|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 14:54
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Lekker akkertje afgezocht.
| Auteur |
Bericht |
|
Robevis
Geregistreerd: 03 maart 2012, 22:57 Berichten: 181 Woonplaats: Leeuwarden
|
 Lekker akkertje afgezocht.
Dag allen,
Vanmiddag maar liefst 5 uurtjes wezen zoeken op een akkertje. Ik moest het vanmiddag echt van de oogvondsten hebben.
Enkele redelijke pijpenkopjes (en zeer veel kapotte kopjes) mocht ik vinden, 4 lakenloodjes, (naast de honderden pijpensteeltjes toch een paar mooi bewerkte meegenomen), een stukje griffel, de gebruikelijke halve “kleiknikkers”, een soort vijzeltje, een zeer slechte halve munt, 5 hoefijzers, vele stukjes lood en enkele bronzen dingetjes en een stuk verroest ijzer waar ik de vorm van een bijltje in zag. Inmiddels na wat bikwerk lijkt er inderdaad een (kloof)bijltje o.i.d. onder de roest vandaan te komen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl
Steun de KNRM, wordt "redder aan de wal", surf naar www.knrm.nl
|
| 23 maart 2013, 23:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Lekker akkertje afgezocht.
war om maak je hem niet schoon
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 maart 2013, 23:51 |
|
 |
|
Robevis
Geregistreerd: 03 maart 2012, 22:57 Berichten: 181 Woonplaats: Leeuwarden
|
de ed schreef: war om maak je hem niet schoon Ben er al mee bezig. Verleden jaar heb ik een schroevendraaier dwars door mijn vinger gestoken, dus doe nu wat voorzichtiger.
_________________ Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl
Steun de KNRM, wordt "redder aan de wal", surf naar www.knrm.nl
|
| 24 maart 2013, 00:24 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Robevis schreef: de ed schreef: war om maak je hem niet schoon Ben er al mee bezig. Verleden jaar heb ik een schroevendraaier dwars door mijn vinger gestoken, dus doe nu wat voorzichtiger. NIET STEKEN gewoon zacht jes kloppen met de acherkant van de schroeverdraaier in de anderen hand houwje de bijl beetje ronddraaie en zachtjes kloppen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 maart 2013, 01:18 |
|
 |
|
Hans1971
|
Die "vijzel" is een haarkruller van pijpaarde gemaakt. Mooie complete nog. Zo vaak vind je ze niet compleet. viewtopic.php?f=291&t=41651&hilit=haarkruller
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 24 maart 2013, 10:28 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|