|
|
Het is nu 04 jun 2026, 13:50
|
| Auteur |
Bericht |
|
ronald
|
 Re: SCHATGRAVERS..
De beste man die met het kannetje bij kunst en kitch is geweest, zal nu ook wel achter zijn oren krabben. 
|
| 27 maart 2013, 21:08 |
|
 |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
ronald schreef: De beste man die met het kannetje bij kunst en kitch is geweest, zal nu ook wel achter zijn oren krabben.  denk het ook,met zijn mooie verhaal:) 
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 27 maart 2013, 21:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ronald schreef: De beste man die met het kannetje bij kunst en kitch is geweest, zal nu ook wel achter zijn oren krabben.  DAT OOR ZIT er niet meer aan dat trok ze er af doen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 maart 2013, 21:09 |
|
 |
|
sjoho
|
Ik zou als vinder, als hij dit in bulten grond heeft gevonden na onderzoek, kijken of er iemand aangeklaagd kan worden voor smaad. Heb eerlijk gezegd de aflevering zojuist niet gezien, wel de uitzending van kunst en kitsch.
|
| 27 maart 2013, 21:14 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
gelukkig duurde dit maar 3 min worden inderdaad over een kam geschoren en inderdaad van beschermde gebieden en opgravingen blijf je weg doe je dit toch ben je het aan het verzieken voor de rest die wel goede dingen doen en geen knip voor de neus waard ga denk ik zaterdag mijn eigen opgraving doen gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 27 maart 2013, 21:16 |
|
 |
|
Latinitas
|
Okee, Ed, dankje voor je uitleg. Heb het stukje net terug kunnen kijken. Verontrustend, want zo streven we steeds meer af op een algeheel verbod en dat lijkt mij zonde. Voor iedereen die de aflevering wil terugkijken: klik hier en begin bij 8:00 min.
_________________ Verba autem velut guttae taciturnae cadunt et recantant in sonitu silentii
|
| 27 maart 2013, 21:21 |
|
 |
|
metalmaster
|
Dit item slaat werkelijk nergens op. RTL zou zich moeten schamen hiervoor. Blijkbaar nemen ze alles aan voor zoete koek zonder eerst te checken, of er zit een goochemerd daar die opnieuw naar de school voor journalistiek zal moeten. Op deze manier is alles te manipuleren. Helaas nemen veel mensen dit wel voor waarheid aan. Mogelijk had de betreffende archeoloog ook een ander soort uitzending in gedachten?
|
| 27 maart 2013, 21:31 |
|
 |
|
Lykle
|
Ook ik hou er een katerig gevoel aan over. Ik ga er maar van uit dat de bedoeling goed is geweest dat illegale piepers niets te zoeken hebben op archeologisch beschermde terreinen maar dit is niet de boodschap die bij de gemiddelde kijker blijft hangen..... Jammer heeeeeel jammer.... Lykle
|
| 27 maart 2013, 21:33 |
|
 |
|
Sceatta61
Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40 Berichten: 149 Woonplaats: castricum
|
Ik noem het een on kundige archeoloog die nu er geen geld en werk voor ze is ,zijn pijlen op de detector amateurs gaat richten ,zwak heel zwak ,gelukig zijn de meeste wel pro detector amateur.en maken ze dankbaar gebruik van hun kennis. En die schat zoekers die op tereinen komen waar ze niet mogen komen, die moet je aangeven .en kaalplukken .
|
| 27 maart 2013, 22:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 27 maart 2013, 22:34 |
|
 |
|
ronald
|
Ja mooi Ed, Wiebren geeft zijn mening, naar de mensen die in de juiste hoek zitten. Mvg.Ronald
|
| 27 maart 2013, 22:48 |
|
 |
|
bobo
|
Ik heb de bijdrage gelezen, ben zelf geen lid van linkedin,en wie is die Yannnick R die een brief naar de redactie van Tussen Kunst & Kitsch heeft gestuurd om hen te verzoeken een strenger selectiebeleid in te voeren met betrekking tot het tonen van archeologische artefacten van discutabele herkomst en grote financiële waarde,hij weet niet waarover hij praat, de getoonde romeinse kan is netjes aangemeld en was zonder deze detectoramateur verloren gegaan. De vraag is wel , waarom ga je naar Kunst en kitch? om zgn achter de waarde te komen(die overigens vaak overdreven zijn).zodra er ergens geld meegemoeit is onstaan er misstanden..dus gewoon geen bodemvondsten met metaaldetector gevonden in kunst en kitch tonen, maar aanmelden bij de juiste instantie.
|
| 27 maart 2013, 23:39 |
|
 |
|
bobo
|
de brief:http://1.bp.blogspot.com/-ifVD08vjdrM/UUHFVik_dgI/AAAAAAAAAcU/pKFdvb1ehOQ/s1600/brief_KenK_Pagina_1.jpg
|
| 27 maart 2013, 23:47 |
|
 |
|
zoekverslaafde
Geregistreerd: 26 jan 2009, 22:05 Berichten: 699 Woonplaats: heerlen
|
bobo schreef: de brief:http://1.bp.blogspot.com/-ifVD08vjdrM/UUHFVik_dgI/AAAAAAAAAcU/pKFdvb1ehOQ/s1600/brief_KenK_Pagina_1.jpg  mooie brief maar ik denk eerder dat zo'n brief direct de versnipperaar in gaat 
_________________ Amicus verus est rara avis Een ware vriend is een zeldzame vogel -------------------------------------- Auget largiendo Hij die royaal geeft, vermeerderd.
|
| 27 maart 2013, 23:53 |
|
 |
|
John W
|
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 28 maart 2013, 06:00 |
|
 |
|
Hoth
|
Wij juristen hebben hier een term voor: insinuatie.
