|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:18
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Is het zinvol om strekmetaal te gebruiken voor stof goud
| Auteur |
Bericht |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
 Is het zinvol om strekmetaal te gebruiken voor stof goud
Hallo luitjes,mijn vraag is of het ook zinvol is om strekmetaal boven op het mijnersmos of tapijt te leggen En riffels lijken mij alleen maar noodzakelijk voor grote stukken goud. Ik denk als je de stroomsnelheid aanpast het wel zonder riffels gaat ,of heb ik dat mis Groetjes ;Goldpixel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 apr 2013, 01:32 |
|
 |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
 Re: Is het zinvol om strekmetaal te gebruiken voor stof goud
Zo moet hij hij worden als het goed gaat
Groetjes ;goldpixel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 14 apr 2013, 04:56 |
|
 |
|
archeonist
|
Leuk dat steeds meer mensen zich bezighouden met goudzoeken! Ik weet niet of je met alleen mijnersmos goede resultaten boekt. Het idee van die riffels is het zorgen voor plaatselijke onderdruk in je waterstroom waardoor de zwaarste deeltjes zich daar afzetten, dat geldt ook voor goudstof.
|
| 14 apr 2013, 08:45 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Goldpixel Heb mijn keene sluisbox nog eens nagemeten en de maten zijn 900 x 250 x 100 mm. Een sluisbox gebruik je om productie mee te maken, dus hoe sneller het water hoe sneller het waardeloze gesteente eruit is en dus hogere productie dus meer goud. Met een sluisbox zonder riffels en strekmateriaal kan je geen productie draaien, dit soort sluizen worden gebruikt om het consentraat uit te wassen met een lage stroom snelheid en zelfs in dit soort sluizen zit ribbestrek. Zou zelf zeker voor een eendelige sluis kiezen met ribbestrek en riffels, mocht je verder willen met je driedelige constructie gebruik dan wel en de riffels en de ribbestrek en mijn voorkeur gaat ook uit van een rubberen mat ipv miners moss. Wat je ook doet, het idee dat je goud verliest met sluizen, moet je uit je hooft zetten, je verliest geen goud. Hoor het wel. Groet Gerrit
|
| 14 apr 2013, 10:45 |
|
 |
|
koppel555
|
hey crocdundee, kan je soms eens nameten hoever je ripples van elkaar verwijderd zijn, en hoe hoog die zijn. en staan die in een hoek, of recht? bedankt als je me die info zou kunnen geven. groeten
|
| 24 mei 2013, 17:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
veel succes mannen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 mei 2013, 18:06 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Koppel Er zitten 6 riffels in met een afstand van 100 mm tussenruimte, de hoogte is 11 mm gemeten vanaf de ribbestrek, de hoek is ongeveer 145 graden. het is deze sluisbox http://www.keeneeng.com/Merchant2/merch ... Code=GPHSSWaar woon je in Belgie ? Groet Gerrit
|
| 25 mei 2013, 08:19 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|