|
|
Het is nu 04 jun 2026, 06:37
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Een aantal bodemvondsten.....wie herkent ze ?
| Auteur |
Bericht |
|
Tonnes
|
 Een aantal bodemvondsten.....wie herkent ze ?
|
| 03 maart 2013, 20:52 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Een aantal bodemvondsten.....wie herkent ze ?
hoi @ Tonnes,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, welkom hier  misschien wil je wat meer over je zelf vertellen viewforum.php?f=565maar dat is niet de gang van zaken om 100 verschillende stenen te plaatsen in een thread,nu zien we de bomen het bos niet meer ik denk ook dat je op het verkeerde forum zit voor dergelijke materie mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 03 maart 2013, 21:01 |
|
 |
|
Tonnes
|
Hoi,
Welk forum moet ik ze dan inzetten?
Groet,
Tony
|
| 03 maart 2013, 21:04 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Wist niet dat we meer dan drie fotos als bijlagen in 1 bericht konden toevoegen Wat chris al aangaf, er is hier wel kennis maar mogelijk niet voldoende. Per bericht een voorwerp is wel noodzakelijk voor determinatie. Ik zie iig veel natuurlijke stenen, daarnaast veel ovenslakken maar er zit zeker steentijd tussen. Mooie bijl bv. 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 03 maart 2013, 21:09 |
|
 |
|
Raafje
|
De groene steen op foto 3 is in ieder geval slak uit de metaalindustrie. Waarschijnlijk een hoog chroom gehalte vanwege de groene kleur.
De zwarte glasachtige steen is vermoedelijk ook slak, maar dan van een staalsmelt (koolstof <1,5%).
|
| 03 maart 2013, 21:26 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6425 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
hoi, ik wou ook graag meer als 3 foto's plaatsen achter elkaar grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 03 maart 2013, 22:43 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28455 Woonplaats: Kerkrade
|
Helaas kunnen we je hier niet helpen tonnes zet ze hier maar op http://steentijd.forumup.nl/about1164-steentijd.htmlwe zijn een bodemvondstenforum hoofdzakelijk voor mensen die met een metaaldetector zoeken,als je beter rond kijkt zal het je wel duidelijk worden. nogmaals het spijt ons dat we je niet helpen kunnen. fijne tijd en tot ziens misschien en succes met je hobby mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 03 maart 2013, 23:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja super veel stenen en veel geluk met je stenen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 maart 2013, 00:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|