|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bernie01
|
 Baardmannetje
Hoi Ik ben op zoek naar een baardmannetje pop,dat is een vogel met grijze kop, is verleden week gestorven,ben op zoek naar een nieuw,kan iemand mij soms helpen?je mag me altijd mailen Mvg Bernard
|
| 10 feb 2013, 14:41 |
|
 |
|
koudi
Moderator
Geregistreerd: 22 apr 2011, 20:52 Berichten: 5405 Woonplaats: silvolde
|
 Re: Baardmannetje
Hoi Bernie ,
Deze rietvogels zijn toch beschermd ???
|
| 10 feb 2013, 14:53 |
|
 |
|
koudi
Moderator
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 10 feb 2013, 14:56 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
wildvang mag je houden mits ze geringd zijn.en dus geregistreerd.
dus putters,vinken,groenlingen,mussen,etc,etc mag je houden met ring.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 feb 2013, 15:26 |
|
 |
|
bernie01
|
Natuurlijk zijn ze geringd,de dag van vandaag moeten alle inlandse vogels voorzien zijn van een gesloten ring, er staan zware boetes op indien je daar je broek aanveegt, Grt Bernard
|
| 10 feb 2013, 15:45 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
nooit geweten dat Baardmannetjes ook gehouden werden?? Dat gekweekte wilde soorten geringd moeten zijn snap ik, maar Pinkeltje zegt dat je wildvang mag houden mits geringd? die snap ik niet; volgens mij mag je wilde niet vangen, alleen erkende ringers, en volgens mij moeten die toch echt weer losgelaten worden; of betekent in deze "wildvang" iets anders?
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 10 feb 2013, 16:14 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooie vogel
hij heb meer een snor dan een baard
ook kan je ze in de grond vinden
die mooie baardmannen
als je er 1 vind ga je zingen als een baardman
veel succes mt het vinden van zo mooie vogel
en als je er weer 1 hebt vel plezier er mee
gr de ed
ps in boskoop had je een vogelje markt
kon je geringde vogel kopen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 feb 2013, 16:42 |
|
 |
|
koudi
Moderator
|
gertimmerzeel schreef: nooit geweten dat Baardmannetjes ook gehouden werden?? Dat gekweekte wilde soorten geringd moeten zijn snap ik, maar Pinkeltje zegt dat je wildvang mag houden mits geringd? die snap ik niet; volgens mij mag je wilde niet vangen, alleen erkende ringers, en volgens mij moeten die toch echt weer losgelaten worden; of betekent in deze "wildvang" iets anders? Ik denk eigen broedsel Gert ... die worden geringd !
|
| 10 feb 2013, 17:19 |
|
 |
|
bernie01
|
Inderdaad ,moet inderdaad eigen kweek zijn,die gesloten ringen kan je niet vergelijken met ringen van erkende vogelringers,de ringen dat vogel kwekers gebruiken ,zijn ringen die helemaal toe zijn,wil zeggen naadloos,word over de poot van jong nog in nest liggend geschoven, van de vogelringers word die ring met een speciale tang over de poot dicht geknepen.vogel kwekers kunnen jaarlijks ringen aanvragen,hun ringnummers met stamnummer zitten in een database,,zodus men kan altijd de eigenaar terug vinden van de geringde vogel,kerkuilen kunnen ook gehouden worden in volieres mits de nodige papieren en juiste ring,is nogthans een beschermde vogelsoort dit gezegd zijnde.Toch bedankt allen voor jullie reactie. Grt Bernard
|
| 10 feb 2013, 18:28 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
gertimmerzeel schreef: nooit geweten dat Baardmannetjes ook gehouden werden?? Dat gekweekte wilde soorten geringd moeten zijn snap ik, maar Pinkeltje zegt dat je wildvang mag houden mits geringd? die snap ik niet; volgens mij mag je wilde niet vangen, alleen erkende ringers, en volgens mij moeten die toch echt weer losgelaten worden; of betekent in deze "wildvang" iets anders? ik noem inlandse vogels nog steeds wildvang...... ook al zijn ze geringd dan noem ik ze nog wildvang........ standaaard woordt van de vogelvangers waren goeie oude tijden..koken van lijnzaadolie en pek.....pppfff stinken....klepkooitjes......oowwwww herineringen. maar dat is giga offtopic...sorrie bernie01 zal mijn mond houden.. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 10 feb 2013, 19:27 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4136 Woonplaats: Breukelen
|
Begin het te begrijpen. ,!
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 10 feb 2013, 20:25 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
papegaai nemen man, veel leuker 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 10 feb 2013, 21:01 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 mooie vogel trouwens, heb er alleen nog nooit een gezien (wist niet eens dat die in nederland voorkwamen) 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 10 feb 2013, 21:38 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 13 berichten ] |
|