen op goudgehalte en dan heb je een redelijk goede indicatie. Op beurzen wordt veel zooi verkocht hoor en nu al verkopen wat je afgelopen jaar hebt gekocht. Maar goed je hebt genoeg adviezen gekregen en doe ermee wat je wilt het is jou geld en als het een echte is heb je een topper te pakken Succes met de aankoop groetjes Cees
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 06 feb 2013, 20:17 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|