|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:01
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
De 'goudeerlijke' markt van de goudinkopers.
| Auteur |
Bericht |
|
lofi
Geregistreerd: 08 jan 2012, 20:50 Berichten: 272 Woonplaats: Arnhem
|
 De 'goudeerlijke' markt van de goudinkopers.
Ons spaargeld wordt steeds minder waard. De gouden sieraden uit oma's erfenis lijken meer zekerheid te bieden. Wie waar wil krijgen voor zijn goud moet oppassen bij wie hij zijn goud te koop aanbiedt. Waar krijg je waar voor je geld? Kassa stapt met de verborgen camera in de schimmige wereld van de goudhandel. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/
|
| 24 feb 2013, 08:34 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Re: De 'goudeerlijke' markt van de goudinkopers.
 je wordt besodemieterd waar je bijstaat 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 24 feb 2013, 20:03 |
|
 |
|
vincent94
|
Ik werk bij een juwelierszaak en na veel grote advertenties in de krant besloot ik gewapend met een gouden armband even te kijken wat zij geven. het ging om een gouden 14 karaat armband van bijna 15 gram. de eerste vertelde mij dat het wel goud was, maar dat het gewalst goud was over een onedele basis en er dus ongeveer 2 à 3 gram aan goud aan zat, de schurk!  . De tweede waar ik langsging vertelde mij eerst dat ik 19,31 per gram kon krijgen, wat zeer redelijk is, waarna hij de armband woog en terugkwam met een bod van €230,- dat betekent dat hij eigenlijk 15,35 per gram geeft. zo zie je maar dat je vaak genaaid wordt bij die zogenaamde goudhandelaars 
|
| 24 feb 2013, 22:20 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Ik heb van de zomer 78 gram laten waarderen bij een goudinkoper die in het dorp langs kwam en een flyer door de deur gooide ("gegarandeerd de hoogste prijs") Zij bood €780,00 Toen ik zei dat ik een website kende die veel meer gaf was het commentaar "dat zetten ze er wel op maar dat krijg je niet!". Ik dacht, dat zullen we nog wel eens zien, en ben naar Prakken edelmetalen gegaan ( http://www.prakkenedelmetaal.nl/) Volgens het waterzoekers forum zijn die betrouwbaar en geven een hoge prijs. Gevolg: een bod van €1750,00 Bod aangenomen en twee dagen later stond het geld op mijn rekening! 
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 25 feb 2013, 20:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Wilhelm schreef: Ik heb van de zomer 78 gram laten waarderen bij een goudinkoper die in het dorp langs kwam en een flyer door de deur gooide ("gegarandeerd de hoogste prijs") Zij bood €780,00 Toen ik zei dat ik een website kende die veel meer gaf was het commentaar "dat zetten ze er wel op maar dat krijg je niet!". Ik dacht, dat zullen we nog wel eens zien, en ben naar Prakken edelmetalen gegaan ( http://www.prakkenedelmetaal.nl/) Volgens het waterzoekers forum zijn die betrouwbaar en geven een hoge prijs. Gevolg: een bod van €1750,00 Bod aangenomen en twee dagen later stond het geld op mijn rekening!  goed gedaan Wilhelm
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 feb 2013, 21:15 |
|
 |
|
Hoth
|
Schandalig dat er lieden zijn die willen profiteren van de onkunde van anderen :-)
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 25 feb 2013, 21:59 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
Ja en er zijn mensen die besodemieterd willen worden toch. Iedereen heeft bijna internet en op google goudprijs of oude sieraden verkoop indrukken en je weet meer toch. Altijd bij drie verschillende inkopers informeren en je weet het. Het is net als een nieuwe auto kopen. Goed gedaan Wilhelm 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 25 feb 2013, 22:10 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|