De hele berichtgeving is hierop gebaseerd, en toont in feite aan dat archeologen zelf heel slordig en onzorgvuldig omgaan met bodemvondsten en cultureel erfgoed.
Het is immers niet de eerste keer dat er dingen worden gevonden in stortgrond dat al is "onderzocht" door archeologen.
@Sjoho: het is geen laster of smaad - daarvoor worden de woorden " waarschijnlijk " en " vermoedelijk " te vaak gebruikt.
Mijn advies: geen aandacht aan schenken, hij die de schoen past trekke hem aan :-)
Gr, Pat
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 28 maart 2013, 09:49 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik heb me de vrijheid genomen om namens alle hobby archeologen hier op te reageren: http://www.linkedin.com/groupItem?view= ... _mSplash=1Gr, Pat
|
| 28 maart 2013, 10:13 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
zijn allemaal persoonlijke meningen zou zeggen ,,, laat gaan gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 28 maart 2013, 14:12 |
|
 |
|
Hoth
|
Die discussie was best grappig, jammer dat men het zo persoonlijk neemt en als de brei heet wordt opgediend men zich terugtrekt, berichten verwijdert of gaat schelden Maar ach, ik ben wel wat gewend 
|
| 28 maart 2013, 14:36 |
|
 |
|
V3i
|
beroepsarcheologen , ach het zijn soms net mensen ( grapje) 
|
| 28 maart 2013, 14:46 |
|
 |
|
zwaaijunk
|
Dekkend denkend: 'Iets uit zijn context halen'Het gaat er over en het gebeurt ermee! 
|
| 28 maart 2013, 16:24 |
|
 |
|
Aardvark
Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00 Berichten: 884 Woonplaats: Voerendaal
|
wat een geleuter weer...als ik die kop van die jobbe al zie moet ik poepen... weten jullie het nou nog niet.....leuteren is op dat andere forum lekker zoeken daaaaaag
_________________ De pleuris is reeds uitgebroken...
|
| 28 maart 2013, 16:41 |
|
 |
|
Anoniem
Geregistreerd: 26 sep 2010, 13:06 Berichten: 3322 Woonplaats: Gorinchem
|
Definitie van propaganda: Misleidende informatie die wordt verspreid om zieltjes te winnen voor de eigen ideeen en het andere te schaden. Dacht dat het propaganda idee uit Nederland allang verdwenen was. Men vertelt de kijker een verhaal, domme kijker gelooft dat verhaal. Er zijn genoeg archeologen die blij genoeg zijn met de bijdragen van "amateur - archeologen" Tal van opgravingen zijn gebaseerd op ontdekkingen van zoekers (die hun vondsten hebben aangemeld) Zoekers worden hier neergezet als een stel goudrovende, plunderende criminelen. Mensen, op school heb ik een geschiedenis docent die kanonskogels loopt te slijten, 6 stuks, 30 per stuk. Ga ze volgende week kopen. Bah, schatzoekers 
_________________ Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz
|
| 28 maart 2013, 17:56 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 28 maart 2013, 18:28 |
|
 |
|
antonio
|
De oorzaak van dit bericht is een artikel in de Volkskrant. In dit bericht wordt onder andere gesproken over een bronzen kan die gevonden is in de Betuwe en bij Kunst en Kitch werd getoond. Deze is gevonden op een opgravingsterrein volgens de archeologen.
In Nederland zijn wij heel goed om groepen mensen in hokjes plaatsen van goed en fout.
Het is fout en strafbaar om op archeologische opgravingen en terreinen te zoeken naar historische metalen voorwerpen en de grond te verstoren. Als je geen toestemming hebt van de archeologen of eigenaar.
Veel detectoramateurs hebben wel veel bijzondere vondsten gedaan en aangemeld met toestemming van de landeigenaar. Hierdoor is weer een stukje geschiedenis van Nederland ontdekt.
De archeologen moeten eerst het programma Tussen Kunst & Kitsch aanspreken. Dat zij goed nagaan waar de vondst vandaan komt en als dit twijfelachtig is niet uitzenden.
Dit voorkomt dat een hele groep hobbyisten met een metaaldetector in een zwart daglicht worden geplaatst.
Groet,
Arnold Verkuylen
|
| 28 maart 2013, 21:32 |
|
|