|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:13
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
goldpixel
Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52 Berichten: 146 Woonplaats: Doetinchem
|
 eigenbouw dredge pomp
Hallo Kyrke , Ik heb ook een dredge gemaakt Ik doe even een tekening, misschien heb je er wat aan je kunt het zelf aanpassen naar groote en capaciteit of een verloopstuk plaatsen voor kleine of platte aanzuigkant
Groeten;Goldpixel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 apr 2013, 03:35 |
|
 |
|
goldpixel
|
 Re: eigenbouw dredge pomp
Hallo Kyrke , Ik heb ook een dredge gemaakt Ik doe even een tekening, misschien heb je er wat aan je kunt het zelf aanpassen naar groote en capaciteit of een verloopstuk plaatsen voor kleine of platte aanzuigkant
Groeten;Goldpixel [/quote]
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 30 apr 2013, 18:30 |
|
 |
|
goldpixel
|
goldpixel schreef: Hallo Kyrke , Ik heb ook een dredge gemaakt Ik doe even een tekening, misschien heb je er wat aan je kunt het zelf aanpassen naar groote en capaciteit of een verloopstuk plaatsen voor kleine of platte aanzuigkant
Groeten;Goldpixel
|
| 01 mei 2013, 01:50 |
|
 |
|
kyrke
|
hallo goldpixel dankje voor de tekening maar ik heb een paar weken geleden een pomp gemaakt en deze werkt perfect deze link heb ik van krokdundee gekregen: http://www.youtube.com/watch?v=VAbb0tFpHYwdit is wat ik gebouwd heb m.v.g. kyrke
|
| 01 mei 2013, 14:21 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo Kyrke,oke maar je hebt het toch niet echt zo gedaan als in het filmpje . Daar is het wel erg omslachtig. Je kunt draadstangen halen bij de gamma ,karosserirringen,rubberschijven en handvat 32mm pvc buis en de bovenkant hoeft niet perse afgesloten worden. Ook is het beter een bocht van 45% er aan te zetten ,is handiger Inelkaar geknutseld in 1 uur
Groetjes;Goldpixel
|
| 01 mei 2013, 15:17 |
|
 |
|
kyrke
|
hallo goldpixel
wel ik er iets meer tijd voor nodig gehad dan 1 uur. maar het was leuk om te doen. maar hij werkt prima. heb er kunststof plaatjes voor laten draaien door mijn buurman. maar ik heb er ook een stuk bij gemaakt waar een dunne pijp op past. zodat ik hem ook kan gebruiken om in gleuven en scheuren in het bedrock kan komen. het was wat werk maar ben erg tevreden met het eind resultaat. ik heb lederen plaatjes gebruikt voor de afdichting.(die zetten uit als ze nat worden) hij lekt niet en heeft een erg sterke zuigkracht. ik zal binnenkort een paar foto's maken zodat je kan zien wat ik gebouwd heb. de ribbelmat komt morgen binnen. ik zal je een stuk sturen per post. heb wat problemen met de auto die moet naar de garage. anders was ik even bij je langs gekomen.
m.v.g. kyrke
|
| 01 mei 2013, 16:14 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Goudzoekers Er lijden vele wegen naar Rome bij het maken van een handpomp. Heb er zelf verschillende gemaakt, mijn ervaring met leer is, dat het een paar jaar werkt en zodra het leer hard word, de zuigkracht weggaat. Het is belangrijk dat hij van boven een opening heeft zodat het water weg kan bij lekkage maar ook voor een snellere ontluchting. Persoonlijk zou ik een grotere diameter pakken, 70 of 80 mm en dan met hulpstukken naar een kleinere diameter. Maar zo als ik al schreef, vele wegen lijden naar Rome. Sucses met jullie projecten. Groet Gerrit
|
| 01 mei 2013, 17:31 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo Krokdundee, ja klopt ik heb hem ook in 70 mm buis gemaakt En van boven gewoon open, plus hulpstukken die ik er aan kan schuiven voor spleten in bedrock Voor mij hoeft ie niet mooi te wezen,als hij maar goed grid opzuigt
Groetjes :Nico
|
| 01 mei 2013, 21:50 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 01 mei 2013, 22:19 |
|
 |
|
goldpixel
|
Hallo kyrke,mooi dat je de ribbelmat opstuurt voor mij,. als je het adres van jouw even doorgeeft stuur ik de strekmetaal naar je op Zelf maken is toch leuker,alleen zijn sommige dingen hier moeilijk te krijgen omdat het geen goud land is.
Groeten; Nico
|
| 01 mei 2013, 22:21 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|