|
|
Het is nu 04 jun 2026, 11:08
|
| Auteur |
Bericht |
|
vliegendeschotel
|
 Re: Wat is het waard?
Ceesou schreef: vliegendeschotel schreef: Aan één kant ben ik het wel eens met je ceesou, maar waarom zou iemand niet mogen vragen wat het waard is ? Ik heb zelf ook een aantal voorwerpen waar ik graag de waarde wel van zou willen weten, maar vraag dat niet omdat ik weet hoe er over gedacht wordt. En ik verkoop nooit iets maar ben wel nieuwschierig is toch normaal lijkt mij. Aan de andere kant weet ik ook dat als iemand van het "team" iets heeft gevonden dat ook bijna iedereen wel de prijs weet dat word ook doorverteld alleen niet op het forum. Dus ik vindt dat hier een beetje met twee maten gemeten word.
Gr, David . . . Hey David, Mijn bericht is voornamelijk bedoeld voor mensen die iets op mp al te koop hebben staan en hier op dit forum informatie of determinatie willen met het liefste een waarde erbij. Ik wil net als jij ook wel eens weten wat iets. Maar wanneer je wil weten wat iets waard is moet je naar een echte taxateur gaan, dat kost geld en dan heb je in de regel een goed beeld van wat het waard is. Dat ga ik bv maandag doen Wanneer wij hier taxaties gaan doen is het natte vingerwerk en het is nog altijd zo dat het met waarde en verkoop is wat een gek ervoor geeft. Verder ben ik het met pinkeltje eens. groetjes Cees Hey ceesou, Ok helemaal duidelijk 
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 09 feb 2013, 15:14 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
pinkeltje schreef: vliegendeschotel schreef: Aan één kant ben ik het wel eens met je ceesou, maar waarom zou iemand niet mogen vragen wat het waard is ? Ik heb zelf ook een aantal voorwerpen waar ik graag de waarde wel van zou willen weten, maar vraag dat niet omdat ik weet hoe er over gedacht wordt. En ik verkoop nooit iets maar ben wel nieuwschierig is toch normaal lijkt mij. Aan de andere kant weet ik ook dat als iemand van het "team" iets heeft gevonden dat ook bijna iedereen wel de prijs weet dat word ook doorverteld alleen niet op het forum. Dus ik vindt dat hier een beetje met twee maten gemeten word.
Gr, David . . . tuurlijk mag je vragen naar de waarde.en we meten echt niet met twee maten. we weten heus wel waar we naar kijken,als een volwaardig lid vraagt naar een waarde van iets,is dat niet zo erg en zal je echt niet zo snel op je vingers worden getikt,want we kennen de persoon al een beetje. Het zijn echt de personen die lid worden van het forum,met het doel om alleen info te verschaffen voor hun voorwerpen om deze te verkopen. en geloof me men valt vanzelf wel door de mand,is het nu niet dan later wel. Ok toppie duidelijk Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 09 feb 2013, 15:16 |
|
 |
|
Mako
Geregistreerd: 29 jun 2009, 12:56 Berichten: 452 Woonplaats: aruba
|
stomme vraag, maar moeten jullie de vondsten die jullie doen verzekeren en moet je dan niet de waarde ervan kennen?, verder mijn petje af voor jullie zoekers die in het weer bij jullie de grond omwoelen op zoek naar vondsten 
_________________ "" Assum est, inquit, versa et manduca."
|
| 10 feb 2013, 00:20 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mako schreef: stomme vraag, maar moeten jullie de vondsten die jullie doen verzekeren en moet je dan niet de waarde ervan kennen?, verder mijn petje af voor jullie zoekers die in het weer bij jullie de grond omwoelen op zoek naar vondsten  nee man als je een euro vind krijg je er tocht niet meer dan een euro voor 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 feb 2013, 01:09 |
|
 |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
de ed schreef: Mako schreef: stomme vraag, maar moeten jullie de vondsten die jullie doen verzekeren en moet je dan niet de waarde ervan kennen?, verder mijn petje af voor jullie zoekers die in het weer bij jullie de grond omwoelen op zoek naar vondsten  nee man als je een euro vind krijg je er tocht niet meer dan een euro voor  ligt er aan wat voor euro ed:) 
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 10 feb 2013, 01:19 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7596 Woonplaats: Deventer
|
 misschien een link plaatsen naar een veilingsite, weten ze gelijk waar ze aan toe zijn 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 10 feb 2013, 12:30 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Remco91 schreef: goede morgen,ik heb ook enkele scherven al gezen ik dees meegenomen naar huis om aan elkaar te plakken maar als ik een foto toont kunnen jullie dan ook zeggen iets va de waarde dat is fijn want soms weet je het niet zo kijk ik al goed loop ik er over maar dan zonder detektor kan je tog nog wat vinden wat waarde heeft maar als ik dat toont kan men zeggen van waarde ja of nee groeten REMI Ik denk dat je deze topic eerst maar eens goed moet lezen Remco 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 11 feb 2013, 09:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zoekverslaafde schreef: de ed schreef: Mako schreef: stomme vraag, maar moeten jullie de vondsten die jullie doen verzekeren en moet je dan niet de waarde ervan kennen?, verder mijn petje af voor jullie zoekers die in het weer bij jullie de grond omwoelen op zoek naar vondsten  nee man als je een euro vind krijg je er tocht niet meer dan een euro voor  ligt er aan wat voor euro ed:)  ja dat is waar je heb ook euro knallers is canaval bij jullie biertje voor 1 euro 
|
| 11 feb 2013, 13:19 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Remco91 schreef: Ja ceesou ik had dees gelezen maar jullie weten dan nooit de waarden van de vonsten is dat tog goed eigelujk om te weten want je kan iets vinden wal veel waarden heeft en dan weet je het niet daarom dacht ik van het te vragen groeten remi als je langer in deze hobby meedraait,weet je vanzelf wel wat waarde heeft of niet.het is maar hoeveel een gek er voor over heeft. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 feb 2013, 16:08 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
je moet wel; gek zijn als je het koopt
|
| 11 feb 2013, 18:58 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
de ed schreef: je moet wel; gek zijn als je het koopt Behalve als je niet kunt zoeken 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 11 feb 2013, 19:33 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
ook mee eens cees gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 11 feb 2013, 21:19 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6807 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Mij maakt het niet uit wat de waarde van het gevonden voorwerp is ! De historische achtergrond boeit me meer. Ik ben al super blij als mijn gevonden items, gedetermineerd worden. Dankzij een superploeg  die hier op het forum zit. Mag ook eens gezegd worden !!! Enkel en alleen de koper en de loodbak word bij mij verkocht. Maar wie ben ik om daar over te oordelen 
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 11 feb 2013, 21:50 |
|
|